جای هدف کنکوری ها کجاست؟

هدف کنکوری ها

جای هدف، روی دیوار است نه در ذهن!

شايد جمله‌‌ي بالا در نظرتان عجیب باشد اما کافي است فقط يک بار امتحان کنيد، آن‌گاه اعجازش را درک خواهيد کرد.

برخی از دانش‌آموزان دنبال راهکار براي تقويت و افزايش انگيزه هستند و از عدم تمرکز بر برنامه‌ها و بي‌انگيزگي شکایت دارند. یکی از راه‌های پيشنهادی اين است که ابتدا هدفمان را مشخص کنیم. نیاز نیست هدف عجیب و غریب و بلندمدت باشد. همه‌ی ما برای رسیدن به موفقیت نیاز به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت داریم. قبولی در کنکور در رشته‌ی مورد علاقه یا راه‌یابی به دانشگاهی خاص می‌تواند هدف بلندمدت باشد و در راستای همین هدف پیشرفت در آزمون‌ها می‌تواند هدف کوتاه‌مدت باشد.

هدف کنکوری ها
هدف کنکوری ها

 

هدف کنکوری ها

نکته‌ی مهم این است که این هدف باید مکتوب شود و همیشه در دیدرس قرار داشته باشد تا سوخت موتور تلاش و انگیزه‌ی شما تأمین شود.

برای این منظور يک پلاستيک شفاف به هر ابعادي که دوست داريد تهيه کنيد و آن را به يکي از ديوار‌هاي اتاقتان بچسبانيد (سعي کنيد نايلوني که تهيه مي‌کنيد تا حدودي ضخيم باشد که به‌راحتي پاره نشود). اندازه‌ي نايلون حتي مي‌تواند به اندازه‌ی ديوار باشد. حالا شما يک تخته‌ي بزرگ با ابعادي باورنکردني در اتاقتان داريد و براي تهيه‌ی آن هزينه‌اي بسيار اندک صرف کرده‌ايد .يک ماژيک وايت‌برد تهيه کنيد. مي‌توانيد اهدافتان را از ريز و درشت و بلندمدت و کوتاه‌مدت روی آن بنويسيد تا هميشه جلوي چشمتان باشد و هر روز به آن‌ها نگاه کنيد تا موجب انگيزه‌تان شود .

نوشتن افکار و اهداف موجب نظم‌دهی به ذهنتان می‌شود و شما را از مرداب پریشانی بیرون می‌آورد. شما با خیالی آسوده با مسیری روشن به راهتان ادامه می‌دهید و با تمرکز بر تک تک مسائل، هر روز به موفقیت بیش‌تر نزدیک می‌شوید. ضرري ندارد! حتماً يک بار امتحان کنيد و آن‌گاه است که به عمق جمله‌ي فوق پي خواهيد برد.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود