چند نکته مهم تست زدن در آزمون

چند نکته مهم تست زدن در آزمون رو که شایدم خیلی ساده به نظر بیان ولی در واقع خیلی کلیدی و مهم هستند و باید حتما بهشون توجه کنیم رو با هم مرور میکنیم.

تست زدن در آزمون

تست زدن در آزمون

داوطلبان كنكور در هنگام تست‌زدن صورت سوال را كامل خوانده، به نكته يا نكات كليدي سوال توجه كنند، سپس تمام گزينه‌ها را با دقت بخوانند و حتي اگر مطمئن هستند كه گزينه اول پاسخ سوال است، ساير گزينه‌ها را نيز بخوانند، چون گاهي اوقات پس از خواندن هر چهار گزينه به نكته انحرافي سوال پي مي‌برند.

 

زماني كه مشغول پاسخ دادن به يك سوال هستند، فقط به همان سوال فكر كنند و در فكر سوال قبلي يا بعدي نباشند.

 

داوطلبان بايد هر ‌10 سوالي كه پاسخ دادند، شماره سوالها را چك كنند تا در پاسخنامه، جا به جا علامت نزده باشند

كنكوريها بهتر است كه جواب سوال‌ها را در دفترچه سوال‌ها هم علامت بزنند تا چك كردن سوال‌ها راحت تر شود.

 

همچنين اگر داوطلب پاسخ سوال يا سوال‌هايي را نمي‌داند، مضطرب و مايوس نشود و مطمئن باشد كه ساير داوطلبان نيز پاسخ همه سوال‌ها را نمي‌دانند و قرار نيست كه همه به تمام سوالات يك درس پاسخ دهند.

 

مشاهده مقاله  بی دقتی در آزمون ها

داوطلبان همچنين توجه داشته باشند كه ارزش تمام سوالهاي يك درس با هم برابر است، پس بيهوده سر سوالهاي وقت گير يا سوال‌هايي كه در مورد پاسخ صحيح آنها مردد هستند، وقت خود را تلف نكنند.

 

هنگام پاسخ به سوالهاي هر درس، اول سوالهاي ساده و سوالهايي را كه مطمئن هستيد پاسخ آنها را مي‌دانيد، جواب دهيد و سپس سراغ سوال‌هاي پيچيده‌ يا سوال‌هاي وقت گير برويد و اگر ديديد به خاطر اضطراب يا هر علت ديگري، قادر نيستيد كه به سوال‌هاي يك درس پاسخ دهيد، سوا‌ل‌هاي آن درس را كنار بگذاريد و به سراغ درس ديگري برويد، زيرا پاسخ دادن به سوال‌هاي درس ديگر، به شما احساس آرامش و اطمينان خاطر مي‌دهد و سپس مي‌توانيد با آمادگي بيشتري بار ديگر سراغ سوالهاي درسي كه مطالب آن براي مدتي از صفحه ذهنتان پاك شده بود برويد.

 

به حرف‌هاي عجيب و غريب اين و آن گوش نكنيد و مطمئن باشيد كه گزينه‌هاي صحيح از يك نمودار از تم خاصي پيروي نمي‌كنند. پس فقط با اتكا به دانش و اطلاعات خود و اطمينان از درست بودن يك گزينه، گزينه مورد نظر را در برگه پاسخنامه علامت بزنيد و از تكرار يك گزينه خاص يا به تناوب زدن گزينه‌ها خودداري كنيد.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود