شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور 1401

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور 1401

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله به صورت دقیق و جامع پیرامون شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور 1401 صحبت میکنیم. لذا در ادامه درباره شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور و همچنین مقرارت موجود برای ثبت نام در هریک از دانشگاه های آزاد و سراسری صحبت خواهیم کرد.

 

شرایط ثبت نام چگونه است؟

سازمان سنجش آموزش کشور، شرط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه را در کنکور 1401 اعلام کرد. بر همین اساس با توجه به شرایط اعلام شده, دانشجویان دوره های غیر روزانه به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام کنند. البته دانشجویان دوره روزانه شامل ورودی سال ۹۸ و قبل از آن در همه مقاطع تحصیلی، برای شرکت در آزمون سراسری سال 1400 باید تا ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ با تایید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند.

داوطلبانی که در آزمون سال ۹۹ دوره روزانه قبول شده‌اند در صورت شرکت در آزمون سراسری سال 1400 به شرط انصراف تا تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۹ فقط می توانند رشته محل های دوره غیر روزانه را انتخاب کنند. دانشجویان دوره روزانه که بدون انصراف تا ۲۵ اسفندماه ۹۹ در آزمون سراسری قبول شوند، متخلف محسوب شده و اجازه ثبت نام در رشته جدید و همچنین تحصیل در رشته قبلی را ندارند.

 

آیا امکان مطالعه همزمان دو رشته وجود دارد؟

بر اساس قوانین وزارت علوم، هیچ دانشجویی مجاز نیست که همزمان در دو رشته ویا دومحل (اعم ازموسسات دولتی وغیر دولتی )تحصیل نمایند،درصورت تخلف طبق آیین نامه ی انضباطی دانشجویان با وی رفتار خواهد شد. همچنین دانشجویان انصرافی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی اعم ازاینکه در آزمون سراسری سال جاری پذیرفته شوند یا نشوند،حق بازگشت وادامه تحصیل دررشته ی قبلی خود را ندارند. بنابراین در انتخاب رشته خود حتما دقت داشته باشید که رشته های مورد علاقه و دانشگاه های مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و به قوانین و ضوابط دفترچه شماره 2 پایبند باشید.

 

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون سراسری 1401:

دانشجويان دور ه‌های غیرروزانه نوبت دوم «شبانه»،نيمه‌حضوری، مجازی، پرديسهای خودگردان، دانشگاه پيام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غيردولتی «غيرانتفاعی» و ظرفیت مازاد (به شرط نداشتن منع نظام وظيفه) می‌توانند هم‌زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل براي شركت در آزمون سراسري سال 1401 ثبت‌نام نمايند و در صورت قبولی، بايد فرم انصراف قطعی از رشتة قبلی را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند.

دانشجويان دوره روزانه (ورودی سال 98 و قبل از آن)، براي شركت در آزمون سراسری سال 1401 بايد تا تاريخ 99/۱۲/۲۵  انصراف قطعی خود را اعلام نموده و بند ۳۲ تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

كسانی كه در آزمون سراسری سال 99 در رشته روزانه قبول شده‌اند، درصورت شركت در آزمون سراسری سال 1401 به شرط انصراف تا تاریخ 99/۱۲/۲۵ فقط می‌توانند رشته‌های غير روزانه را انتخاب نمايند.

مشاهده مقاله  آیا مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافیست؟

 

محرومیت از کنکور سراسری :

دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل بوده و می خواهند در کنکور سراسری 1400، ثبت نام و شرکت نمایند، با تا تاریخ 25 اسفند ماه 99 انصراف قطعی خود را از دانشگاه اعلام نمایند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 1401 را نخواهند داشت.

دانشجویانی که در کنکور سراسری 99 شرکت کرده و در دوره روزانه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی که متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری 1401، می باشند، با ارسال درخواست خود به سازمان سنجش کشور، می توانند نسبت به رفع محرومیت خود اقدام نمایند.

بنابراین، داوطلبانی که در دوره روانه پذیرفته شده اند، به شرط انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری 1401 ثبت نام و شرکت نمایند. داوطلبان پذیرفته شده در دوره روانه توجه داشته باشند، پذیرش این دسته از داوطلبان تنها در دوره های غیر روزانه امکان پذیر می باشد.

 

برای انصراف از تحصیل باید چگونه اقدام کرد؟

خب رفقا حواستون باشه که داوطلبان کنکوری پس از شرکت در آزمون سراسری و قبولی، باید حداقل 2 ترم به تحصیل خود ادامه بدن. (در صورتی که دانشجویان در ترم 1 یا 2 از تحصیل انصراف دهند و در کنکور سراسری 1401 شرکت نمایند، شرایط انتخاب کد رشته محل های روزانه را نخواهند داشت.

البته مشمولان خدمت وظیفه دوره ضرورت، فقط یک مرتبه می توانند از تحصیل انصراف داده و مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند. بنابرین داوطلبان دوره روزانه در صورت شرکت مجدد در کنکور سراسری، پس از ورود به دانشگاه، باید 1 سال کامل را پشت سر گذرانده باشد و نمرات ترم 2 او نیز ثبت شده باشد، حواستون باشه که بعد از ترم 3، میتونین هماهنگی های لازم رو برای انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور انجام بدین

اما دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در دوره روزانه پذیرفته شده اند، تا یکسال شرایط شرکت در آزمون سراسری این دو مقطع تحصیلی را ندارن و در صورت شرکت و قبولی مشمول دریافت جریمه تحصیلی و ممنوعیت از تحصیل میشن.

دانشجویانی که مشغول به ادامه تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، برای شرکت در هر آزمونی باید نسبت به انصراف قطعی خود اقدام نمایند. داوطلبانی که در دوره های نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد، مجازی، پردیس خودگردان مورد پذیرش قرار گیرند، شرایط شرکت در کنکور سراسری سال بعد را دارند.

در صورتی که دانشجوی دوره روزانه باشید و بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری شرکت کرده و قبول شوید، قبولی شما باطل خواهد شد.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

2 نظر درباره “شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور 1401

  1. ali می گوید:

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون
    سوال داشتم بنده میخوام اقدام به سربازی رفتن کنم آیا امکان تحصیل در دوران سربازی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود