پروژه پاورفورمرجدیدترین ژنراتور سنکرون و شبیه سازی جریان های فالت

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: Power former جدیدترین ژنراتور سنکرون و شبیه سازی جریان های فالت
دسته: مهندسی برق- شبکه های انتقال و توزیع
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 100
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
Pf  جديد ترين ماشين سنكرون فشار قوي است كه بدون نياز به كليد ژنراتور  (Generator C.B) ، ترانسفورماتور افزاينده و تجهيزات جانبي آن ، توان الكتريكي را مستقيماٌ به شبكه انتقال ، تحويل  مي دهد . Pf يك ژنراتور AC سه فاز با يك روتور معمولي است . تفاوت قابل مقايسه آن با ژنراتور هاي معمولي در طرز قرار گرفتن سيم پيچ هاي استاتور مي باشد ايده جديد بكار گرفته شده ، استفاده از كابل به عنوان سيم پيچ استاتور مي باشد . توليد توان در سطوح مختلف ولتاژهاي شبكه انتقال ، توسط اين ماشين ، مديون پيشرفت در فناوري و ساخت كابلهايي مي باشد كه جايگزين شينه بندي در استاتور ژنراتورهاي متعارف شده است .
Pf  بعنوان مولد در ژنراتورهاي آبي ( هيدروژنراتورها ) و همچنين نيروگاههاي حرارتي  ( توربوژنراتورها ) مي تواند مورد استفاده قرار گيرد . در شكل (1) برش عرضي يك توربو پاورفورمر نشان داده شده است .
Pf در مقايسه با ژنراتورهاي معمولي در ولتاژ بالا و جريان پايين كار مي كند به عبارت ديگر اساس كار پاورفورمر بر مبناي افزايش ولتاژ و كاهش جريان مي باشد .
ماكزيمم ولتاژ خروجي اين ژنراتور با تكنولوژي كابل محدود مي گردد كه در حال حاضر با توجه به تكنولوژي بالاي ساخت كابلها ، مي توان ولتاژ آنرا تا سطح KV400 طراحي نمود . هادي استفاده شده در Pf بصورت دوار است در حاليكه در ژنراتورهاي معمولي اين هادي بصورت مستطيلي مي باشد . در نتيجه ميدان الكتريكي در Pf يكنواخت تر خواهد بود . ابعاد سيم پيچ بر اساس ولتاژ سيستم و ماكزيمم قدرت ژنراتور تعيين مي گردد. در Pf لايه خارجي كابل در تمام طول كابل زمين مي گردد . اين امر موجب مي شود كه ميدان الكتريكي در طول كابل محدود گردد و ديگر مانند ژنراتورهاي معمولي ، نياز به كنترل ميدان در ناحيه انتهايي سيم پيچ نباشد . مزاياي زمين كردن كابل سيم پيچ استاتور،اين است كه ديگر خطر كرنا  يا تخليه جزئي  در هيچ ناحيه اي از سيم پيچ وجود ندارد و همچنين ايمني افراد بهره بردار و يا تعمير كار افزايش مي يابد. سر بنديها و اتصالات معمولاً در فضاي خالي مورد دسترس در محل انجام مي گيرد. بنابراين محل اين اتصالات در يك نيروگاه نسبت به نيروگاه ديگر متفاوت  مي باشد. اما در هر حال اين اتصالات در خارج از هسته استاتور مي باشد. براي مثال اتصالات و سربندي ها ممكن است زير ژنراتور و يا خارج از قاب استاتور انجام گيرد. بدين ترتيب اتصالات و سر بندي ها ، مشكلات ناشي از ارتعاشات و لرزشهاي بوجود آمده در ماشينهاي معمولي را نخواهند داشت.
تفاوت مهم پاورفورمر و ژنراتور هاي معمولي اين است كه پاورفورمر مي تواند مستقيماً به شبكه قدرت متصل شود . اين طراحي باعث حذف مدار بريكر ژنراتور، شين جريان بالا و ترانسفورماتور افزاينده نيروگاه مي شود چرا كه پاورفورمر عمل ژنراتور و ترانسفورماتور افزاينده را با هم در خود دارد (شكل (2) را ببينيد).


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود