تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 رشته علوم تجربی

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401

داوطلبان کنکور سراسری 1401 هنگامی که خود را برای این آزمون آماده می‌کنند اغلب به دنبال این هستند که بدانند آیا منابع و کتاب‌های درسی برای کنکور 1401 تغییر کرده است یا خیر؟

همچنین آنها می‌خواهند بدانند که اگر این منابع و کتاب‌ها تغییر کرده‌اند، این تغییرات کنکور 1401 مربوط به کدام کتاب‌های درسی یا کدام قسمت‌های آنها است. در ادامه قصد داریم به بررسی تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 انسانی و سایر رشته ها بپردازیم تا داوطلبان و کنکوری‌های عزیز را از این تغییرات مطلع بسازیم.

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 نسبت به 99 هم شامل دروس عمومی در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و … می‌شود و هم این تغییرات در دروس تخصصی گروههای آزمایشی به چشم می‌خورد.

تغییرات کتب درسی برای کنکور 1401 به چه شکل می باشد ؟

تغییرات کتب درسی در رشته های مختلف گسترده بوده است که به تغییرات هر کدام به طور مفصل پرداخته ایم در ادامه با ما باشید

  •  رشته ی علوم تجربی

تا سال 99 در کنکورهای سراسری برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید گروه آزمایشی تجربی دو آزمون جداگانه برگزار می‌شد اما از سال 1401 تصمیم بر این است که برای هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید گروه آزمایشی تجربی یک آزمون مشترک در کنکور سراسری برگزار شود. بنابراین کنکور سراسری 99 آخرین کنکوری بوده است که به صورت آزمون‌های برای نظام قدیم و جدید جداگانه برگزار شده است.

پس با توجه به اینکه طراحی سؤالات آزمون سراسری گروه آزمایشی تجربی در سال 1401 بر اساس کتب درسی دانش‌آموزان نظام جدید صورت می‌گیرد، بنابراین داوطلبان و دانش‌آموزان نظام قدیم نیز باید کتاب‌های درسی نظام جدید را برای این آزمون مطالعه نمایند.

در ادامه به منظور آگاهی شما کنکوری‌های عزیز تغییرات کتب درسی برای کنکور ۱۴۰۰ تجربی و همچنین تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 تجربی نسبت به 99 را بیان می‌کنیم:

در کنکور سراسری 1401 از درس ریاضی گروه آزمایشی تجربی مباحث و فصل‌های زیادی حذف شده است، پس می‌توان گفت درس ریاضی نظام جدید کم‌حجم‌تر و ساده‌تر شده است.

بنابراین داوطلبان نظام قدیم اگر در درس ریاضی تسلط کامل بر روی مباحث و فصل‌های این کتاب داشته باشند، به آسانی و راحتی می‌توانند درصد خوبی از این درس در آزمون سراسری 1401 کسب کنند.
تغییرات کتاب درسی کنکور 1401 نسبت به 99 در درس ریاضی گروه آزمایشی تجربی بعضی از فصلها و مطالب حدف شده است.

بنابراین حذفیات درس ریاضی گروه آزمایشی تجربی به صورت زیر است:

  کتاب درسی ریاضی گروه تجربی
حذفیات ·       مباحث انتگرال، دنباله‌ها و ماتریس به صورت کامل حذف شده است.

·       قسمت‌هایی از مباحث کاربرد مشتق، هندسه فضایی و مثلثات نیز حذف شده است.

 

کتاب درسی فیزیک گروه تجربی
حذفیات اضافات
بحث نور و آینه‌های عدسی

بحث اندازه گیری و بردار

بحث شکافت هسته‌ای

بحث گداخت هسته‌ای

بحث سقوط آزاد

بحث حرکت دایره‌ای

بحث تداخل امواج

بحث مدل سازی فیزیک

بحث سازگاری یکاها

بحث حرکت براونی

بحث تخمین مرتبه بزرگی

بحث اصل ارشمیدس

بحث شار

تعداد سؤالات درس فیزیک گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری 1401، 30 سؤال است، پس می‌توان گفت هر سؤالی را که شما در درس فیزیک پاسخ می‌دهید، در حدود 3 درصد است.

اگر فکر می‌کنید در درس فیزیک ضعیف هستید، می‌توانید به سراغ مباحث و فصل‌های آسان‌تر بروید تا بتوانید در کنکور درصد پاسخ‌های صحیحتان را در درس فیزیک افزایش دهید.

در جدول زیر مباحث و فصل‌های آسان‌تر و راحت‌تر فیزیک و همچنین پر سؤال تر را برای شما بیان نموده‌ایم. پس چنانچه فکر می‌کنید نمی‌توانید این درس را به طور کامل بخوانید و به آن مسلط شوید، به سراغ این فصل‌ها و مباحث بروید.

مبحث تعداد تست
چهار فصل پیش دانشگاهی دو 4 تا 5
صوت و موج مکانیکی 2 تا 4
آینه و عدسی‌ها 3
گرما و قانون گازها 3
مغناطیس و الکترومغناطیس 2
الکتریسیته ساکن 1
بردار 1

در کنکور سراسری 1401 برای داوطلبان و دانش‌آموزان نظام جدید سؤالات از درس شیمی بیشتر به صورت مفهومی خواهد بود، در حالی که در آزمون‌های سراسری سال‌های قبل سؤالات این درس اکثراً به صورت مسئله‌ای طرح شده است.

در مورد داوطلبان نظام قدیم بیشتر مباحث سنگین درس شیمی نظام قدیم حذف شده یا حجم آن کاهش پیدا کرده است.

  •  رشته ی علوم ریاضی

کتاب‌های درسی گروه آزمایشی ریاضی هم برای کنکور سال آینده نسبت به سال گذشته نیز تغییراتی داشته است؛ بنابراین می‌توان تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 ریاضی را به صورت زیر بیان نمود:

در جدول زیر تغییرات کنکور 1401 انسانی بیان شده است. پس داوطلبان نظام قدیم این گروه آزمایشی نیز باید مطابق با این تغییرات، کتابهای نظام جدید را مورد مطالعه قرار دهند تا در آزمون سراسری 1401 رتبه قبولی بالایی را کسب نمایند.

قابل توجه فارغ التحصیلان نظام جدید ( ۳_۳_۶ ) که داوطلب کنکور ۱۴۰۰ هستند و کلیه عزیزانی که قصد دارند با برنامه ریزی کنکور 1401 شرکت کنند.! در این پست تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1401 را بررسی میکنیم و کتاب های مورد نیاز برای هر مقطع که متناسب با کنکور 1401 می باشد رو مورد تجزیه و تحلیل قرار می­دهیم.

ملاک تغییرات منابع کنکور 1401 برچه پایه ای می باشد ؟

ملاک طراحی نمونه سوالات امتحانی و کنکور بعدی یعنی کنکور ۱۴۰1، کتاب های درسی دانش آموزان پایه ی دوازدهم سال جاری است، یعنی :

  • سال دهم : کتب دهم چاپ ۹۷-۹۸
  • سال یازدهم : کتب یازدهم چاپ ۹۸-۹۹
  • سال دوازدهم : کتب دوازدهم چاپ ۹۹-۱۴۰۰

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 دروس عمومی

تغییرات کتاب درسی

تغییرات کتب دروس عمومی به صورت کامل

  • درس ادبیات فارسی

در مجموع برای کنکور 1401 و با توجه به تغییراتی که در کتاب های نظام جدید اعمال شده است. کتاب ادبیات دوازدهم تغییرات کمتری داشته ولی کتاب ادبیات دهم و ادبیات یازدهم تغییرات قابل توجهی داشته است.

عنوان

تغییرات

ادبیات فارسی دهم و یازدهم
  • تغییرات کتاب ادبیات فارسی پایه به صورت کلی بوده و برخی از دروس حذف شده و با دروس دیگری جایگزین شدند.

 

  • کتاب ادبیات دهم و یازدهم با کاهش تعداد دروس به 18 درس رسیدند و در هشت قلمرو یکسان با چیدمان یکسان تنظیم شدند. به این صورت که هر فصلی در هریک از این دو کتاب مکمل یکدیگر می باشند.

 

  • تغییراتی که در این دو کتاب دیده میشود بیشتر در متن و اشعار جدیدی می باشد که جایگزین مباحث قبلی شدند و لذا تناقضی را برای مطالعه داوطلبین به وجود نمی آورد.
ادبیات فارسی دوازدهم  

  • تغییرات کتاب ادبیات فارسی دوازدهم برای کنکور 1401 کمی متفاوت تر از کتب ادبیات فارسی پایه می باشد. در این کتاب تغییرات قابل توجهی در بخش قلمرو های ادبی و قلمرو های زبانی که همان مباحث آرایه ها ادبی و دستور زبان فارسی می باشد, داشته ایم.

 

  • در صفحه 15 کتاب ادبیات فارسی دوازدهم و در قالب قلمرو زبانی مبحث حذف فعل و انواع آن اضافه شده است. همچنین در صفحات 28 و 127 و در قالب قلمرو ادبی دو بیت جدیدی اضافه شده و آرایه های استعاره و مجاز در قالب جدیدی برای دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است.

 

  • با توجه به ابیات اضافه شده در قسمت های مختلف این کتاب شامل ایجاد تغییراتی در معانی مختلف واژگان ادبیات فارسی نیز بوده ایم که این تغییرات به شکل زیر می باشد.

 

– در صفحه 166 کلمه (دار ملک) به معنای سرزمین به لیست واژگان اضافه شده است.

– در صفحه 168 کلمه (عطا) به معنای بخشش به واژه (عطا دادن) با معنای بخشیدن تغییر کرده است.

– در صفحه 168  کلمه (حسب) به معنای اندازه به واژه (برحسب) به معنای مطابق تغییر کرده است.

– در صفحه 172 کلمه بدگمانی از معانی واژه اندیشه حذف شده است و این واژه تنها در معنی ترس و استرس قرار گرفته است.

  • درس عربی

تغییرات کتاب ادبیات عربی برای منابع کنکور 1401 در هر سه پایه بسیار اندک بوده است و میتوان گفت که این کتاب تغییر محتوایی محسوسی نسبت کتاب نظام قدیم و سال های گذشته خود نداشته است. تغییرات این کتاب تنها در مثال هایی است که در درس های مختلف آورده شده و در بیان مفاهیم گوناگون و واژگان تغییری نداشتیم.

عنوان

تغییرات

کتاب عربی دهم و یازدهم
  • هیچگونه تغییری در کتاب عربی سال دهم و یازدهم نداشتیم و بر همین اساس داوطلبین میتوانند از کتاب های سال های گذشته نیز برای کنکور 1401 استفاده کنند.
     کتاب عربی دوازدهم  

  • تغییرات کتاب عربی دوازدهم برای کنکور 1401 به این صورت است که در صفحه 15 کتاب درسی در بخش پاورقی کلمه (تَـمنیبه) به معنی آرزو داشتن که در واقع مضارع کلمه (يَتَمـنی) است اضافه شده و همچنین کلمه (فريسة) به معنی شکار که جمع کلمه (فَرائس) است نیز اضافه شده است.

 

  • در صفحه 19 کتاب درسی و در بخش پاورقی خط اول کلمه ( إلیها ) به ( إلیه ) تغییر پیدا کرده و در واقع تصحیح شده است.

 

  • در صفحه 31 کتاب درسی و در بخش تمارین نیز دو عبارت و مثال ابتدایی به صورت کامل تغییر کرده اند و واژگان (عفا) و (اذنب) به لغات این درس اضافه شده است.
  • درس دین و زندگی

تغییرات کتاب ادبیات دینی برای کنکور 1401 در هر سه پایه بسیار اندک بوده است. این کتاب تنها در جمله بندی و بیان مطالب نسبت به کتاب های قبلی کمی تفاوت داشته است. اما مفاهیم و عناوین دروس هیچ تغیییری نسبت به سال های گذشته نداشته است.

از آنجایی که متن کتاب درسی در این درس به شدت مورد توجه طراحان کنکور است, پیشنهاد میشود تا داوطلبین از کتاب های جدید استفاده کنند و با بیان جدید این مفاهیم آشنا شوند.

عنوان

تغییرات

کتاب دینی دهم و یازدهم
  • هیچگونه تغییراتی در کتاب دینی سال دهم و یازدهم نداشتیم. کتاب دینی دهم و یازدهم هر دو در دوازده درس دسته بندی شده اند و عناوین فصل ها نیز دقیقا مشابه سال گذشته و مکمل یکدیگر می باشد.
   کتاب دینی دوازدهم  

  • تغییرات کتاب دینی دوازدهم برای کنکور 1401 به این صورت است که برخی از آیات حذف شده اند و متناسب با تغییرات متن آیات و مفاهیم جدیدی در همان قسمت اضافه شده است که این تغییرات به صورت زیر می باشد.

 

  • در درس پنجم دینی دوازدهم ( درس قدرت پرواز ) : در صفحه 52 کتاب درسی دو سوال ابتدایی با سوالات جدیدی تعویض شده اند. همچنین در صفحه 55 کتاب درسی در ابتدای مبحث و در بخش بالای صفحه معنی آیه  إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا” به متن درس پنجم اضافه شده است. همچنین صفحه 56 کتاب درسی سال 1398 به صورت کامل حذف شده است.

 

  • در درس ششم دینی دوازدهم ( سنت های خداوند در زندگی ) : در صفحه 56 کتاب درسی, در انتهای صفحه بخش تدبر در قرآن و آیه «وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ ۚ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا ۚ وَلَهُمْ …»  که در کتاب سال 1398 وجود داشت به صورت کامل حذف شده است.

      در صفحه 72 کتاب درسی و در بخش ابتدایی این صفحه بعد از پارگراف اول در قسمت فرازی از دعای جوشن کبیر, عبارت (یا من سبَقت رحمتُه َغضبَه) با ترجمه (ای خدایی که رحمتش بر غضبش سبقت گرفته است) به متن کتاب درسی اضافه شده است.

در صفحه 73 کتاب درسی, در انتهای صفحه این حدیث (هنگامی که خداوند خير بندگانش را بخواهد، اگر بنده گناهی مرتکب شود او را گوشمالی میدهد تا به یاد آورد) از امام صادق (ع) حذف شده است.

 

  • در درس هفتم دینی دوازدهم ( درس بازگشت ) : در صفحه 85 کتاب درسی, در ابتدای پاراگراف دوم این بیت از اوسعید ابوالخیر اضافه شده است(باز آ باز آ هر آنچه هستی بازآ/ گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ) که متناسب و در قرابت معنایی با مفهوم کلی درس می باشد.

 

  • در درس دهم دینی دوازدهم ( درس تمدن جدید و مسئولیت ما ) : در صفحه ی 107 کتاب درسی, در انتهای صفحه در پاورقی سه تمدن به متن کتاب درسی اضافه شده است که این سه تمدن در چاپ های قبلی در متن کتاب بوده است.
  • درس زبان انگلیسی

هیچگونه تغییری در کتاب زبان انگلیسی سال دهم و یازدهم و دوازدهم نداشتیم و بر همین اساس داوطلبین میتوانند از کتاب های سال های گذشته نیز برای کنکور 1401 استفاده کنند.

مشاهده مقاله  ریز تغییرات شیمی 2 برای کنکور 94

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 رشته تجربی

تغییرات کتب دروس اختصاصی چگونه می باشد ؟

تغییرات کتب دروس اختصاصی کم نمی باشد از این جهت بصورت کامل در ادامه به هر کدام پرداخته ایم که توصیه میکنیم با ما همراه باشید تا از تغییرات آگاه شوید.

  •  رشته ی علوم تجربی

درس زیست

در درس زیست شناسی کنکور منابع درسی به این شکل تقسیم بندی می شوند :

  • کتاب زیست شناسی (1) یا همان کتاب زیست دهم چاپ ۹۷
  • کتاب زیست شناسی (2) یا همان کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۸
  •  کتاب زیست شناسی (3) یا همان کتاب زیست دوازدهم چاپ ۹۹ .

در کتاب های زیست شناسی نظام جدید ۲۴ فصل داریم که این تعداد برای کتاب نظام قدیم ۳۰ فصل بوده است. تقریبا می شود گفت که برای کنکور ۱۴۰۰ علاوه بر کاهش تعداد سرفصل و حجم از سختی مطالب هم کمتر شده .

لذا به صورت کلی بیشتر تغییرات کتاب زیست شناسی تغییرات واژگان بوده است که از معادل های فارسی به جای کلمات اصلی استفاده شده است و این اصطلاحات در کنکور سراسری 1401 نیز با همین بیان و ادبیات استفاده خواهند شد.

عنوان

تغییرات

زیست  

  • موارد و مباحث اضافه شده به کتاب زیست شناسی نظام جدید چاپ 1399
    برای کتاب های زیست شناسی نظام جدید مطالب زیر نسبت به سال های گذشته اضافه شده است
    ۱- تامین اکسیژن و مواد مغذی قلب که به فصل گردش مواد اضافه شده است
    ۲-  انواع روش های تنفس در جانوران، جزئی نگری و کلی نگری، نگرش بین رشته ای،
    ۳- اخلاق زیستی، فناوری نوین زیست شناسی،ژن شناسی، خدمات بوم سازگان و همینطور تامین انرژی های تجدید پذیر

 

  • موارد و حذف شده از کتاب زیست شناسی نظام جدید چاپ 1399

     کتاب های زیست شناسی نظام جدید تصویر محور هستند و دانش آموزان متقاضی کنکور ۱۴۰۰ باید تسلط زیادی روی تجزیه و تحلیل عکس ها داشته باشند.در کتاب های زیست شناسی نظام جدید شاهد حذف عناوین زیر هستیم :

    1-ویروس، باکتری و قارچ آغازیان،

   ۲- شجره نامه ، سه شاخه گیاهان که همیشه یکی از سخت ترین سوالات زیست را شامل میشد.

 

  • موارد و جملات تغییر یافته در کتاب زیست شناسی نظام جدید چاپ 1399

در کتاب زیست شناسی سال دوازدهم چاپ 1399 که برای داوطلبین کنکور 1401 مورد استفاده قرار میگیرد, دو مفهوم دستخوش تغییر شده اند که به صورت زیر می باشند :

1- جمله ی «ساختاری که در آن پروتئین به شکل کروی در می آید» به عبارت ) ساختاری که در آن پروتئینها به شکل های متفاوتی در می آیند( تغییر پیدا کرده است.

2- همچنین جمله ی «آمیزش غیرتصادفی به طور حتم فراوانی دگرهای را تغییر می دهد. به عبارت ) آمیزش غیرتصادفی به طور حتم فراوانی ژن نمودها را تغییر می دهد.) تغییر پیدا کرده است.

درس ریاضی

در درس ریاضی کنکور منابع درسی به این شکل تقسیم بندی می شوند :

  • کتاب ریاضی (1) یا همان کتاب ریاضی دهم چاپ ۹۷
  • کتاب ریاضی (2) یا همان ریاضی یازدهم چاپ ۹۸
  •  کتاب ریاضی (3) یا همان ریاضی دوازدهم چاپ ۹۹ .

در این درس برای کنکور ۱۴۰۰ نیازی به تغییر کتاب ندارید و با همان کتاب های ریاضی نظام جدید که منبع کنکور ۹۹ بوده، می توانید در کنکور ۱۴۰۰ نیز شرکت کنید.

در این درس در نظام جدیدبه شدت کاهش حجم داشتیم !! ریاضی نظام جدید ساده تر و کم حجم تر شده است.

عنوان

تغییرات

موارد و حذف شده از کتاب ریاضی نظام جدید
  • از جمله حذفیات میتوان به مباحث انتگرال، دنباله و ماتریس به طور کامل اشاره کرد و همچنین بخش های سخت کاربرد مشتق و هندسه فضایی و قسمت زیادی از مثلثات که از سخت ترین مباحث برای داوطلبان نظام قدیم تجربی بوده هم برای کنکور ۱۴۰۰ حذف شده و عملا چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

 

  • اما از نظر سطح سوالات برای کنکور ۱۴۰۰ تقریبا ۱۵ درصد سوالات به دلایل مختلف چالشی زمانبر یا سخت بوده و حدود ۷۰ درصد سوالات سطح متوسط دارند که البته برای داوطلبان نظام قدیم بسیار سخت تر است. نکته قابل توجه در درس ریاضی این می باشد که این کتاب نسبت به چاپ سال 1398 تغیی محسوسی نداشته است.

درس فیزیک

در درس فیزیک کنکور منابع درسی به این شکل تقسیم بندی می شوند :

  • کتاب فیزیک (1) و آزمایشگاه یا همان کتاب فیزیک دهم چاپ ۹۷
  • کتاب فیزیک (2) و آزمایشگاه یا همان فیزیک یازدهم چاپ ۹۸
  • کتاب فیزیک (3) و آزمایشگاه یا همان فیزیک دوازدهم چاپ ۹۹

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 درس شیمی

درس شیمی

در درس شیمی کنکور منابع درسی به این شکل تقسیم بندی می شوند :

  • کتاب شیمی (1) و آزمایشگاه یا همان کتاب شیمی دهم چاپ ۹۷
  • کتاب شیمی (2) و آزمایشگاه یا همان شیمی یازدهم چاپ ۹۸
  •  کتاب شیمی (3) یا همان شیمی دوازدهم چاپ ۹۹ .

عنوان

تغییرات

درس شیمی  

  • بر اساس تفاوت هایی که بین کتب درسی شیمی صورت گرفته است, تغییرات واژه ها و شکل ها و حذفیات مطالب در شیمی نظام جدید زیاد است.

 

  • شیمی در نظام جدید برای کنکور ۱۴۰۰ با رویکرد مفاهیم و مطالب حفظی طراحی شده و زیاد مسئله محور نیست. در بخش حفظیات هم مطالب جدید و کاربردی تر مثل: نحوه ی تشکیل عناصر، غنی سازی ایزوتوپ ها، هوای مایع، کاربردهای شیمی سبز، تروپوسفر و تراوا و … اضافه شده است.

 

  • نکته قابل توجه در درس شیمی این می باشد که این کتاب نسبت به چاپ سال 1398 تغییر محسوسی نداشته است.

درس زمین شناسی

در درس زمین شناسی کنکور منابع درسی به این شکل تقسیم بندی می شوند :

  • کتاب زمین شناسی کنکور سال یازدهم چاپ 9۸

عنوان

تغییرات

درس زمین شناسی
  • اگر شما هدفتون رشته های زیرگروه دو مثل داروسازیه پس باید زمین شناسی رو دقیق بخونین . برای کنکور ۱۴۰۰ حجم کتاب بسیار کاهش یافته است. در نظام قدیم برای کنکور داوطلبان باید دو کتاب سوم و پیش دانشگاهی و در مجموع ۱۹ فصل را مطالعه می کردند که در نظام جدید فقط در سال یازدهم کتاب زمین شناسی را داریم که در کل هفت فصل دارد. مباحث این هفت فصل هم به مراتب ساده تر از مطالب کتاب های نظام قدیم هست.

 

  • نکته ی مهم اینه که همیشه از کاهش حجم مطالب و فصول نباید خوشحال باشید چون ممکنه که سوالات در کنکور۱۴۰۰ جزئی تر و سخت تر نیز طرح بشه و حتی اگه اگر آسون باشه بسیاری از داوطلبان درصد های بالایی کسب میکنن که باعث میشه شما شاهد رتبه های نجومی با درصد های خوب باشید .نکته قابل توجه در درس زمین شناسی این می باشد که این کتاب نسبت به چاپ سال 1398 تغییر محسوسی نداشته است.
  •  رشته ی علوم رياضى

عنوان

تغییرات

درس ریاضی 
  • در دروس حسابان ، هندسه ، ریاضی پایه و گسسته نسبت به سالهای گذشته در کتب درسی تغییری صورت نگرفته است و تغییرات تنها در حد اضافه شدن چند مثال و یا تغییر برخی پارامترها و اعداد بوده که جنبه ی خاصی ندارند و با استفاده از همان کتاب های نظام جدید که منبع کنکور 1399 بوده، می توانید در کنکور 1401 نیز شرکت کنید.
درس فیزیک
  • در درس فیزیک تغییرات فیزیک نظام جدید رشته ریاضی هم مانند رشته تجربی فقط در حد تغییر در کلمات و عددهای برخی از مسئله های کتاب درسی است؛ پس کنکوری های نظام جدید برای کنکور 1401، لزومی به تغییر دادن کتاب فیزیک ندارند.
درس شیمی
  • در درس شیمی نیز کنکوری های نظام جدید ریاضی هم مانند تجربی ها، شیمی دهم چاپ 97 ، شیمی یازدهم چاپ 98 و شیمی دوازدهم چاپ 99 را تهیه کنند؛ زیرا تغییرات واژه و شکل و حذفیات در شیمی نظام جدید زیاد است. اما برای کنکور 1401 هیچگونه تغییری در مباحث مشاهده نمی شود و از همان کتابهای چاپ شده برای کنکور سراسری سال 1399 نیز میتوان استفاده کرد.
  • رشته ی علوم انسانی

تغییرات منابع کنکور 1401 انسانی  به نسبت رشته های دیگر برای کنکور 1401 و همچنین تغییرات منابع کنکور 1401 نسبت به 99 بسیار کمتر است, اما با توجه به اهمیت متن کتاب درسی و چینش مفاهیم پیشنهاد می شود که از هر ساله از کتاب های جدیدی برای امادگی کنکور سراسری استفاده شود.

عنوان

تغییرات

درس فلسفه و منطق
  • کتاب درسی فلسفه که در سال یازدهم و دوازدهم مورد بررسی قرار میگیرد, در متن و بیان خود تغییراتی داشته و پیشنهاد می شود که از کتاب های جدید استفاده شود. منطق در چاپ اول کتاب درسی که منبع کنکور ۹۸ بود به نسبت کتاب چاپ کنکور ۹۹ در سیستم نظام جدید کاملا تغییر کرد ولی برای کنکور 1401 هیچ گونه تغییری نداشته است.
درس جامعه شناسی
  • کتاب درسی جامعه شناسی دهم و یازدهم هیچ گونه تغییری نداشته است ولی کتاب جامعه شناسی دوازدهم تغییر کرده است و در برخی دروس قسمت هایی ( البته اندک) اضافه شده است که با توجه به مورد سوال بودن آن ها در کنکور سراسری 1401 پیشنهاد میشود که از کتب جدیدی استفاده کنید.
درس تاریخ و جغرافیا
  • کتاب درسی تاریخ و کتاب درسی جغرافیا برای چاپ 1399 و کنکور 1401 در کتاب درسی سال دوازدهم تغییرات اندکی در متن کتاب و برخی اصطلاحات داشته است. لذا توصیه میشود که دانش آموزان و داوطلبین کنکور 1401 از کتاب جدید استفاده کنند.
دروس علوم و فنون ادبی، اقتصاد، ریاضی و روان شناسی
  • کتاب درسی این دروس نسبت به سال های گذشته هیچ گونه تغییری نداشته و داوطلبین کنکور 1401 میتوانند حتی از کتب سال قبل نیز برای شرکت در کنکور سراسری و ایجاد آمادگی در این دروس استفاده کنند.

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

4 نظر درباره “تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 رشته علوم تجربی

  1. مهرسا می گوید:

    سلام روزتون بخیر
    از کجا میتونم تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 تجربی و تغییرات منابع کنکور 1400 تجربی را ببینم ؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام وقتتون بخیر
      بله در این مقاله و در سایت تمامی موارد تغییر وجود دارد.

  2. زهرا می گوید:

    سلام روزتون بخیر
    تغییرات کتاب درسی کنکور 1400 تجربی و همچنین دانلود تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 را در سایت شما دارید ؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام وقتتون بخیر
      بله در این مقاله و در سایت تمامی موارد تغییر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود