بودجه بندی گرامر زبان کنکور 98-99 (تجربی + ریاضی + انسانی ) 

بودجه بندی گرامر زبان کنکور 98-99 (تجربی + ریاضی + انسانی ) بررسی تعداد سوالات گرامر زبان کنکور در چند سال اخیر را در این مقاله خواهیم پرداخت . باید عرض کنیم که به طور کلی منابع کنکور 99 و بودجه بندی دروس مثل بودجه بندی دینی کنکور و بودجه بندی گرامر زبان کنکور 98-99 در روند و تعیین نقشه راه مطالعه در های کنکور بسیار مهم و ضروری هستند .

 

معرفی درس زبان و بودجه بندی گرامر زبان کنکور 98-99:

درس زبان انگلیسی در کنکور برای هر 4 گروه آزمایشی کنکور سراسری ساختاری مشابه و سطح سختی مشابه دارد. به همین دلیل ما یک بودجه بندی مشترک برای تمامی این گروه‌ها تهیه کرده‌ایم. بنابراین در این صفحه، اگر نکته‌ای و یا یادداشتی نوشته شد، شامل تمامی دفترچه‌های کنکور اعم از تجربی، ریاضی و انسانی است. بودجه بندی گرامر زبان انگلیسی در کنکور به چهار بخش تقسیم می‌شود. 

 

بودجه بندی گرامر زبان کنکور (تجربی + ریاضی + انسانی ) 
بودجه بندی گرامر زبان کنکور (تجربی + ریاضی + انسانی )

قبل از این که به صورت جزئی بودجه بندی گرامر زبان کنکور را بررسی کنیم، بیایید کل بودجه بندی زبان کنکور را در یک جدول مورد بررسی قرار دهیم.

بودجه بندی 10 سال زبان کنکور (عمومی)

بودجه بندی سوالات زبان انگلیسی کنکور

موضوع / سال

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

ن. جدید

ن. قدیم

واژگان

7

6

6

7

8

8

8

8

8

8

8

8

گرامر

3

4

4

3

4

4

4

4

4

4

4

4

کلوز تست

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

درک مطلب

10

10

10

10

8

8

8

8

8

8

8

8

 

مطابق جدول مربوط به بودجه بندی 10 سال کنکور زبان (دفترچه عمومی) در هر دفترچه عمومی، 25 تست برای درس زبان انگلیسی طرح می‌شود. که به ترتیب در چهار بخش «گرامر»، «لغت»، «کلوز تست» و «درک مطلب» تقسیم شده‌اند.  

همانطور که می‌بینید، «واژگان» و «درک مطلب» هر دو  8 سوال (32 درصد) و در مجموع 64 درصد کنکور زبان را تشکیل می‌دهند.

طبق آمار 10 سال کنکور، کمترین تعداد سوال مربوط به بخش «گرامر» است که 16 درصد نمره کنکور زبان را به خود اختصاص می‌دهد. بخش «کلوز تست» هم با 5 سوال، همیشه 20 درصد کنکور زبان است.

در کل، می‌توان نتیجه گرفت که مهمترین بخش کنکور زبان «واژگان» و «درک مطلب» است. همچنین بخش «گرامر» کم اهمیت ترین بخشی است که در کنکور زبان سوال طرح می‌شود.

 

توصیه برای مکتبستانی‌ها:

مکتبستانی‌های عزیز، همه می‌دانیم که درس زبان انگلیسی تاثیر مثبتی در تراز ما دارد. بی‌خیال شدن درس زبان انگلیسی و هر یک بخش‌های مختلف آن یک اشتباه بزرگی است.

بنابراین این فکر را از سر خود دور کنیم و برای کسب نمره حداکثری تلاش کنیم. خیلی‌ها از درس زبان فقط گرامر را دنبال می‌کنند و ما به سبب درخواست شما، بودجه بندی گرامر زبان کنکور را در جدول بالا برای شما تهیه کردیم. ولی این بدان معنا نیست که ما سایر بخش‌های مهم زبان انگلیسی را نادیده بگیریم. به هر حال در ادامه، بخش «گرامر» را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در کنکور 98  نظام جدید گرامر زبان مربوط به چه نکاتی بود؟

در بررسی‌هایی که از کنکور زبان 98-99 (نظام جدید) رشته انسانی داشتیم، متوجه شدیم که از 4 مبحث گرامری مختلف سوال طرح شده است:

اولین سوال گرامری

The money they asked for in return for the company’s services was eight ………… dollars.

سوال 76 یعنی اولین سوال گرامری، مربوط به جمع بستن درست اسم‌ها بود. به سوال زیر توجه کنید:

با بررسی 4 گزینه، ما به راحتی متوجه می‌شویم که کلمه مناسب برای این جای خالی «million» است.

دومین سوال گرامری

I am sorry to say so, but ………… of all is that they have grown used to this pattern of behavior.

سوال 77 یعنی دومین تست گرامری، مربوط به هم‌نشینی واژه‌ها بود که عبارت «The worst thing» درست‌ترین گزینه موجود بود و گزینه‌های دیگر به دلیل خطاها‌ی دستوری به راحتی قابل حذف بود.

سومین سوال گرامری

China is the country ………….. paper, silk and gunpowder were first produced in.

سوال 78 یعنی سومین تست گرامری کنکور زبان 98-99 مربوط به ضمایر موصولی بود. در این تست به راحتی می‌شد تشخیص داد که گزینه درست کلمه «that» است. چون گزینه‌های دیگر فرمی متفاوت و اشتباهی داشتند که اصلا موصول نبودند.

چهارمین سوال گرامری

 ?…………Jane believes that her team members easily won the game because they are familiar with team work

سوال 79 یعنی چهارمین تست گرامری کنکور زبان مربوط به پرسش تاییدی «Tag Question» ها بود. این هم با نکته گرامری قابل حل بود. و پاسخ این تست «doesn’t she» است.

 

گرامر زبان کنکور را چگونه بخوانیم؟

دانش آموزانی که برای زبان انگلیسی زحمت کشیده‌اند و در این درس تسلط دارند، بهتر می‌دانند که برای پاسخ دادن به سوالات گرامری لزومی ندارد ما گرامر بخوانیم. زیرا افرادی که برای سایر مهارت‌ها مانند درک مطلب برنامه ریزی می‌کنند، به صورت ناخودآگاه می‌توانند پاسخ درست سوالات گرامری را انتخاب کنند. چیزی که الان دانش آموزان دو زبانه نسبت به زبان فارسی تسلط یافته‌اند. 

 

اما برای افرادی که لغت زیادی بلد نیستند و در خواندن و درک مطلب هم مهارت ندارند، شاید جزوات گرامر زبان مفید باشد. هم اکنون با مطالعه بودجه بندی سوالات گرامر متوجه شدیم  که گرامر تنها 16 درصد سوالات زبان است!

 

یادداشت: یکی از روش‌های خوب برای کسب این درس تمرین گرامرهای پرتکرار کنکور است. در این صورت شما روش پاسخ به تعدادی از سوالاتی را که همیشه تکرار می‌شوند را یاد می‌گیرید.

تاثیر زبان انگلیسی در کنکور انسانی چقدر حیاتی است؟

بر خلاف باور بعضی‌ها امروز زبان انگلیسی جزو درس‌هایی است که اغلب داوطلبان درصد‌های خوبی بدست می‌آورند. خصوصا در رشته انسانی درس زبان انگلیسی یکی از محورهای رقابت داوطلبان است.

تاثیر زبان انگلیسی در کنکور تجربی چقدر حیاتی است؟

درس زبان انگلیسی در کنکور تجربی هم اهمیت زیادی دارد. رقابت در این رشته بسیار گسترده است. به طوریکه درسی مثل انگلیسی برای داوطلبان رشته تجربی یک درس ضروری است. برای بهتر کردن تراز باید این درس را پاسخ داد. بعد از بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور تجربی تصمیمات خود را بگیرید و برای مطالعه از امروز شروع کنید.

نتیجه گیری

شما امروز با مطالعه بودجه بندی زبان انگلیسی در کنکور اطلاعات ارزشمندی بدست آوردید و به کمک این اطلاعات می‌توانید بستری امن برای رسیدن به درصد مطلوب خود فراهم کنید.  

 نوشته‌های خواندنی: 

بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور ۹۹ – دانش آموزان نظام جدید

کنکور منحصرا زبان و رشته های خوب آن

کنکور زبان و ۴ نکته‌ای که باید دانست

راه‌حل نهایی برای موفقیت در کنکور و امتحان نهایی زبان انگلیسی

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود