سرنوشت کنکور 1401 : نحوه برگزاری کنکور 1401 با کرونا…

سرنوشت کنکور 1401

سرنوشت کنکور 1401 در مقایسه با سرنوشت کنکور 99

دانش آموزان دوازدهمی و پشت‌کنکوری‌ها و شما همراهانی که سرنوشت کنکور 1401 را رقم می‌زنید؛ سلام. امیدواریم که امسال را با انرژی بیشتری شروع کرده باشید. پارسال همین موقع که در مورد سرنوشت کنکور 99 و نحوه برگزاری کنکور 1401 می‌نوشتیم، برخلاف انتظار همه چیزی اتفاق افتاد که هیچ کسی پیش‌بینی نکرده بود.

پیدایش ویروس کووید 19 و همه‌گیری بیماری کرونا همه معادلات کنکوری‌ها را بر هم زد. به طوری که در جریان برگزاری کنکور 99 اتفاقات بسیار زیادی افتاد.

رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تعداد روز‌های برگزاری کنکور، جدال مخالفان و موافقان برگزاری، تلفیق و حذف کنکور، لو رفتن سوالات کنکور هنر، تغییر در بودجه‌بندی کنکور 99 از مواردی بود که اتفاق افتاد.

در این بین تنها گروهی که از لحاظ روانی آسیب شدیدی دید، کنکوری‌ها بودند. چرا ؟ چون نمی‌دانستند که آیا کنکور 99 برگزار می‌شود یا نه!

نمی‌دانستند و نمی‌تواتسند که تمرکز خود را به هدفی که از پیش انتخاب کرده‌اند، متمرکز کنند! اگر یک نکته ساده را که همه داوطلبان شرایط مثل خودشان را دارند؛ از ته قلب باور می‌کردند؛ رتبه برتر کنکور 99 آن‌ها می‌شدند.

سرنوشت کنکور 1401 چه می‌شود؟

خب عزیزان مکتبستان، تنها چیزی که در برابر ویروس کووید 19 مقاوم است، مشاوره، مطالعه و برنامه ریزی کنکور 1401 است. پس این 3 حلقه موفقیت را در ذهن خود داشته باشید که ما در آخر این مقاله به شما نشان می‌دهیم که این 3 حلقه چگونه برگه برنده شما می‌شود. اما در این مقاله به چند فاکتور مهم اشاره می‌کنیم که در سرنوشت کنکور 1401 تاثیر خواهد داشت.

زمان برگزاری کنکور 1401

خیلی از شما، از الان این نگرانی را دارید که نکند در کنکور 1401 زمان آزمون عوض شود و من از برنامه خودم عقب بمونم و قربانی استرس و نگرانی ناخواسته شوم و حتی انگیزه خود را از دست داده و از هدفم دور شوم؟

ببینید مکتبستانی‌های عزیز؛ امسال با وجود مخالفت شدید گروه‌های مختلف چه در مجلس و چه گروه‌های مردمی، نتوانستند کنکور را تعلیق یا حذف کنند. البته ما موافق یا مخالف حذف، تعلیق یا برگزاری کنکور نیستیم. چیزی نیست که در تخصص ما باشد؛ پس مسئولین و متخصصان باید نسبت به این امر تصمیم‌گیری کنند.

اما این روشن که این آن همه مخالفت نتوانست در زمان برگزاری کنکور 99 تاثیر چندانی بگذارد.

خوشبختانه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت کاملا استاندارد در بسیاری از شهرها کنکور 99 برگزار شد. بسیاری از شهرها و مراکز هم آن‌طور که باید رعایت نکردند؛ که این امر طبیعی است.

به هر حال تصمیم دولت و مجلس و خصوصا وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور مثبت بود. پس شما نگران این نباشید که سرنوشت کنکور 1401 تعلیق یا حذف آن است. به احتمال زیاد در سال آینده و به عبارتی قرن جدید، پیش‌بینی می‌شود واکس کرونا در کشور پخش شده و به امید خدا از این گرفتاری رها شویم.

نحوه برگزاری کنکور 1401 چگونه است؟

نحوه برگزاری کنکور 1401 هر مدل باشد، شباهت زیادی به نحوه برگزاری کنکور 99 خواهد داشت. اگر در جایی فاصله بین صندلی‌ها کم بود زیاد می‌کنند؛ اگر در مرکز برگزاری کنکور جزئیات پروتکل های بهداشتی جواب داد باز هم آن را رعایت می کنند.

روزهای برگزاری کنکور 1401 هم به احتمال خیلی زیاد به همین منوال ادامه خواهد داشت. اما چیزی که روشن نیست آن است که اگر شرایط به حالت قبل بازگردد، آیا کنکورهای زبان و هنر باز هم در یک روز مستقل برگزار خواهند شد یا مثل سال‌های قبل در بعد از ظهر کنکور گروه‌های آزمایشی اصلی برگزار خواهند شد.

سرنوشت کنکور 1400 چه می‌شود؟

بودجه بندی کنکور 1401 چگونه است؟

در مورد بودجه بندی کنکور 99 بحث‌های زیادی شد. البته حذف قسمتی از کتاب‌ها ضروری بود. همیشه رویداد‍‌های پیش‌بینی نشده به یک بحران تبدیل می‌شوند. خصوصا در ایران که آموزش و پرورش به صورت متمرکز است.

منظور ما از این حرف آن است که تا زمانی که در وزارت خانه تصمیمی گرفته نشود و به استان‌ها ابلاغ نشود کاری انجام نمی‌شود. در زمان شیوع کرونا؛ آموزش به طور ناگهانی متوقف شد. خصوصا در مدارس دولتی که دانش آموزان زیادی داشتند و این اتفاق سرنوشت خیلی‌ها را نشانه گرفته بود.

به هر حال حذف قسمتی از کتاب‌های درسی یا در حقیقت تغییر در بودجه بندی کنکور 99 ضروری بود. منتهی در سال‌تحصیلی 1398-1399 اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش فعال نشده بود. خیلی از مدارس غیر دولتی هنوز بستر آموزش مجازی را راه‌اندازی نکرده‌ بودند. دسترسی به اینترنت در بسیاری از مناطق روستایی و عشایری وجود نداشت.

اما امسال مکتبستان با استناد به اقدامات آموزش و پرورش که در مورد بروزرسانی و بهبود اپلیکیشن شاد و ایجاد بستر اینترنت و شبکه ملی را در مناطق کور خبر داده‌اند؛ می‌تواند پیش‌بینی کند که امسال در بودجه بندی کنکور 1401 تغییری نخواهد داشت. یعنی مثل‌ سال‌های قبل از همه قسمت‌های کتاب درسی سوال طرح می‌شود. البته این یک روی سکه است.

روی دیگر سکه چیزی دیگر نشان می‌دهد که اگر دولت به وعده‌های خود عمل نکند، این احتمال وجود دارد که سرنوشت کنکور 1401 چیزی شبیه به سرنوشت کنکور 99 باشد.

برای دیدن جزئیات کامل بودجه بندی کنکور 1401 لطفا کلیک کنید.

منابع کنکور 1401 چگونه است؟

از زمانی که نظام جدید آمده است؛ ما تقریبا می‌توانیم تضمین کنیم که منابع کنکور تغییر نخواهد کرد.برای کنکوری‌های نظام قدیم منابع همان است و قطعا تغییری نخواهد کرد. منتهی نظام جدید و کتاب‌هایش فعلا آن طور که باید مورد توجه ویژه طراحان سوال کنکور قرار نگرفته است. منابع همان است ولی ممکن است سوالات کنکور 1401 متفاوت‌تر از کنکور 99 باشد .

از این رو انتشاراتی که در زمینه کنکور نظام جدید فعالیت می‌کنند، ممکن است چاپ‌های جدیدی از کتاب‌های خود ارایه دهند و از تغییرات زیاد در منابع خود خبر دهند.

برای دیدن بهترین منابع کنکور 1401 لطفا کلیک کنید.

تاثیر معدل در کنکور 1400 چگونه است؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 چگونه است؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 یک بحث چالش‌برانگیز دیگری است که همیشه در بین کنکوری‌ها نگرانی ایجاد می‌کند. مجلس و سازمان سنجش و آموزش و پرورش همیشه بر سر اینکه تاثیر معدل در نتیجه کنکور مثبت باشد یا مستقیم بحث می‌کند.

مشاهده مقاله  رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان

به این معنی که اگر تاثیر مستقیم باشد، به ضرر داوطلبانی است که معدل کتبی خوبی ندارند. اگر مثبت باشد به آنهایی که معدل کتبی بالایی دارند مفید است و برای معدل پایینی ها تاثیر منفی نخواهد داشت. به طور میانگین در اکثر کنکورها تاثیر مثبت بوده است.

از دید مکتبستان، اگه آزمون‌های نهایی بتواند به خوبی برگزار شود و حق هیچ داوطلبی ضایع نشود اتفاقا معیار خوبی است. اما این امکان پذیر نیست. نه از جهت اینکه آزمون‌های نهایی با اشکال برگزار می‌شود؛ خیر!

کنکوری‌ها را کسی درک نمی‌کند. مدرسه واقعا جای فقط درس نیست. مدرسه گسترده‌تر از کنکور و جای یادگیری فرهنگ، هنر و علم است. بنابراین خیلی از کنکوری اگر به فکر کسب نمرات خوب در درس‌های مدرسه باشند، از خواندن برای کنکور می‌مانند.

واقعیت این است که درس خواندن برای مدرسه و تست زدن و موفق شدن در کنکور خیلی از هم فاصله گرفته‌اند. از این رو؛ یک دانش آموز متوسط یا باید برای کنکور بخواند و یا برای مدرسه زمان بگذارد.

البته مکتبستان از همراهان خود این انتظار را دارد که در هر دو ممتاز باشند و به همین دلیل 3 حلقه موفقیت در کنکور 1401 را پیش روی شما گذاشته است.

  1. حلقه اول : برای مطالعه و موفقیت در کنکوری باید برنامه ریزی کنکوری داشته باشید.
  2. حلقه دوم : در هر مسئله‌ای حتی جزئی نباید آزمون و خطا کنید. یک مشاوره خوب بهتر از چند ماه آزمون و خطاست.
  3. حلقه سوم : منابع خوب؛ کتاب‌های درسی برای موفقیت در کنکور کافی نیست. این اتفاق چه خوب و چه بد روی داده‌ است؛ پس لازم از بهترین منابع کنکور 1401 را تهیه کنیم و آن را بخوانیم.

آیا کنکور سراسری 1401 حذف خواهد شد؟

در سال 1386 قانونی به تصویب رسید که طبق آن آزمون کنکور سراسری حذف شود و ملاک و معیار ارزیابی و سنجش داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سوابق تحصیلی آنها باشد.

اما با توجه به اینکه سازمان سنجش معتقد بوده و است که سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری استانداردهای کافی و لازم را برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ندارند و نمی‌شود بر این سوابق استناد نمود، لذا این قانون تا به امروز اجرا نشده است.

با تمام تلاش‌هایی که در زمینه حذف کنکور سراسری تا به امروز انجام شده است اما اکنون شاهد آن هستیم که داوطلبان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری 1401 در حال ثبت نام کردن هستند.
بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که زمان مشخص و دقیقی برای حذف کنکور سراسری وجود ندارد.

اگر چه فعالیت‌ها و اقداماتی به منظور حذف کنکور سراسری از سال 1386 تا به امروز انجام شده است که بنا بر آن قرار شد تا ملاک ارزیابی و پذیرفته شدن داوطلبان کنکوری در دانشگاه‌ها، آزمون استاندارد مطابق با 3 سال آخر تحصیل دانش‌آموزان دبیرستانی باشد،

ولی در نتیجه اکنون فقط شاهد برگزار شدن این آزمون استاندارد در پایه دوازدهم دبیرستان هستیم.

اما امسال همان طور که در جریان هستید، دومین سالی است که آزمون کنکور سراسری در شرایط انتشار بیماری کرونا با ضوابط و مقررات خاص و ویژه و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری شدن است.

اکنون با گذشت یک سال از ظهور ویروس نا منحوس کرونا و ساخته نشدن واکسن مؤثر برای آن، داوطلبان کنکور سراسری نسبت به سرنوشت کنکور 1401 دچار تردد و نگرانی هستند؛ زیرا آنها نمی‌دانند که آیا آزمون کنکور سراسری با این شرایط برگزار خواهد شد یا قانون سال 1386 برای حذف کنکور سراسری به تصویب رسیده و این قانون اعمال خواهد شد.

به هر حال با وجود ویروس کرونا هنوز اخبار دقیقی از نحوه برگزاری آزمون سراسری یا حذف این آزمون از سوی سازمان سنجش به طور رسمی و قطعی معین و مشخص نشده است.

بنابراین دانش‌آموزان سال دوازدهم دبیرستان که کنکور اولی محسوب می‌شوند و همچنین دیگر داوطلبان عزیز؛

باید با مطالعه دقیق کتاب‌های درسی خود و بهره گیری از بهترین و مفیدترین منابع کنکور سراسری و همچنین دانلود جزوات مخصوص به هر درس که در سایت مکتبستان برای آنها قرار داده‌ایم و در انتها با یک برنامه ریزی دقیق و منظم تمام تلاش خود را برای کسب بهترین و عالی‌ترین رتبه در کنکور سراسری 1401 انجام دهند.

راهکارها و ترفندهای ایجاد انگیزش برای کنکور 1400 چیست؟

راهکارها و ترفندهای ایجاد انگیزش برای کنکور 1401 چیست؟

ما مکتبستانی‌ها خوب می‌دانیم که تو دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان که یک کنکور اولی هستی و همچنین شما داوطلبان کنکوری عزیز چقدر نگران سرنوشت کنکور 1401 با کرونا هستید؟

شما علاوه بر نگرانی از پاسخ دادن به سؤالات تستی کنکور نسبت به شرایط برگزاری این آزمون با وجود بیماری کرونا دچار تردید و استرس هستید. به هر حال این شرایطی است که پیش آمده، وجود دارد و باید با آن کنار آمد و مبارزه نمود تا پیروز شد.

پس اگر می‌خواهید در این آزمون بسیار مهم موفق شوید و رتبه بالایی را کسب نمایید، این راهکارها و متن انگیزشی کنکور را به کار ببرید:

  •  در درجه اول مراقب سلامت جسم و روح خود باشید و سعی کنید نگرانی‌ها و استرس‌های کاذب را از خود دور کنید.
  • اراده و انگیزه خود را برای موفقیت در آزمون کنکور سراسری تقویت کنید.
  •  برای اینکه به هدف خود برسید، تلاش کنید و مطابق با برنامه ریزی‌ای که داشتید برای مطالعه درس‌ها پیش بروید.
  • علاوه بر مطالعه کتاب‌ها و منابع کنکور سراسری سال 1401 از راهنمایی‌های مشاوران تحصیلی در این خصوص استفاده نموده و بهره‌مند شوید.
  •  هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید به هدف خود فکر نموده و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  •  سعی کنید هدف خود را بر روی یک کاغذ نوشته و روی آن تمرکز داشته باشید.

با این وجود ما مکتبستانی‌ها تلاش کردیم تا در این مقاله علاوه بر بیان مطالبی درباره نحوه برگزاری کنکوری سراسری، بایدها و نبایدها پیرامون کنکور 1401 یا حتی بررسی احتمالات پیرامون حذف شدن این آزمون، با بیان چند نکته کوتاه به شما عزیزان انرژی و انگیزه لازم را بدهیم.

به امید موفقیت روز افزون شما عزیزان.

نوبت شما

همراهان عزیز مکتبستان اگر فکر می‌کنید. مسئله‌ای هست که شما را درباره سرنوشت کنکور 1401 نگران کرده است؛ در نظرات مطرح کنید به شما در این مورد توضیحاتی خواهیم داد.

.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود