شرايط قبولي و استفاده از تک ماده چیست ؟ | شرایط استفاده و قبولی در امتحانات نهایی 1401-1400 متوسطه پایه اول،دوم (دبیرستان)

شرايط قبولي و استفاده از تک ماده

 تک ماده چیست ؟ | شرایط استفاده و قبولی در امتحانات نهایی

سلام به همه­ ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1400 و کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم راجع به شرايط قبولي و  استفاده از تک ماده  با شما صحبت کنیم. . بنابرین به صورت ویژه درباره تاثیر نمرات مختلف هر درس در معدل امتحان های نهایی و البته شرایط استفاده از تک ماده با شما صحبت میکنیم.

 

تک ماده چیست؟ | آشنایی مختصر با تک ماده

تقریباً اغلب دانش‌آموزان با واژه تک ماده آشنا هستن و تا حدودی در این زمینه اطلاعات کافی دارن. قبل از ورود به شرایط استفاده از تک ماده، قصد دارم اطلاعات مختصری درباره تک ماده به شما بدم تا آگاهی شما در این خصوص بیشتر بشه.

 

تک ماده چیست؟

به طور کلی تک ماده برای آن دسته از دانش‌آموزانی در نظر گرفته میشه که بنا به دلایل مختلفی نمره قبولی در درس مورد نظر را کسب نمی‌کنن یا در آزمون مربوطه غیبت می‌کنن.

به عبارت بهتر دانش‌آموزانی که نتوانستند مجوز قبولی را در بعضی از دروس خود کسب کنن، از طریق تک ماده می‌توانن نمره قبولی را به دست آورن.

باید به این نکته توجه داشت که تک ماده شامل همه دروس نمیشه چرا که استفاده از این قانون در دروس نظری سقف مشخصی داره و تنها چند درس محدودی را پوشش میده.

در واقع تصور اغلب دانش‌آموزان اینه که قوانین تک ماده شامل همه دروس نظری میشه و با تصور اشتباه که میشه از این طریق حد نصاب نمره قبولی در همه آزمون‌ها را کسب کرد، در امتحان شرکت نمی‌کنن یا به دلیل عدم مطالعه کافی در دروس خود قبول نمیشن.

پس تمام دروس خود را با دقت مطالعه کنید و با هدف قبولی در تمام آزمون‌ها شرکت کنید و اگر تحت شرایط خاصی در امتحانات خود نمره قبولی را کسب نکردین، در انتها از این قانون بهره بگیرید.

هر چند که دانش‌آموزان مستعد به فکر استفاده از تک ماده و این شرایط نیستن و با قاطعیت در آزمون‌های خود موفق میشن و به قول گفتنی نیازی به این شرایط ندارن.

طی چند سال تجربه آموزشی نشان داده است که افراد تنبل و درس نخون از قوانین تک ماده استفاده می‌کنن و این شرایط مخصوص آنها است.

اگر میخوای تکنیک هایی برای افزایش سرعت مطالعه رو بدونی همین الان کلیک کن.

فرق تک ماده و تبصره چیست ؟

درواقع قانون تک ماده – تبصره همان شرایط خاصی است که برای دانش آموز در نظر گرفته می شود. بدین صورت که  درسی را که دانش آموز پاس نکرده یا در امتحان نهایی خرداد قبول نشده؛ بعد از تجدید شدن در امتحانات نهایی، با استفاده از قانون تک ماده آن درس را پاس کند و برای دانش آموز نمره قبولی لحاظ می گردد.

در کل تبصره چیزی جدا از قانون تک ماده نیست. ما در این مقاله قانون تک ماده و تمام تبصره های آنرا بررسی می کنیم.

 

شرایط قبولی در دروس دوره دوم متوسطه 1400 – 1401

بر خلاف تصور دانش آموزان, برای قبولی در امتحان های نهایی حداقل نمره 7 کافی می باشد. یعنی اگر نمره نهایی شما 7 و بالاتر بشه شما در اصل قبول شدین و اگر نمره ÷ایین ت از 7 کسب کنین میتونین از تک ماده استفاده کنین. مهم اینه نمره سالانه شما بالاتر از 10 بشه که با احتساب نمرات مستمر و ترم اول قطعا این اتفاق ممکن و بدیهی هست. البته این شرایط فقط مربوط به امتحانات نهایی پایه دوازدهم هست و برای مقاطع دهم و یازدهم حداقل نمره پایانی 10 ملاک قبولی خواهد بود.

 

شرایط قبولی در درس های پایه دوازدهم که امتحان نهایی ندارند

تو سال دوازدهم درس هایی مثل سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی هم در چارت درسی شما قرار دارن که دارای امتحان نهایی می باشند و شرایط قبولی در این درس ها دقیقا مانند دروس دیگر است, ولی درس هایی مثل انشا و مدیریت خانواده ارزشیابی درون مدرسه ای دارند و امتحان نهایی نخواهند داشت. لذا در امتحانات غیرنهایی نوبت دوم دانش آموزی در هر یک از درس ها قبول شناخته می شود که نمره سالانه او در هر درس کم تر از حدنصاب قبولی نباشد. بنابرین طبق آخرین شرایط اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور, نمره 10 برای رشته های نظری و نمره 12 برای رشته های فنی حرفه ای مورد قبول می باشد.

مشاهده مقاله  ھدف گذاری در کنکور ، چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟

همپنین اگر دانش آموزی پس از شرکت در امتحانات نوبت دوم نمره لازم را کسب نکند، می تواند با شرکت در امتحانات شهریور ماه درس های فاقد حدنصاب لازم، نمره قبولی را به دست آورد.

 

شرایط فارغ التحصیلی به صورت کامل

ببینین بچه ها از دید کلی دانش آموزانی فارغ التحصیل شناخته می شوند که در همه درس های دوره دوم متوسطه رشته خود نمره قبولی را کسب کرده باشند و معدل کل آن ها کمتر از 10 نباشد, که خوب تقریبا همه عزیزان در بدترین حالت هم با توجه به وجود درس های غیر نهایی این معدل رو کسب میکنن.

حواستون هم باشه که در صورتی که آخرین نمره درسی یک دانش آموزی از مجموع دروس دوره دوم متوسطه حداکثر در 4 درس, مثلا برای دو درس نهایی و دو درس غیرنهایی معادل نمره 7 و یا بیشتر و معدل کل او حداقل 10 باشد، فارغ التحصیل شناخته می شود.

برای محاسبه معدل کل هر دانش آموز، تعداد واحدهای هر درس در نمره پذیرفته شده آن درس ضرب می شود و مجموع حاصل ضرب های به دست آمده، بر مجموع واحدها تقسیم می شود.

 

یک نکته و دو تبصره مهم برای قبولی در مقاطع دهم و یازدهم

نکته اول : هر دانش آموزی که در امتحانات نوبت دوم در هر درس نمره قبولی کسب نموده و نمره سالانه او کمتر از حد نصاب قبولی نباشد و دانش آموزی که در امتحانات نوبت دوم نمره قبولی در هر درس را کسب نکند می تواند در امتحانات شهریور ماه شرکت کرده و در صورتی که نمره فرد کمتر از حد نصاب نباشد قبول شناخته می شد .

تبصره 1 : دانش آموزایی که در امتحانات نوبت دوم نمره قبولی کسب نکرده اند در صورت عدم شرکت در دوره های تابستانه ، نمره امتحان پایانی شهریور ماه آن ها صرفا بر مبنای 20 محاسبه می شود .

تبصره 2 : دانش آموزان شاخه کاردانش که پس از شرکت در امتحانات خرداد در هر یک از بخش های نظری و عملی استاندارد مهارت ، حدنصاب قبولی را کسب نکرده است باید در امتحانات شهریور ماه شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نماید .

 

اگر دانش آموزی نخواهد از تبصره استفاده کند، باید چه کند؟

ممکن است بعضی دانش آموزان با توجه به شرایط خاصی که دارند نخواهند از قانون تک ماده و تبصره استفاده کنند و شانس خود را برای امتحانات شهریور ماه بالاتر ببینند. در این صورت دانش آموز می تواند با مراجعه به مدرسه خود، درخواستی کتبی مبنی بر شرکت در امتحانات شهریور ماه داشته باشد. البته در این ظرایط باید توجه داشت که پس از شرکت در امتحانات شهریور ماه دو حالت کلی برای دانش آموز پیش می آید:

حالت اول : نمره کسب شده در شهریورماه از نمره خرداد ماه بالاتر باشد که البته در این صورت نمره شهریور ماه جایگزین خواهد شد.

حالت دوم : نمره کسب شده در شهریورماه از نمره خرداد ماه پایین تر باشد که در این صورت بالاترین نمره به ثبت خواهد رسید و دانش آموز می تواند در صورت تمایل از قانون تک ماده استفاده کند.

 

پاسخ به دو سوال متدوال درباره قانون تک ماده

برای چند تا درس میتونیم از تبصره و تک ماده استفاده کنیم؟

برای امتحانات داخلی پایه های دهم، یازدهم و دواردهم می توانند در 2 درس داخلی از تک ماده و یا تبصره استفاده نمائند.
برای امتحانات نهایی نیز هر دانش آموز پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می توانند در 2 درس از تبصره و تک ماده استفاده کنند.

برای فارغ التحصیلی باید چه شرایطی داشته باشیم؟

البته این رو کامل در بخش اول مقاله برای شما توضیح دادم ولی مجدد هم بگم که طبق قانون 82: دانش آموزی فارغ التحصیل می شود که در همه واحدهای درسی دورخ دوم متوسطه رشته مربوطه، قبول شده باشد و معدل کل وی کمتر از 10 نباشد.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

93 نظر درباره “شرايط قبولي و استفاده از تک ماده چیست ؟ | شرایط استفاده و قبولی در امتحانات نهایی 1401-1400 متوسطه پایه اول،دوم (دبیرستان)

  1. . می گوید:

    سلا من یکی از درساموبانمره سالانه اش میشه98که میگن باید100بشیم ایا قبولم یانه؟ولی توکارنامه نمره سالانه10زده

  2. محمدفاضلی می گوید:

    سلام من در امتحانات نهایی درس هندسه 2 غیبت موجه کردم میخواستم بدونم میتونم شهریور امتحان بدم یا باید حتما دو درس را غیبت کنم تا بتونم شهریور امتحان بدم

  3. سارا می گوید:

    سلام من پیش هستم نمره فیزیک من پایین ۷ ولی معدلم بالای ۱۲ می شود ایا با این وجود دوباره باید امتحان بدم؟

  4. رضا می گوید:

    سلام ، نمره يكي از درس هاي نهايي من پيش دانشگاهي ميشه زير ٧ ميشه اما با نمرات ساليانه ١٠ ميشه ، قبولهم يا مردود ،
    ميگن براي پيش نمره ساليانه مهمه ؟ درسته ؟

  5. Hani می گوید:

    سلام …میخواستم بدونم سال دوم دبیرستان میتونم از تک ماده استفاده کنم؟ ممنون میشم جواب بدید

  6. ندا می گوید:

    سلام ببخشيد درسته كه اگه سه درس رو زير هفت بگيريم با توجه به شرايط سختي امتحاناي امسال واسمون ميزارن تبصره؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد اينكه درسته كه امسال به همه درساي نهاييمون 1.5 نمره اضافه ميكنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    توروخدا جواب بديد خيييلي واجبه

  7. سحر می گوید:

    سلام ببخشید توروخدا زودجواب بدید.من سوم تجربیم. ریاضیم 4/5ونمره سالانم بالای ده.فیزیکم 3/5نمرهسالانمب بالای ده.اعتراض هم زدم.هردو شونمبعه 100میرسن. بنظرتون میوفته شهریور یا نه؟
    توروخدا یکی جواب بده

    • صفری می گوید:

      سلام با تبصره دو درس فوق قبول هستید و نیازی به امتحان شهریور نمی باشد) (از دروس داخلی هم می توان از 2 تبصره استفاده کرد) – معاون اجرایی دبیرستان

  8. 123 می گوید:

    سلام . من خواهرم دو تادرس 8 و 9 شده و نمره سالانه 11و 12 شده قبول شده ؟؟؟؟؟خواهش جواب بدیم ممنونم
    .

  9. شادی می گوید:

    من نمره نهایی یکی از درسام کمتر از ۷ شده ولی نمره سالیانم بیشتر از هفته . با تک ماده قبول میشم آیا!؟
    اگه نه ، اگه شهریور امتحان بدم ، امسال میتونم کنکور بدم یا نه !؟

  10. علی می گوید:

    سلام من اگه نمره سالانه ریاضیم 9.85 با تقسیم بر 10 ایا مردودم میتونم از تک ماده استفاده کنم خواهششششششششششششششششششششششششششششششششش ج بدید دارم دیونه میشم ج بدید خواهش میکنم

  11. مرجان می گوید:

    سلام خسته نباشید من در درس فیزیک وزیست نمره سالانه 8 و8ونیم در پیش دانشگاهی شدم می خواستم بدونم می توانم از تبصره برای 2درس استفاده کنم ایا برای قبولی کنکور مشکلی نیست توروخدا جواب بدید خیلی نگرانم ممنون

  12. محسن قوامی می گوید:

    سلام
    من امسال دوم تجربی (دوم دبیرستان) بودم و میخواهم بروم سوم تجربی و کارنامه نویت دوم را گرفته ام.
    من در نوبت اول همه ی درس هایم بالای 10 بود ولی در نوبت دوم (خرداد) ، درس هندسه را 8.50 شدم و بقیه درس های عمومی و تخصصی ام بالای 10 است .
    الان میتوم تک ماده استفاده کنم و بدون امتحان در شهریور درس هندسه ام قبول بشه؟
    یا باید حتما در شهریور امتحان بدم؟
    یا میتونم از قانون با تبصره خاصی استفاده کنم؟
    لطفا راهنماییم کنید .
    ممنون
    دوم تجربی-30 خرداد یا 12 ماه رمضان 1395

  13. Asal می گوید:

    سلام ببخشید دوم تجربی ریاضی تجدید بیارم میتونم تبصره بزنم؟!بعضیا میگن دوم تبصره نداره و یه سری هم میگن تبصره بزنی دوباره باید امتحان بدی چون از دروس پیش نیاز سال سوم…گیج شدم!!!!بعد با تجدید در ریاضی میتونم پایه سوم تجربی ادامه تحصیل بدم یا مجبور به تغییر میشم؟

  14. مهدی می گوید:

    با سلام
    من سوم ریاضی هستم و درس فیزیک رو باید شهریور امتحان بدم
    آیا باید نمره برگه بالای 10باشه؟؟؟
    درصورت 7 گرفتن میشه از تک ماده استفاده کرد؟

  15. محسن می گوید:

    سلام دوستان.
    الان من حسابان نمره سالانه شده۹.۲۵ فقط هم همین درسه چیکار میتونم بکنمش؟

  16. فاطمه می گوید:

    سه درس تو پیش دانشگاهی افتادم ولی نمراتم 7 و نیم و 7 و 8 نمرات سالانم 9 و 75 و 9 و25 و 9 نیم تورو خدا بگین چکار کنم در طول تحصیلم از تک ماده استفاده نکردم نمیخوام کارم به شهریور بکشه

  17. محمد می گوید:

    سلام من پیش تجربیم برگه فیزیکم روصفرتحویل دادم که شهریورامتحان بدم ونمره خوبی بگیرم
    اماصفربرگه بامستمرونمره نوبت اول جمع شده ونمره سالم7/5هستش حالامدیرمدرسه میگه که راهی نداره وقبول شدی وتک ماده اجباریه!!!!(وفقط همین یک درس رو افتادم)
    خواستم بدونم که آیاهمچین قانونی هست وتک ماده اجباریه؟؟ یامدیرمحترم داره از زیر کاردرمیره!!!
    ممنون میشم کمکم کنید

  18. farnoosh می گوید:

    سلام ببخشید من پیش دانشگاهی هستم دیفرانسیل رو با 7کتبی و 9.25 سالانه افتادم و هندسه و شیمی داخلی رو هم با هندسه کتبی 4 سالانه 7.75 و شیمی کتبی 3.75 پایانی 6.5 افتادم
    با این شرایط برای دیفرانسیل میشه از تبصره استفاده کرد که پاس بشم؟ شیمی و هندسه چطور؟

  19. مرتضی می گوید:

    سلام.خسته نباشید.
    سلام.
    من دانش آموز سال نهم هستم.
    من سه تا درس رو افتادم.
    ریاضی مستمر ۱۴ پایانی ۴ نوبت دوم ۱۸
    علوم مستمر ۱۳ پایانی ۵ نوبت دوم ۱۸
    مطالعات مستمر ۸ پایانی ۷ نوبت دوم زده ۱۶
    پارسال هشتم که بودم درس ریاضی رو افتادم،بعد یه دونه تبصره زدن.
    حالا میتونم دو تا از درسام رو تبصره بزنم؟
    لطفا جواب بدین خیلی برام مهمه.
    تورو خدا جواب بدین.
    ممنون.

  20. محمد می گوید:

    سلام ، من درس فيزيك رو ٨ونيم شدم ، الانم ميخوام واسه شهريور امتحان بدم ، اگر كه نتونم بازم قبول بشم ، بايد ٧ باشه نمرم تا بتونم تك ماده كنم ؟! اصلا ميتونم بعد از امتحان شهريور تك ماده كنم ؟!

  21. مریم می گوید:

    اگر درس ریاضی دوم دبیرستان رو افتاده باشیم و بعد دوسال بخوای امتحانشو بدی باید در مدارس شبانه امتحان بدیم؟و روی کارنامه درج میشه یا ن؟

  22. محبوبه می گوید:

    باسلام
    پسرم در سال آخر فنی وحرفهای در امتحانات نهایی،شهریور یک درس دینی را ۵/۵ آورده هست آیا میتواند تک ماده کند با توجه به اینکه
    تا به حال تک ماده نکرده است.
    سپاسگزارم?

  23. هستی می گوید:

    من یه درس پیش دانشگاهی افتادم میخوام برم کاردانی کارشناسی میخواستم بدونم میشه بعد از اینکه دی ماه امتحان دادم از ترم دوم دانشگاه ثبت نام کنم؟

  24. Ehsan می گوید:

    سلام،با عرض خسته نباشید،ببخشید میتونیمداگر رویه برگه 4بگیریم،بعد سه نمره مستمر در امتحانات دیناه بهمون تعلق بگیره ،بعد میتونیم از تک ماده استفاده کنیم

  25. کیاناز می گوید:

    سلام
    من پیش تجربی هستم درس فیزیک نهایی پایین 7 میگیرم ولی با مستمرم (نمره سالیانه) بالا هفت میگیرم معدلمم بالا 10 میشه میتونم از تبصره یا تک ماده استفاده کنم؟
    خواهشن زود جواب بدین خیلی استرس دارم

  26. Sahar Ghasemi می گوید:

    سلااام تروووخدا جواب بددددین خیلی استرس دارم ، من امروز امتحان دادم ولی زیر 10 بالای 7 میگیرم ، من میتونم به تبصره بذارم این درسمو؟امتانای دی به تبصره میرن؟
    تروجون مادرتون جواب بدین دارم میمیرم

    • فر می گوید:

      سلام…نمره برگه باید بین چند تا چند باشه تا بزارم تبصره.یا نمره سالانم باید چند باشه بزارم تبصره.

  27. سینا می گوید:

    سلام خسته نباشید من در امتحانات دی ماه شرکت کردم و از هفت تا درس دوتاشو تک ماده زدم و از پنج امتحان یکی شون رو زیر هفت شدم و اگر هفت میشدم قبول بودم در اون امتحان 4.75 صدم شدم آیا در آموزش پرورش میتونند به 7 برسوننش تو رو خدا جواب بدید

  28. baran می گوید:

    سلام ؛ من اول تجربی ام، چند تا از درسای اصلی ترم اول رو افتادم.
    میخواستم بدونم طبق متنی که نوشتید (تبصره 1) اسفندماه امتحان جبرانی ازم میگیرن؟ مدرسه چیزی اعلام نکرده.
    یک جواب قطعی میخواستم.

  29. ندا می گوید:

    ببخشید من پیش تجربی هستم.دی امتحان دادم . احتمالا دو تا درس میوفتم .آیا میتونم از تک ماده استفاده کنم

  30. yass می گوید:

    سلام من ۱۱/۵ شدم برگه نهایی رو و مستمرم ۱۷ شد و ترم برگه رو ۱۸ شدم و مستر ترم اول ۱۸ آیا تو دین و زندگی قبول میشم
    چه طوری محاسبه رو انجام میدن؟من دانش آموز سال سومم خرداد ۹۶ امتحان نهایی رو میگم

  31. امیرحسین می گوید:

    سلام من پیش دانشگاهی میخونم رشته ی انسانیم توو درسه ریاضی جمع نمراتم شده ۹۹ قبولم یا ن؟؟!! از مدرسه پرسیدم ک گفتن سیستم رند میکنه ب بالا یعنی میشه ۱۰۰ درسته؟؟؟؟

  32. Shabi می گوید:

    سلام
    من سال چهارم هستم یک درس داخلی و یک درس نهایی رو تک شدم ولی بالای هفت هست . میتونم تک ماده کنم این ۲تا درس رو؟ بعد چجوری هست چه کاری باید انجام بدم و کی جواب درخواستم برای استفاده از تک ماده میاد ؟
    ممنون میشم پاسخم رو بدید

  33. اوا می گوید:

    سلام من نمره نهایی دیفرانسیلم ۳،۵شده که اعتراض زدم چون بیشتر میشد نمرم اگر قبول نکنن حتما باید شهریور امتحان بدم؟

  34. matin می گوید:

    سلام من سال هشتم هستم درس ریاضی را با نمره 5 تجدید شدم میشه از تک ماده استفاده کرد اگه میشه چجوری ؟با چه کارکنم؟؟

  35. ارشیا می گوید:

    سلام من سوم ریاضی هستم
    نمره سالانه ی درس فیزیک من بالای ۱۰۰ میشود ولی در امتهان نهایی خرداد ۹ میشوم میخواستم بدونم بدون تک ماده و تبصر قبول میشوم؟؟؟؟

  36. ارشیا می گوید:

    سلام من سوم ریاضی هستم
    نمره سالانه ی من بالای ۱۰۰ میشود ولی نمره امتحان نهایی خرداد من ۹ میشود می خواستم بدونم که من بدون تک ماده و تبصره قبول میشوم ؟؟؟
    لطفا جواب بدید

  37. 074 می گوید:

    سلام ميخواستم بدونم كه اگه من درس هاي افتادمو تو خونه بخونم
    براي شهريور
    نمره ي مستمر از كجا بهم ميدن
    آيا همون نمره ي مستمري رو كه در نوبت دوم گرفتن رو ميدن؟؟؟؟

  38. حامد می گوید:

    سلام استاد خسته نباشید..ی سوالی داشتم واقعا خیلی مهمه برام نمیدونم از کی بپرسم میشه شما راهنماییم کنید..من دوبار کنکور دادم95 و 96 هردوشم انتخاب رشته نکردم..متولد 77 هستم..من کنکوری 95 بودم..من امتحان زیست پیش رو نداده بودم کلا..ثبتنام میکردم واس پاس کردنش امات نرفتم سر جلسه امتحان..چهارشنبه همین هفته امتحانشو دارم..میخام ببینم اگ پاسش نکردم مشکلی به وجود میاد؟(منظورم اگ پاسش نکردم سرباز میشم؟)من تا 22فروردین 97 هم معافیت تحصیلی دارم..
    من میخام واس 97 کنکور بدم واس اینکه سرباز نشم قراره پیام نور ثبت نام کنم..
    میخام بدونم اگ این امتحانو پاس نشم تو شهریور مشکلاتی ک پیش میاد چیه
    خواهش میکنم راهنکماییم کنید بدجوری فکرمو مشغول کرده..ممنونم

  39. فاطمه می گوید:

    سلام..یه سوال فوری داشتم…من داخل امتحان زیست خرداد(سوم دبیرستان)شرکت نکردم و گواهی پزشکی بردم و پایانیمو برام موجه زدن ولی جمع نمره های سالانم به ۸رسید ولی تک ماده نزدم و خواستم شهریور امتحان بدم و پس فردا هم امتحانمه…الان با این اوضاع هنوزم میتونم تک ماده بزنم یا باید حتما برم رو جلسه؟میترسم ۷نیارم و پاس نشم

  40. امیرحسین می گوید:

    سلام من سال سوم هستم و حسابان رو تجدید شدم و رفتم شهریور و شهریور هم قبول نشدم رفتم دی ایا میشه تغییر رشته داد و دی ماه امتحان رشته دلخواهم رو بدم یا نه

  41. دل ارام می گوید:

    سلام من دانش اموز سال سوم دبیرستان هستم من فیزیک ۳ رو توی خرداد وشهریور امتحان ندادم ودرس ریاضی روهم تک ماده زدم درس فیزیک رو دوروز پیش تو دی امتحان دادم میخواستم ببینم اگه نمره ام بالای ۷ نشه اما نمره سالانه بالای ۱۰ باشه اونوقت میتونم از تک ماده استفاده بکنم یانه ؟لطفا لطفا بهم جواب بدین به جوابش خیلی نیاز دارم چون شبا خوابم نمیبره از استرس
    ممنونتون میشم .لطفا جواب بدین

  42. ابراهیم می گوید:

    سلام خشته نباشید یه سوال داشتم ببخشید من سوم دبیرستان فنی حرفه ای می خوندم حالا تموم کردم یه تک ماده مونده اونم قبول میشم معدلم ۱۲ هست آیا من میتونم همه امتحانات سوم دبیرستان رو از اول بدم تا معدل بره بالا؟

  43. محمدرضا می گوید:

    سلام من پیش ریاضی هستم و واسه فردا امتحان دیفرانسیل دارم مستمر اول ۱۴ و ۱۲ هم کتبی اول هستش ميخوام بدونم با نمره چند تو ورق ميتونم تبصره بزارم یا محدودیتی به نمره نداره لطفااااا زود جواب بدین

  44. مهدی می گوید:

    سلام من سال دهم انسانی ریاضی رو شدم۸ اگه بخواهم تکماده کنم فرصت سال دوازدهمم برای تکماده کم نمی شود.

  45. مهدی می گوید:

    سلام من سال دهم انسانی ریاضی رو شدم۸ اگه بخواهم تکماده کنم فرصت سال دوازدهمم برای تکماده کم نمی شود و می تونم در سال دوازدهم دوباره تکماده کنم

  46. نهال می گوید:

    سلام تروخدا جواب بدید من دانش اموز پایه دهم هستم و در یکی از درس هام تجرید شدم ترم اول۵ و ترم دوم۸ میخواستم ببینم امکان استفاده از تبصره و تک ماده دارم که قبول شم

  47. Erfan می گوید:

    سلامببخشید یه سوال خیلی مهم داشتم
    من ریاضی 1 سال دهم رو 7 شدم امسال میرم دوازدهم میتونن اونو تک ماده بزنم دیپلم بگیرم کنکور 98 شرکت کنم؟

  48. علی می گوید:

    سلام ببخشید من دانش آموز سال دهم هستم و نمره ی خرداد فیزیک رو ۹ شدم ولی معدل سالم بالای ۱۰ میشه آیا باید شهریور امتحان بدم یا قبول خردادم؟

  49. Afsane می گوید:

    سلام آیا امتحانات نهایی دوازدهم در شهریور ماه هم به صورت نهایی برگزار میشود؟

  50. شیرین می گوید:

    سلام ببخشید ی سوال داشتم من دانش اموز دوازدهم تجربیم امسال توی خرداد ماه سه تا درسو افتادم تو شهریور که امتحان دادم به نظرم دوتا درسو قبول میشم یکیو قبول نمیشم ایا میتونه از تبصره و تک ماده توی شهریور ماه استفادع کنم بااینکه تاحالا از تک ماده اصلا استفاده نکردم

  51. شیرین می گوید:

    سلام ببخشید ی سوال داشتم من دانش اموز دوازدهم تجربیم امسال توی خرداد ماه سه تا درسو افتادم تو شهریور که امتحان دادم به نظرم دوتا درسو قبول میشم یکیو قبول نمیشم ایا میتونه از تبصره و تک ماده توی شهریور ماه استفادع کنم بااینکه تاحالا از تک ماده اصلا استفاده نکردم

  52. شیرین می گوید:

    سلام ببخشید ی سوال داشتم من توی خردادماه نتونستم سه تا درسو پاس کنم دانش اموز سال دوازدهمم الان که امتحان شهریور ماه رو دادم به نظرم دوتا امتحانو قبول میشم یکیو قبول نمیشم ایا می تونم واسه شهریور ماه از تبصره یا تک ماده استفاده کنم بااینکه تاالان اصلا از تک ماده استفادع نکردم میشه راهنمایم کنید

  53. هانا می گوید:

    شرایط استفاده تک ماده دردهه۷۰ چگونه بود؟
    علت سوالم این است که دردوره ی پنجم ابتدای سال ۷۶ درخردادماه از تکماده برای درس مردودی استفاده میشد وبنده بعد ازاینکه نمرات خردادماه وکارنامه ها را داده بوند به یکی ازمسئولین کمک کردم تا نمرات را واردلیست دیگری کنند اما به اشتباه نمره یکی از دوستانم رایک نمره یانیم نمره کمتر گفتم حال فک می کنم نکند این نمره کم گفتن باعث شده باشدنمره قبولی اوبا تکماده درخردادماه منتفی شده باشد چون او ۹/۵شده بودکه من ۹خواندم ومسئول همان نمره راثبت نمود

  54. Shadi می گوید:

    سلام
    من دو درس از درس های سال ۱۲ رو شهریور پاس نکردم و الان برای دی ماه میخوام امتحان بدم
    اما گفتن ک مستمر نمیدن این ۲ درس رو
    بدون مستمر باید چه نمره ای بگیرم تا قبول شم؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      تک ماده شرایط و تبصره هایی دارد که به طور کامل در مقاله ذکر کرده ایم.

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      تک ماده شرایط و تبصره هایی دارد که به طور کامل در مقاله ذکر کرده ایم.

  55. محمد جواد شاهرحمانی می گوید:

    سلام. اگه مثلا 4 درس نهایی دوازدهم رو بیافتیم، میشه 2 درسش رو تبصره زد و فقط اون دوتا درسی که میمونن رو شهریور امتحان داد؟

  56. A.z می گوید:

    سلام ببخشيد اگه سال دهم يكى از دروس نمره ورقه زير هفت بشه و روى مستمر هم حساب نكنيم بقيه ى دروس نمرات بالا باشه نيازى به امتحان شهريور هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود