آیا مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافیست؟

مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافیست

کتاب درسی برای کنکور بخوانیم یا خیر؟

سلام به همه‌ی کنکوری‌های عزیز 1401. امیدواریم سلامت و پرانرژی‌تر از هر زمان دیگه ای باشین. با مواجه‌شدن با کنکور تاریخی 99 باید متوجه شده باشین که کنکور میتونه سخت‌تر از اون چیزی باشه که حتی بتونیم تصور کنیم!سوال خیلی از داوطلبان کنکوری است که آیا مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافیست؟

پس لازمه که اصول و قواعد درستی رو برای یادگیری مباحث و مطالب درسی رعایت کنین تا بتونین به نتیجه‌ی مطلوب برسین.

احتمالاً بیشتر از 80% شما داوطلبای عزیز از دبیرای محترمتون شنیدین که در انتخاب منابع کنکور 1401 در درجه‌ی اول کتابای درسی رو در نظر بگیرین و تمرکز اول و آخرتون روی کتابای درسی باشه؛ اما تا الان هممون شاهد این واقعیت بودیم که برای موفقیت در کنکور، کتابای درسی کافی نیستن و به منابع بیشتری نیازه.

ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح بدیم که چرا با وجود این باور که باید به کتابای درسی توجه ویژه‌ای داشت، ولی خیلی از سوالای کنکوری رو نمیشه با اکتفا به کتابای درسی جواب داد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی بعضی از دلایل این موضوع می‌پردازیم. با مکتبستان همراه باشین.

 

کتابای نکته و تست، مو رو از ماست بیرون می کشن!

هممون میدونیم که 90% تست های کنکور، تیترا و مطالب کتابای درسیو در بر میگیرن؛ اما برامون این سؤال ایجاد میشه که اگه این سوالا از کتابه، پس چرا هیچ شباهتی به مثالای حل‌شده‌ی کتاب درسی ندارن و مثالای کتاب ابتدایی ترن؟

ببینین … کتاب درسی مثل یه نقشه‌ی فوق‌العاده ابتدایی میمونه که مسیر ابتدایی رو نشونتون میده تا با کلیت مسیر آشنا بشین؛ اما اونقدر ظرفیت و گنجایش نداره که بخواد زیروبم مسیرو نشونتون بده. این شمایین که باید با پرس‌وجو و موشکافی، مسیر موردنظر رو پیدا کنید.

کتابای تست و نکته‌ی موجود در بازار، به عنوان منابع کنکور 1401، حکم نقشه‌ی فوق حرفه‌ای و جامعی رو دارن و هر نکته‌ی موردنیازی رو که لازمه برای موفقیت در کنکور 1401 بلد باشین، توی این کتابا پیدا می‌کنین (به‌شرط داشتن درس‌نامه‌ی کاملی که کتاب درسی رو هم پوشش بده).

گاهی شما یه جمله‌ای رو از کتاب درسی تون می خونید و صرفاً حفظش می کنین. وقتی که می‌رین سراغ درس‌نامه‌ی کتاب کمک آموزشی تون، میبینین اون جمله به نحوی باز شده که شما حتی فکرشم نمی‌کردید که منظور کتاب درسی همچین چیزی بوده.

در یه جمله بخوایم بگیم، کتابای کمک آموزشی، زیرپوستی کار میکنن! البته این مطلب درباره‌ی همه‌ی کتابای کمک‌آموزشی صدق نمی کنه؛ پس لازمه که موقع خرید کتابای نکته و تست دقت کافیو داشته باشین و برای تعیین منبع کنکور 1401 بهترین انتخابو اعمال کنین.

نکته‌ی دیگه ای که باید بهش توجه داشته باشین اینه که توی کتابای درسی تست های کنکور مطرح نمیشن. اساس و بنای آمادگی برای کنکور آشنایی با تست های کنکورای سالای قبل هست تا شما بتونین با انواع تیپ تستا آشنایی لازمو پیدا کنین. متأسفانه چنین سوالاتی خیلی توی کتاب درسی مطرح نمیشن؛ بنابراین شما خواه ناخواه باید دنبال کتابای تست جامع و مناسب به‌عنوان منابع کنکور 1401 باشین.

 

مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافیست

شما در هر زمینه نیاز به آموزش دارین!

فرض کنین یه کتاب درسی جدید جلوتونه و شما هرچقدر ورق میزنین، چیزی ازش سر در نمیارین. آیا صرفاً وجود کتاب درسی بهتون کمک کرده یا نیاز دارین که کسی بهتون راه و چاه فهم کتابو هم نشون بده؟

مشاهده مقاله  سرنوشت کنکور 1401 : نحوه برگزاری کنکور 1401 با کرونا…

یقیناً جواب همتون گزینه‌ی دومه! کنکورم دقیقاً همینه. درسته که شما در مدرسه اصول اولیه‌ی کتابو یاد میگیرین؛ اما باید بدونین که مسیر امتحانای مدرسه و کنکور کاملاً جدا از همن. شما در مدرسه یاد میگیرین که چطور به سوالای امتحانای مدرسه و امتحانای پایان ترم جواب بدین؛ درحالی‌که کنکور قواعد جدا و خاص خودشو داره و در یادگیری اون قواعد به اساتید برتر و کارکشته نیاز دارید.

افراد مجربی که بتونن بهتون اصول مواجهه با سوالای کنکورو یاد بدن و شما بتونین ازشون تاکتیکای خاص حل سوالای کنکورو یاد بگیرین.

اکتفا فقط به کتاب درسی برای موفقیت در کنکور اصلاً کافی نیست و در کنار استفاده از کتابای کمک‌آموزشی به‌عنوان منابع کنکور 1401 لازمه که از معلمای باتجربه کمک بگیرین. حتی اگه کتاب تستیتون درس‌نامه‌ی جامعی نداشته باشه، جزوه‌ی استاد موردنظری که پیشش کلاس میرین می تونه خیلی کمکتون کنه. جزوه باید به بررسی جزءبه‌جزء مطالب و همه‌ی سرفصلای کتابای درسی پرداخته باشه؛ چون همونطور که اشاره کردیم سرلوحه‌ی اول و آخرتون باید کتاب درسی باشه؛ به عبارتی جزوه باید مکمل کتاب درسی باشه و نه جدای از اون.

 

مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافیست

فیلمای کمک آموزشی هم کمک زیادی می کنن بهتون!

با وجود شرایطی که به خاطر ویروس کرونا بر جهان حاکمه، اکثر داوطلبا نمی تونن از خونه خارج بشن و به‌صورت حضوری سر کلاسای کنکور حاضر شن. اگه شما هم از اون دسته افراد هستین، می تونین با تهیه‌ی فیلمای کمک‌آموزشی به تسلطتون بر کتابای درسی و حل تستای کنکوری و تألیفی کمک کنین.

تماشای فیلمایی که مباحث کتابای مختلف درسی رو توضیح دادن، این امکانو در اختیارتون قرار میده که بدون دغدغه به یادگیری مباحث لازم بپردازین و به تسلط لازم و کافی برسین. تنها ایراد و نقص فیلمای کمک‌آموزشی اینه که امکان پرسش و پاسخ حضوری وجود نداره. مطمئناً می تونین راه‌حل مناسبی رو برای این ایراد احتمالی پیدا کنین. این ایراد نمیتونه اهمیت و مفید بودن فیلمای کمک آموزشیو به عنوان یکی از مناسب ترین منابع کنکور 1401زیر سؤال ببره.

 

حرف آخر

خلاصه مطلب اینکه تحت هیچ شرایطی کاملاً غرق کتابا و فیلمای کمک‌آموزشی نشین و کتاب درسی رو تحت هیچ شرایطی فراموش نکنین. شما باید این احتمال رو بدین که کتاب کمک‌آموزشی که در اختیار دارین، مطلب کوچیکی رو جا انداخته باشه و یا حتی در ویراستاری مطلب اشتباهی شده باشه. حتی ممکنه مؤلف محترم بر اساس منطق خودش و بدون در نظر گرفتن کتاب درسی به شرح و توضیح مباحث پرداخته باشه. احتمال اینکه منطق مؤلف متفاوت از کتاب درسی باشه هم وجود داره.

این مسئله در بعضی از کتابای نکته و تست تا الان دیده‌ شده. به‌این‌ترتیب شما یه مطلبو بدون اینکه خودتونم متوجه بشین، به‌اشتباه یاد میگیرین. مسلماً ضرر میکنین؛ چون شما بدون اولویت قرار دادن کتاب درسی اصلی، به کتاب نکته و تستی که تهیه کردین اطمینان کامل کردین؛ پس لازمه که کتاب درسی کنارتون باشه و هم‌زمان با مطالعه‌ی کتابای نکته و تست موردنظرتون، به مطالعه‌ی مطالب کتاب درسیتون  به عنوان یکی از منابع کنکور 1401 بپردازین و مطمئن شید مطالب رو به درستی یاد می گیرین.

مکتبستان آرزومند آرزوهای شماست. موفق و سربلند باشید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود