با برنامه ریزی برای کنکور 99، تا قبل مهر ماه امکانات و محتوای کنکوری را تهیه کنید

اهمیت تهیه امکانات و محتوای کنکوری قبل از مهر‌ماه: 

قبل از اینکه ما بخواهیم امکانات و محتوای کنکوری را قبل از مهرماه تهیه کنیم، باید اول امکانات و شرایط را درون خود مهیا کنیم و این مستلزم آن است که در ابتدا انگیزه آمادگی برای کنکور را در خود ایجاد کنیم و یک هدف برای خود ترسیم کنیم و بعد از آن تمام توان خود را برای رسیدن به آن هدف قرار دهیم و لازمه همه اینها برنامه‌ریزی برای کنکور ۹۹ است.

با برنامه ریزی برای کنکور 99، تا قبل مهر ماه امکانات و محتوای کنکوری را تهیه کنید
با برنامه ریزی برای کنکور 99، تا قبل مهر ماه امکانات و محتوای کنکوری را تهیه کنید
کاملا روشن است کسی که هدفی ندارد و انگیزه برای رسیدن به هدف در درونش نیست، هیچ تلاشی هم نخواهد کرد.

شما که خواسته یا ناخواسته در حال خواندن این مطلب هستید، مطمئناً یک انگیزه و کشش درونی برای کنکور در وجودتان بوده که شما را به این سمت کشانده که از این دریای بی‌کران مطالب، داستان‌ها، سرگرمی‌ها و… این مطلب را انتخاب کنید و لحظاتی هرچند کوتاه از زمان و وقت خود را به خواندن آن اختصاص دهید؛ پس قدم اول و البته بزرگ را برداشته‌اید؛ یعنی آن جرقه در وجود شما زده شده که از الان به کنکور سال ۹۹ فکر کنید؛ پس برای شما مهم است.

البته این انگیزه و اشتیاق برای رسیدن به هدف ممکن است زیاد یا کم باشد، بنابراین اگر انگیزه شما کم باشد باز هم سعی کنید آن انگیزه را در خودتان پرورش دهید و زیاد کنید. به افراد موفق نگاه کنید ببینید در زندگی به آنچه می‌خواستند رسیدند و از موقعیت و جایگاه خوبی در اجتماع برخوردارند. البته اشتباه اکثر ما این است که تنها به موفقیت افراد نگاه می‌کنیم و هیچ تحقیق و تفحصی نمی‌کنیم ببینیم این افراد چگونه به این جایگاه رسیدند؛ چه سختی‌ها و مرارت‌هایی را کشیدند تا به این مرحله‌ای رسیدند که الان ما حسرت آن را می‌خوریم.

 شاید برای بعضی از شما تعجب‌انگیز باشد که بخواهید قبل از مهرماه امکانات و محتوای کنکوری را تهیه کنید، ولی باید این واقعیت را قبول کنید که رسیدن به اهداف بزرگ از جمله قبولی در کنکور با رتبه خوب مستلزم این است که حسابی تلاش کنید که یکی از این تلاش‌ها به فکر بودن و فراهم کردن شرایط خوب درس خواندن است، قبل از اینکه دیر شود.

چرا برنامه‌ریزی برای کنکور ۹۹ اهمیت دارد؟ 

برنامه‌ریزی برای کنکور ۹۹ خواه‌ناخواه باعث می‌شود شما امکانات درس خواندن را هر چه زودتر فراهم کنید. زیرا اگر برنامه‌ریزی برای کنکور ۹۹ درست انجام شود، خواهید دانست که برای رسیدن به رتبه عالی باید از تمام لحظات خودتان استفاده کنید و همچنین باید زود شروع کنید و لازمه آماده شدن و شروع کردن کنکور، تهیه امکانات و محتوای کنکوری است.

تنها با یک حساب سرانگشتی خواهید فهمید که برای رسیدن به یک رتبه دلخواه باید از همین الان شروع کنید. 

ما با برنامه‌ریزی برای کنکور۹۹ متوجه چه مواردی می‌شویم؟

برنامه‌ریزی برای کنکور ۹۹ به شما خواهد گفت: 

۱- شما برای هر کدام از دروس چقدر وقت بگذارید. 

۲- مرور دروس هر سال تحصیلی چقدر زمان می‌برد.

۳- برای خواندن منابع کنکور چقدر باید وقت بگذارید.

۴- خواندن دروس را کی باید تمام کنید و بقیه فرصت خود را به مرور کردن اختصاص دهید.

بنابراین برنامه‌ریزی را جدی بگیرید و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی را شروع کنید.

از آنجایی که برنامه‌ریزی برای کنکور۹۹ خیلی امر مهمی است بنابراین حتماً از شخصی با‌تجربه کمک بگیرید و محتوایی با کیفیت انتخاب کنید که شما را از همه محتوا‌های کنکوری بی‌نیاز کند.

در زمینه انتخاب مشاور برنامه‌ریزی و انتخاب محتوای کنکوری با کیفیت، می‌توانید از مکتبستان راهنمایی بگیرید.

چرا فراهم کردن امکانات و محتوای کنکوری از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به خاطر این می‌گوییم فراهم کردن امکانات و محتوای کنکوری قبل از مهر‌ماه از اهمیت زیادی برخوردار است، چون:

  • شما با تهیه محتوای کنکوری بهتر و زودتر تصمیم به برنامه‌ریزی برای کنکور۹۹ می‌گیرید.
  •  شما برای آشنایی با سوالات کنکور به وقت نیاز دارید.
  •  اگر هنوز یک سال تحصیلی در پیش دارید با شروع سال تحصیلی درگیر دروس سال آخر می‌شوید و ممکن است برنامه‌ریزی برای کنکور را به عقب بیندازید، در حالیکه اگر قبل از مهر‌ماه برنامه‌ریزی را انجام دهید و امکاناتی از جمله تهیه محتوای کنکوری را آماده کرده باشید بهتر می‌توانید مدیریت زمان داشته باشید و برای هر دو وقت بگذارید.
  •  حجم دروس زیاد است و بدون برنامه‌ریزی محال است بتوانید از پس تمام دروس برآیید، زیرا شما باید با حوصله درس بخوانید و اگر دیر شروع کنید مدام استرس خواهید داشت و نهایتاً مقداری از دروس نخوانده باقی خواهد ماند.
  •  شما باید درس خواندن خودتان را طوری تنظیم کنید که تا چند ماه قبل از کنکور تمام منابع را خوانده باشید و چند ماه آخر را تنها به مرور اختصاص دهید. باید وقت کافی برای تست زدن داشته باشید که هم روش مدیریت زمان سر جلسه کنکور را یاد بگیرید هم با سوالات کنکور آشنا شوید.
  •  شما باید قبل از شروع سال تحصیلی منابع خوب را شناسایی کنید و قبل از مهر‌ماه تصمیم خود را برای این که چه می‌خواهید بخوانید را گرفته باشید.

 شاید موارد دیگری هم باشد؛ ولی همین چند مورد خود دلیلی کافی است برای اینکه لزوم فراهم کردن امکانات و محتوای کنکوری را درک کنید.

اهمیت زیادِ درست برنامه‌ریزی کردن:

موفقیت در کنکور، به روشی که ما در برنامه‌ریزی به کار می‌بندیم، بستگی دارد. گاه برنامه‌ریزی اشتباه باعث می‌شود انرژی زیادی از ما گرفته شود و ما از روش‌های نادرستی استفاده کنیم. برای مثال:

  • ما باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم.
  • انرژی خود را صرف خواندن مطالبی که بار علمی کمی دارند نگذاریم، در عوض تنها نکته‌های آن را بخوانیم.
  •  انرژی خود را صرف خلاصه‌نویسی نکنیم و خلاصه‌های خوب و بی‌نقص را در قالب جزوه‌ها و سی‌دی‌ها از جاهای معتبر تهیه کنیم و از آنها استفاده کنیم.
  •  برنامه‌ریزی نادرست گاه باعث می‌شود ما وقت خود را بیشتر صرف خواندن دروسی کنیم که خودمان علاقه داریم و دروس سخت را رها کنیم یا بگذاریم برای بعد؛ در حالیکه اگر بخواهید حتماً موفق شوید بهتر است اول، وقت خود را صرف خواندن دروس سخت کنید. 
گاه داوطلبان کنکور از این موارد و موارد مشابه بی‌اطلاع هستند، بنابراین برای اینکه وقت و انرژی خود را در سمت و سویی به کار بگیرند که بیشترین بازدهی را بدهد حتماً در برنامه‌ریزی برای کنکور۹۹ از یک مشاور و شخصی با تجربه کمک بگیرند تا بتوانند در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرند.
برای مشاهده و خرید محصولات مکتبستان کلیک کنید.
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود