برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ رایگان

بهترین برنامه برای کنکور ۱۴۰۲

سلام به همه­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور ۱۴۰۲ در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم  درباره برنامه ریزی برای کنکور و یک شروع ویژه از پاییز ۱۴۰۱ با شما صحبت کنیم, قطعا یه برنامه خوب میتونه حسابی به شما کمک بکنه تا مسیر راحت و قابل قبولی رو تا کنکور داشته باشین.

دوست داری مهرماه سال ۱۴۰۲، وقتی که روپوش سفید و مقدس پزشکی رو تنت کردی با همکلاسی های پزشکت داستان قبولی در کنکورت رو بگی؟ مطمئنم سال بعد تو هم بعد از اینکه روپوش سفید پزشکی رو تنت کردی میای مکتبستان و درباره موفقیتت توی یکسال برای کنکوری های سال بعد میگی.

برنده ها در زندگی بیشتر تلاش نمی کنند! هوشمندانه و با فکر تلاش می کنند. وقتی ما میتونیم با یک برنامه ریزی هوشمندانه طی همین زمان باقی مونده پزشکی قبول بشیم, چرا وقت خودمون رو صرف غم و غصه خوردن و تسلیم شدن کنیم؟!

اگه قول بدی وقت بذاری باهام همراه بشی من روش برنامه ریزی کنکور رو کامل بهت یاد میدم! و کمکت میکنم تا بتونی یه مشاور خوب برای خودت پیدا کنی یا حتی خودت مشاور درجه یکی برای خودت بشی. پس تا آخر این پست با من همراه باش.

قراره تو این مقاله به ترتیب درباره این موضوعات با هم صحبت کنیم.

۱-  اهمیت برنامه ریزی کنکور

۲ – نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور + فایل صوتی جامع آموزش روش برنامه ریزی کنکور

۳- فرمول ۶ مرحله ای برنامه ریزی کنکور

قبل از شروع مجدد تاکید کنم که این فایل صوتی که من براتون آماده کردم رو خواهشا کامل گوش بدین. حسابی به دردت میخوره چون که من کل روش برنامه ریزی حرفه­ای رو بهت یاد دادم. بخاطر همین کاری که توی این فایل بهت آموزش دادم خیلی از مشاورین ازتون پول های میلیونی میگیرن. خوب خودت گوش بده و مشاور خودت شو و اگر مشکل داشتی اونوقت بخش ویژگی های یک مشاور خوب رو بررسی کنی و یه مشاور کنکور برای کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ برای خودت انتخاب کن.

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ چه اهمیتی دارد ؟

خوب ممکنه اولین سوال شما این باشه که اصلا چرا باید برنامه ریزی رو یاد بگیریم؟ و اصلا برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ چه اهمیتی داره؟ من سال ۹۰ پزشکی قبول شدم و از اون زمان مشاوره کنکوری رو شروع کردم و با بچه ها در ارتباطم. در طول این سالها با هزاران کنکوری در ارتباط بودم. رک و راست بگم بهتون بچه ها:

من کسی رو ندیدم که رشته تاپ قبول شده باشه و برنامه ریزی روزانه کنکوری انجام نداده باشه!

شما پزشکی دوس داری؟ دندون؟ یه مهندسی تاپ؟ یا حقوق؟ یا هر رشته دیگه ای اصلا! درسته؟

باید برنامه ریزی رو یاد بگیری, باید برنامه ریزی انجام بدی, باید با برنامه ریزی پیش بری  و این میشه قبولی !

نگران نباشید. قدم به قدم راه برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ رو بهتون آموزش میدیم.

 

آموزش کامل برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ از زبان دکتر کاویانی

خب رفقا همه ی شما میدونین که وقتی کار زیاده برنامه ریزی لازمه. کنکور یعنی یه حجم زیاد از مطالب و برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲  هم یه امر واجبه.کلا همه شما احتمالا یه سوالاتی راجع به برنامه ریزی کنکور دارین. تو این پست سعی میشه به همه سوالاتون راجع به برنامه ریزی کنکور پاسخ داده بشه.خب برنامه ریزی کنکور یه سری پیش نیازا و اصول داره. یکی یکی راجع بهشون توضیح میدم.

برنامه امتحانات نهایی خرداد 97 دانش‌آموزان اعلام شد

قدم اول : هماهنگی با آزمون های آزمایشی

هرکسی که بخواد واسه کنکور برنامه ریزی کنه ابتدا نیازمند یک برنامه جامع هست. برنامه ای که همه اصول رو راجع به برنامه ریزی کنکور در خودش داشته باشه. با یک دید بلند مدت ، به صورتی که آدم مطمئن باشه اگه با اون برنامه پیش بره به همه درسا میرسه ، همه درسا رو مرور میکنه و با تسلط کافی به کنکور میرسه. بهترین برنامه جامع برای شما برنامه جامع یکی از آزمون های آزمایشی هست. برنامه ای که جزء به جزء مطالعات یک سال شما در آن هست. همچنین شرکت در آزمون آزمایشی خودش یه انگیزه و نیرویی مضاعف واسه کار بیشتر در شما ایجاد میکنه.

حالا احتمالا سوال همتون اینه که چه آزمونی شرکت کنیم؟ ببینین در سال های پایه توصیه ما گزینه۲ هست. چون برنامه سه هفته ای هست و شما با فشار کمتر به درسا میرسین ولی در سال کنکور توصیه ما کانون قلمچی با برنامه ریزی ها و آزمون های ۲هفته ای خودش هست تا پیگیری و تمرکز بیشتری روی درس هاتون داشته باشین.

دقت داشته باشین که حتی اگه در هیچ آزمون آزمایشی شرکت نمیکنین باید برنامه یک آزمون آزمایشی رو تهیه کنین تا مطابق با اون پیش برین

قدم دوم : اجرای دقیق برنامه روزانه

واسه برنامه ریزی کنکور  به صورت روزانه به چند صورت میتونین عمل کنین. خب شما برنامه جامع دارین ( همون برنامه آزمون آزمایشی ) . حالا میمونه اجرای روزانه این برنامه جامع که به صورت دوهفته ای به شما داده شده.برای اجرای این برنامه در یک فایل همایش توضیحات کافی رو دادیم. شما میتونین برنامه ریزی روزانه خودتون رو به بچه های تیم مشاوره کنکور مکتبستان بسپرین. مشاورین مکتبستان همه از دانشجویان پزشکی و رتبه های برتر هستند و به صورت روزانه واسه متقاضیان برنامه ریزی انجام میدن. برنامه ریزی و نظارت و پیگیری دقیق رو به یه کاردان و مشاور حرفه ای بسپرین.

قدم سوم  : برنامه جامع (مطالبی که هر ماه باید بخوانید) – برنامه ریزی ماهانه

فرض می کنیم شما قدم اول و دوم رو خیلی عالی برداشتین و هدفتون را که شاید پزشکی یا رشته های دیگه باشه رو انتخاب کردین.حالا شما نیاز به یه برنامه ریزی جامع دارین که بدونین در هر ماه چه مطالبی رو تا کنکور بخونین.

پیشنهاد من به شما اینه که در ابتدا برای تست وضعیت خودتون پیش از کنکور ۱۴۰۲ در یک آزمون آزمایشی مثل قلم چی ، گزینه دو یا گاج یا هر موسسه دیگه ای شرکت کنین.ولی خب اگر قصد شرکت تو آزمونی رو ندارین حتماً سعی کنین برنامه یکی از این آزمون­های آزمایشی رو تهیه کنین.

شما یک برنامه جامع (برنامه آزمون) دارید که مطالب مثلا ۲ هفته آتی را مشخص کرده است. حال شما برای هر هفته یک جدول تهیه کنید و در آن برای هر روز دروس اختصاصی و عمومی را قرار دهید. پیشنهاد میشه در برنامه ریزی خودتون به ازای دو درس اختصاصی یک درس عمومی قرار بدین. همچنین شما برای برنامه ریزی خود باید یک مقطع اصلی و یک مقطع پوششی مشخص کنید. مثلا اگر در پروژه مهر ماه هستین مقطع اصلی رو باید مقطع دوازدهم انتخاب کنین و مقطع پوششی میتونه مقطع دهم یا یازدهم باشه.

بهترین جدول پیشنهادی مکتبستان برای برنامه ریزی به شما به صورت زیر است:

 

قدم پنجم: انتخاب بهترین منابع برای مطالعه در برنامه روزانه

در گام بعدی برای کنکور ۱۴۰۲شما باید مشخص کنید که هر درس را با چه منابعی می خواهید مطالعه کنید. بنابراین منابع کنکور خود را مشخص کنید. منابعی که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید شامل، فیلم های آموزشی، کتاب آموزشی و جزوات می باشد. اگر در درسی حس می کنید تسلط نسبتاً خوبی ندارید بهتر است آن درس را با فیلم های آموزشی مطالعه کنید. اگر تسلط خوبی دارید بهتر است کتاب کمک اموزشی تهیه کنید.

روزه داری و کنکور - راهکارهای عملی

برای انتخاب منابع درسی:

بهتون پیشنهاد میکنم که مقاله ما در این سایت با عنوان ” بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲” رو به طور دقیق مطالعه کنین.

البته میتونید در انتهای همین صفحه اطلاعات خودتون رو قرار بدید تا مشاورین ما باهاتون تماس بگیرن و به صورت رایگان مشاوره مناسب جهت تهیه منابع مناسب رو خدمت شما ارائه بدن.

 

گام ششم  : یادگیری روش مطالعه صحیح دروس

قطعا خیلی شنیده اید که کنکوری خواندن با خواندن برای مدرسه و امتحانات آن متفاوت هست. دیگه قرار نیست شما برای یک امتحان تشریحی که اکثر سوالات آن حفظی هستند ، با چنین سبکی مطالعه داشته باشین.

برای اینکه برنامه شما به خوبی اجرا بشه باید کنکوری خواندن رو یاد بگیرین.

شما از الان بایستی برای کنکوری مطالعه داشته باشین و قرار هست که روزی ۷ تا ۹ ساعت برای مطالعه و تست زنی زمان بذارید و به صورت تقریبی به بیش از ۲۰۰ تست مفهومی از مباحث مختلف پاسخ بدید.

پس باید شیوه های مطالعه خودتون را، به شیوه های مطالعه ی کنکوری تغییر دهید.

 

چگونه به برنامه متعهد باشیم؟

تعهد به برنامه‌ای که ریخته‌اید از عوامل اصلی اجرایی شدن آن برنامه است. متعهد بودن به برنامه یک اصل شخصی است و اگر واقعاً هدفی که برایش برنامه ریزی کرده‌اید برایتان مهم باشد؛ شما را به اجرای برنامه خود پایبند می‌کند.

اگر می‌بینید که هنوز عادت تعهد در برنامه در شما ایجاد نشده است؛ می‌توانید برنامه خود را با دوستان، اعضای خانواده یا پشتیبان خود در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید اجرا کردن آن را پیگیری کنند. آگاهی دیگران از برنامه شما می‌تواند شما را به انجام برنامه بیشتر ترغیب کند. هم چنین می‌توانید در پایان روز از عملکرد خود گزارش تهیه کنید به خودتان امتیاز دهید یا برای خودتان پاداش یا محرومیت از تفریح در نظر بگیرید. در آغاز هر روز، به خودتان قول دهید که درصد قابل قبولی از برنامه‌تان را انجام خواهید داد.

 

چطور سختی‌های برنامه ریزی رو دور بزنیم؟

برنامه ریزی مانند هر کار دیگری که نیاز به نظم و انضباظ شخصی دارد؛ ممکن است در آغاز سخت و مشکل به نظر بیاید. به خصوص برای کسانی که برای انجام کارهای روزانه‌شان عادت به برنامه ریزی نداشته‌اند، حال برای کنکور و مطالعه، داشتن برنامه و انجام آن کمی مشکل می‌شود. اما شما در مواجهه با عدم رغبت خود نسبت به برنامه ریزی، بهتر است به اهدافی فکر کنید که در صورت انجام آن برنامه به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شوید. به موفقیت خودتان در کنکور و کسب رتبه و رشته دلخواه خودتان فکر کنید. خودتان را در پایان روزهای برنامه ریزی، در دانشگاه مورد علاقه و کلاس درسی که دوست دارید در آن بنشینید تجسم کنید. هم چنین می‌توانید در صورت اجرای هر بخش از برنامه برای خودتان جایزه در نظر بگیرید. به نتایج مثبتی که برنامه ریزی تا کنون برای شما در مسیر کنکور داشته است فکر کنید. برنامه مطالعاتی و مصاحبه افراد موفق در کنکور را بخوانید. برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور رکنی اساسی است؛ این را همیشه در خاطر داشته باشید.

راز موفقیت در امتحانات نهایی چیست؟

آیا می توانم از الان شروع کنم؟

بله ، مطمئنا می توانید از الان برای کنکور شروع به مطالعه کنید.

درست است که حجم دروس زیاد است اما با یک برنامه منطقی میتوانید در این زمان باقی مانده سه  یا حتی چهار بار دروس مهم را مطالعه کنید.

اغلب شما کسانی هستید که شاید تا به اینجای کار دروس را دست و پا شکسته خوانده اید.

ولی مطمئن باشید که اگر ازین جا به بعد وقت کافی بگذارید و برای مطالعه دروس برنامه دقیقی را اجرا کنید میتوانید بیشتر دروس را چندین بار بخوانید و به موفقیت قابل قبولی دست یابید. شما هنوز حدودا ۲۸۸۰ساعت وقت دارید.

منطقی است که اگر ماه های پایانی را کاملا اصولی مطالعه کنید به موفقیت میرسید.

حواستون به زمانی که در اختیارتونه باشه

تا به حال برای خیلی از ما پیش آمده است که مدت کوتاهی پس از برنامه ریزی متوجه می‌شویم که از برنامهٔ خود عقب افتاده‌ایم و وقتی به پشت سر و روزی که گذارنده ایم نگاه می‌کنیم دقیقاً نمی‌دانیم مدت زمان از دست داده را صرف چه کاری کرده‌ایم.

پس خیلی مهم است که شما هم در هنگام برنامه ریزی و هم در طول زمان اجرای آن، مرتب به ساعت نگاه کنید و کارهای خود را هماهنگ با زمان در نظر گرفته انجام دهید. شاید در روزهای آغازین این کار تا حدودی سخت باشد و شما مرتباً از برنامه خود عقب بیفتید؛ اما با تمرین و ممارست یاد می‌گیرید که چطور زمان مورد نیاز هر بخش مطالعاتی را پیش بینی کنید و در همان بازهٔ زمانی آن بخش را به پایان برسانید.

هم چنین حواستان به زمان‌هایی که برای کارهای متفرقه اختصاص می‌دهید باشد. گاهی تنها تماشای یک تبلیغ تلویزیون می‌تواند شما را ساعت‌ها پای تلویزیون میخکوب نگه دارد

 

مشاوره و برنامه ریزی خصوصی برای کنکور

شما فقط یک بار کنکور می دهید و این یک بار تعیین می کند الباقی عمر خود را به چه صورت خواهید گذراند.

شما فقط یک بار کنکور می دهید، پس نباید برای برنامه ریزی کنکور خود ریسک کنید.

حضور یک مشاور در کنار شما سبب می شود تمام دغدغه های شما برطرف شود.

سبک مطالعه و برنامه ریزی در سال کنکور ریزه کاری های زیادی دارد و آگاهی از آن ها تعیین می کند که شما به چه رتبه ای در کنکور دست خواهید یافت.

در مکتبستان نیز با توجه به اهمیت راهنمایی و مشاوره ، تیمی از مشاورین توانمند دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی را گرد هم آوردیم تا به شما در این سال حساس کمک کنیم.

 

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور ۱۴۰۲ میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور ۱۴۰۲” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

1 دیدگاه برای “برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ رایگان

  1. اشتراک‌ها: با چه رتبه ای چه رشته ای ؟ کجا قبول میشم ؟ دانلود PDF تخمین رتبه کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود