ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد

ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد

۱بودجه بندی مناسب:

از مهم ترین ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد متناسب بودن حجم آزمون با فرصت مطالعاتی آزمون است.

یعنی فرصت مطالعاتی در نظر گرفته شده برای آزمون که همان فاصله بین آزمون هاست باید برای مطالعه ،تست زنی و تسلط بر بر مباحث آزمون کافی باشد.اگر شما در هر آزمون بتوانید حداقل ۸۰ درصد از مباحث آزمون را مطاله کنید و فرصت کافی برای به تسلط رسیدن در آن مباحث را داشته باشید این به این معنی است که برنامه آزمون برای شما مناسب است.

در غیر اینصورت شما همراه با برنامه آزمون جلو نمیروید و به اندازه ای که تلاش کرده اید در آزمون نتیجه نمیگیرید که این امر سبب هم موجب تضعیف روحیه شما میشود وپس از آن آزمون ارزش سنجشی اش را برای شما از دست میدهد.

یعنی اینکه اگر شما به صورت متوالی از برنامه چند آزمون عقب بمانید دیگر انگیزه ای را که در ابتدای کار برای آزمون داشتید از دست خواهید داد و آزمون خودبخود در نزد شما بی اهمیت خواهد شد.

 

ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد
ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد

۲قابلیت بالانس و مرور مناسب:

گاهی مواقع شما بنابر دلایل مختلف از جمله امتحانات مدارس مریضی و…از برنامه آزمون عقب می افتید.این موضوع اجتناب ناپذیر است و اتفاقی نیست که تنها برای شما رخ دهد.این اتفاق برای من پیش آمد برای شما پیش می آید وبرای افراد بعد از شما هم حداقل یکی دوبار پیش خواهد آمد.این اتفاق زمانی بیشتر رخ میدهد که اولین سال کنکورتان باشد و مجبور باشید که به مدرسه هم بروید.گاهی چند مبحث بسیار سنگین برای مثال(دینامیک از فیزیک مشتق ریاضیات اسیدوباز شیمی و….)در یک آزمون با هم قرار داده میشود و شما نمیتوانید به خوبی همه آن هارا با هم مطالعه کنید و شاید ناچار شوید که یک مبحث را جا بندازید.

اما اگر آزمون استاندارد باشد وبرنامه مرور خوبی داشته باشد با مرورهای به موقع و متعادل مطالب را دوباره بوشش میدهد و به شما فرصت میدهد تا مطالبی را که در گذشته نتوانسته اید بخوانید مطالعه کنید.برنامه آزمون باید طوری باشد که خود دانش آموز بتواند آن را بالانس کند یعنی این امکان را داشته باشد تا اگر نتوانست مطلبی را در یک بازه زمانی مطالعه کند فرصتی برای جبران داشته باشد و این فرصت به بعد از عید موکول نشود.

 

مشاهده مقاله  سوالات و پاسخ آزمون گاج ۲۹ آذر ۹۲ انسانی

 

۳سطح سوالات:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سطح سوالات آزمون است سوالات آزمون باید متعادل باشد.این مسئله درست است که باید در تمرین نسبت به مسابقه وزنه های سنگین تری را مهار کرد اما سنگین بودن افراطی سطح سوالات آزمون نه تنها دانش آموز را ناامید میکند بلکه روی سبک درس خواندن او نیز اثر میگذارد و دانش آموز را دچار وسواس مطالعاتی میکند از طرف دیگر ساده بودن سوالات آفت دیگر آزمون های آزمایشی است که با دادن اعتماد به نفس کاذب به دانش آموز او را از تلاش بیشتر وا میدارد.

 

 

۴جامعه آماری:

جامعه آماری نیز تا حدی مهم است.بدون جامعه آماری مناسب ارزش سنجشی آزمون تا حدود زیادی پایین می آید و حتی ممکن است در صورت عدم آشنایی دانش آموز با تراز و درصد مناسب او را دچار اعتماد به نفس کاذب کند.

یک آزمون آزمایشی ممکن است برای یک فرد کاملا مناسب باشد ولی برای فرد دیگر نامناسب باشد.شما باید با توجه به شرایط توانایی هایتان و شناختی که از خود دارید و با توجه به راهنمایی های بالا بهترین آزمون آزمایشی را برای خود انتخاب کنید.

 

توصیه مهم

اون چیزی که من واسه کنکوری ها توصیه میکنم آزمون های کانون قلمچی هستش. تقریبا اکثر موارد بالا رو داراس… ولی واسه دانش آموزان پایه برنامه قلمچی خیلی سنگینه. در سال های پایه بهتره برین گزینه2    برنامه 3هفته یکبار واسه سال های پایه بیشتر جواب میده.

 

باشد که رستگار شوید.

 

مقاله: ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

9 نظر درباره “ویژگی های آزمون آزمایشی استاندارد

  1. شاعر می گوید:

    سلام.
    من سال چهارمی رشته تجربی.
    چند تا از آزمون های کانون گذشته؟
    میتونم به آزمون هاش برسم؟از لحاظ درسی میگم.

    • دکنر علی کاویانی می گوید:

      سلام. برنامش تو سایت هست. میتونین ببینین. اره کانون انعطاف پذیره. اینظور نیس که از میانه نشد باهاش همراه شد.

  2. شاعر می گوید:

    دوباره سلام.
    آزمون های کانون.
    میتونین برین تو سایت kanoon.ir و برای رشته خودتون برنامه بگیرین.
    صفحه اصلی کانون —->کلاس چندم هستید—->انتخاب مقطع تحصیلی
    بعد به پایین صفحه سمت چیپ مراجعه کنید.

    • دکنر علی کاویانی می گوید:

      سلام. واسه آزمونای جامعه سنجش و قلمچی و گزینه2 برنامه ریزی کنین 🙂

  3. علی می گوید:

    سلام
    من دانش آموز سوم دبیرستان هستم و بعد از این که سال پیش ترم اول رو ۱۸،۸۵ شدم شروع کردم که خوب درس بخونم.تراز متوسط ترم اول سال پیشم ۶۱۰۰ بود ترم دوم با این که تلاش کردم تراز متوسط ۶۲۰۰ شد(روی جزوه ی معلم توجه بیشتر بود) اما معدل ترم دوم ۱۹.۷۲ و معدل کل ۱۹.۴۰ شد.
    ادامه دادم و تابستان به تراز ۷۰۰۰ دست پیدا کردم(جامع سال‌دوم)و الانم میانگین قلم چی ۶۹۰۰ هستش.
    موضوع اینه که دی رسیده و من تا این جا ۱۹.۴۰ می شم و خیلی ناراحتم.قلم چی باعث شد بیش از اندازه توجم به اختصاصی باشه و از عمومی غافل شدم و عده ای که تراز ۵۹۰۰ دارند به دلیل این که زحمتشونو روی جزوه ی معلم و کتاب درسی متعادلانه تری گذاشتند نمره ی ۱۹.۹۰ کسب می کنند.
    حالا ناراحتی اصلی ترم دوم هست که طبق چیزی که می بینم سطح سوالات اختصاصی بسیار پایین تر از قلم چی هست و در این صورت هم من ۲۰ می گرم هم بقیه و چیز هایی که من تمرکز نداشتم باعث می شه از همه عقب بیفتم.با توجه به اهمیت معدل ترم دوم چه پیشنهادی دارین؟

  4. محمد رسول مرادی می گوید:

    به نظر من که سال دوم تجربی هستم، کیفیت سوالات گاج از کانون بهتره و سوالات بروز ترن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود