اهمیت جمع بندی، تمام کنندگی آن است

اهمیت جمع بندی، تمام کنندگی آن است

اهمیت جمع بندی، تمام کنندگی آن است

آخرین مرحله از مراحل پنج گانه یادگیری( ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی ، جمع بندی) مرحله ی جمع بندی است. اهمیت مرحله جمع بندی همان ویژگی تمام کنندگی آن است. درست شبیه به جمدان مسافرت است که قبل از حرکت، حتماً یک بار همه ی آن چه را برای مسافرت آماده کرده اید و داخل آن قرار داده اید برای اطمینان خاطر کنترل می کنید. در دوران جمع بندی نیز کنترل کردن نیازها، رفع اشکال ها و کسب اطمینان از داشته ها امری ضروری است.

شاید ساده ترین تعریف از جمع بندی این باشد که جمع بندی به معنی فرصتی است برای: 1ـ جمع آوری مباحث پراکنده و 2 ـ سهولت دسترسی به آن چه در طول یک سال به مرور زمان به عنوان اندوخته در ذهنتان دخیره شده است.

توجه داشته باشید زمانی که در آزمون ها مشکلاتی مانند فراموشی مطالب ، تردید در تشخیص پاسخ صحیح ، بی دقتی ، کند بودن سرعت عمل و وقت کم آوردن مواجه می شوید، باید دلیل اصلی را در پراکنده خوانی و عدم سهولت در دسترسی مطالب بدانید. برای رفع این معضل بهترین کار، جمع بندی نهایی قبل از کنکور است.

اهمیت جمع بندی به اندازه ی همان اهمیت تلاش یک ساله ی شماست.

 

 

همه ی سؤال های آزمون مهم است

مهارت های راهبردی شما برای موفقیت در آزمون پایانی باید بارها مرور و تقویت شوند. برای کسب شرایط مطلوب در آزمون نیاز به مطالعه ی همه ی سؤالات دارید تا با پاسخ گویی حداکثری به آن ها نمرات هدف گذاری شده را به دست آورید؛ اما گاهی چالش مهمی مانند « نرسیدن به مطالعه ی همه ی سؤالات» شما را از این هدف کمی دور می کند. راهکار مناسب برای حل این چالش را می شناسید؟ چگونه می توانید سؤالات زمان بر را هم در لسیت سؤالات مطالعه شده قرار دهید؟

در صورتی که ابتدا به همه ی سؤالات ساده و آسان پاسخ داده باشید و بعد با توجه به حق مسلمتان که پاسخ ندادن به چند سؤال دشوار است. زمان پاسخ گویی به این سؤالات را ذخیره خواهید کرد. این جاست که موقعیت زمانی خاص پاسخ گویی به سؤالات وقت گیرایجاد می شود.

مشاهده مقاله  نکته ای مهم در مورد آزمون جمع بندی

لازم است که با نشان دار کردن این سؤالات، در زمان نقصانی که ماهرانه آن را ذخیره کرده اید، به این سؤالات برگردید و با کمی زمان بیشتر که در اختیار دارید حلشان کنید. اگر در بازگشت هم این سؤالات قابل حل نبودند با آرامش ، مانند سؤالات دشوار از کنارشان عبور کنید. آرامش در پاسخ گویی به سؤالات وقت گیر به مهارت در مدیریت آزمون وابسته است.

 

 

چند نکته برای دوران جمع بندی

همه ی شما می دانید که اهمیت یک جمع بندی موفق و اصولی با تلاش 8 ماه تان تا کنون می تواند برابری کند.

اما به این چند نکته در مورد جمع بندی توجه کنید:

  • آزمون های مشابه کنکور را دقیقاً با همان شرایط مشابه کنکور برگزار کنید.
  • از خلاصه نویسی هایی که در طول سال تهیه کرده اید استفاده کنید.
  • برای جمع بندی ، برنامه ی مطالعاتی مشخص و منظم داشته باشید. در این برنامه ساعات به خصوصی را برای حل مجدد تست های نشان دار قرار دهید.
  • از روش های جمع بندی معتبر یعنی روش سه روز یک بار استفاده کنید و از ابتکار و خلاقیت های ناگهانی پرهیز کنید.
  • جزوه ای مخصوص دوران جمع بندی تهیه کنید تا نکات ضروری را در آن یادداشت کنید.
  • اگر در درس خاصی نتوانستید نتیجه ی دلخواهتان را بگیرید به جای حذف درس می توانید مباحث ساده ی آن را مورد توجه قرار دهید.
  • تست شناسی کنید. هر روز 15 دقیقه به تست شناسی اختصاص دهید و بدون حل کردن تست ها بگویید که می توانید آن ها را حل کنید یا این که دشوار هستند. کنار تست های دشوار علامت «×» بگذارید.
  • دوران جمع بندی معادل یک اردوی تمرینی برای یک تیم فوتبال پیش از برگزاری مسابقه ی اصلی است. سعی کنید بهترین دستاورد را از این دوران داشته باشید.
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود