ضرایب دروس اختصاصی و عمومی کنکور ۱۴۰۱ تجربی | زیر گروه های تجربی

همه چیز درباره رشته تجربی

همه چیز درباره ضرایب دروس اختصاصی و عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۱

یکی موضوع مهم مبحث ضرایب دروس کنکور تجربی  است .شاید دانش آموز دبیرستانی باشید و سر دوراهی برای انتخاب رشته بین رشته تجربی و رشته ای دیگر گیر کرده باشید، شاید هم انتخاب رشته کردید ولی میخواهید به رشته تجربی تغییر رشته دهید و شاید هم دانش آموز رشته تجربی هستید و میخواهید از‌ رشته تحصیلی تان پیش از کنکور ۱۴۰۱  اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در هر صورت با خواندن این مقاله تمام نکات مربوط به رشته تجربی و ضرایب دروس کنکور ۱۴۰۱ برایتان مثل روز روشن خواهد شد و انتخاب درستی برای کنکور ۱۴۰۱ خواهید داشت! پس با ما همراه باشید.

در دهه گذشته رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دوره متوسطه بوده است و درباره علوم تجربی و طبیعت بحث میکند. این رشته در کنکور ۹۹ نیز بالغ بر ۵۸۰ هزار شرکت کننده داشت و پیش بینی میشود این عدد برای کنکور ۱۴۰۱ به ۸۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند که نشان از علاقعه و درخواست بالا برای این رشته می باشد.

داوطلبان رشته علوم تجربی باید به دروسی همچون زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی (نه در همه زیرگروه ها) علاقه بالایی داشته باشند و همچنین در دروس دیگر همچون ریاضی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتوانند در کنکور تجربی رتبه خوبی کسب کنند و به رشته های تاپ و برتر این رتبه دست پیدا کنند .

 

رشته های تجربی کدامند؟

برای کنکور ۱۴۰۱ نیز رشته های دانشگاهی که برای رشته تجربی تعریف میشوند در زیرگروه های مختلفی تقسیم بندی میشوند.

این رشته ها به ترتیب در گروه های پزشکی همچون : پزشکی، دندانپزشکی‌، داروسازی و دامپزشکی و همچنین در رشته های پیراپزشکی و همچنین علوم زیستی چون : پرستاری ، رشته اتاق عمل ، مهندسی کشاورزی و ‌‌… تعریف میشود که داوطلبان رشته تجربی بعد از شرکت در آزمون کنکور ۱۴۰۱ متناسب با نتیجه کنکور و همچنین معدلشان در این رشته ها پذیرفته میشوند .

 

زیر گروه های پنج گانه رشته های تجربی در کنکور 

رشته تجربی دارای ۵ زیر گروه مختلف می باشد. اگر ضرایب دقیق مربوط به هریک از زیرگروه­ ها را بدونیم میتونیم انتخاب رشته خیلی دقیق و مناسبی داشته باشیم. بر همین اساس میتونیم برای کنکور ۱۴۰۱ انتخاب دقیقی داشته باشید که همه جوانب رو در نظر بگیره.

ضرایب دروس مختلف در کنکور تجربی | مکتبستانزیر گروه ۱ رشته تجربی

این زیر گروه با توجه به رشته های مطرحی که دارد معمولا از مقبولیت خاصی بین دانش آموزان برخوردار است. و انتظار میرود که برای کنکور ۱۴۰۱ نیز بیشتر مورد توجه داوطلبین قرار بگیرد و درصد بالایی از دانش آموزان را به خود اختصاص دهد.

رشته های این زیر گروه در مقطع دکتری پیوسته به شرح زیر می باشد : رشته های پزشکی, دندانپزشکی, دامپزشکی و بیوتکنولوژی

این رشته ها معمولا شرایط دشوارتری برای قبولی نسبت به رشته های باقی زیرگروه ها دارند و دلیلی اصلی آن نیز وجود رقابت بالا برای پذیرش در این رشته ها میباشد. رشته های این زیر گروه در مقطع کارشناسی نیز به شرح زیر می باشد :

در این دسته اکثر رشته های گروه پیراپزشکی قرار دارند که در مقطع کارشناسی قرار میگیرند. از این رشته ها میتوان به رشته های مثل رشته پرستاری, فیزیوتراپی, رادیولوژی ( پرتو درمانی), اتاق عمل, هوشبری, مامایی, تغذیه و … اشاره کرد. (اگر اطلاعات کاملی درباره رشته هوشبری نیاز دارید، محتوای معرفی رشته هوشبری را ببینید)

در گروه آزمایشی تجربی داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری باید به مواد آزمون، ضریب کنکور تجربی برای دروس اختصاصی و عمومی در هر یک از زیر گروه‌های این رشته توجه نمایند، بخصوص داوطلبانی که می‌خواهند رشته‌های پیراپزشکی را انتخاب نمایند.

رشته‌های پیراپزشکی برخلاف پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی از مقطع لیسانس یا کارشناسی آغاز می‌شوند که امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای این رشته‌ها وجود دارد.

لازم به ذکر است که رشته‌های پزشکی، رشته دندانپزشکی و دامپزشکی از همان ابتدای تحصیل با مقطع دکتری شروع می‌شوند و سپس به مقاطع تخصص و فوق تخصص خاتمه می‌یابند.

به طور کلی در رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی در بین داوطلبان کنکوری محبوبیت بیشتری دارند و بعد از پزشکی، دندان پزشکی و دامپزشکی اولویت اول افراد رشته‌های فیزیوتراپی و پرستاری است.

رشته رادیولوژی با توجه به سختی و خطرات محیط کار در بین داوطلبان کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و رشته مامایی هم که مخصوص خانم‌ها است و تنها بانوان می‌توانند این رشته را انتخاب کنند.

رشته های این زیر گروه در مقطع کاردانی نیز به شرح زیر می باشد :

برخی از رشته های پیراپزشکی که به تازگی در شرایط پذیرش با معدل نیز قرار گرفته اند در زیر گروه ۱ و مقطع کاردانی مورد پذیرش قرار می گیرند. در این دسته رشته هایی مانند ساخت پروتزهای دندانی, تکنولوژی پرتو درمانی, فوریت های پزشکی و …. قرار دارند. (اگر مایل هستید اطلاعات کاملی درباره رشته فوریت های پزشکی داشته باشید، مقاله معرفی رشته فوریت های پزشکی را ببینید)

مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور ۹۳ از ۳ اسفند

طبیعتاً در زیر گروه یک علوم تجربی، رشته پزشکی طرف‌داران بیشتری دارد و دروس تخصصی برای قبولی سرنوشت ساز خواهند بود و داوطلبان برای قبولی در این رشته باید تمرکز اصلی خود را بر روی دروس تخصصی مانند زیست شناسی و شیمی بگذارند.

بعد از پزشکی، رشته دندان پزشکی محبوبیت بالایی در بین کنکوری‌های تجربی دارد و در واقع رقابت اصلی برای قبولی در سه رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است که البته رشته داروسازی جزء زیر گروه دو رشته علوم تجربی محسوب می‌شود که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص خواهیم داد.

 

زیر گروه ۲ رشته تجربی

این زیرگروه مقبولیت کمتری نسبت به زیر گروه ۱ تجربی دارد ولی به دلیل وجود رشته داروسازی بسیار معروف می باشد و در انتخاب رشته  نیز مورد توجه داوطلبین قرار خواهد گرفت. در کنار داروسازی رشته هایی مثل شیمی محض, شیمی کاربردی, فرماندهی کشتی و …. نیز قرار گرفته است.

تصور اغلب کنکوری‌ها این است که رشته داروسازی جزء زیر گروه یک علوم تجربی قرار دارد ولی این رشته در زیر گروه دو علوم تجربی قرار گرفته است و به نوعی لیدر زیر گروه ۲ محسوب می‌شود.

 

زیر گروه ۳ رشته تجربی

این زیرگروه مقبولیت بسیار کمتری نسبت به زیر گروه ۱ و ۲ تجربی دارد. این زیرگروه بیشتر به نام رشته زمین شناسی شناخته می شود. رشته دبیری شیمی نیز در این دسته قرار میگیرد.

 

زیر گروه ۴ رشته تجربی

در زیرگروه ۴ رشته تجربی نیز رشته های مثل حسابداری, هوانوردی, مدیریت, علوم قرآنی, کتابداری و رشته هایی از این قبیل قرار میگرند. این زیرگروه بیشتر با توجه به وجود رشته حسابداری و بازارکار قابل توجهی که دارد مورد توجه دانش آموزان و داوطلبین کنکور ۱۴۰۱ نیز قرار خواهد گرفت.

 

زیر گروه ۵ رشته تجربی

این زیر گروه نیز به دلیل وجود رشته کشاورزی و منابع طبیعی بیشتر مورد توجه داوطلبین قرار میگیرین. از دیگر رشته های این دسته میتوان به رشته های مثل مهندسی کشاورزی, مهندسی فضای سبز, تکنولوژی تولید دامی و … اشاره کرد.

زیر گروه‌های سه، چهار و پنج رشته علوم تجربی کمتر از سوی داوطلبان مورد استقبال قرار می‌گیرند و اولویت اول اغلب افراد رشته‌های زیر گروه یک و دو علوم تجربی هستند.

به طور کلی در کنکور تجربی رقابت اصلی بین سه رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است و به نوعی آرزوی داوطلبان قبولی در این سه رشته پرطرف‌دار است.

به همین ترتیب کسب قبولی در سه رشته مذکور بالطبع سخت‌تر است و هر ساله تعداد محدودی از شرکت کنندگان در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی قبول می‌شوند.

 

ضرایب دروس مختلف در کنکور تجربی چگونه می باشد ؟

به طور کلی ضرایب دروس در کنکور تجربی طی چند سال اخیر تغییر نکرده است و یقیناً ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۱ همانند سال‌های گذشته است.

اخیراً شایعات فراوانی مبنی بر تغییر ضریب کنکور تجربی به گوش می‌رسد و مبنای این شایعات بر این است که با توجه به اهمیت بالای کنکور تجربی ضرایب دروس این رشته باید افزایش پیدا کند.

در عین حال به این شایعات به هیچ عنوان توجهی نکنید و تا به این لحظه شایعات مذکور از سوی مراکز ذی‌ربط تأیید نشده‌اند و همچنان با قدرت به مطالعه دروس خود ادامه دهید.

ضرایب دروس در کنکور تجربی

 

آگاهی از ضرایب دروس کنکور ۱۴۰۱ مختلف در رشته تجربی کمک بسیار زیادی برای کسب نتیجه مورد نظر شما در کنکور ۱۴۰۱ خواهد بود. ضرایب دروس عمومی در تمامی زیرگروه ها یکسان می باشد ولی این ضرایب برای دروس اختصاصی متفاوت خواهند بود. بر همین اساس ضرایب دروس مختلف به تفکیک زیر گروه ها به این صورت خواهد بود:

ضرایب دروس عمومی مشترک در تمام زیرگروه ها 

عنوان درس

ضرایب

ادبیات۴
دین و زندگی۳
زبان خارجه۲
عربی۲
ضرایب دروس اختصاصی کنکور سراسری تجربی

عنوان درس

زیر گروه ۱

زیر گروه ۲

زیر گروه ۳

زیر گروه ۴

زیر گروه ۵

زیست شناسی۴۴۲۲۲
شیمی۳۴۲۲۲
ریاضی۲۳۳۴۳
فیزیک۲۲۲۳۲
زمین شناسی۰۱۴۱۱

نکته

در زیر گروه ۱ درس زیست شناسی بالاترین ضریب را دارد و درس زمین شناسی هیچ ضریبی نمیگیرد. البته توجه داشته باشید که ضرایب دروس اختصاصی سه برابر می شوند. بنابرین هر تست زیست شناسی دو برابر دروس دیگر برای شما تراز می آورد.

در زیر گروه ۲ درس زیست شناسی و شیمی مشترکا بالاترین ضریب را دارند و درس زمین شناسی نیز ضریب یک گرفته و مورد توجه قرار میگیرد. البته توجه داشته باشید که در کنکور ۱۴۰۱ نیز ضرایب دروس اختصاصی سه برابر می شوند. بنابرین هر تست زیست شناسی شیمی حدودا دو برابر ریاضی و فیزیک برای شما تراز می آورد.

تغییرات کتاب های درسی (برای کنکور93)

برخلاف گروه های دیگر در این گروه ۳ درس زمین شناسی بالاترین ضریب را دارد و به شدت تعیین کننده بوده و مورد توجه قرار میگیرد. لذا داوطلبین کنکور ۱۴۰۱ در این زیر گروه باید درصد قابل قبولی در ریاضی و زمین شناسی کسب کنند.

درس زمین شناسی در بین سایر دروس تخصصی رشته تجربی کمترین ضریب را به خود اختصاص داده است ولی کسب درصد بالا در این درس در قبولی رشته داروسازی بسیار تأثیر گذار خواهد بود و اگر قصد قبولی در رشته داروسازی را دارید، حتماً باید در درس زمین شناسی درصد بالایی کسب کنید.

در زیر گروه ۴ درس ریاضی بالاترین ضریب را دارد و به شدت تعیین کننده بوده و مورد توجه قرار میگیرد. لذا داوطلبین در کنکور ۱۴۰۱ باید درصد قابل قبولی در ریاضی کسب کنند.

در زیر گروه ۵ درس ریاضی بالاترین ضریب را دارد ولی با توجه به نزدیکی ضرایب باقی دروس نیز تعیین کننده بوده و مورد توجه قرار میگیرند.

قاعدتاً ضریب کنکور تجربی با ضرایب رشته‌هایی نظیر علوم انسانی و ریاضی متفاوت است و هر رشته ضرایب مخصوص به خود را دارد و تقریباً در همه رشته‌ها دروس اختصاصی در قبولی کنکور بسیار مؤثر هستند.

به همین منظور کنکوری‌ها باید تمرکز اصلی خود را بر روی دروس اختصاصی بگذارند و در عین حال به دروس عمومی هم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی به صورت کامل در جدول بالا شرح داده شده است و دقت کافی نسبت به این ضرایب داشته باشید و طبیعتاً برای موفق شدن در کنکور تجربی باید درصدهای بالایی را در دروس اختصاصی کسب کنید.

 

تاثیر معدل در کنکور تجربی چقدر می باشد ؟

تاثیر معدل در کنکور تجربی ۱۴۰۱ طبق اعلام سازمان سنجش بصورت ۳۰ درصد تاثیر مثبت است ( همانند کنکور ۹۹ که تاثیر معدل بصورت ۳۰ درصد تاثیر مثبت بوده ) که نمره امتحان نهایی هر درس داوطلب بر نتیجه درصدی همان درس در کنکور تاثیر میگذارد .

این تاثیر معدل در دروس نهائی سال دوازدهم دانش آموزان نظام جدید میباشد و نمرات درس یازدهم هیچ تاثیری در نتایج کنکور نخواهد داشت ( چگونگی‌ این تاثیر کمی پیچیده است و در مقاله تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ که در بخش آرشیو مقالات سایت موجود است بصورت کامل به آن پرداخته شده است .)

با توجه به تأثیر ۳۰ درصدی معدل امتحان نهایی در کنکور سراسری، اما تجربه سال‌های قبل نشان داده است که معدل آن‌چنان که انتظار می‌رود در تعیین رتبه و تراز کنکور تجربی تأثیر گذار نبوده است و تأثیر مستقیم معدل طبق شرایط خاص برای داوطلبان اعمال می‌شود.

 

درس های کنکور تجربی

درس هایی که داوطلبان رشته علوم تجربی در هر پایه میخوانند به شرح زیر است :

سال دهم : فارسی ۱ ، نگارش۲، دین و زندگی ۱ ، عربی ۱ ، زبان خارجه ۱ ، ریاضی ۱ ، زیست شناسی ۱ ، فیزیک ۱ ، شیمی ۱ ، جغرافیای عمومی و استانی و درس آموزش دفاعی تربیت بدنی .

سال یازدهم : فارسی ۲ ، نگارش۲ ، عربی زبان قرآن ۲ ، دین و زندگی ۲ ، زبان انگلیسی ۲ ، ریاضی ۲ ، زیست شناسی ۲ ، فیزیک ۲ ، شیمی ۲ ، زمین شناسی

سال دوازدهم : فارسی ۳ ، نگارش۳ ، عربی زبان قرآن ۳ ، دین و زندگی ۳ ، زبان انگلیسی ۳ ، ریاضی ۳ ، زیست شناسی ۳ ، فیزیک ۳ ، شیمی ۳ ، هویت اجتماعی، مدیریت خوانواده، سلامت و بهداشت.

 

درس های رشته تجربی

کدام رتبه برای قبولی در رشته مورد علاقه مد نظر است؟

همواره یکی از چالش های دانش آموزان و داوطلبین تفاوت های بین رتبه کشوری و رتبه سهمیه بوده است. برای کنکور ۱۴۰۱ نیز یکی از اصلی ترین چالش های موجود برای انتخاب رشته و تصمیم گیری های بعدی توجه به معیاری مناسب برای تصمیم گیری است.

باید بدونین که برای کنکور شما رتبه کل هیچ تاثیری نداره و رتبه شما تو هر زیرگروهه که تعیین کننده میشه. بذارین یه مثال براتون بزنم.

مثلا داوطلبی رو داریم که تو منطقه یک هست و در کنکور ۱۴۰۱ رتبه کل ۱۵۰۰ رو آورده و میخواد شانس قبولیش تو رشته پزشکی رو بررسی کنه. رتبه زیر گروه ۱ این دانش آوز حدود ۱۱۰۰ و رتبه زیرگروه ۲ اون حدود ۱۳۰۰ میشه, پس برای رشته پزشکی با رتبه زیر گروه ۱ یعنی ۱۱۰۰ سنجیده میشه و اگر بخواد مثلا رشته ای مثل داروسازی رو بره با رتبه ۱۳۰۰ برای کنکور ۱۴۰۱ مورد سنجش قرار میگیره.

البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به افزایش هر ساله تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی، شرایط قبولی در هر سال با یکدیگر متفاوت است و به نوعی سال به سال قبولی در رشته‌های پرطرف‌دار علوم تجربی دشوارتر می‌شود.

نتایج اولیه کنکور 92 فردا اعلام میشود

 

نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۱ به چه صورت است؟

برای کنکور ۱۴۰۱ تنها یک تیپ از سوالات مطرح می شود و بر خلاف کنکور ۹۹ که داوطلبین در دو گروه نظام جدید و نظام قدیم دارای دفترچه های جداگانه بودند. بنابرین در کنکور ۱۴۰۱ تنها یک تیپ سوال ویژه نظام جدید برگزار خواهد شد و داوطلبین نظام قدیم می توانند در صورت تمایل در کنکور نظام جدید شرکت کنند.

برای داوطلبین نظام قدیم هیچ ممنوعیتی مبنی بر شرکت در کنکور ۱۴۰۱ وجود ندارد، البته در این شرایط تنها چالش پیش رو برای شما داوطلبین نظام قدیم استفاده از منابع جدید و بررسی نکات و مباحث حذف شده و البته اضافه شده در هر قسمت می باشد.

برای کنکور ۱۴۰۱ داوطلبین باید کتاب های پایه دهم چاپ سال ۹۸، کتاب های پایه یازدهم چاپ سال ۹۹ و کتاب های پایه دوازدهم چاپ سال ۱۴۰۱ را تهیه نمایند.

 

طرح حذف یا اعمال جزوئی سهمیه ها در کنکور ۱۴۰۱ به چه صورت است ؟

با توجه به اخبار گوناگونی که پیرامون سهمیه های کنکور سراسری منتشر شده است. آمار رسمی برای کنکور ۱۴۰۱ اشاره به این نکته دارند که سال ۱۳۹۹ تصمیم بر اصلاح مجدد این قانون گرفته شد و با این موضوع به اطلاع روسای دانشگاه های مختلف کشور نیز رسید. بر همین اساس اخرین تصمیمات گرفته شده پیرامون این لایحه مبنی بر حذف سهمیه های خدمات رسانی به ایثارگران و قانون ورود رزمندگان به موسسات عالی, سهمیه مربوط به کارگر نمونه, حافظ قرآن, و بهیار میباشد.

لذا بر اساس طرح ساماندهی و حذف سهمیه های کنکور, احتمال می رود که این قانون به صورت جدی برای کنکور ۱۴۰۱ پیش برود و اعمال شود, ولی هنوز خبری در این زمینه به قطعیت اعلام نشده است.

 

ترتیب دفترچه کنکور برای دروس مختلف در کنکور ۱۴۰۱ به چه صورت است؟

در کنکور ۱۴۰۱ نیز همانند سال های گذشته ترتیب دفترچه کنکور تغییر نکرده است و به تفکیک دروس عمومی و اختصاصی به شرح زیر می باشد.

دفترچه کنکور دروس اختصاصی

عنوان درس

تعداد سوال

زمین شناسی۲۵
ریاضی۳۰
زیست شناسی۵۰
فیزیک۳۰
شیمی۳۵

دفترچه کنکور دروس عمومی

عنوان درس

تعداد سوال

ادبیات۲۵
عربی۲۵
دین و زندگی۲۵
زبان خارجه۲۵

 

شرایط ورود به رشته تجربی در سال دهم چگونه است؟

نمرات دروس علوم تجربی و ریاضی در پایه هفتم و هشتم و نهم با ضریب ۳ محاسبه می گردد .

مجموع سه نمره کسب شده در درس ریاضی و علوم تجربی در پایه های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور نباید کمتر از ۴۲ باشد .

مجموع نمرات کسب شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته ی تجربی مرتبط هستند با درنظر گرفتن ضریب حداقل ۲۵۲ باشد به عبارت دیگر معدل دانش اموز حداقل ۱۴ باشد تا بتواند وارد رشته ی تجربی شود.

 

پردیس خودگردان (بین الملل) چه ویژگی هایی دارد؟

این مراکز شعبات دانشگاه های دولتی هستند و مدرک آنها هیچ تفاوتی با مدرک دانشگاه سراسری ندارد و تنها تفاوت آن پرداخت شهریه و نیز عدم امکان استفاده از یکسری امکانات مثل خوابگاه و …میباشد.

این واحدها به منظور جذب دانشجو از خارج کشور تاسیس شدند که موفق نبودند و به همین دلیل از پردیس بین الملل به پردیس خودگردان تغییر نام دادند و از داخل کشور دانشجو میگیرند.

هزینه تحصیل در این واحد ها متغیر است و بستگی به رشته تحصیلی دارد و هر سال ۱۵ درصد به آن اضافه میشود و مبلغی در حدود ۲۰ میلیون تومان برای هر ترم است و برای کنکور ۱۴۰۱ نیز با رتبه های کمی بالاتر از قبولی سراسری میتوان در این واحد ها قبول شد.

 

یک جلسه مشاور تلفنی رایگان برای کنکور ۱۴۰۱ میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور ۱۴۰۱” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود