روش تحلیل آزمون

روش تحلیل آزمون

روش تحلیل آزمون

روش تحلیل آزمون برای کنکوری ها

روش تحلیل آزمون مهمترین بخش کنکور 1400 است و با یه بررسی خوب میشه از اشتباهات بعدی جلوگیری کرد و در آزمون های آموزشی افزایش تراز داشت.

به طور کلی روش تحلیل آزمون فقط به آزمون آزمایشی قلم چی مربوط نیست بلکه در تمامی آزمون های آزمایشی برای کنکور 1400 صدق میکنه، حتی بررسی امتحاناتی که شما در مدرسه میدین هم خیلی مهمه چون باعث میشه بدونین اشتباه کارتون کجا بوده که کم شدین یا کدوم بخش درس رو قوی تر بودین که باعث شده نمره خوبی بگیرین.

پس در مسیر یادگیری کنکور 1400 روش تحلیل آزمون باعث میشه به نقاط ضعف و همچنین توانایی هاتون در بخش های مختلف دروس پی ببرین تا بیشتر با توانایی هاتون آشنا بشین. روش تحلیل آزمون هم باید طبق اصول انجام بشه و در زمان خاصی.

بیشتر مشاورین به این معتقد هستن که بررسی آزمون­های آزمایشی باید در همون روز انجام بشه تا دانش آموز وقتی بعد آزمون به خونه میاد به تمام کارهایی که در طول آزمون انجام داده با خبر باشه و بتونه به راحتی به نقاط ضعفش پی ببره.

روش تحلیل آزمون زیاد پیچیده نیست و هر شخصی میتونه به راحتی برای خودش انجام بده و خودشو به طور کامل آنالیز کنه.

حالا میخوام براتون روش تحلیل آزمون رو توضیح بدم تا به طور کامل با این موضوع آشنا بشین.

 

روش تحلیل آزمون

1- اگر وقت ندارین دروس عمومی رو بررسی نکنین!

در مسیر کنکور 1400 و هر آزمونی که پیش رو دارید. بررسی دروس­ عمومی از اهمیت کمتری برخوردار است. چون معمولا اشتباهاتی که انجام میشود در این بخش برمیگرده به حافظه شما و اشتباهاتی که رخ میدهد معمولا به دلیل بی دقتی و عدم تمرکز انجام میشود. وگرنه بررسی دروس عمومی کار سختی نیست و هرکس میتونه به راحتی انجام بده ، البته اگه وقت و حوصله اش رو داشتین حتما انجام بدین.

پس سعی کنین بررسی دروس عمومی رو در بررسی آزمون اولویت قرار ندین!

 

روش تحلیل آزمون

اصولا سوالایی که توی آزمون پاسخ میدین به سه بخش تقسیم میشود:

 

  • سوالایی که درست پاسخ دادین
  • سوالایی که غلط جواب دادین
  • و سوالایی که اصلا پاسخ ندادین

حالا میخوام برای هرکدومشون براتون راه حل هایی ارائه بدم تا بررسی آزمون خوبی داشته باشین.

 

روش تحلیل آزمون

2- بررسی سوالایی که درست پاسخ دادین از روش تحلیل آزمون :

شاید براتون سوال پیش بیاد درباره سوالایی که درست جواب دادین هم نیاز به بررسی داره ؟؟!!

باید در جواب این سوال گفت نه تنها نیاز به بررسی داره بلکه مهمترین بخش برای کنکور 1400 بررسی آزمونه چون کسی زیاد به این موضوع اهمیت نمیده و کسایی که این کار رو انجام میدن میتونن رشد خیلی خوبی در ترازشون ایجاد کنند.

بررسی سوالایی که درست جواب دادین میتونه بهتون کمک کنه تا متوجه بشین که تو کدوم بخش درس تبحر دارین و نقاط مثبتتون رو براتون نمایان کند؛ اگه شما به سوالایی که درست پاسخ دادین اهمیت بدین باعث میشه در حین  بررسی به راه حل های مختلفی برسین.

مثلا شما در درس ریاضی به یه سوالی که از نظرتون پر چالش بود جواب درستی دادین و وقت زیادی براش صرف کردین تا به جواب درست برسید.

ولی وقتی به جواب سوال نگاه میکنین میبینین از یه راه دیگری استفاده کرده و سوال رو در چند ثانیه حل کرده و این باعث میشه شما با یادگیری این راه وقت کمتری برای حل کردن سوال استفاده کنین و بتونین آمادگی خودتون رو برای کنکور 1400 بیشتر کنید.

مشاهده مقاله  بهترین آزمون آزمایشی

باز هم ممکنه حتی از یه راه حل دیگه حل کرده باشه و یاد گیری راه حل جدید میتونه به پیشرفت شما کمک کند. راستی اگه با چنین سوال هایی برخورد کردین حتما در دفتری جداگانه یادداشت کنید.

3-بررسی سوالایی که اشتباه جواب دادین از روش تحلیل آزمون :

سوال هایی که اشتباه پاسخ دادین نشانه ضعف شماست و نواقصی که دارین رو بهتون نشون میده و شما با بررسی آزمون­های آزمایشی میتونین به اشتباهاتتون پی ببرین؛ خیلی از اشتباهات در اثر بی دقتی اتفاق میفتن پس این بررسی به شما کمک میکند که دلیل اشتباه کردنتون رو بفهمین تا دیگه اون اشتباهو توی آزمون های بعدی و در نهایت کنکور 1400 تکرار نکنید.

شما با بررسی سوالایی که اشتباه پاسخ دادین میتونین بفهمین دلیل اشتباهتون چه عواملی بودن و همچنین در چه بخشی نواقصی دارین یا در چه جاهایی مطلب رو به طور اشتباه یاد گرفتید.

پس بررسی سوالایی که اشتباه پاسخ دادین به شدت میتونه در پیشرفتتون کمک کنه تا در آزمون های بعدی این اشتباهات رو تکرار نکنین و بتونین تراز بهتری کسب کنید.

حالا این بررسی ها رو چگونه انجام بدیم؟؟!!

تک تک سوالاتی که بررسی میکنین رو در دفتری یادداشت کنین و علت اشتباه کردنتون رو هم به همراه تاریخ آزمون بنویسید.

این کار فواید زیادی دارد :

  1. اولش اینه که شما با نوشتنش توی دفتر در ذهنتون تثبیتش میکنید.
  2. دومش این که چون یادداشت دارین میتونین هر هفته تمرینشون کنید.
  3. سومش اینه که میتونه درآزمون­های­ آموزشی کمکتون کنه چون وقتی آزمون جامع دارین میتونین فقط با بررسی سوالایی که از قبل اشتباه پاسخ دادین به آمادگی نسبتا خوبی در وقت کم به این آزمون ها برسین و تراز خوبی کسب کنید.

روش تحلیل آزمون

4-بررسی سوالایی که پاسخ ندادین از روش تحلیل آزمون :

توآزمون­های آزمایشی سوالاتی که پاسخ ندادین میتونه شامل سه حالت باشد:

  1. اول اینکه وقت نکردین برسین تا حلش کنید.
  2. دوما اینکه اصلایاد نداشتین حل کنید.
  3. سوما اینکه قسمتی از فرمول یا بخشی از حل کردن سوال رو فراموش کرده باشید.

 

۱- اول کار این است که به سراغ سوال هایی که وقت نکردین برین و حلش کنید؛ اگه تونستین حلش کنین که عالیه در غیر این صورت به جوابش نگاه کنین و به طور کامل آن یاد بگیرین و توی دفتری که تعیین کردین یادداشت کنید. در بازه دو ماه پایانی کنکور 1400 این نوشته ها حسابی مورد استفاده شما قرار میگیرد.

 

۲- بعد از آن به سراغ سوالایی برین که جزو دسته سوم هستند. یعنی آن  قسمتی که از حلش رو فراموش کردین, این سوالات بخش قابل توجهی از تست های آزمون­های آزمایشی رو شامل میشن و شما با توجه به جواب سوال میتونین ببینین کجای کار رو مشکل داشتین و بعد پیدا کردن مشکل دوباره سوال رو حل کنین و سپس اون سوالو توی همون دفتر یادداشت کنین تا بعدا دوباره مطالعه کنید.

 

۳- بعد از همه ی اینا به سراغ سوالایی برین که اصلا توانایی حل کردنشون رو نداشتید.

 

از این سوال ها میشه فهمید که نقاط ضعف اساسی شما برای کنکور 1400 کجاست و شما کجای یه درسو نخوندین و اصلا بهش تسلط ندارین پس بیشتر به اون بخش از درس بپردازید؛ این سوال ها رو هم در دفتر مخصوص یادداشت کنین و بعد خوندن اون بخش از درس دوباره به مطالعه سوال ها بپردازید.

در کل بررسی آزمون از خود آزمون هم مهمتره پس بررسی آزمون رو جدی بگیرید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود