قوانین موفقیت در کنکور

قوانین موفقیت در کنکور

قوانین موفقیت در کنکور

سلامی گرم به تموم دوستان پر نشاط و پر انرژی کنکوری

میخوام براتون از راه ها و قوانینی بگم که بتونید این غولی که تو ذهنتون از کنکور ساختین و از پا درارید…

مسلما برای رسیدن به هر موفقیتی یکسری مراحل و قوانین وجود دارند که آشناییت با آنها و دانستنشان شما را بسیار بسیار به موفقیت نزدیکتر می کند…

شما قرار است توی راهی موفقیت کسب کنید که هر کسی قادر به رسیدن به انتهای  این مسیرپر پیچ و خم نیست و اول،وسط یا هرجای دیگری از راه ممکن است خسته شود و پا پس بکشد…گفتم راه پر پیچ و خم!!!!آره پر پیچ و خم برای کسانی که با هیچ قانون و راهنمایی آشنا نیستند و در سردرگمی خود درجا میزنند.اما راهنما و قوانین این راه چیست؟چه باید کرد تا به موفقیت رسید؟قوانین موفقیت در کنکور چیست؟

این قوانینو برای شما در 9گام قرار دادم تا باهم بتونیم به قله ی موفقیت که رسیدن به خواستمون در کنکور هست برسیم.

قانون شماره 1:

هدفت را تعیین کن.

یک نقشه اقدام برای خودت ترسیم کن و مظابق آن گام بردار…

قطعا کسی که سردرگم باشد و نداند انتظارش از خود ش چیست و به کجا می خواهد برود در این راه پر پیچ و خم خسته خواهد شد و انگیره ای هم برای ادامه راه نخواهد داشت…یکی از دلایلی هم که خیلی از کنکوریا شاکی از مداشتن انگیزه هستند هم همین نداشتن هدف با قطعیت و جدیت است.تصمیمت را بگیر ،قاطع باش و در انتخاب هدفت مصمم عمل کن.

قانون شماره 2:

یک مجموعه فوق العاده تشکیل بده.

  • با افرادی تماس بگیر و کار کن که آنچه را که تو نداری آنها داشته باشند تا بتوانی از آنها کمک بگیری.
  • از تجربه افراد موفق در این راه استفاده کن ؛آنهایی که این مسیر را با موفقیت طی کرده اند می توانند راهنما و کمک بسیار مفیدی برای شما باشند و شما را از تجربیات ارزشمندشون بهره مند سازند تا شما در سردر گمی نمانید و راه را پیدا کنید.
  • از کتاب ها ،منابع و جزواتی استفاده کن که مفیدترند و شما را در رسیدن به هدف جلو می اندازند.

این را هم بدان که این مسیر ناهمگون پر از فرعی ها و راه های اشتباه هست که اگر اشتباهی گامی برداری غلاوه بر اینکه زمان را از دست می دهی تو را نیز از هدفت دور خواهد کرد.

از دوستان خود کمک بگیرید و تشکیل تیم بدهید،باهم اشکالات درسی همدیگه رو برطرف کنید و به کمک هم این راه و طی کنید که مطمینا برای کل تیمتون سودمند خواهد بود.

قانون شماره 3:

خارج از حد معمول تلاش کن.

تمام خودتو بکار بگیر و کمر همتتو ببند.یقینا بدون بدون تلاش مضاعف برای هر هدفی که داشته باشی به آن هدف ترسیم شده در ذهنت نخواهی رسید…همون انیشتینشم بدون تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر انیشتین نمی شد.یکم صبرتونو بالا ببرید وبرای هدفی که دارید و آینده سرنوشت سازتون از تمام وجودتون مایه بگذارید و تلاش کنید.

قانون شماره 4:

ایمان داشته باش.

ایمان است که اعتماد به نفس بالایی برای تو به ارمغان خواهد آورد پس به خودت ایمان داشته باش…به خودت بگو که میتوانی چون اگر خودت نخواهی و باور داشته باشی که نمی توانی پس نباید انتظار نتیجه خوب را هم داشته باشی. ایمان داشته باش به خودت و خودتو به قله موفقیت نزدیکتر کن.

مشاهده مقاله  نکته ای مهم در مورد آزمون جمع بندی

قانون شماره 5:

تخلیت را رها کن.

باید به خودت جرات بدهی و فراتر از هرزمانی به قوه تخیلت اجازه بدهی اوج بگیرد و با خودش تو را هم بالا بکشد.اصلا نترس بدون واهمه فکر کن و خودتو محدود نکن،بدون که محدودیت تفکر  خیالت تلاشت و خودتو محدود خواهد کرد و اجازه دسترسی به موفقیت های بالاتر و از تو خواهد گرفت…

بال هایت را بگشا و بی واهمه پرواز کن.

قانون شماره 6:

افکارت را مثبت کن…

به چیز های خوب فکر کنید و به خودتان انرژی مثبت بدهید،از هر چیزی نهایت لذت را ببرید و روحیه خودتونو بالا نگه دارید.نگذارید خستگی و افکار منفی بر شما چیره شود و شما را از هدف بزرگتان و آینده ای مهم باز گذارد…این جاست که خودتان ناجی خودتان هستید و می توانید با روحیه ای سرشار از عشق به سوی هدف گام بردارید و برای خودتون انگیزه و شور و شوق رسیدن به موفقیت را تداعی کنید.

قانون شماره 7:

قوه تجزیه و تحلیلت را به کار بنداز.

یاد بگیر از این قوه مهم استفاده کنی و تخیلت را از واقعیت جداسازی تا بتوانی برای رسیدن به تخیلت تلاش کنی نه

انکه فقط در تخیلات سیر کنی و از تلاش جا بمانی.

قوه ی تجریه و تحلیلت را بکار بنداز تا بتوانی مشکلات را آنالیر کنی و از پسشان بر بیایی.

قانون شماره 8:

تلاشت را متمرکز کن.

برای نقشه ای که رسم کرده ای تلاش کن و نگذار چیزی یا حواس پرتی ای تو را از هدف سرنوشت سازت منحرف کند وقتی راه درست را یافتی و سخت بودن آن را هم پذیرفتی پس با تلاش متمرکزت همان راه را ادامه بده تا وارد راه های سراب گونه که تو را از موفقیت و جایگاه اجتماعی و شخصیتی ای که در آینده برای خود متصور شدی باز ندارد…نگذار و اجازه نده اطرافیان تو را وسوسه کنند و یا افکار منحرف کننده تو را از هدفت باز دارند..مطمئن باش بعد کنکور نتیجه این تلاش های متمرکز و هدفمندت پاسخی بسیار خوشایند به تمام این افکار هایی که سعی در دور ساختن تو دارند خواهد بود.

قانون شماره 9:

شکست های خودت را به پیروزی تبدیل کن.

کنکور راهی طولانیست و این را یقین بدانید که تمام افرادی که این مسیر را طی میکنند قطعا و بارها طعم شکست را تجربه خواهند کرد اما چیزی که آینده شما و موفقیتتان را می سازد و شما را از دیگران متمایز میکند درس گرفتن از شکست ها و بلند شدن بعد از هربار زمین خوردن است.هیچوقت امیدتان را از دست ندهید و بدانید تنها راه موفقیت همین است و اگرجا بزنی باختی.

بلند شو و با تمام توانت ادامه بده،یادت باشد برای هر عقب گردی یه گام و خیز بلند رو به جلو هم وجود دارد.

کنکوری های عزیز یادتون باشه موفقیت به آسونی به دست نخواهد آمد .هر موفقیتی یه سری مراحل و گام هایی داره که به شما گفتم.تموم تلاشتونو برای اجرای اونا بکار بگیرید مطمئن باشید که پایانی خوش در انتظار شماست.

رضا ایزدفر

دانشجوی پزشکی

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود