رقیق ترین بودجه بندی کنکور 1401 [ نظام جدید و قدیم ] | مشاور و برنامه ریزی

بودجه بندی کنکور 1401

بودجه ‌بندی کامل و دقیق کنکور

قبل از پرداختن به بودجه ‌بندی کنکور 1401 باید بدانیم اصلا مباحث کنکور چیست و چه اهمیتی دارد؟

بودجه ‌بندی کنکور حکم نقشه راه را دارد به این معنا که دانش‌آموز با علم به حقایقی که در روند آزمون کنکور وجود دارد بهتر می‌تواند به نتیجه برسد، مثلاً:

  • با علم به اینکه از کدام قسمت کتاب سوال بیشتر طرح می‌شود
  • بررسی تعداد سوالات هر درس در آزمون‌های هر سال
  • مهلت پاسخگویی به سوالات در جلسه آزمون
  • برای هر درس کدام کتابها را باید مطالعه کند.
  • می‌تواند بهترین راهنما برای اولویت‌بندی دانش‌آموز برای مطالعه دروس باشد.

تلاش ما در این مقاله بر این است که با معرفی دقیق مباحث کنکور دانش‌آموز بتواند به یک تخمینی نزدیک به واقعیت برای برنامه ریزی کنکور 1401 دست یابد ؛

اهمیت بودجه بندی کنکور در چیست؟

اگر بخواهیم در مورد بودجه بندی کنکور سراسری با شما داوطلبان کنکوری عزیز صحبت کنیم باید بگوییم در واقع بودجه بندی کنکور مشخص می‌کند که در آزمون کنکور سراسری در هر سال، از دروس عمومی و تخصصی برای هر کدام از گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی و … چه تعداد سؤالات به صورت تستی توسط طراحان سؤال مطرح خواهد شد.

لذا در صورتی که داوطلبان کنکور سراسری سال آینده از بودجه بندی کنکور1401 آگاهی و اطلاع داشته باشند، می‌توانند بر اساس اهمیت هر کدام از دروس با شیوه‌ای صحیح و دقیق و همچنین با یک برنامه ریزی منظم و مداوم به مطالعه و یادگیری مباحث و مفاهیم کتاب‌ها و بهترین منابع کنکوری 1401 خود بپردازند.

بنابراین آگاهی از بودجه بندی کنکور این امکان را به داوطلبان کنکوری می‌دهد که آنها از مطالب و مباحث مهم و پرتکرار هر درس در آزمون سراسری اطلاع پیدا کنند.

داوطلبان کنکور سراسری اگر می‌خواهد نسبت به سؤالات تستی مطرح شده در آزمون سراسری شناخت پیدا کنند و مطلع شوند که از کدام مباحث برای هر درس بیشتر سؤال مطرح می‌شود و همچنین کدام مطالب جزء کم سؤال‌ترین مباحث در کنکور سراسری هستند، پس حتماً به بودجه بندی درس‌های عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی خود برای کنکور 1401 توجه نموده و پیگیر این مسئله باشند.

اهمیت بودجه بندی کنکور 1400

بودجه‌بندی دقیق کنکور 1401 به چه شکل می باشد ؟

برای اینکه بودجه‌بندی کنکور 1401 را به بهترین نحو ممکن پیش‌بینی کنیم و بخواهیم به یک تخمین با کمترین خطا دست یابیم باید مباحث کنکور سال‌های قبل را بررسی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

میانگین احتمالی هر کدام از مباحث با در نظر گرفتن سال 99 و 98 و ۵ سال قبل محاسبه می‌گردد. بودجه‌بندی کنکور در دروس مختلف براساس اهمیت، اولویت‌بندی می‌شود؛

بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور 1401

  • بودجه بندی درس زیست ‌شناسی در کنکور 1401

زیست ‌شناسی مهم‌ترین درس در بودجه ‌بندی کنکور تجربی 1401 هست بنابراین باید نسبت به دروس دیگر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛

بودجه ‌بندی زیست کنکور 1401 و تجربی 99 در درس زیست ‌شناسی ۵۰ سوال دارد با ۳۶ دقیقه زمان برای پاسخگویی و از مباحث کتاب‌های دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود، بنابراین کنکور 1401 هم به همین روال خواهد بود.

بودجه بندی کنکور 1401 تجربی به تفکیک دروس مختلف

بودجه بندی زیست شناسی نظام جدید پایه دهم : ۱۷ سوال

بودجه بندی کنکور زیست دهم

بودجه بندی زیست شناسی نظام جدید پایه یازدهم : ۱۷ سوال

بودجه بندی کنکور زیست یازدهم

بودجه بندی زیست شناسی نظام جدید پایه دوازدهم : ۱6 سوال

بودجه بندی کنکور زیست دوازدهم

  • بودجه بندی درس فیزیک در کنکور 1401

همان طور که می‌دانید درس فیزیک در گروه آزمایشی تجربی از دروس اختصاصی مهم و البته سخت است که اکثر داوطلبان کنکوری در یادگیری مطالب این درس با مشکل مواجه هستند.

با توجه به اینکه یادگیری مفاهیم و مباحث درس فیزیک برای داوطلبان رشته تجربی سخت به نظر می‌آید، آنها می‌توانند با آگاهی و اطلاع از بودجه بندی فیزیک کنکور 1401 علاوه بر آشنایی با بخش‌ها و

فصل‌های مهم و پر تکرار این درس در آزمون‌های کنکور سال‌های گذشته، تلاش نمایند تا برای تسلط و یادگیری بهتر بر این درس زمان بیشتری را به مطالعه آن اختصاص دهند و سرنوشت کنکور 1401 خود را به بهترین شکل رقم بزنند.

شما داوطلبان کنکوری عزیز در رشته تجربی اگر خواهان قبولی در رشته‌های خوب از جمله رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی هستید از درس فیزیک غافل نشوید.

چرا که طبق بودجه بندی کنکور 1401 تجربی این درس در کنکور ، درس فیزیک به دلیل تنوع مطالب و زود بازده بودن بعضی از فصل‌های آن، از درس‌های اختصاصی بسیار با اهمیت رشته تجربی در کنکور سراسری محسوب می‌شود.

داوطلبان کنکور تجربی در صورتی که تعداد بیشتری از سؤالات تستی این درس را پاسخ درست دهند، حتماً در کنکور سراسری تراز بالاتری را کسب خواهند کرد.

بودجه بندی کنکور برای درس فیزیک در کنکور 1401 شامل ۳۰ سوال می­شود که ۳۷ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب‌های دهم و یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی فیزیک پایه دهم : ۲۷ درصد سوالات کنکور 1401

بودجه بندی فیزیک نظام جدید پایه دهم : 8 سوال

بودجه بندی کنکور فیزیک دهم

بودجه بندی فیزیک پایه یازدهم : ۳۰ درصد سوالات کنکور 1401

بودجه بندی فیزیک نظام جدید پایه یازدهم : 9 سوال

بودجه بندی کنکور فیزیک یازدهم

بودجه بندی فیزیک پایه دوازدهم : 43 درصد سوالات کنکور 1401

بودجه بندی فیزیک نظام جدید پایه دوازدهم : ۱6 سوال

مشاهده مقاله  کنکور پزشکی یا ادامه تحصیل در رشته ی خود ؟

بودجه بندی کنکور فیزیک دوازدهم

  • بودجه بندی درس شیمی در کنکور 1401

با توجه به اهمیت درس شیمی که یکی از دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی است، اطلاع از بودجه بندی شیمی کنکور 1401 برای داوطلبان این دو رشته به‌خصوص رشته تجربی بسیار مهم خواهد بود.

لذا داوطلبان این دو گروه آزمایشی در صورتی که بخواهند در کنکور سراسری تراز بالاتری در این درس کسب نمایند، باید با دقت بیشتری به مطالعه مباحث و مفاهیم این درس بپردازند.

آنها برای رسیدن به این هدف باید سعی نمایند که زمان بیشتری را برای یادگیری مطالب درس شیمی در نظر بگیرند و در کنار مطالعه متن کتاب درسی، از پاسخگویی به سؤالات تستی این درس غافل نشوند.

بنابراین آگاهی از بودجه بندی درس شیمی در کنکور 1401 باعث خواهد شد تا داوطلبان رشته تجربی با سؤالات مهم و پر تکرار این درس بیشتر آشنا شوند.

همچنین اطلاع از بودجه بندی این درس در کنکور 1401 به داوطلبان کنکوری کمک می‌کند تا آنها با فصل‌ها و مباحثی از این درس را که بسیار تست خیز هستند، آشنا شوند.

بودجه بندی کنکور برای درس شیمی در کنکور 1401 شامل ۳۰ سوال می­شود که 30 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب‌های دهم و یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور شیمی

  • بودجه بندی درس ریاضی در کنکور 1401

بودجه بندی کنکور برای درس ریاضی در کنکور 1401 شامل ۳۰ سوال می­شود که 40 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب‌های دهم و یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور ریاضی

  • بودجه بندی زمین شناسی  در کنکور 1401

بودجه بندی کنکور برای درس زمین شناسی در کنکور 1401 شامل 20 سوال می­شود که 20 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب‌ سال یازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور زمین شناسی

بودجه بندی دروس عمومی کنکور 1401

  • بودجه بندی درس ادبیات در کنکور 1401

بودجه بندی کنکور برای درس ادبیات در کنکور 1401 شامل 25 سوال می­شود که 19 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب‌های سال دهم, یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور ادبیات

  • بودجه بندی درس دین و زندگی در کنکور 1401

داوطلبانی که دوست دارند در کنکور سراسری 1401 رتبه عالی کسب نموده و در این آزمون موفق شوند، باید از بودجه بندی دینی کنکور 1401 آگاهی و اطلاع داشته باشند.

چرا که درس دین و زندگی از مهمترین دروس عمومی در کنکور سراسری محسوب می‌شود.

بودجه بندی درس دین و زندگی در کنکور 1401 به دانش‌آموزان کنکوری سال اولی و همچنین داوطلبان کنکوری دیگر کمک می‌کند تا آنها با تعداد سؤالات تستی این درس که از هر پایه در آزمون سراسری مطرح می‌شود، بیشتر آشنا شوند.

آنها با اطلاع از این مسئله برای کسب تراز و درصد مناسب و بالا از این درس در کنکور سراسری برنامه ریزی دقیق‌تری برای مطالعه مباحث درس دین و زندگی انجام خواهند داد.

بودجه بندی کنکور برای درس دین و زندگی در کنکور 1401 شامل 25 سوال می­شود که 17 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب­های‌ سال دهم, یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور دین و زندگی

  • بودجه بندی درس عربی در کنکور 1401

بودجه بندی کنکور برای درس عربی در کنکور 1401 شامل 25 سوال می­شود که 18 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب­های‌ سال دهم, یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور عربی

  • بودجه بندی درس زبان در کنکور 1401

بودجه بندی کنکور برای درس زبان در کنکور 1401 شامل 25 سوال می­شود که 18 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد و از کتاب­های‌ سال دهم, یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

بودجه بندی کنکور زبان

کلام آخر

با توجه به این بودجه بندی های جدیدی که برای شما در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد کاهش حجم مطالب و مباحث در منابع کنکور جدید نباید خللی در مطالعه‌ی دانش آموزان نظام قدیم ایجاد کند یا باعث ایجاد حس عدم توانایی در یادگیری آن‌ها شود، زیرا تمامی موارد پایه ای و اصولی همچنان در کتاب ها و مباحث موجود هستند و مطالبی که حذف شدند از مباحث یکتا و بی ارتباط به قسمت های اصلی دروس بوده اند و می‌توان پیش‌بینی کرد که این بودجه بندی خللی در کنکور های آینده به وجود نیاورد.

مزایا بودجه بندی کنکور 1400

ضمناً ما قبلاً در مکتبستان، نکات جالب و مفیدی را در مطلبی تحت عنوان ”تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401” منتشر کرده‌ایم که خواندن آن را شدیداً به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟ مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید. مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

برخی از سوالات متداول 

آیا امکان حذف برخی از مباحث بر اساس بودجه بندی جدید ممکن می باشد ؟

ترجیحا در صورتی که وقت کافی برای مطالعه دروس دارید این کار را نکنید، چون ذاتا بودجه بندی یک تخمین بر اساس سوالات کنکورهای سالیان گذشته است و می تواند این الگو در هر سال تغییر کند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

6 نظر درباره “رقیق ترین بودجه بندی کنکور 1401 [ نظام جدید و قدیم ] | مشاور و برنامه ریزی

  1. زهرا می گوید:

    سلام
    بودجه بندی ریاضی تجربی کنکور 1400 و بودجه بندی کنکور 1400 تجربی نظام جدید در مقاله هست ؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1400 و بودجه بندی فیزیک تجربی کنکور 1400 در مقاله وجود دارد.

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      بودجه بندی دروس کنکور تجربی 1400 و بودجه کنکور تجربی1400 در مقاله وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود