تاثیر معدل در کنکور93

سلام، چند روزیه که بچه ها دارن راجبه این موضوع ازم سوال میپرسن. سعی میکنم در حد معمول یکم توضیح بدم که تاثیر معدل در کنکور 93 به چه صورته.

****************************************************

در ابتدا متن خبر سازمان سنجش درباره تاثیر معدل در کنکور93 :

رضا صابري در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرين تصميمات شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، به نهايي شدن تاثير 25 درصدي سوابق تحصيلي در پذيرش کنکور 93 اشاره کرد و گفت: پس از بررسي بخش ديگري از لايحه سنجش و پذيرش دانشجو، يکي از ضوابطي که تعيين شد تاثير 25 درصدي سابقه تحصيلي در کنکور سال 93 بود که اين ميزان تاثير مستقيم در پذيرش خواهد داشت.
وي در خصوص تاريخچه تاثير سوابق تحصيلي در پذيرش طي سالهاي گذشته، خاطرنشان کرد: سوابق تحصيلي در سالهاي گذشته فقط تاثير مثبت داشت اما شوراي سنجش و پذيرش به دنبال اعمال تاثير مستقيم سوابق تحصيلي است که تفاوت اساسي با تاثير مثبت در قبولي متقاضيان 93 دارد.
رئيس کميته آموزش عالي با اشاره به سهم باقيمانده در پذيرش کنکور 93، اظهار داشت: تا زماني که وزارت آموزش و پرورش بتواند آزمونهاي نهايي استاندارد را براي سابقه تحصيلي برگزار و اعلام کند، برگزاري کنکور عملاً در کنار سابقه تحصيلي ادامه خواهد داشت و هر زمان که شوراي سنجش و پذيرش به اين نتيجه برسد که ميزان سابقه تحصيلي براي پذيرش دانشجو کفايت مي کند، از برگزاري کنکور صرف نظر خواهيم کرد.
صابري با تاکيد بر اينکه در پذيرش 93، ميزان تاثير کنکور در پذيرش کمتر خواهد شد، به دو دليل اين امر اشاره کرد و افزود: يک بخش از رشته محلها که از سال تحصيلي آزمون پذيرش بدون آزمون را آغاز کرده اند در سال 93 افزايش خواهند يافت، دليل دوم اين است که در همه رشته ها الزاماً آزمون تخصصي برگزار نخواهد شد که يک بخش از تاثيرگذاري کنکور را کاهش مي دهد.
به گفته رئيس کميته آموزش عالي مجلس، تنها در اندکي از رشته محلها آزمون تخصصي برگزار مي شود؛ از سال 93 در يک فاصله 5 ساله روند پذيرش دانشجو به گونه اي مي شود که 85 درصد ظرفيت پذيرش فقط طبق سابقه تحصيلي خواهد شد.
صابري در عين حال خاطرنشان کرد که ميزان 25 درصدي سوابق تحصيلي در آزمون سخت و راحت 93 به يک اندازه خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: به محض برگزاري کنکور 92، تکليف رشته محلهاي داراي آزمون تخصصي و آزمون عمومي مشخص خواهد شد.

مشاهده مقاله  دانلود کتاب های درسی دبیرستان منبع آزمون سراسری سال 94 در گروه علوم تجربی

****************************************************

تاثیر معدل در کنکور93
تاثیر معدل در کنکور93

 

 توضیحات ما 

نمره هر درس جدا

نمره هر درس امتحان نهایی هر فردی به صورت تراز در میاد که کسانی که 20 میشن بالاترین تراز ممکن رو می گیرند که حداکثر یه عدد 5 رقمیه.
حالا این تراز ها با ضریب 25 درصد و تراز هر درس کنکور 75 درصد نمره اون درس رو به خودشون اختصاص میدن.

 

خب حالا شاید بپرسین تاثیر مستقیم یا تاثیر مثبت که قبلا میگفتن چیه؟

یه بحث جدیدی هم از سوی سازمان سنجش مطرح شده مبنی بر صرفا تاثیر مثبت امتحان نهایی بر رتبه نهایی کنکور.
مثلا یه نفر فقط با نمره کنکورش شده رتبه 1000.اگه با تاثیر تعدادی از نمرات امتحان نهایی رتبه اش بشه 1100 اون نمرات رو تاثیر نمیدند و اگه با تاثیر بعضی از نمره هاش رتبه اش بشه 900 اون رو تاثیر میدند.بحث فوق العاده فوق العاده پیچیده ایه که الگوریتم های واقعا پیشرفته ی کامپیوتری رو میخواد تا حق کسی ضایع نشه.حرف زدن راجع به یه نفر خیلی آسونه توی این زمینه.اما وقتی تعداد افراد زیاد میشه همه وقتی یه مقداری نمره مثبت بگیرند نمره مثبت یه نفر شاید اصلا منفی بشه!!!خیلی پیچیده ست و به جز سازمان سنجش اصولا کسی فکر نکنم در این رابطه اطلاعاتی داشته باشه.نیازی هم نیست زیاد به این چیزا فکر کنیم.بهتره ما فقط درسمون رو بخونیم.اگه قرار بود توی این زمینه ها ما دخالت کنیم که دیگه نیازی نیود دپارتمانی به نام سازمان سنجش بوجود بیاد.

 

****************************************************

 سوالات شما:

 

سوال های شما:

سلام ببخشبد اگه این سوال رو میکنم چون دارم از الان میخونم برای کنکور 93 طبق خبری که گفته شده از کنکور 93 تاثیر معدل رو زیاد میکنن الان سوال من اینه که اگه تاثیر معدل رو زیاد کنن ایا منی که معدلم پایین هست ضرر میکنم یا اگه درصدهام توی کنکور خوب باشه جای امیدواری هست من برای پزشکی میخونم؟

 

جواب: سلام

 به خودتون ناامیدی راه ندهید – همیشه مسئولان حرف زیاد می زنند  .دوست عزیز مسئولین محترم خودشون هنوز با هم به توافق نرسیدن پس نگران نباشید. 25 خرداد قراره تصمیمات نهایی 93 گرفته بشه. حتی تا لحظه ی اعلام نتایج خیلی چیز ها ممکنه تغیر کنه پس نگران نباشید….
شما تمامی تلاشتون را بکنید – انشاالله به اهدافتون می رسید

***هشدار***

دانش آموزانی که هنوز امتحان نهایی نداده اند با جدیت کامل در امتحانات نهایی شرکت کنند.

 

موفق و پیروز باشید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود