تاثیر معدل در کنکور ۹۸

آیا می دونی تاثیر معدل در کنکور 98 چقدره؟ برای پیدا کردن جواب این سوال، تا آخر این مطلب با مکتبستان همراه باش تا در نهایت از تاثیر معدل در کنکور 98 با خبر بشی !!!

تاثیر معدل در کنکور 98سلام همراهان مکتبستانی عزیز
میدونم سوالات زیادی راجع به تاثیر معدل در کنکور ۹۸ دارید :

⁉️ از تاثیر معدل در کنکور 98 چه میدانید ؟! و همچین از تاثیر معدل در کنکور 99 !
⁉️ تاثیر مثبت یا مستقیم ؟! کدامیک برای یک کنکوری بهتر است ؟؟
⁉️ آیا معدل کل بر نتیجه کنکور تاثیر گذار است یا معدل تک درسها و شیوه این تاثیر چگونه است ؟؟
و کلی سوال دیگه که میتونید جواب همه سوالاتون رو با خوندن مقاله زیر بدست بیارید 

تاثیر معدل در کنکور 98 برای چه کسانیست ؟! تاثیر معدل در کنکور 98 مخصوص تمامی داوطلبان نظام جدید و کلیه داوطلبان نظام قدیمی است که دیپلم آنها مربوط به سال ۸۵ و بعد از آن باشد . ( همچنین داوطلبین نظام قدیمی که دیپلم خودشونو سال ۹۱ و بعد اون گرفتن نمرات امتحان نهایی شون ۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور داره که در ادامه با اینکه تاثیر مثبت و مستقیم کنکور به چه صورته صحبت میکنیم )

تاثیر معدل در کنکور ۹۸جناب آقای ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کردن که میزان تاثیر معدل در کنکور ۹۸ به میزان ۳۰ درصد تاثیر قطعی است ( این ۳۰ درصد برای داوطلبان نظام جدید مربوط به امتحان نهایی است که در خرداد ۹۸ برگزار میشود و برای داوطلبان نظام قدیم مربوط به امتحانات سال سوم دبیرستان است و جدای از ۵ درصد تاثیر مثبت نمرات پیش دانشگاهی است که در بالا به آن اشاره کردیم )

همچنین در جلسه ای که در این خصوص برگزار شده درسهای امتحان نهایی هم تعیین شده که دوستان دوازدهمی در خرداد ماه سال ۹۸ باید این امتحانات رو بگذرونن ؛ البته ان شاءالله با نمره عالی 

تاثیر معدل در کنکور 98سوالی که دوستان کنکوری همیشه از تیم مکتبستان میپرسن این بوده که تاثیر قطعی به نفع ماست یا تاثیر مثبت ؟!

در جواب این پاسخ باید گفت این بستگی به نمرات شما داره ، اگر در امتحانات نهایی نمرات عالی کسب کنید ، تاثیر قطعی معدل به نفع شماست و ضرر نمیکنید و اگر به هر علتی نتونید نتیجه جالبی کسب کنید خب اینجا تاثیر قطعی درصد شما رو پایین میکشه ولی تاثیر مثبت به کمک شما میاد ( تاثیر مثبت یعنی اینکه اگر نمرات شما به بهبود رتبه شما کمک کنن در نتیجه کنکورتون تاثیر میذارن اما تاثیر قطعی یعنی نمرات شما چه خوب باشن و چه ضعیف در نتیجه شما تاثیر گذار خواهند بود ‌. )

 

دوستای گلم دقت کنید یه نکته خیلی خیلی مهم و اساسی !

معدل حتی برای کسی که معدلش‌ بالاست همه راه نیست، حتی  ۱۰ درصد راه هم نیست…

چرا اینو میگم ؟! چون حتی اگر معدل ۲۰ هم داشته باشید اینو در نظر بگیرید که چندین هزار نفر در سطح کشور معدل ۲۰ دارند و اگر معدل پایینی دارید غصه نخورید چون هر ساله دانش آموزانی از رتبه های خوب کنکور هستند که معدل های پایین دارن ( تعدادشونم کم نیست ! هر کس کنکورشو خوب بده میتونه تاثیر بد معدلشو کم کنه )

تاثیر معدل در کنکور 98نحوه اعمال تاثیر معدل در کنکور 98 :

 

دوستای گلم دقت کنید ، خیلی ها به اشتباه فکر میکنن معدل کل نهایی در کنکور تاثیر میذاره درحالیکه اینطور نیست ! نمره ای که در کنکور شما تاثیر گذاره نمرات تک تک دروس شماست حالا این یعنی چی ؟!

یعنی نمره امتحان نهایی زیست شما روی درصد زیست کنکورتون اعمال میشه و نمره ادبیاتتون روی درصد ادبیات کنکور شما اعمال میشه و همینطور برای سایر درسها …

تاثیر معدل در کنکور 98حالا بیایم روی درصد ها حرف بزنیم شاید فکر کنید که مثلا کسی که نمره ۲۰ میگیره ۳۰ درصد تاثیر معدل رو میگیره ، نههه ! به هیچ وجه اینطوری نیست !

نمرات شما بصورت تراز در میان و تاثیر خودشونو میذارن ، بعنوان مثال فرض کنید امتحان نهایی زیست شناسی بسیار سخت بوده و تعداد نمره های ۲۰ کم بوده ، در این صورت اونهایی که نمره ۲۰ گرفتن تراز بالاتری میگیرن ( تراز کنکور از ۱۵ هزاره و شما فرض کنید بعنوان مثال ! این افراد تراز ۱۴ هزار میگیرن ).

تاثیر معدل در کنکور 98شاید تا امر‌وز فکر میکردین کسی که نمره کاملی میگیره باید تراز کاملی هم بگیره . ولی اینطور نیست ! تراز ارزش یه نمره است و وقتی همه بتونن نمره بالا بگیرن دیگه ارزش اون نمره میاد پایین . ولی مثلا اگه تو یه امتحانی فقط یه نفر نمره ۱۹.۵ داشته باشه و بقیه زیر ۱۹.۵ باشن اون یه نفر تراز کامل رو میگیره . پس دیدین که تاثیر معدل در کنکور حتی بستگی به میزان نمره هم نداره که ۱۹.۵ باشه یا ۲۰ بلکه فقط و فقط بستگی به ارزش نمره یا به عبارتی تراز نمره داره .

 

خب حالا درصد کلی کنکور ما چطوری محاسبه میشه ؟ خب دوستای گل مکتبستانی ، با نحوه محاسبه تراز تاثیر معدل در کنکور 98 آشنا شدیم ، خب ببینید !

ما توی کنکور هم برای درصد هر درسمون دقیقا مشابه امتحان نهایی تراز داریم ! یعنی مثلا در درس زیست ، کسی که درصد بالایی بزنه ، چون تعداد افراد زیادی نیستن که بتونن زیست رو بالا بزنن بنابراین این فرد تراز بالایی میگیره ( دقت کنید بچه ها تراز کامل فقط برای کسیه که بالاترین درصد رو بین همه زده باشه و هیچکس مثلا اون نتونسته باشه چنین درصدی کسب کنه که خیلی بعیده این حالت ).

مشاهده مقاله  سایت کنکور مکتبستان ، جامع ترین مرجع اطلاعات و مشاوره های کنکوری ایران

حالا تراز کنکور در ۷۰ درصد ضرب میشه و تراز نمره همون درس در امتحان نهایی در ۳۰ درصد ضرب میشه و این دو عدد باهم جمع میشن و تراز کل‌ شما رو در اون درس در کنکور تشکیل میدن . در نهایت هم بین همه ی این ترازهای کل میانگین گرفته میشه و تراز کل کنکورتون بدست میاد و بعدشم رتبه بندی ها بر اساس ترازها انجام میشه به همین سادگی

تاثیر معدل در کنکور 98و حالا یه دغدغه مهم ! دکتر شما گفتین کسی که حتی تو امتحان نهایی نمره ۲۰ هم بگیره یا توی کنکور درصد بالایی هم بزنه بازم به احتمال زیاد تراز کاملی نمیگیره ، پس چرا بی خودی تلاش کنیم ؟! 

دوست گلم ! تلاش شما اتفاقا خیلی هم به جا و درسته یادتون باشه ، تمام این تراز بندی ها و درصد بندی ها نسبیه ، یعنی اگه شما ۲۰ شدی و تراز کامل نگرفتی ، خب هیچکس دیگه هم نتونسته تراز کامل بگیره و تو قراره برای نتیجه نهایی با بقیه مقایسه بشی نه با تراز کاملی که اصلا هیچکس اونو نداره ، پس تو صد در صد به حق واقعیت میرسی و نگران نباش .

حتی شمایی که نمرت ۱۹ یا ۱۸ یا ۱۷ یا هر چند شده یا درصد کنکورت ۵۰ یا ۴۰ یا هرچند شده ، صد درصد به حقت میرسی ، چون همونطور که گفتیم ترازبندی یه امر کاملا نسبیه و حق هیچکسی در اون ضایع نمیشه …

تاثیر معدل در کنکور 98نحوه تاثیر معدل در کنکور 98 برای کسانی که رشته ای به جز رشته دبیرستانشان را در کنکور ۹۸ امتحان میدهند :

 

فرض کنید شما دانش آموز رشته ریاضی هستید ولی توی کنکور تصمیم میگیرید تجربی شرکت کنید ( این مسئله فعلا بیشتر در بین بچه های نظام قدیم که دیپلمشون از یه رشته است ولی کنکورشون از یه رشته دیگه مطرحه ).

در اینصورت بازهم تاثیر معدل درس به درس برای شما اعمال میشه ، ولی این تاثیر از میزان معمولش کمتره یعنی ۳۰ درصد نیست و پایینتر میاد ( برای فهمیدن میزان تاثیر دقیقش باید صبر کنیم تا دفترچه کنکور جدید بیاد ) و نمره بعضی از درسها در درصد همون درس در کنکور شما تاثیر میذاره ( مثلا شیمی ) ولی بعضی از درسهای غیرمشترک شما ( مثلا زیست ) تاثیری از نمره های نهایی شما دریافت نمیکنه ( چون یه دانش آموزی که سال سومش رشته ریاضی بوده امتحان نهایی زیست نداده که بخواد در کنکورش موثر باشه ).

همچنین درس ریاضی شما هم از مجموع درسهایی مثل حسابان و جبر و … تاثیر میپذیره .

 

تمام دانش آموزان نظام قدیمی که دیپلم خودشونو در سال ۸۵ و بعد اون گرفتن میتونن در طرح ترمیم معدل شرکت کنن

شما میتونید برای هر کدوم از درسهاتون که مایل باشید ( به هر تعداد درس ) و با هر نمره ای که در اون درس دارید ( مثلا ۱۹.۷۵ گرفتین ولی میگین فقط ۲۰ ) در طرح ترمیم معدل شرکت کنید و برای هر درس هم یه هزینه ناچیزی در حد ۲۰ هزار تومن ازتون میگیرن . اگر میخواین در طرح ترمیم معدل شرکت کنید توصیه میکنیم همین روزا یه سری به آموزش و پرورش شهرتون بزنید و تاریخ دقیق برگزاری امتحان رو بپرسید که خدایی ناکرده یوقت جا نمونید !

تاثیر معدل در کنکور 98خب دوستای گل مکتبستانی

نحوه تاثیر معدل در کنکور 98 رو بطور دقیق براتون توضیح دادیم امیدواریم که استفاده کافی رو برده باشین در پایان بهتون یه رازو میگیم :


شما با فرمول پیچیده تاثیر معدل آشنا شدین و به جواب سوالاتتون رسیدین ؛ بچه ها با تمام وجود برای کنکورتون تلاش کنید باور کنید با وجود این تاثیر ۳۰ درصدی بازهم یک کنکور خوب میتونه برای شما یک آینده خوب بسازه .

همونطور که گفتم حتی اگه معدل پایینی داشته باشین بازهم میتونید با یه کنکور خوب تاثیر معدلتون رو محو کنید و به رویاتون برسید.

تاثیر معدل در کنکور 98دوستای گل کنکوری که میخواین تو کنکور ۹۸ جزو بهترین ها بشین

با هر پایه درسی و گذشته ای که دارید …
کافیه پکیج شتاب مکتبستان رو تهیه کنید تا مسیر زندگی شما رو تغییر بدیم
با تهیه پکیج شتاب مکتبستان از تهیه هر منبع کمک آموزشی و شرکت در هر کلاس کنکوری بی نیاز میشین.

با تهیه پکیج شتاب برای تک تک درساتون دی وی دی های آموزشی حرفه ای با تدریس اساتید باتجربه مدارس تیزهوشان و فرزانگان رو دریافت میکنید که شما رو عاشق درس خوندن میکنن میدونستید هر کدوم از اساتید باتجربه ما شاگردان زیادی با رتبه های تک رقمی‌ و دو رقمی دارن ؟! 

علاوه بر دی وی دی ها جزوات طبقه بندی شده و بی نظیری دریافت میکنید که با کمک دی وی دی ها و جزوات درس خوندن براتون تبدیل به یه کار لذت بخش میشه و ساعت مطالعه شما به شدت افزایش پیدا میکنه

همچنین یک دانشجوی پزشکی دلسوز و باتجربه مشاور شما میشه و براتون بصورت دقیق و اصولی با این پکیج برنامه ریزی میکنه تا شما رو به اوج وضعیت درسی برسونه

با تهیه این پکیج بی نظیر خانواده بزرگ مکتبستان تا لحظه آخر کنکور حامی و همراه شما خواهد بود و هر موقع سوال یا مشکلی داشتید مشاورین ما به سرعت مشکلتونو برطرف میکنن

اگه شما هم میخواین در کنکور ۹۸ میون رتبه های برتر قرار بگیرین کافیه کلمه “شتاب” رو به ۳۰۰۰۷۰۰۴۹۰ ارسال کنید تا مشاورین ما باهاتون تماس بگیرن و برای تهیه این پکیج فوق العاده راهنماییتون کنن

 

همچنین برای دریافت مشاوره برای کنکور 99 با ما همراه باشید 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود