پشت کنکور ماندن یا نماندن!

پشت کنکور ماندن

ببخشید یکم مطالبمون داره مختص اونایی میشه که امسال کنکور دادند. ولی نگران نباشید به فکر شماهایی که سال دیگه کنکور دارین هم هستیم.

پشت کنکور ماندن

1-سراسری روزانه قبول شدی؟!!!:

اگه تو یه رشته سراسری روزانه قبول شدید پشت کنکور موندن فایده نداره.چون تا جایی که من می دونم کسی که سراسری روزانه قبول بشه ولی نره دوسال از کنکور دادن محروم میشه که تو این شرایط پسرها که باید برن سربازی و دخترها و اونایی که سربازی ندارن تا دوسال دیگه از جو درس و کنکور دور میشن.به عبارت ساده تر میشه گفت که اگه سراسری روزانه قبول شدید باید حتما برید.مطالبی که اینجا می گم در مورد رشته های غیرروزانه است.

پشت کنکور ماندن
پشت کنکور ماندن

2-شهر قبولیتو دوس نداری؟:

اگه یه رشته خوبی قبول شدید و همون رشته مورد علاقه تونه ولی نسبت به شهرش شک دارید بگم که شهرها خیلی با هم فرق ندارن.مگر اینکه اون شهر براتون خیلی دوره و رفت و آمد و اقامت براتون خیلی سخته.پس کلا رشته مهم تر از شهره. تازه بعدها هم این فرصت رو داری که انتقالی بگیری. اگه امسال رشته مورد نظرت قبول شدی حتما برو. نمون واسه سال بعد. شاید مشکلی پیش بیاد نتونی سال بعد بخونی!!!

مشاهده مقاله  سوالات رایج راجع به انتخاب رشته کنکور

3-به رشته ت علاقه نداری؟

اگه به رشته تون و آینده شغلی ش هیچ علاقه ای ندارید هم ادامه تحصیل و هم کار تو اون رشته براتون عذاب آوره.پس بهتره از همین اول تصمیمتون رو بگیرید یا علاقه مند بشید و به خودتون قول بدید که ادامه بدید.یا اینکه بمونید برای سال بعد(البته به شرطی که واقعا قراره بخونید)

4- پشت کنکور ماندن ؟ به شرطها و شروطها

یه کم محتاط تر عمل کنید.اگه به رشته ای که قبول شدید علاقه دارید ولی میخوایید بمونید و رشته بهتر و یا شهر و دانشگاه بهتر قبول شید باید خیلی به خودتون مطمئن باشید.چون ممکنه وسط راه خسته بشید.پس بسم ا… یا از همین امروز شروع کنید و به خودتون قول بدید و با برنامه و محکم بخونید یا برید دانشگاه و رشته تون رو ادامه بدید تا مقاطع بالاتر تو دانشگاه های بهتری قبول شید.

5-تصمیم گیرنده نهایی:

تصمیم گیرنده نهایی در درجه اول خودتون و در درجه بعد خونواده تون هستن.پس به حرفای دیگران و به مطالب این پست فقط به عنوان یک مشاوره نگاه کنید نه یک دستورالعمل.

 

دانلود فایل صوتی پشت کنکور ماندن

سخنران: دکتر کاویانی

زمان: 8:35 دقیقه

حجم: 3.93 مگابایت

دانلود
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود