بررسی ” بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ ” [ + ۳۰ منبع] تجربی ، ریاضی و …

یکی از اصول مهم و ضروری برای موفقیت و کسب رتبه خوب در کنکور سراسری این است که داوطلبان منابع کنکور را به درستی انتخاب نمایند. در اغلب موارد انتخاب و خرید منابع متعدد برای آزمون سراسری باعث ایجاد اضطراب و سردرگمی در داوطلبان می‌شوند، در نتیجه می‌توان گفت برای جلوگیری از این مشکلات مناسب‌ترین راهکار، انتخاب بهترین منابع برای آزمون سراسری است.

بنابراین داوطلبان کنکور سال آینده باید به دنبال بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ باشند تا علاوه بر غلبه بر استرس و سردرگمی، در کنکور ۱۴۰۲ بهترین رتبه را کسب نموده و موفق شوند. همچنین بررسی بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲نیز از رکن های مهم  برای موفقیت می باشد.

معرفی بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲

در جواب دوستانی که این سوال را دارند که برای کنکور چه کتابهایی بخوانیم؟ باید گفت : بهترین منابع کنکور در واقع منابعی هستند که در بین داوطلبان کنکور پر طرف‌دار بوده و آنها با مطالعه این منابع توانسته‌اند به نتیجه برسند.

بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۲

بهترین منابع کنکور گروه آزمایشی ریاضی ۱۴۰۲ منابع زیر هستند:

در گروه آزمایشی ریاضی برای داوطلبان نظام قدیم کتاب ریاضیات جامع خیلی سبز برای رشته ریاضی و ریاضی با طعم آلبالو انتشارات کوله پشتی بهترین پیشنهاد است. در صورتی دوطلب نظام جدید هستید ریاضیات جامع مهر و ماه بهترین انتخاب است.

اگر داوطلب نظام قدیم هستید کتاب‌های هندسه زیر را مطالعه نمایید:

برای هندسه پایه:

  • کتاب هندسه پایه گاج میکرو طبقه بندی
  • کتاب هندسه آبی قلم چی اگر سطح ضعیف‌تری دارید.
  •  کتاب هندسه نشر الگو آقای بیگی برای تست زنی

برای هندسه تحلیلی:

  •  کتاب هندسه تحلیلی انتشارات خیلی سبز
  •  کتاب هندسه تحلیلی انتشارات خوشخوان
  •  کتاب هندسه تحلیلی انتشارات الگو برای تست زنی

چنانچه داوطلب نظام جدید هستید کتاب هندسه میکرو طلایی گاج برای هندسه ۱ و ۲ و ۳ مناسب است و کتاب هندسه انتشارات نشر الگو جهت تست زنی می‌تواند مفید باشد.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – ریاضیات گسسته کدام است ؟

برای داوطلبان نظام قدیم کتاب ریاضیات گسسته و آمار و احتمال میکرو طبقه بندی گاج و برای داوطلبان نظام جدید کتاب ریاضیات گسسته و آمار و احتمال میکرو طلایی گاج می‌تواند جزء بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ باشد. کتاب‌های نشر الگو در مورد مباحثی مانند گراف و نظریه اعداد نیز می‌تواند مفید باشد.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – فیزیک

برای داوطلبان نظام قدیم کتاب فیزیک گاج نقره‌ای و برای داوطلبان نظام جدید کتاب فیزیک گاج میکرو طلایی مناسب هستند. این کتاب‌ها به صورت یک مجموعه ۴ جلدی شامل دو کتاب فیزیک پایه و دو کتاب فیزیک سال آخر است.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – آمار و احتمال

کتاب آمار و احتمال انتشارات خیلی سبز برای گروه آزمایشی ریاضی گزینه مناسبی است.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – شیمی

با توجه به اینکه شیمی برای دو گروه تجربی و ریاضی یکسان است، بهترین منابع آن به صورت زیر خواهد بود:

  •  برای سال دهم و سال دوم نظام قدیم کتاب شیمی انتشارات مبتکران
  • برای سال یازدهم و سال سوم نظام قدیم کتاب شیمی انتشارات خیلی سبز
  •  برای سال آخر نیز کتاب شیمی انتشارات خیلی سبز
  • کتاب‌های شیمی انتشارات فاز و شیمی IQ گاج برای تست زنی

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ کدام است ؟

داوطلبان کنکور تجربی اغلب با این سؤال دست و پنجه نرم می‌کنند که برای کنکور تجربی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟ نگران نباشید ما به شما منابعی را برای کنکور تجربی ۱۴۰۲ معرفی می‌کنیم که می‌توان گفت بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ تجربی نظام جدید و نظام قدیم هستند. پس با ما همراه باشید.

تحلیل کتاب های تخته سیاه

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – زیست شناسی

  1.  مجموعه کتاب های گویا تخته سیاه: این سری کتاب رو که دکتر آرامفر نویسنده اش هستن واقعا فوق العاده اند. یه مجموعه بی نقص و عالی برای کنکور؛ خودم که به شخصه توصیه میکنم که برای زیست که از مهمترین دروس کنکور شما هست حتما از این کتاب استفاده کنین که جزو بهترین منبع زیست کنکور ۱۴۰۲ است. از تنظیم عصبی و گیاهیش گرفته تا جانوری و ماهیچه و …! و به شما هم اکیدا توصیه می کنم که تو منابع کنکور خودتون داشته باشید!
  2.  زیست شناسی میکرو طلایی گاج: خب این کتاب درسنامه خیلی خوبی دارد و البته تست های ابتدایی خوبی داراست که دانش آموزان میتوانند با آن خودشان را برای کنکور ۱۴۰۲ بسنجن که چه مقدار به مباحث کتاب درسی مسلط هستن و در عین حال تمامی نکاتی که یه منبع کنکور باید به شما برسونه رو براتون آماده کرده است.
  3.  زیست شناسی خیلی سبز: تو چاپ جدید این کتاب کاملا مطابق با برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲  تنظیم شده و از لحاظ درسنامه هم مثل همیشه عالیه … برای همین توصیه اکید من برای جمع بندی با یه منبع کنکور مناسب روی همین کتاب است … تو چاپ جدید نقد خاصی بهش وارد نیست و سعی بر این بوده که عیب هاش پوشش داده شود!
  4.  زیست شناسی آی کیو گاج: این کتاب  مرحله آخر است و برای ۲۰ درصد نهائی زیست تو کنکور طراحی شده …. تست هایی به شدت سخت که دانش آموز بعد زدنش تصور می کنه دیگه خدا شده و البته تمرین این سبک از تست ها خیلی به افزایش مهارتتون کمک میکند و یکی از بهترین منابع زیست کنکور ۱۴۰۲ در درجه سخت و بالا حساب میاد که استفاده ازش به همه­ی دانش آموزا یا کسایی که تازه شروع کردن توصیه نمیشود.

 

اگر همه منابع کنکور ۱۴۰۲ تجربی را از یک ناشر تهیه کنم،این کار برایمان مناسب است ؟

از نظر بسیاری از مشاوران خبره چنین کاری غلط است و بهتر است که گلچینی از بهترین منابع را تهیه کرد. در نتیجه ما هم به شما توصیه میکنیم از چنیدن ناشر منابع مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

 

در این درس تا دلتون بخواد کتاب است برای انواع سلیقه های مختلف، راستشو بگم خیلی هم تو محتوا و این حرفا فرقی باهم ندارن فقط این قضیه که کدومش برای چه کسی بهتر است به سطح دانش آموزا و سلیقه خوندنشون برمیگرده:

  1.  ریاضیات جامع کنکور خیلی سبز: به عنوان یکی از منابع کنکور کتاب خوبیه ولی درسنامه ی آن به خوبی گاج نیست و تست هاش هم ساده تر هستش به نسبت باقی کتاب کنکور های بازار؛ برای همین من معمولا به دانش آموزایی که در این درس زیاد مهارت ندارن این کتاب رو معرفی می کنم.
  2.  ریاضیات تجربی میکروطلایی گاج: خیلی مهمه که برای ریاضی به عنوان یکی از اصلی ترین دروس کنکور درسنامه خوبی داشته باشید و این کتاب خیال شما رو برای کنکور ۱۴۰۲ راحت میکند. کتاب خوبیه و درسنامه های خوب و جامعی هم داره اما خب سطح تست ها نیاز به مکمل داره برای قوی شدن! فقط برای دانش آموزایی که حوصله زیادی برای پیشرفت تا کنکور دارن توصیه میشود!
  3.  ریاضیات تجربی نشرالگو: این کتاب به صورت آزمونی برای بچه ها طراحی شده که این آزمون ها به صورت مبحثی و جامع برای کنکور هستند درنتیجه یک کتاب عالی برای جمع بندیه و از منابع کنکوری شاخص به حساب میاد.
  4.  ریاضیات جامع کنکور آبی قلم چی:  کانون فرهنگی آموزش قلم چی، یک کتاب کنکور مناسب با درسنامه های خلاصه و عالی برای مرور و تست های عالی تر برای تکمیل و تثبیت مباحث. شاید بگید چرا تکمیل مباحث, چون راستشو بخواید سطح تست های این کتاب عجیب غریبه و بعضیاش خیلی آب خوردن و بعضیا هم خیلی سخت هستن ولی در مجموع برای کنکور کتاب مکمل خیلی خوبیه!
  5.  ریاضیات کنکور تخته سیاه-رشته تجربی: این کتاب هم یکی از بهترین منابع کنکور برای ریاضی در بازار است. مخصوصا که درسنامه فوق العاده ای داره و بانک تست کنکور مناسبی هم برای کنکور ۱۴۰۲ آماده کرده. فکر کنید اگه درسنامه ریاضی تخته سیاه بود و تست های آبی قلم چی، چی میشد
تحلیل دینی صد

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۱ – فیزیک 

  1. فیزیک جامع خیلی سبز: برای شروع فرآیند مطالعه و یادگیری تو کنکور درسنامه این کتاب بسیار عالیه و تعداد تست هاش بسیار زیاد و مفصله. اگه وقت کمی داشته باشید خیلی نمی تونه کمکی بهتون بکنه! ولی به نظرم برای دانش آموزای معمولی و ضعیف یک منبع کنکور درجه یک تو این درس به حساب میاد و برای یادگیری فیزیک که یکی از مفهومی ترین دروس کنکور هست این کتاب خیلی خوبه!
  2.  فیزیک جامع میکرو طلایی: برای افرادی که دوست دارن کلا یه کتاب از هرکدوم از دروس کنکور داشته باشن خیلی کتاب خوبیه. با توجه به طراحی جدیدش که برای کنکور ۱۴۰۲ به روز شده میشه گفت که درسنامه خیلی قوی داره و تعداد تست ها هم بسیار مناسبه. درواقع کتابیه که تمام نیازهای شمارو به عنوان یکی از منابع کنکور برطرف می کنه
  3.  فیزیک جامع سه سطحی: کتاب های سه سطحی که به تازگی وارد لیست منابع کنکور شدن کلا درسنامه خاصی ندارند و به راحتی می تونید تست های سنگین رو به دلیل سطح بندی بودن کتاب پیدا کنید ولی تعداد تست هاش کمه و به عنوان مکمل کتاب اصلیتون می تونید ازش استفاده کنید و خودتون رو به سطح مورد نظری که دارین برای کنکور برسونید.
  4.  فیزیک جامع آبی قلم چی: اگر برای کنکور دیر شروع کردید میتونین روی این کتاب حساب باز کنین. این کتاب هم برای کسایی که میخوان درسنامه خلاصه و کوتاه بخونن یه منبع کنکوری مناسب و خوبه … تست هاش تست های کنکوره و به نسبت خوبن ولی خب در برابر کتاب هایی مثل خیلی سبز چهار جلدی حرفی برای گفتن نداره!

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – شیمی 

  1. شیمی کنکور خیلی سبز: مجموعه کتاب های شیمی خیلی سبز برای کنکور به دو قسمت شیمی پایه (دهم و یازدهم) و شیمی دوازدهم تقسیم شدن که مطالب کتاب درسی و نکات و تست های کنکور را پوشش میدن. در کتاب تست شیمی پایه خیلی سبز برای هر قسمت ابتدا یک درسنامه کاربردی و نسبتا کوتاه ارائه شده و حسابی تو یادگیری و تمرین مفاهیم کمکتون میکنه و به عنوان اصلی ترین و بهترین منابع شیمی کنکور ۱۴۰۲ است.
  2.  شیمی جامع کنکور مبتکران: خوب دیگه واقعا چیزی نمونده تا اسم درس شیمی را بذارند مبتکران! کتاب‌های  فوق‌العاده‌ای که بسیاری از کنکوری‌ها را علاقه مند به خواندن درس شیمی برای کنکور کرده. ساختار بی نظیر کتاب و لحن صمیمی مولف بدون اغراق جذابیت خاصی به این منبع کنکور پر طرفدار بخشیده است. روند کلی کتاب به این شکل شروع می شه که تست‌های هر فصل به صورت مبحثی قرار داده می‌شود. در بخش پاسخنامه تشریحی کتاب کادرهای آموزشی بسیار خوبی قرار داده شده که مطالب درسی رو حسابی برای شما باز می کند. تا بهترین عملکرد رو برای شیمی که از اصلی ترین دروس کنکور هست داشته باشین.
  3.  شیمی جامع میکرو طلایی گاج: این کتاب به کسایی که برای کنکور دیرتر شروع میکنن خیلی کمک میکنه. خیلی کتاب جامعی هستش و برای کسایی خوبه که وقت ندارن از سه تا کتاب استفاده کنن یا از تیپ بندی های مختلف تست حل کنن. در کل یکی از منابع کنکور خوب هستش و تست های خوبی هم داره و حسابی توصیه میشه.
  4. شیمی جامع گاج (سری IQ ): این کتاب هم برای اون ۲۰ درصد سخت سوالا تو کنکور خیلی خیلی خوبه ولی خب برای قشر خاصی از دانش آموزا. تست های خیلی خوبی داره ولی درسنامش کمه برای کسی که میخواد از صفر شروع کنه بهترین منبع شیمی کنکور ۱۴۰۲ مناسبی نیست … برای همین این کتاب رو مکمل اون کتب شماره ۱ و ۲ کنید تا بهترین نتیجه رو کسب کنید!
منابع کنکور 99

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ – زمین شناسی

زمین شناسی خیلی سبز: این کتاب دارای جزییات، اصطلاحات و تعاریف فراوونه در ضمن کم حجم هم هست و با تست های استانداردی که داره به عنوان یکی از منابع کنکور مناسب و کم حجم تمام نیازهای شما برای زمین شناسی در کنکور ۱۴۰۲ رو برطرف می کند.

بهترین منابع کنکور انسانی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه گروه آزمایشی انسانی دارای ۵ زیر گروه مختلف است، بنابراین منابع کنکور انسانی نیز وسیع‌تر خواهد بود.

در رشته انسانی از جمله فعال‌ترین و باکیفیت‌ترین منابع به صورت زیر هستند:

  •  انتشارات مهر و ماه
  • انتشارات گاج
  • انتشارات خیلی سبز
  • انتشارات مشاوران

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ عربی اختصاصی

داوطلبان کنکور انسانی برای درس عربی اختصاصی خود می‌توانند از کتاب‌های انتشارات گاج و انتشارات خیلی سبز استفاده نمایند.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ ادبیات اختصاصی

کتاب‌های ادبیات اختصاصی انتشارات میکرو گاج می‌تواند گزینه مناسبی برای کنکوری‌های رشته انسانی باشد.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ تاریخ و جغرافیا

داوطلبان رشته انسانی می‌تواند از متن کتاب‌های جغرافیا و تاریخ درسی خود استفاده نمایند علاوه بر این کتاب‌های لقمه انتشارات مهر و ماه هم می‌تواند مناسب باشد.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ فلسفه و منطق

از جمله بهترین منابع برای فلسفه و منطق می‌توان به کتاب‌های فلسفه و منطق انتشارات خیلی سبز و انتشارات مبتکران آقای حجازی اشاره نمود.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ اقتصاد

اگر در درس اقتصاد ضعیف هستید کتاب آبی قلم چی یا کتاب میکرو گاج برای شما مناسب است. کتاب ماجراهای من و درسام از انتشارات خیلی سبز هم گزینه مناسبی است. در صورتی که در درس اقتصاد قوی هستید کتاب لقمه مهر و ماه خانم چینی ساز می‌تواند برای شما مفید باشد.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ جامعه شناسی ۱ و ۲ و ۳

کتاب‌های انتشارات خیلی سبز و انتشارات مشاوران از جمله منابع خوب در این درس محسوب می‌شوند.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ آمار

برای درس آمار انتشارات خیلی سبز و بعد از آن انتشارات مبتکران پیشنهاد ما به شما است.

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

2 دیدگاه برای “بررسی ” بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ ” [ + ۳۰ منبع] تجربی ، ریاضی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود