مشاوره کنکور 1401 را چه زمانی بریم؟ | برنامه ریزی کنکور

مشاور کنکور 1401

مشاوره کنکور 1401 می‌تواند نقش مهمی در موفقیت داوطلبانی داشته باشد که خود را برای شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز آماده می‌کنند. البته مشاوره، به‌خودی‌خود، موضوع جدیدی در بحث کنکور نیست اما هنوز هم که هنوز است، درباره ضرورت یا عدم ضرورت آن و میزان اثربخشی‌اش در کمک به داوطلبان کنکوری، نظرات متفاوتی وجود دارد. بااین‌حال، سال‌ها تجربه‌ی حرفه‌ای و مخصوصاً تجربه کنکور 99 به همه نشان داد که مشورت کردن با افرادی که در مسیر آمادگی برای کنکور تجربه‌ی عینی داشته‌اند و نتایج موفقی هم کسب کرده‌اند، می‌تواند شانس موفقیت یک داوطلب کنکوری را به شکل معناداری افزایش دهد.

غیر از جلسات منظم و تاریخ‌های از پیش تعیین‌شده، داوطلبان کنکور در هر مقطع زمانی، ممکن است نیاز به مشاوره پیدا کنند. هرچند که اکثر کارشناسان، قویاً توصیه می‌کنند که بهترین زمان برای مراجعه به یک مشاور، قبل از آغاز درس خواندن است.

 

مشاوره کنکور چه ضرورتی دارد؟

مشاوره کنکور 1401 به دلیل شرایط جدید و متفاوتی که ویروس کرونا رقم زده، نقش به‌مراتب پررنگ‌تری در بهبود عملکرد داوطلبان خواهد داشت. شیوع بیماری کرونا، حتی حال و هوای کنکور را هم تغییر داده و این تغییر، حضور یک مشاور کاردان و معتمد را به یک ضرورت مهم تبدیل می‌کند. مشاوری موفق که ضمن مهارت در امر برنامه‌ریزی درسی، در حیطه روانشناسی نیز فردی خبره باشد و هر جا که لازم است، بتواند داوطلب را با شوق و عزمی مضاعف به‌سوی موفقیت، هُل دهد! شاید بد نباشد در اینجا به سه مزیت مشاوره کنکور نگاهی گذرا داشته باشیم.

 

  1. برنامه‌ریزی منطقی و دقیق

موفقیت در کنکور 1401، مستلزم پیروی از یک برنامه درسی دقیق و منطقی است. درواقع شما باید مسیری طولانی و بعضاً فرسایشی را به شکلی آهسته و پیوسته طی کنید تا موفقیت را در آغوش بکشید! بنابراین برای اینکه بتوانید به‌طور مستمر در این مسیر گام بردارید و خدای‌ناکرده در میانه‌ی راه کم نیاورید، باید از منابع تان به شکلی منطقی استفاده کنید. زمان و انرژی، دو منبع گران‌بهای شما در مسیر آمادگی برای کنکور هستند و شما باید برای استفاده از این دو منبع، برنامه ویژه‌ای داشته باشید.

برنامه‌ریزی درسی، یک چارچوب مشخص را برای درس خواندنتان می‌سازد. با استفاده از این چارچوب، شما برای هر دقیقه، ایده‌ی مشخصی دارید و از این طریق، مطمئن می‌شوید که به بهترین شکل، خودتان را برای شرکت در کنکور آماده می‌کنید.

وقتی با برنامه درس بخوانید، نه زمان را هدر می‌دهید نه دست به کارهای عجیب‌وغریب می‌زنید! برنامه‌ریزی درسی، ضمن ترسیم خط‌مشی‌های مشخص درباره موضوعاتی مثل چه چیز خواندن، چقدر خواندن و از همه مهم‌تر، چطور خواندن، به تلاش‌هایتان سمت‌وسو می‌دهد. برنامه‌ریزی درسی، درواقع همان نقشه‌ی رسیدن به مقصد است و یک مسافر دوراندیش، معمولاً بدون دانستن مقصد، هرگز به دل جاده نمی‌زند!

 

  1. پشتیبانی روحی و انگیزشی

فرسایشی بودن، بی‌تردید سخت‌ترین چالش کنکور است! بعضی داوطلبان به‌اشتباه با تصور سخت بودن سوالات کنکور، از این رویداد علمی برای خودشان یک غول بی شاخ و دم می‌سازند! درحالی‌که آنچه باعث می‌شود خیلی از داوطلبان به نتیجه مطلوبشان در کنکور نرسند، نه سخت یا فضایی بودن دفترچه سوالات، بلکه طولانی بودن دوره آمادگی برای کنکور است.

موفقیت در کنکور 1401، نه‌فقط به دانش علمی، بلکه به بستر روحی و ظرفیت روانی مناسب نیاز دارد. هرقدر هم که برنامه‌ریزی درسی، اصولی و متنوع، تدوین شود باز هم بیشتر داوطلبان در مسیر آمادگی برای کنکور، در بعضی مقاطع زمانی، احساسات ناخوشایندی مثل بی‌انگیزگی، هراس، یکنواختی و … را تجربه می‌کنند. احساسات خطرناکی که هر کدام می‌توانند باعث شود که داوطلب، کنکور را کاملاً رها کند و از ادامه مسیر منصرف شود.

اینجاست که اهمیت نقش مشاوره کنکور 1401 برای داوطلبان، بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد. یک مشاور خوب، می‌تواند در کنار برنامه‌ریزی درسی، داوطلب کنکوری را از چاله‌های خطرناکی که در مسیر راه او هستند، بیرون آورده و با برقراری ارتباط مؤثر و ارائه راهکارهای درست، ضمن بازیابی انگیزه و اعتمادبه‌نفس، داوطلب را با عزمی مضاعف، به ادامه مسیر ترغیب کند.

 

  1. کمک به مدیریت بحران و شرایط غیرمنتظره

مدیریت بحران و مواجهه با موقعیت‌های خاص، یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مشاوره کنکور 1401 است. گاهی آنچه در فیلم‌ها می‌بینیم و فکرش را هم نمی‌کنیم که در واقعیت با آن‌ها روبرو شویم، جدی‌جدی سرمان می‌آید! همه گیری بیماری کرونا، مصداق روشنی از این ادعاست. در یک چشم بر هم زدن، حالا چند ماه است که کل دنیا شبیه به فیلم‌های تخیلی هالیوودی و آخرالزمانی شده! کرونا میزهای بازی را یکی پس از دیگری، به هم زد و دراین‌بین، کنکور هم از ترکش‌های آن بی‌نصیب نماند.

مشاهده مقاله  بهترین مشاور کنکور + مشاوره کنکور تلفنی | برنامه ریزی توسط رتبه های برتر

شل کن سفت کن‌ها و شایعاتی که هر روز پیرامون زمان برگزاری کنکور 1401 می‌شنیدیم، خیلی زود بسیاری از داوطلبان را از جاده رقابت، بیرون راند و دراین‌بین، داوطلبانی که اتفاقاً تا عید 99 خیلی هم عالی درس خوانده بودند، نتوانستند این تنش روانی را تحمل کنند و کنکور برای آن‌ها، خیلی زود تمام شد! این دسته از داوطلبان که می‌توانستند همین امسال صندلی‌های تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های کشور را برای خودشان رزرو کنند، حالا باید برای رسیدن به این هدف، از نو تلاش کنند!

واضح است که همراهی یک مشاور خوب در چنین مواقعی، نه‌تنها داوطلب را در مسیر صحیح نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند تهدید را برای او به فرصت تبدیل کند و شانس کامیابی را در کنکور، به حداکثر برساند.

 

مشاوره کنکور 1400

استفاده از خدمات مشاوره کنکور 1401

با توجه به آنچه گفتیم، احتمالاً شما هم ضرورت استفاده از خدمات مشاوره کنکور 1401 را به‌عنوان یک مؤلفه‌ی مکمل برای موفقیت در این آزمون، تأیید می‌کنید.

نکته‌ای که دراین‌بین مطرح می‌شود این است که پاندمی کرونا، حتی ساختار معمول و همیشگی مشاوره را هم تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه مشاوره حضوری کنکور 1401، هنوز هم یکی از گزینه‌های روی میز است، اما شاید با توجه به شرایط فعلی، بهترین انتخاب ممکن نباشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، ویروس کرونا حداقل برای یک سال دیگر هم همه چیز را تحت‌الشعاع خودش قرار می‌دهد و به همین دلیل، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کماکان باید در راس امور قرار داد. با این وصف، مراجعه حضوری برای مشاوره کنکور 1401 از حیث بهداشتی، کماکان می‌تواند یک اقدام پرریسک و خطرآفرین باشد.

اینجاست که مشاوره آنلاین می‌تواند یک راهکار بسیار خوب باشد. یک انتخاب امن و درعین‌حال کارآمد که داوطلبان کنکور را قادر می‌سازد تا بتوانند ضمن صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه، از نقطه نظرات ارزشمند مشاوران کارآزموده بهره‌مند شوند. خوشبختانه پیام‌رسان‌های مختلف، به لطف پیشرفت فناوری، حالا بستری عالی را برای تعاملات انسانی فراهم کرده‌اند و این موجب می‌شود که داوطلبان، هر زمانی که لازم بدانند، بتوانند بدون خروج از منزل و در سریع‌ترین زمان ممکن، درباره موضوعات مختلف پیرامون کنکور 1401 با مشاوران معتمدشان، گفتگو و مشورت کنند.

 

بهترین فرصت برای مشاوره کنکور 1401

اگر داوطلب شرکت در کنکور 1401 هستید، دیگر باید کم‌کم آماده‌ی درس خواندن شوید. شاید هم این کار را از مدتی قبل آغاز کرده باشید. در هر صورت، خوب است بدانیم فضای کنکور سال آینده با توجه به شرایط کرونا و البته سبک متفاوت و دشوار سؤالات کنکور 99، قدری پیچیده‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و همین امر، ضرورت استفاده از مشاوره کنکور 1401 را پررنگ‌تر از همیشه می‌کند.

در مکتبستان، مجموعه‌ای از بهترین مشاوران درسی که همه آن‌ها، دانشجویان رشته پزشکی هستند، آماده ارائه مشورت به شما داوطلبان عزیز کنکوری هستند. مشاورانی بادانش، به‌روز و دلسوز که از طریق برگزاری جلسات آنلاین، ضمن پاسخگویی به همه سؤالات و رفع دغدغه‌های شما، پیشنهادها، تجارب و توصیه‌هایی طلایی را با شما به اشتراک می‌گذارند و متناسب با وضعیت و شرایط درسی، بهترین مسیر را برای قبولی در کنکور 1401 پیش پایتان قرار می‌دهند.

برای ورود به صفحه مشاوره اینجا رو کلیک کنید.

یادتان باشد نگرانی، هراس، سردرگمی و … احساسات غیرمعمولی در مسیر آمادگی برای کنکور نیستند. تا زمانی که بتوانید این احساسات را مدیریت کنید، نباید از این بابت دغدغه‌ای داشته باشید. استفاده از توصیه‌های درست و تبعیت از بایدونبایدهای کارشناسانه، یکی از شروط موفقیت در کنکور است. برداشتن درست قدم اول، بسیار مهم است. بنابراین از طریق مشاوره آنلاین کنکور 1401 با مشاوران مکتبستان، اسبتان را به مقصد موفقیت در کنکور، زین کنید!

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود