روش مطالعه مطالب درسی|چرا موقع درس درس خوندن وقت کم میارم؟

روش مطالعه مطالب درسی

چرا وقت کم میارم؟؟

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1400 و کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم درباره روش مطالعه که باعث میشن وقت شما در روز تلف نشه و به برنامه هاتون برسین با هم صحبت کنیم. بنابرین باید اول از همه عوامل منفی و هدر دهنده زمانمون رو بشناسیم و با توجه به همونا برای هر هفته هدف گذاری کنیم.

این روزا پیام های زیادی برای ما اومد و اکثر بچه ها یا میشه اینجوری گفت که خیلی از داوطلبان کنکور، از این که مدام وقت برای مطالعه کم میاورند و همیشه از برنامه ها عقب میمانند، گلایه مند هستند. امروز و تو این مقاله میخوایم با دلایل اساسی این اتفاق ، خوب آشنا شوید.

به صورت کلی چیزی که خودم هم تجربش رو داشتم تو دوران دانش آموزی و البته بعد ها هم تو قامت مشاور خیلی باهاش درگیر بودن شاگردام, چالش نرسیدن به برنامه های درسی بوده. این که خیلی وقتا آخر شب ذهنت درگیره این بوده که چرا امروز وقت کم آوردم؟ اصلا چی شد که برنامه اجرا نشد. بیا تا بگم چیا باهث میشه زمانت هدر بره.

 

بذار همین اول بهت بگم که بعدنی در کار نیست!!

پس حسابی حواست باشه, نشستی داری استوکیومتری میخونی، میبینی یه قسمتش سخته و با خودت میگی این رو بعدا میخونم. همین باعث میشه مجبور شی دوباره از اول براش زمان بذاری. انگار اصلا نخوندی و البته وقتی هم که براش گذاشتی کامل از بین میره. پس حواست باشه که اصلا این جوری پیش نره شرایط برای تو.

به شدت از سم های مجازی دوری کن

هممون میدونیم چقدر شبکه های مجازی میتونه وقت بگیره، ولی یکهو یه نوتیفای میاد و دیگه باید فاتحه کتابی که جلوته بخونی. پس اصلا گوشی نبر تو اتاقت.

یه خواب رمانتیک هم شدید لازمه

صبح با همون آلارم اول از تخت خواب بپر بیرون، اگر غیر از این باشه و هی بخوای 10 تا آلارم ردیف کنی، قشنگ تایم صبحت رو به فنا میدی. پس حواست جمع باشه. مهم اینه از روز و زمانی که داری خیلی خوب استفاده مفید کنی, وگرنه نمیتونی از همون اول وقت منظم باشی و این حسابی رو روند کارت تاثیر میذاره

شنیدی دیگه ز هم صحبت بد جدایی جدایی  

شنیدی دیگه میگن از هم صحبت بد جدا شو, دوستی که میخواد هر روز زنگ بزنه و از قبول نشدن بگه، یا مدام از شنبه دنبال برنامه آخر هفته و بیرون باشه. اصلا تو سال کنکور به دردت نمیخوره و باید بلاکش کنی. کلا هم از برنامه روزمره و زندگیت و هم از سیستم درس خوندنت.

بله خودت رفیق!!

یه مقدار زیادی هم خودت مقصری، میشینی فکر میکنی که اگر نشه چی، اگر یادم رفته باشه چی. همینجوری شیرین 3-4 ساعت رو از دست میدی. اونم سر فکرای الکی. کلا بهتره که هیچوقت تقصیر رو گردن دیگران نندازیم و بهونه نیاریم. اول از همه باید از خودمون شروع کنیم و سعی کنیم حسابی مسلط باشیم رو زمان و برناممون

خلاصه که شک نکنین, اگر تایم های پرتی رو حذف کنین تا روزی 12 ساعت هم میتونین واسه درسا بذارین. پس وقت کم نیست. فقط کافیه مدیریتش کنین. کافیه صبور باشین و حسابی با تلاش برین جلو

مشاهده مقاله  نفرات برتر کنکور ۹۸ اعلام شد.

 

دلایل اصلی کمبود وقت

1 – عدم برنامه ریزی روزانه

بسیاری از افراد، برای کار های روزانه شان ، برنامه ی خاصی ندارن و هر کاری را هر وقت که یادشان بیاید انجام میدهند .چه بسا که خیلی از این کار ها یا از وقت مناسبش گذشته و یا به صورت ناقص انجام میشوند.
عدم داشتن برنامه روزانه شخصی، علاوه بر این ها، باعث نداشتن تمرکز و حواس کافی در حین انجام کارهای مختلف میشود
پیشنهاد میشود که حداقل یک دفترچه کوچک جیبی تهیه و کارهای روزانه مهم به همراه تایم حدودی انجام آن، نوشته شود.

2 – وسواس در مطالعه:

عده ی زیادی هستند که وسواس مطالعه دارند. به این صورت که همیشه دغدغه این را دارند که ایا مطالبی که خوانده اند ، کامل یادگرفته اند یا نه.

گاها دیده شده که بعد از خواندن یک صفحه و رفتن به صفحه ی بعد، همیشه نیم نگاهی به صفحات قبل دارند. و حتی بعد از مطالعه یک درس در یک وعده مطالعاتی، در وسط مطالعه یک درس دیگر، به این گمان که نکند مبحث قبلی ای که خوانده در خاطرش مانده یا که نه، به عقب برمیگرد و اینگونه تایم زیادی را از دست میدهد .
پیشنهاد میشود که از تکنیک های خلاصه برداری در دروس اختصاصی و تکنیک های برجسته سازی و حاشیه نویسی در دروس عمومی و مطالب حفظی کنکور استفاده کنید.

و همچنین تکنیک های مرور و جمع بندی را یادبگیرید .

علل بر هم زننده ی تمرکز

علل بر هم زننده ی تمرکز:

متاسفانه خیلی از داوطلبان، عادات و رفتار های اشتباهی در هنگام مطالعه دارند.

مثل دراز کشیدن و راه رفتن در هنگام مطالعه، عدم پیوستگی در مطالعه ، گوش دادن به موسیقی و استفاده از تلفن همراه در هنگام خواندن درس و

پیشنهاد میشود از مقالات موجود در سایت موسسه، پیرامون شناسایی عادت های اشتباه در مطالعه و برطرف کردن آن ها استفاده کرده و آن تکنیک ها را به صورت مداوم و منظم، تمرین و تکرار کنند.

 

اتلاف وقت :

بسیاری کارهای روزانه را خیلی آرام و آهسته انجام میدهند و هیچگونه دغدغه مندی و سرعت در انجام کارهاشان، دیده نمیشود.
به طور مثال، در ایام کنکور، یک استحمام ممکن است ۱ الی ۲ ساعت ، صرف وعده ی شام و یا ناهار، نیم ساعت ، استفاده ار تلفن همراه بین ۱ الی ۴ ساعت و حتی بیشتر طول بکشد.

 

و اما کلام آخر با شما

نسبت به درسی که میخونید انعطاف نشون بدین و کاری کنین که به درس علاقه مند بشین. پیشنهاد میکنم با مشورت با مشاوره تون، یا یک فرد خبره و با تجربه، روش های مطالعاتی کارآمد برای هر درس رو به طور کامل یادگرفته و سعی کنین با تمرین و تکرار، علاقه و اشتیاقتون رو نسبت به درس ها و مباحث، رفته رفته افزایش بدین?یادتون باشه که برای موفقیت، به همه ی پتانسیلتون نیاز دارید‌ و بایستی همه ی درس هایی که تو کنکور ازشون تست مطرح میشه رو به خوبی یادگرفته تا با امادگی بیشتری برین سراغ کنکور.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود