مشکلات خواب کنکوری ها

مشکلات خواب کنکوری ها

مشکلات خواب کنکوری ها

سلام به همه­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور ۱۴۰۰ در رشته های مختلف. تو این مقاله به صورت دقیق و جامع به مشکل داوطلبین در تنظیم خواب برای شما داوطلبین عزیز می­پردازیم.

 

یک کنکوری چرا باید خواب خود را تنظیم کند؟؟

یکی از موارد قابل توجه در مسیر کنکور سراسری, توجه به کیفیت مطالعه و به دست آوردن حداکثر بازده مفید از میزان مطالعه انجام شده می باشد. توجه به خواب و تنظیم یک برنامه مناسب برای استراحت در زمان کنکور, منجر به افزایش ضریب یادگیری شما می شود و در عین حال خستگی و بی انگیزگی برای ادامه مطالعه را نیز از شما دور میکند.

 

اگر یکبار برای همیشه ساعت خوابمون رو تنظیم کنیم چی میشه ؟

۱) کیفیت مطالعون حسابی میره بالا

۲)  خستگی حین مطالعت حسابی کم میشه

۳) در سول روز احساس خواب آلودگی نداری

 

یک برنامه مناسب برای تنظیم خواب شما در بازه کنکور

شما باید ساعت ۰۷٫۰۰ صبح بیدار بشین و تا ساعت ۰۷٫۳۰ صبح صبحانه میل کنین و ورزش کششی انجام بدید. در ادامه فرآیند مطالعاتی اول شما شروع می شود, طبق این برنامه شما در بازه  ۷٫۴۵ تا ۱۲٫۴۵ باید به فرآیند مطالعاتی (اول) خود بپردازید. سپس در بازه زمانی ۱۳٫۰۰ تا ۱۵٫۰۰ میتوانید کمی استراحت کنید و به صرف ناهار و استراحت بپردازین. توی این بازه ۴۵ دقیقه خواب پیشنهاد میشه و حسابی کمکتون میکنه.

بازه مطالعاتی دوم شما از ساعت ۱۵٫۰۰ تا ۲۰٫۰۰ می باشد که دربردارنده فرآیند مطالعاتی (دوم) می باشد. بازه ۲۰٫۰۰ تا ۲۱٫۰۰ مربوط به صرف شام و استراحت می باشد. بازه مطالعاتی ۲۱٫۰۰ تا ۲۳٫۴۵ نیز دربردارنده فرآیند مطالعاتی (سوم) و بازه انتهایی مطالعه می باشد. ساعت ۲۴٫۰۰ نیز زمان مناسبی برای خواب می باشد.

دکتر کاویانی : روش دست یابی به نقشه راه موفقیت در کنکور

البته تایم هایی که برای فرآیند مطالعه هست شامل ۱۵ دقیقه استراحت آلفا به ازای ۹۰ دقیقه مطالعه میشه

 

چند نکته مهم پیرامون تنظیم خواب یک کنکوری

داوطلبین کنکور ۱۴۰۰ در اجرای این برنامه و تنظیم خواب خود حتما این چند تا نکته رو رعایت کنین.

۱) این برنامه نیاز به یه روند چند هفته ای برای اجرا داره پس زیاد به خودت فشار نیار

۲)  هر روز برنامه رو دقیق اجرا کن و اگر نتونستی خودت رو تنبیه کن (‌مثلا ۲۰ تست اضافه)

۳) حتما خواب عصر رو داشته باش تا میانگین خواب روزانت تکمیل بشه.

۴) صبحت رو با حرکات کششی نرم شروع کن و هر روز انجامش بده

۵) حتما صبحانه کامل بخورید و عجله نداشته باشین

۶) اگر اوایل برنامه سخت بیدار میشید به یکی بسپرین که بیدارتون کنه

و اما کلام آخر, تنظیم خواب شما باید به گونه ای باشد که متناسب با نمودار یادگیری و تایم هایی باشد که در روز بیشترین ضریب یادگیری موجود می باشد.

 

در این جلسه آموزشی ، دکتر کاویانی در مورد مشکلات خواب کنکوری ها راهکارهای مفیدی را ارائه دادند. فیلم را حتما ببینید.

دانلود فایل ویدئویی

فرمت: ویدئو

سخنران: دکتر کاویانی

زمان: ۱۰:۲۹ دقیقه

حجم: ۲۷٫۲۲ مگابایت

دانلود

دانلود فایل صوتی

فرمت: صوت

سخنران: دکتر کاویانی

زمان: ۱۰:۲۹ دقیقه

حجم: ۰۹٫۶۱ مگابایت

دانلود

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور ۱۴۰۰ میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

دیگ کنکور قبول نمیشم

کافیست همین الان “کنکور ۱۴۰۰” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک جلسه مشاوره رایگان

برای یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجوی پزشکی، فرم زیر را پر کنید
درخواست یک جلسه مشاوره رایگان
close-link
دریافت لینک دانلود