عادت هایی برای تضمین موفقیت

عادت هایی برای تضمین موفقیت

عادت هایی برای تضمین موفقیت

مهمترین وجه زیبایی موفقیت، تبدیل شدن آن به بافت روزمره ی کارهای مان است؛ چیزی از جنس عادت ها و رفتارهای همیشگی که شامل همه ی هدف ها و فعالیت ها ما خواهد بود.

می توانیم برای فعالیت های مان طبقه بندی جدیدی مانند فعالیت های معمول در فعالیت های جدید برنامه شده در نظر بگیریم. کارهای معمول و مستمر ما همان بخشی از فعالیت ها هستند که عادت های مان را در آنها پیدا می کنیم. آیا عادت های شکل دهنده ی موفقیت قابل تکثیرند و این امکان وجود دارد که عادت های بیشتر و بهتری برای دست یابی به موفقیت در فعالیت های مان داشته باشیم؟

تصویرسازی از تحقق اهداف یک عادت جذاب برای نزدیک تر شدن به موفقیت است. برای داشتن این تصویرسازی هیجان انگیز باید خودتان را در موقعیتی تصور کنید که گویی هدف نهایی شما تحقق یافته و در حال لذت بردن از نتیجه ی آن هستید.

ذهن شما تنها جایی است که در آن می توانید اهداف و رویاهایتان را آزادانه بپرورانید.

برای داشتن اهداف خوب نیز ابتدا باید یک تصویر واضح از آینده ی مطلوب در ذهن داشته باشید. رویاهای شکل گرفته در ذهن شفاف به موفقیت شما جهت خواهد داد.

اگر مرور تصویر موفقیت، شما را از بررسی و ترمیم نقاط ضعف احتمالی دور نکند، بدون تردید باعث بازیابی انگیزه اولیه و افزایش تلاش و سخت کوشی تان خواهد شد.

کمی قبل از زمان مقرر حاضر باشید. این جمله ی کوتاه راهکار ارزشمندی برای دست یافتن به وقت شناسی است؛ ویژگی درخشانی که به شما در مدیریت زمان و اجرای صحیح فعالیت ها کمک خواهد کرد. اگر تجربه ی حضور دیرهنگام در یک ملاقات کاری یا آزمون درسی را داشته باشید، حتما تجربه ی کاهش تمرکز و دور شدن از نظم ذهنی را هم به خاطر می آورید.

حضور زودهنگام به شما فرصت آرامش و تمرکز خواهد داد تا با مرور کوتاه برنامه ریزی تان برای رویداد پیش رو، اجرای آن را با موفقیت به پایان ببرید.

حذف حواس پرتی ها عادتی چالش برانگیز اما بسیار تاثیرگذار در موفقیت است. این عادت جدید برای شما چالش برانگیز خواهد بود؛ زیرا با شروع آن، متوجه گستردگی عوامل ایجاد حواس پرتی در اطراف خود خواهید شد؛ موضوعی که شاید قبل از تصمیم جدی برای حذف کردن آن، توجه زیادی به آن نکرده باشید. در عین حال تاثیرگذار بودن آن را درخواهید یافت؛ زیرا فرصت تمرکز بر هدف و نتیجه ی نهایی را خواهید داشت.

مشاهده مقاله  هنر آزمون دادن

به روزرسانی باورها عادتی است که مثل به روزرسانی یک محتوای رایانه ای، شما را آماده ی دریافت اطلاعات بیشتر و کارایی بهتر می کند.

همه ی ما برای به روز شدن با اتفاقات پیرامونی، باورهایی در ذهن داریم؛ مثل میزان کار موردنیاز برای موفقیت در یک هفته، نوع تعامل با اطرافیان برای جلب هرچه بیشتر همکاری آنها، دیدگاه در مورد انگیزه بخش بودن این افراد، سقف استراحت موردنیاز، دیدگاه نسبت به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، همه ی این موارد بخشی از باورهای ما به فعالیت های مان در مسیر موفقیت را می سازند.

برای پاسخ گویی هرچه کارآمدتر به تغییرات و شرایط جدید باید مهارت به روزرسانی این باورها را به دست آورید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود