چرا می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند؟

چرا می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند؟

یکی از دلایل موفقیت دوستان کنکوری در سال‌های قبل، شروع زودهنگام مطالعه ی دروس، جهت آمادگی برای کنکور بوده است. و اینکه رتبه‌های برتر کنکور چرا می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند؛ موارد و جواب‌های زیادی دارد از جمله: 

چرا می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند؟
چرا می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند؟

1- برنامه‌ریزی

وقتی از شهریور‌ماه برای کنکور شروع کنید بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و بهتر می‌توانید با برنامه پیش بروید. اصول درس خواندن و بابرنامه پیش رفتن، به گونه‌ای که تمام مطالب خوانده شود و نکته‌های مهم یادداشت شود، نیاز به زمان دارد و کسانی که از شهریور ماه شروع می‌کنند به طرز شگفت‌آوری موفقیت خود و زمان مورد نیازشان را تضمین می‌کنند.

2- کنکورهای آزمایشی:

یکی دیگر از دلایل اینکه رتبه‌های برتر کنکور می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند کنکورهای آزمایشی است. شما هر چه بیشتر در کنکورهای آزمایشی شرکت کنید موفق‌تر خواهید بود و این مورد خود نیاز به زمان دارد.شرکت در کنکور‌های آزمایشی مزیت‌های فراوانی دارد که به موفق شدن شما کمک می کند، از جمله: 

 

  • شما را با جو کنکور آشنا می‌کند. 
  • کنترل شما را در مدیریت زمان بالا می‌برد.
  •  ترس و دلهره زمان کنکور را کاهش می‌دهد.
  •  شما را با روش های تست‌زنی آشنا می‌کند.
  •  شما را با تست‌های کنکور آشنا می‌کند.
  •  و ……

پس هرچه بیشتر در کنکورهای آزمایشی شرکت کنید بهتر است و این مسئله مستلزم زودتر دست به کار شدن است و بهترین زمان، شهریور است. زمانی که هنوز سال تحصیلی و بهتر است بگوییم سرنوشت‌سازترین سال تحصیلی شما شروع نشده و شما هنوز مشغله ذهنی به خاطر دروس سال آخر پیدا نکرده‌اید، بهتر است مسیر خود را مشخص کنید.

3- تکرار و مرور زیاد

یکی از دلایل دیگری که رتبه‌های برتر کنکور می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند، این است که شروع از شهریورماه باعث می‌شود وقت آن را داشته باشید دروس را چندین بار دوره کنید. هرچه بیشتر دروس تکرار شود بیشتر ملکه ذهن می‌شود و روزهای آخر با یک مرور سریع و زود‌گذر، تمام مطالب یادآوری می‌شود.

 بارها گفتیم که یکی از رازهای رتبه‌های برتر، مرور زیاد دروس بوده است.

 

4- مطالعه منابع کنکوری

 و دلیل دیگری که رتبه‌های برتر کنکور می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند این است که شما علاوه بر مرور زیاد کتب درسی، وقت برای مطالعه کتب کمک درسی و منابع کنکوری را پیدا می‌کنید.

استفاده از منابع دست اول و با کیفیت کنکوری، خیلی به پیشرفت شما کمک می‌کند. کسانی که این منابع را تالیف می‌کنند از تمام نیازهای شما در رابطه با موفقیت حتمی در کنکور آگاهی دارند و مطالب را به گونه‌ای دسته‌بندی و آماده می‌کنند که هر چه بهتر و سریعتر، شما را به مقصود برساند.
یک منبع خوب و مرغوب، علاوه بر نکات مهم کتب درسی، شامل تعدادی تست‌ کنکوری است؛ که با مطالعه و حل تست های این منابع در کنار کتاب‌های درسی، شما را به رتبه برتر بسیار نزدیک می‌کند و کسانی که از شهریور شروع می‌کنند با خیال آسوده و فرصت کافی که دارند وقتی از کتب درسی فارغ می‌شوند، سراغ منابع کنکوری می‌روند و تمام کمبودهای خود را با این منابع جبران می‌کنند.

یکی از مزیت‌های مهم شروع کردن از شهریورماه، همین فرصت داشتن برای استفاده از منابع درجه یک است که بسیار به رتبه برتری شدن شما کمک می‌کند.

5- حفظ سلامتی

دلیل دیگری که که رتبه‌های برتر کنکور می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند و شاید زیاد هم به چشم نیاید، این است که کسانی که برای کنکور دیر شروع می‌کنند مدام دچار استرس و نگرانی می‌شوند و همین استرس در بسیاری از مواقع باعث به خطر افتادن سلامتی افراد می‌شود. این افراد به سلامتی خودشان اهمیت نمی‌دهند و مدام می‌خواهند از خواب و خوراک و سلامتی خود بزنند و به درس خواندن اختصاص دهند.

 این حس استفاده از تمام لحظات برای آمادگی کنکور یک حس کاذب است؛ زیرا عقل سالم در بدن سالم است. و زمانی که انسان از سلامت کافی برخوردار نباشد عملکرد مغز خوب نخواهد بود و چه بسا بارها مطلبی را می‌خواند ولی متوجه نمی‌شود. شما اگر از شهریور‌ماه شروع کنید زمان کافی دارید. هم به خواب خود می‌رسید هم به خوراک، هم ورزش، هم تحصیل و هم مطالعه. با رعایت همه این موارد بصورت همزمان می توانید به موفقیت دست پیدا کنید پس سعی کنید از هم اکنون به فکر کنکور ۹۹ باشید

6- حوصله و دقت بیشتر:

یکی دیگر از دلایل اینکه رتبه‌های برتر کنکور می‌گویند شهریورماه رتبه‌های برتر کنکور را سوا می‌کند، این است که کسانی که برای کنکور زود شروع می‌کنند با حوصله و با دقت بیشتری دروس را مطالعه می‌کنند، در واقع مطالب و نکات دروس را می‌بلعند، زیرا وقت کافی برای هر مطلبی دارند و ساعت‌ها برای آن مطلب به تفکر می پردازند و آن را برای خود هضم می‌کنند و تا مطلب را به خوبی درک نکرده اند، سراغ مطالب بعدی نمی‌روند.

ممکن است ساعت‌ها صرف درک یک مطلب کنید ولی وقتی آن مطلب را درک کردید در واقع مانند این است که با گوشت و خون شما عجین شده و دیگر غیر‌ممکن است آن را فراموش کنید. پس مطمئن باشید صرف کردن وقت هر چقدر هم طولانی باشد، برای درک و فهم مطلبی وقت تلف کردن نخواهد بود و در آخرین لحظات نزدیک به کنکور فقط کافی است یک نگاه گذرا بر آن مطلب کنید.

7- اهمیت داشتن انگیزه برای پیمودن مسیر: 

در پیمودن این مسیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه، داشتن انگیزه خیلی مهم است. شاید اول کار خوب شروع کنید ولی در ادامه، این انگیزه کم شود یا به دلایل مختلف از راه اصلی که همان درس خواندن است منحرف شوید و به کارهای دیگر بپردازید و زمانی به خود بیایید که دیگر دیر شده است. بنابراین شما باید به هر نحوی این انگیزه را در خود ایجاد و تقویت کنید. این نکته را در نظر بگیرید که شما ۲ماه ارزشمند از سالی را که کنکور در پیش دارید از دست داده اید. بنابراین اگر بخواهید از این ۱ماه باقی مانده تابستان و ماه‌های پیش‌رو به نحو احسنت استفاده کنید اول این‌که باید بهترین برنامه‌ریزی را برای خواندن دروس داشته باشید و این مستلزم داشتن یک انگیزه قوی و عزم‌ راسخ است. درواقع ۳ چیز را هیچ وقت نباید فراموش کنیم: برنامه، انگیزه و هدف.

اگر این ۳ مورد را همیشه با هم رعایت کنید حتما به موفقیت خواهید رسید. اگر می‌خواهید بهتر به نتیجه برسید در مورد برنامه و ایجاد انگیزه بهتر است از فردی کمک بگیرید که به این مسیر کاملا آشنایی داشته باشد.

مشاوره گرفتن از فردی آگاه می‌تواند رضایتی همیشگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مقالات خواندنی: 

۱۰ راز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور ۹۸ کدامند؟

برنامه ریزی کنکور ۹۹

بهترین منابع کنکور ۹۹

مشاوره کنکور ۹۹

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود