0 تا 100 افزایش تراز آزمون گزینه دو + تحلیل

افزایش تراز آزمون گزینه دو

آزمون های آزمایشی گزینه دو – فرصتی برای افزایش تراز

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف که به دنبال برنامه ریزی کنکور 1401 هستند. تو این مقاله به صورت دقیق و جامع به تحلیل آزمون گزینه دو میپردازیم.

البته در ادامه در مورد راز بزرگ افزایش تراز آزمون گزینه دو و عواملی که منجر به وفقیت و نتیجه گرفتن در رشته مورد علاقه ما می شود نیز به صورت کامل  بحث می کنیم.

این روزها خیلی از دانش آموزان و داوطلبین کنکور راجع به آزمون های آزمایشی گزینه ی دو،  سنجش, گاج و دیگر موسسات آموزشی از مکتبستان میپرسند…

موسسه آموزشی گزینه دو، از سال ۷۹ در شهر تهران کار ودش را شروع کرد و ابتدا اقدام به ارائه خدمات آموزشی مختلفی از قبیل مشاوره ، برنامه ریزی و ارائه کتاب های کمک آموزشی ( تستی, تشریحی و آموزشی) کار خودش رو شروع کرد.

در ابتدا نام آن سنجش بود ولی در ادامه بنا به دلایلی در قالب گزینه دو، تغییر نام داد. موسس و مدیر موسسه آموزشی گزینه دو جناب آقای مجتهد می باشد که همواره اعتقاد داشته است که تمام مناطق ایران باید از عدالت آموزشی بهره مند باشند و به همین جهت نیز اقدام به تاسیس این موسسه نموده است.

بر همین اساس پیرو برقرار عدالت آموزشی, موسسه آموزشی گزینه ۲ از سال ۸۰ برنامه آموزشی رایگان خود را از شبکه ۲ سیما شروع کرد و مورد استقبال بسیاری از داوطلبین و دانش آموزان در مقاطع مختلف قرار گرفت.

این مجموعه در ادامه با ارائه دی وی دی های اساتید برجسته خود و تدریس بسیار عالی آن ها دریچه جدیدی را برای کنکور سراسری ایران باز کرد. علاوه بر دی وی دی های تدریس، کیفیت جزوات آزمون گزینه ۲ و البته برنامه ریزی ویژه مشاورین این مجموعه چه در زمینه مطالعه و تست زنی و چه در زمینه آزمون های هماهنگ کشوری زبان زد خاص و عام بوده است.

ما در این پست دو هدف در مورد آزمون های آزمایشی گزینه 2 داریم:

تو این پست قراره به کنکوری های 1400 و کنکوری های 1401 بگیم که آزمون های آزمایشی گزینه 2 چه ویژگی هایی داره و چرا داوطلبین باید تو این آزمون­ها شرکت کنن.

سعی کردیم تا به بهترین شکل ممکن شما رو راهنمایی کنیم و اطلاعات دقیقی از آزمون های آزمایشی گزینه 2 در اختیار شما بذاریم تا به دید دقیقی برسین و بتونین انتخاب صحیحی برای پیشرفت و موفقیت خودتون داشته باشین.

  1.  تحلیل آزمون ها و نظرسنجی گزینه دو.
  2.  آموزش رازهای افزایش تراز گزینه ۲

تحلیل آزمون های گزینه دو

قبل از تحلیل آزمون کلی آزمون­های گزینه 2 باید گفت که در سال های پایه یعنی مقاطع دهم و یازدهم توصیه ما شرکت در آزمون گزینه 2  هست. البته این گفته ما به این معنا نیست که داوطلبین مقطع دوازدهم نباید در آزمون های گزینه 2 شرکت کنند. بلکه برای مقطع دوازدهم نیز همین پیشنهاد را برای داوطبین کنکور داریم.

اما با توجه به برنامه ریزی مناسب و دقیق این موسسه، به داوطلبین مقاطع دهم و یازدهم پیشنهاد میکنیم که حتما از آزمون های آزمایشی گزینه دو، بهره ببرند. لذا با ما همراه باشید و حتما ادامه این بحث رو مطالعه کنید.

مزایای آزمون های گزینه دو

  •  سوالات آزمون های گزینه دو

نکته قابل توجهی که به شدت پیرامون آزمون های گزینه دو اهمیت دارد سوالات آزمون های گزینه ی 2 می باشد که واقعا سوالات استانداردی هستن و شباهت بالایی به کنکور سراسری دارند که از بهترین منابع کنکور 1401 طراحی می شوند.

بعضا دیده شده که تیپ بندی و سبک مشخصی از سوالات گزینه دو، دقیقا مشابه به ساختمان سوالات کنکور سراسری می باشد.

  • سایت گزینه دو

وب سایت رسمی موسسه علمی آموزشی گزینه 2 دارای اطلاعات و ویژگی های مفید و قابل استفاده­ای برای دانش آموزان مقاطع مختلف در رشته های گوناگون و همچنین داوطلبین کنکور می باشد که در ادامه راجع به سایت گزینه۲ توضیحات جامعی خواهیم داد.

  •  شهریه گزینه دو

شهریه آزمون های گزینه ۲ بسیار مناسب است و در مقایسه با موسسات دیگری که خدمات مشابه آموزشی را به داوطلبین کنکور ارائه میدهند یکی از مناسب ترین هزینه ها را دارد.

  •  فیلم های آموزشی گزینه دو

این سری از دی وی دی ها که معمولا نزدیک به کنکور سراسری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد برای جمع بندی و ارائه اطلاعات مشاوره ای کمک زیادی به داوطلبین کنکور سراسری می کند.

  • کارنامه گزینه دو

یکی از کامل ترین کارنامه­ها برای آزمون­های آزمایشی در انحصار گزینه ی دو است. این موسسه با ارائه کارنامه­ های مشاوره ای و تحصیلی متنوع و دقیق و در سطوح مختلف شما را با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می سازد و به صورت کاملا دقیق ایرادات علمی و مهارتی داوطلبین را برای آن ها مشخص می کند و به شدت کاربردی می باشد.

راز افزایش تراز آزمون گزینه دو

 راز افزایش تراز در آزمون های آزمایشی

در این فیلم آموزشی که توسط دکتر کاویانی برای شما تهیه و تدوین شده است، در مورد یکی از اصلی ترین چالش­ها و نیاز­های دانش آموزان یعنی افزایش تراز در آزمون­های آزمایشی گزینه دو یا به صورت کلی در آزمون­های آزمایشی دیگر موسسات، صحبت شده است.

فیلم آموزشی رازهای مورد نیاز یک داوطلب برای رسیدن به افزایش تراز گزینه دو، رو میتونین از طریق ویدئو زیر مشاهده کنین.

موضوع : آموزش رازهای افزایش تراز گزینه دو

فرمت  : mp4

زمان : ۱۹ دقیقه

حجم : ۱۶ مگابایت

روش‌های مؤثر برای افزایش تراز در آزمون گزینه دو چیست ؟

همان طور که می‌دانید در حال حاضر یکی از راهکارهای موفقیت و کسب رتبه عالی توسط داوطلبان در کنکور سراسری این است که آنها در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده و با سؤالات تستی و نحوه پاسخگویی به آنها آشنا شوند.

در این بین مؤسسه آموزشی گزینه دو یکی از مراکزی است که اقدام به برگزاری آزمون‌های آزمایشی برای داوطلبان کنکور سراسری نموده است.

اما سؤالی که در خصوص آزمون‌های گزینه دو برای داوطلبان کنکوری مطرح می‌شود این است که چگونه ترازمان را در آزمون‌های گزینه دو بالا ببریم و آن را افزایش دهیم؟

ما برای پاسخ به سؤال این دسته از داوطلبان کنکوری در این پست از سایت مکتبستان به معرفی راهکارهایی می‌پردازیم تا شما عزیزان با استفاده از آنها بتوانید تراز آزمون‌های گزینه دو خود را افزایش دهید.

روش‌های مؤثر برای افزایش تراز در آزمون گزینه دو چیست؟

بنابراین می‌توان گفت روش‌های افزایش تراز آزمون گزینه دو به صورت زیر است:

  • تلاش نمایید مطالب و مفاهیم هر درس را هنگام ارائه نمودن آن درس توسط استاد یا دبیر در کلاس درس فرا بگیرید.
  •  یادداشت برداری و خلاصه برداری مباحث کتاب درسی نیز می‌تواند به تمرکز بیشتر شما بر روی آن درس کمک زیادی نماید.
  •  سعی کنید برای یادگیری بهتر مطالب درسی، درس‌ها را تفکیک کنید. به این معنی که درس‌های حفظ کردنی و خواندنی را از درس‌های محاسباتی و فرمولی و استدلالی جداسازی کنید چرا که نحوه یادگیری مطالب آنها با یکدیگر متفاوت است.
  •  برای یادگیری مطالب درس‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و … که مفاهیم آن بیشتر محاسباتی و استدلالی است در مرحله اول به یادگیری فرمول‌های آنها بپردازید و سپس اقدام به تست زدن نمایید.
  •  درس‌هایی از قبیل زیست شناسی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافیا، دین و زندگی و … که مباحث آنها بیشتر حفظ کردنی و خواندنی است را سعی کنید با مرور مکرر و مداوم آنها، یاد بگیرید.
  • اگر می‌خواهید برای دروس کنکور به سؤالات تستی آزمایشی پاسخ دهید، حتماً روش و اصول تست زدن را فرا بگیرید.
  •  روش تست زدن اصولی به این صورت است که شما در مرحله اول درس مورد نظر خود را به خوبی یاد گرفته باشید و سپس اقدام به تست زدن آن نمایید.
  • یادتان باشد اگر در هنگام پاسخ به سؤالات تستی به نکته‌ای در یک تست برخوردید، حتماً آن نکته را برای خود یادداشت کنید.
  • برای اینکه سرعت عمل و دقت خود را در هنگام تست زدن بالا ببرید، سعی کنید به تعداد مشخصی سؤال تستی در زمان معین شده پاسخ دهید.

مشاهده مقاله  سوالات و پاسخ آزمون گزینه دو ۸ آذر۹۲ تجربی

با توجه به اینکه آزمون‌های آزمایشی گزینه دو به صورت مرحله‌ای یا دوره‌ای هر دو یا سه هفته یکبار برگزار می‌شود، حتماً سعی کنید مطالبی را که در طول این مدت مطالعه کرده‌اید را مرور نمایید.

چرا که این روش به شما کمک می‌کند تا مطالب کتاب درسی را به طور کامل و جامع بازیابی کنید. مرور دوره‌ای مطالب درسی علاوه بر این باعث می‌شود تا شما در جلسه آزمون با آمادگی بیشتری به سؤالات تستی پاسخ دهید.

در صورتی که خود را برای آزمون‌های آزمایشی گزینه دو آماده می‌کنید و در طول مدت دوره هر روز اقدام به تست زدن برای هر درسی می‌کنید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در زمان تعیین شده چه تعداد از سؤالات تستی را درست پاسخ داده و به چه تعدادی از سؤالات پاسخ اشتباه می‌دهید.

و سعی کنید که حتماً سؤالاتی را که اشتباه پاسخ داده‌اید، مجدد بررسی و علت پاسخ نادرست خود را پیدا نمایید. خب داوطلبان عزیز که در آزمون‌های گزینه دو شرکت می‌کنید، ما مکتبستانی‌ها راهکارهای افزایش تراز در این آزمون را برای شما بیان کردیم.

اکنون نوبت شما است تا با استفاده از به کار بردن این روش‌ها سعی کنید تراز خوب در گزینه دو را به دست آورید. اما توصیه ما مکتبستانی‌ها به شما داوطلبان عزیز که در آزمون‌های دوره‌ای گزینه دو شرکت می‌کنید!

پس از شرکت در آزمونهای دوره‌ای گزینه دو حتماً سعی کنید به تحلیل آزمون گزینه دو خود بپردازید:

به این صورت که پس از پایان جلسه آزمون در منزل سؤالات آزمون را بررسی کنید و مجدد آنها را حل نمایید و مشخص کنید چه تعداد از سؤالات را درست و چه تعداد را نادرست پاسخ داده‌اید.

این تحلیل از آزمون باعث می‌شود تا شما مطالبی و مفاهیمی را که مشکل دارید متوجه شده و برای یادگیری بهتر آنها تلاش کنید.

و در پایان برای موفقیت در آزمون‌های گزینه دو که راهی خواهد بود برای آمادگی بیشتر شما عزیزان برای موفقیت در آزمون کنکور سراسری حتماً سعی کنید مطابق با آزمون‌های گزینه دو پیش بروید.

مشکلات آزمون های گزینه دو چیست ؟

همان طور که در ابتدای بحث درباره مزایای مختلف آزمون های آزمایشی گزینه 2 صحبت کردیم.

در ادامه به برخی مشکلات این آزمون­ها و برنامه ریزی این موسسه از زاویه دید مکتبستان و داوطلبینی که در سال­های اخیر در آزمون های آزمایشی گزینه 2 شرکت کرده اند می پردازیم.

تجربیات و مشکلات مطرح شده به شرح زیر می باشد :

  1. اجرای برنامه آزمون های گزینه دو، در سال کنکور قدری دشوار است. تاکید بر زمان مند بودن بازه های مطالعاتی در کنار برنامه مطالعاتی تنظیم شده توسط مدرسه برای امتحانات نهایی در سال دوازدهم معمولا کار را برای دانش آموزان سخت می کند.
  2.   جامعه آماری گزینه دو، میانگین داوطلبین شرکت کننده در آزمون های آزمایشی گزینه 2 نسبت به موسسات دیگر قدری پایین است و با توجه به موضوع شبیه سازی کنکور سراسری, نمیتواند سطح و جایگاه شما را به درستی و با تقریب مناسبی پیش بینی کند.
  3. آزمون های گزینه دو، برنامه ریزی موسسه آموزشی گزینه 2 به نحوی است که هر سه هفته یک بار آزمون­های آزمایشی را برگزار می کند و این موضوع با توجه به این که برای موسسه قلم چی به صورت دو هفته یکبار می باشد.
  4. نظم کمتری را به برنامه و ذهن داوطلب می­دهد و از همین سو داوطلبین را با مشکل روبرو می سازد. البته برنامه ریزی سه هفته ای در موسسات دیگری نیز مشاهده می شود و فقط مختص موسسه گزینه 2 نمی باشد. ولی با توجه به میل و رغبت اکثر داوطلبین همواره کمتر مورد استقبال قرار گرفته است.

ارزیابی سایت گزینه دو ( سایت گزینه۲ )

ارزیابی سایت گزینه دو ( سایت گزینه۲ )

سایت گزینه دو، تست های کمک آموزشی خوب ومتنوعی برای هر درس و هر سال تحصیلی قرار می دهد. توصیه جدی ما این است که حتما از سوالات گزینه 2 و تراز نفرات برتر گزینه دو که در سایت گزینه ی دو منتشر می شود بهره ببرید.

سایت گزینه دو، سایت خوبی است ولی در مقابل سایت قلم چی تقریبا حرفی برای گفتن ندارد. لطفا شما نیز در این مورد نظرتان را در بخش نظرات بنویسید. نظر شما برای همیشه در مکتبستان می ماند و به کنکوری ها کمک زیادی می کند.

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟ مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید. مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

 برخی از سوالات متداول

مزایای آزمون های گزینه دو چیست ؟

بهره مندی از سایت با قابلیت های متفاوت ، بهره مندی از فیلم های آموزشی مناسب  و استاندارد ، ارائه کارنامه ای دقیق به همراه آنالیز درست و اصولی

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

یک نظر برای “0 تا 100 افزایش تراز آزمون گزینه دو + تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود