چجوری شیمی رو 100 بزنیم؟

 چجوری شیمی رو 100 بزنیم

 چجوری شیمی رو 100 بزنیم؟

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم راجع به این موضوع بحث کنیم که چطور میتونیم تو درس شیمی به درصد های بالای 80 برسیم. بنابرین به صورت ویژه درباره روش های 100 درصدی شدن در درس شیمی و تمرکز بر فصل های مهم و راحت این درس با شما صحبت میکنیم.

به صورت کلی اگر هر درسی رو کامل بشناسی و بدونی چطور باید مطالعش کنی. میتونی راحت اون درس رو بالای 80 درصد بزنی, امروز میخوایم شیمی رو براتون ریز ریز کنیم و کلی اطلاعات مفید و خفن کنکوری بهتون بدیم پس با ما همراه باشین.

 

تحلیل شیمی کنکور 99

بذارین اول بررسی کنیم ببینیم درس شیمی تو کنکور سال های اخیر چجوری بوده، در کنکور 98 حدود 20 درصد از داوطلبین تونستن به درصد بالای 60 برسن و البته وقت گیر ترین و سخت ترین درس کنکور 99 هم شناخته شده. بنابرین لازمه که خیلی با برنامه مطالعش کنیم و هوشمندانه آزمون بدیم تا دچار افت تراز شدید نشیم

 

 بزرگترین اشتباه یه کنکوری تو درس زیست چیه؟

بزرگترین اشتباه یه کنکوری تو درس زیست!؟ بذار بهت بگم, بزرگترین اشتباه اینه که بخوایم با تست زنی، نکات زیست رو یاد بگیریم. حفط کردن نکات مختلف بدون توجه به این که اون نکته از کجا اومده و چه ارتباطی با باقی قسمت ها داره بزرگترین اشتباهه. بنابرین باید تست بزنید که با نظرات طراحان کنکور و دام های آموزشی که طراحی میکنن آشنا بشین.

 

پر سوال ترین مباحث با قابلیت پاسخگویی بالا ؟

به صورت کلی، یه ویژگی خوبی که شیمی داره این هست که ساختمان ثابتی داره و تو کنکور سالیان اخیر همیشه تعداد سوالاتی که از مباحث مختلف مطرح میشده تغییر چندانی نداشته, بر همین اساس پر سوال ترین مباحثی که تو سال های اخیر خیلی مد نظر بودن به ترتیب مبحث استوکیومتری : 5 سوال, مبحث ترمودینامیک شیمیایی :‌4 سوال, مبحث سینتیک شیمیایی : 4 سوال, مبحث الکترو شیمی : 3 سوال, مبحث خواص تناوبی عنصرها : 3 سوال و مبحث ساختار اتم : 3 سوال رو شامل میشن.

برای رسیدن به درصد بالای 80 تو درس شیمی خیلی مهمه که مطالعه دقیقی داشته باشین یا به عبارتی دیگه مطالعه شما همونجوری باشه که از شیمی تو کنکور سراسری سوال مطرح میشه, بنابرین گام به گام مطالعه دقیق شیمی رو با هم بررسی میکنیم.

 

چطوری شیمی رو بخونیم؟

برای گام اول شما باید تو این درس اولین و مهمترین قدم بررسی کتاب درسیه. بنابرین مطالعه هر مبحثی رو ابتدا با بررسی سریع کتاب درسیتون شروع کنین.
به عنوان گام دوم هم میتونین قسمت به قسمت که پیشروی انجام میدین، باید تست حل کنین و برای این کار باید از تست های تالیفی و آموزشی شروع کنین. تو این مرحله قطعا با نکات جدیدی روبرو میشین که باید تو دفتر جداگونه ای یادداشتشون کنید. حتما هم ارتباط اون نکته و کتاب درسی رو مشخص کنین.

و اما به عنوان گام سوم وقتی مبحث مشخصی رو مطالعه کردید برین سراغ درسنامه یا جزوتون و همون قسمت رو مجدد با جزئیات دقیق مطالعه کنین. در انتهای هر بخش هم باید تست بزنید. تو این مرحله سعی کنین تست های کنکوری و سطح بالاتری رو حل کنین و یادگیری خودتون رو بسنجین. انتظار میره بتونین به نیمی از سوالا پاسخ بدین.

در انتها و به عنوان گام چهارم باید نکات نوشته شده رو به صورت منظم مرور کنین و در انتها حداقل 5 تست مشابه سوالاتی که غلط پاسخ دادین حل کنید و نکات جدید رو به دفترتون اضافه کنین. پس مجددا سراغ کتاب درسی برید و ارتباط نکاتی که نوشتید با متن کتاب درسی رو به صورت حاشیه نویسی یا هایلایت کردن متن برای خودتون مشخص کنین. در انتهابه صورت آزمونی از کل مبحث تست های کنکوری حل کنین. حواستون باشه که این درس اصلا حفظی نیست و باید ارتباط مفاهیم رو با تمرین و بررسی زیاد درک کنین.

مشاهده مقاله  فصل های مهم و پرکاربرد زیست در کنکور 1401-مباحث تست خیز زیست

 

اینجوری شیمی رو صد میزنی!!

ببینید رفقا بهترین راه برای جمع بندی شیمی تو این زمان جمع بندی آزمون محوره که بهتون خیلی کمک میکنه که بتونید به تموم مباحث برسید ! حالا چطوری این کار رو انجام بدیم ؟ دو تا کتاب خیلی خوب برای این موضوع داریم یکی کتاب فصل آزمون خیلی سبز یکی هم کتاب موج آزمون نشر الگو که قابلیت این کتاب ها به این صورت هستش که از هر فصل چند آزمون مشابه کنکور, براتون گذاشتن !

شما فصل به فصل این آزمون ها رو از خودتون بگیرید مثلا برای فصل 1 دهم یک آزمون از خودتون توی مدت زمانی که برا تون مشخص کرده بگیرید و سعی کنید حتما در صبح زود که خسته نیستید و سرحالین این آزمون رو از خودتون بگیرید

خب حالا ما اومدیم آزمون رو گرفتیم چکار کنی؟

نکته اول : بیاین برای خودتون تحلیل کنید ، ببینید تحلیل آزمون از خود آزمون برامون مهمتره ها !!! تموم اشتباهات ی که انجام دادین رو برای خودتون داخل یک کاغذ بنویسید. مثلا اینطوری : از 35 سوال 24 تا درست 11 غلط زدم ، توی چه مباحثی مشکل زیاد داشتی. مثلا توی آرایش الکترونی از 6 تا سوال که اومده 4 تا غلط زدم ( حالا چرا غلط زدی برو تحلیل کن) وقت کم آوردی پس باید روی سرعتت کار کنی یا تعداد غلط هات زیاده باید دنبال راهکاری باشی که غلط هارو کم کنی …

نکته دوم : وقتی تحلیلت رو انجام دادی اگر از مفاهیم و حفظیات مشکل داشتی برای خودت از روی کتاب درسی اون قسمت ها رو بخون مثلا میبینی از ویژگی های گرافیت و الماس اشتباه کردی خب برو اینارو از روی خود کتاب درسی بخون حالا براتون سواله اگر توی مسائل مشکل داشتیم چی ؟ برای مسائل بچه ها سعی کنید برید از اون مبحث تعدادی تست بزنید و اون مسائل رو با تست برای خودتون مرور کنید و مشکلتون رو حل کنید و راه حل هارو یاد بگیرید !

در نهایت وقتی این نکات رو انجام بدین در آزمون دوم پیشرفت خودتو ن رو حس میکنید ، آزمون سوم بهتر از دومی و … ولی باید تحلیل کنید و به تحلیلتون پایبند باشید ! اینطوری هم میتونید کلی از مطالب کتابتون رو مرور کنید هم کلی تست بزنید و مسئله های زیادی حل کنید. خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم که مشکلتون در جمع بندی شیمی حل بشه ، و اگر مشکلی دارید زیر این پست برامون کامنت بذارید تا کمکتون کنیم که این مشکل حل بشه

 

و اما کلام آخر

یکی از اشتباهات رایج در پاسخ دهی به سوالات شیمی, بی توجهی به متن کتاب درسی و تسلط نداشتن روی فرمول ها و واکنش های مهم و پر تکرار است. البته برای مطالب حفظی شیمی حتما خلاصه نویسی کنید. خلاصه نویسی برای مرور و یادآوری سریع مطالب مخصوصا در دوران جمع بندی خیلی به شما کمک میکنه.بعضی انتشارات هم برای مباحث حفظی شیمی کتاب جداگانه ای چاپ کردن. از این کتابچه های کوچک میتونید در اوقات مرده، زنگ تفریح مدرسه، حین رفت آمد بین خونه و مدرسه داخل ماشین و … استفاده کنید.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود