روش مطالعه زیست شناسی (چگونه شاخ زیست شناسی را بشکنیم )

روش مطالعه زیست شناسی

سلام

امروز میخوام چند تا روش مطالعه زیست شناسی بهتون معرفی کنم تا با هم دیگه شاخ زیست شناسی رو بشکونیم پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید .

امیدوارم با عمل به این روش ها و اجرای دقیق آنها نتیجه عالی از زیست بگیرید .

روش مطالعه زیست شناسی

 

روش مطالعه زیست شناسی

*1* همیشه قبل از اینکه در کلاس درس حاضر شوید مطالب درسی را پیش خوانی کنید این اولین گام و اولین شرط برای پیشرفتی عالی در درس زیست است . پیش خوانی یعنی این که یک مطلب را به گونه ای بخوانید که کلیات موضوع را فرا گرفته و بتوانید خلاصه ای چند خطی از هر صفحه ارائه کنید.

*2* به شکل ها ، جداول و نمودار ها و…..توجه کنید و نکات آن هارا بیاموزید قید های موجود در کتاب را یاد بگیرید و برآنها مسلط شوید کتابهای متفاوتی در بازار موجود است که فقط به بسط اشکال و نمودار های کتاب درسی می پردازد یا کتابهایی که قیود موجود در کتاب را به طور جدا گانه در خود جای داده اند اما اگر خودتان زمانی را صرف دریافت نکات اشکال و جداول و…یا نوشتن قیود مهم موجود در کتاب بکنید نتیجه ای بســـــــــــــــیــــــــــــــار مطلوب تر خواهید گرفت

*3* این درس را روزانه مطالعه و «مرور» کنید ،بله ،مرور کردن اصل فوق العاده مهم در یادگیری و تثبیت درس زیست شناسی است بعد از هر بار مطالعه و مرور تسلط بیشتری برای حل تست های مختلف خواهید داشت .

*4* سعی کنید در هر مبحث زیست شناسی به تسلط کافی دست یابید به یاد داشته باشید تسلط در هر درس یک گام جلوتر از یادگیری است پس اول هر مبحث را به خوبی یاد بگیرید و سپس سوالات «تشریحی » حل کنید و سر انجام به حل تست ها ی مختلف بپردازید .

*5*حل سوالات تشریحی یکی از موضوعاتی است که معمولا دانش آموزان از آن بیزار هستند و در روند مطالعه آن را فاکتور میگیرند در صورتی که اگر بعد از مطالعه هر مبحث به تعداد کافی تمرین تشریحی «متنوع » حل کنند مجبور خواهند شد درس را به زبان خود جمله بندی کنند و اشکالات ریز خود را بــــــهــــــتـــــــر می فهمند و علاوه بر اینکه  مبحث در ذعن آن ها تثبیت میشود در حل تست نیز موفق تر خواهد بود .

مشاهده مقاله  پروژه طراحی سیستم های ابزار دقیق ایستگاه تقویت فشار گاز

*6*لازم نیست از هر مبحث تعداد بسیار زیادی تست حل کنید کافی است از هر مبحث تعداد محدودی تست متنوع و نکته دار حل کنید و نکات آنها را با دقت یادداشت کرده و یاد بگیرید حل تست های متنوع تسلط شما را افزایش می دهد نه حل تست زیاد پس بهتر است تست های مشابه را جدا کنید و آن ها را دسته بندی کنید سپس در هر مرتبه تست زنی 1 یا 2 تست از هر دسته حل کنید .

*7* برای زیست شناسی خلاصه نویسی کنید درست است که همه ی مطالب مهم هستند اما شما مطالب مهم تر و اصلی تر را خلاصه کنید به طوری که با هر بار مرور بتوانید اساس درس را به خوبی فرا بگیرید .

*8*دفترچه ای با عنوان «دفترچه نکات » تهیه کنید و نکات مهم تست ها و نکات ظریفی را که ممکن است فراموش کنید در آن بنویسید چرا که با نوشتن دانش به زنجیر کشیده میشود .

*9* تست های نکته دار و مهم را علامت دار کنید و حتی با توجه به این که گفته میشود در زیست شناسی نباید تست تکراری حل کنید اما با ید تست های مهم و آن هایی را که اشتباه حل کرده اید چندین و چند بار مرور کنید تا ملکه ذهن شما بشوند .

 

به امید اینکه در این درس موفق و موید باشید .

مارا از دیدگاه ها و پیشنهادات خود بهره مند سازید .

زهرا سلمانی

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

14 نظر درباره “روش مطالعه زیست شناسی (چگونه شاخ زیست شناسی را بشکنیم )

  1. الهه می گوید:

    سلام،ممنون از مقاله،ولی من هروقت میخوام خلاصه نویسی کنم همه مهم به نظر میان و در نتیجه مجبورم همه رو بنویسن ..که خیلی وقت گیره

    • سلمانی می گوید:

      الهه جان سلام
      حق با شماست همه مطالب زیست مهم هستند اما همواره سر تیتر ها و نکات کلی باید در خلاصه نویسی ذکر شود نکات ریزی که در تست ها خیلی مورد استفاده قرار میگیرند در صورتی که خیلی فرار باشند و اهمیت زیادی هم داشته باشند باید در دفترچه نکات ذکر شود در خلاصه نویسی باید کلیات و تقسیم بندی ها ذکر شود .در خلاصه نویسی نباید وسواس به خرج داد .

  2. رها می گوید:

    با سلام
    من سال سومم ولی رشتم ریاضیاته امسال قصد تغییر رشته دارم
    امیدوارم بتونید منو راهنمایی کنید با توجه به اینکه من سر کلاس حاضر نمیشم یاد گرفتن عمیق مطالب برام ممکن نیست و نمیتونم توی ازمونهام زیستمو خوب بزنم و ترس عمدم هم از کنکوره

    • فردین می گوید:

      سلام رها خانوم ریاضی شانس قبولیش برای دانشگاه دولتی خیلی بیشتره همون ریاضی ادامه بدی بهتره ب نظرم

  3. سیما می گوید:

    سلام مطلبتون عالی بود من هیچ موقع نتونستم زیست 2 روبالای 60 بزنم حتی به20 درصد هم رسیده وضعم خرابه کمکم کنید لطفن باتشکر خدانگهدار

  4. مصطفی می گوید:

    سلام
    من امسال میرم سال سوم
    به نظر شما با معدل ۱۵.۶۰ و تجدید در درس فیزیک ، امیدی به رتبه زیر ۱۰۰۰ هست یا باید ترک تحصیل کنم ؟
    ممنون میشم رو راست باشید

    • روابط عمومی سایت می گوید:

      سلام نمره های نهاییتون رو ضربدر ٢۵%کنید + نمره ی کنکو در ٧۵% بعد باهم جمع کنین میبینین قطعا امید ب قبولی و موفقیت توی کنکور سراسری وجود داره و شما میتونید نمره ی شما در حد متوسطه و خیلیا از شما عقب ترن ک حسرت شمارو میخورن

  5. شیما می گوید:

    با سلام
    من امسال قراره پشت کنکور بمونیم و زیستم رو در کنکور امسال ۳۲ درصد زدم با وجود اینکه زیست رو خیلی میخوندم البته باید بگم کتاب پیش دانشگاهی امسال برای ما تدریس نشد و معلممون فقط کتاب رو برای ما روخوانی میکردن!!!و من مجبور بودم خودم با دی وی دی و درسنامه ها بخونم.
    سوال من اینه که به نظرتون اگر باز هم یک سال دیگه بخونم و کاستی های سال قبل رو جبران کنم چقدر میتونم این درصدم رو افزایش بدم?!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود