رشته دندانپزشکی چند ترم است ؟ هرترم چند ماه ؟ کلا چند سال ؟

رشته ی دندانپزشکی چند سال است

معرفی اجمالی رشته دندانپزشکی

سلام به همه­ ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف که می خواهند برنامه ریزی کنکور 1401 را داشته باشند. تو این مقاله به صورت دقیق و جامع به تحلیل رشته دندان پزشکی از زیرگروه های رشته تجربی و دندان پزشکی چند ترم است و همچنین رشته ی دندانپزشکی چند سال است میپردازیم. البته در ادامه در مورد راز شرایط این رشته در دانشگاه و شرایط بازار کار این رشته به صورت کامل  بحث می کنیم.

خب مکتبستانی های عزیز قبل از اینکه بدانیم رشته دندانپزشکی چند ترم است، بد نیست یک آشنایی کلی از این رشته داشته باشیم. رشته دندانپزشکی مثل پزشکی جزء رشته‌های دکترای عمومی از زیرگروه ۱ تجربی است. که در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهند. دروس آن در ۳ دوره عمومی، علوم پایه و تخصصی می‌باشد.

مهمترین وظیفه دندانپزشک این است که سلامت دهان و دندان بیماران را به عهده می‌گیرد. اگر دانشجوی دندانپزشکی فقط فن و تکنیک این رشته را فرا گرفته اما در علوم پایه ضعیف باشد در نهایت یک دندانساز خواهد شد و از علوم پزشکی بی‌نصیب می‌شود.

مقایسه بین رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی

داوطلبان گروه آزمایشی تجربی با دریافت کارنامه کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی بسیار عالی و خوب معمولاً بین دو رشته پزشکی و دندان پزشکی برای انتخاب و ادامه تحصیل در دانشگاه دچار سر در گمی شده و نمی‌دانند پزشکی بهتر است یا دندان پزشکی.

برای این داوطلبان این سؤال مطرح می‌شود که رشته پزشکی بهتر است یا رشته دندان پزشکی؟

برای پاسخ به این سؤال، قصد داریم به مقایسه بین رشته پزشکی و رشته دندان پزشکی بپردازیم تا داوطلبان رشته تجربی به راحتی بتوانند هر کدام از این رشته‌ها را که دوست دارند، انتخاب نمایند و اینکه قبولی در رشته پزشکی و دندان پزشکی به چه صورت است.

در زیر تفاوت بین رشته پزشکی و دندان پزشکی مطرح شده است:

  •  قبولی در رشته دندان پزشکی راحت‌تر از رشته‌های پزشکی است و معمولاً رتبه‌های بسیار عالی یعنی رتبه‌های زیر 100 می‌توانند در رشته‌های پزشکی آسان‌تر پذیرفته شوند.
  •  دانشجویان رشته دندان پزشکی پس از گذراندن مدت 6 سال می‌توانند دندان پزشک عمومی شوند در حالی که دانشجویان رشته پزشکی برای اینکه پزشک عمومی شوند باید 8 سال درس بخوانند.
  •  تعداد واحدهایی که در رشته دندان پزشکی توسط دانشجویان این رشته پاس می‌شود 217 واحد است در صورتی که دانشجوی رشته‌های پزشکی باید تعداد 290 واحد را در این رشته بگذراند.
  •  برای اینکه دانشجوی رشته دندان پزشکی بتواند تخصص خود را در این رشته بگیرید از لحاظ تخصص تنوع رشته‌ها محدود است در حالی که دانشجوی رشته پزشکی برای دریافت تخصص و ادامه تحصیل با تنوع زیادی در رشته‌های گوناگون مواجه است.
  •  از لحاظ درآمد می‌توان گفت دندان پزشک عمومی درآمد بیشتر و بالاتری از یک پزشک عمومی دارد.
    ما تفاوت‌های این دو رشته را برایتان بیان نمودیم حال این شما هستید که می‌توانید بر اساس رتبه قبولی در کنکور سراسری و علاقه رشته مورد نظر را انتخاب و به ادامه تحصیل در آن بپردازید.

 

مقایسه بین رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی

تعریف رشته دندانپزشکی

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت. در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. کار دندانسازی که به آن پروتزهای دندانی نیز گفته می‌شود با کار یک دندان پزشک بسیار متفاوت است.

رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد. دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

رشته دندان پزشکی چند سال است؟

رشته دندان پزشکی چند سال است؟

یکی از رشته‌های پرطرف‌دار در بین دانش‌آموزان رشته تجربی برای قبولی در آزمون سراسری و ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی رشته دندان پزشکی است.

داوطلبان گروه آزمایشی تجربی با اعلام نتایج کنکور سراسری و دریافت کارنامه در صورتی که رتبه آنها نزدیک به رشته‌های پزشکی باشد (رتبه دریافت شده در حدود و زیر 3000) به سراغ این رشته‌ها برای ادامه تحصیل خواهند رفت.

در بین رشته‌های پزشکی داوطلبانی نیز هستند که رتبه خوبی در آزمون سراسری کسب نموده و علاقه فراوانی هم به رشته دندان پزشکی دارند. این داوطلبان در هنگام انتخاب و تعیین رشته دندان پزشکی به عنوان رشته دانشگاهی خود اغلب با این سؤال مواجه هستند که رشته دندان پزشکی چند سال است؟

در پاسخ به سؤال این داوطلبان باید گفت:

رشته دندان پزشکی شامل دو دوره مجزا بوده که یک دوره 2 ساله جهت گذراندن علوم پایه و یک دوره 4 ساله به منظور گذراندن دروس تخصصی این رشته توسط دانشجویان است.
همچنین رشته دندان پزشکی نسبت به رشته‌های دیگر گروه پزشکی سریع‌تر تمام می‌شود.

رشته ی دندانپزشکی چند سال است و چند ترم است

دندان پزشکی چند ترم است؟

دانشجویان پس از قبولی شدن در رشته دندان پزشکی معمولاً از خود می‌پرسند هر ترم دندانپزشکی چند ماه است ؟

در پاسخ باید گفت:

طول دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال (۱۲ ترم) است و مشتمل بر ۵۶ عنوان درسی است. این دروس در ۳ قسمت دروس عمومی، دروس پایه و دروس اختصاصی قرار داشته و در ۲ مرحله ارائه می‌شود.

مرحله اول: دوره علوم پایه; طول این دوره ۲ سال است. و دانشجویان در این دوره، دروس عمومی، علوم پایه و برخی دروس اختصاصی را به صورت نظری، عملی و نظری عملی در کلاس و آزمایشگاه می‌گذرانند.

مرحله دوم: دوره دروس اختصاصی; طول این دوره چهار سال است.و دانشجویان در این دوره دروس اختصاصی را به صورت نظری، عملی و نظری عملی در کلاس، آزمایشگاه، پره‌کلینیک، کلینیک‌های دندانپزشکی، بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی می‌گذرانند.

شرط ورود به مرحله دوم، قبولی در امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی و شرط فراغت از تحصیل، گذراندن کلیه واحد‌های درسی و دفاع از رساله در پایان مرحله دوم است. پس از گذراندان این دوره 6 ساله یک دندانپزشک باید طرح دولتی 18 ماهه را بگذراند که این طرح باید در مناطق محروم انجام شود.

محتوا و علوم پایه رشته دندانپزشکی

این مقطع دارای دو دوره مجزای ۲ و ۴ ساله است. که در مقطع علوم پایه دروس فیزیک پزشکی، بایو شیمی، بافت شناسی، انسانی، جنین شناسی، تشریح، ژنتیک انسانی، میکروب شناسی، ایمنی شناسی، فیزیولوژی، روانشناسی عمومی، آسیب شناسی عمومی برای دانشجویان ارائه میشود.

در مقطع کارآموزی دروس کالبد شناسی و مرفولوژی دندان، جنین و بافت شناسی فک و دهان، زبان تخصصی، ارتودنسی، اندودنتیکس، بیماری های دهان و تشخیص، بیولوژی دهان، پریودنتولوژی، دندان پزشکی ترمیم، جراحی دهان و فک، رادیولوژی دهان، گوش و حلق و بینی، نظام پزشکی و طب قانونیبهداشت محیط زیست، فارماکولوژی و بیماری های روانی که عموما به صورت کلینیکی هستند برای دانشجویان ارائه می شوند.

در این مرحله دانشجویان درسهای تخصصی را در دانشگاه (کلاس و بخشهای کلینیکی) فرا می‌گیرند و به منظور برخورداری از کارایی آموزشی- درمانی، بیشتر این دوره تحصیلی را در بخشهای کلینیکی دانشکده و بیمارستانهای وابسته به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند؛ لازم به تذکر است که گذراندن درسهای پایه برای ورود به دوره کلینیکی (مرحله دوم) ضروری است.

نظام آموزشی مطابق آیین‌نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. کل واحدهای درسی این دوره ۲۰۳ واحد است. بنابرین در انتهای این دوره دانشجویان می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک دندانپزشک عمومی نسبت به درمان آنها اقدام کنند.

عده‌ای دندانپزشکی را با کار عملی و تکنیکی صرف، یکی می‌دانند در حالی که اگر دانشجوی دندانپزشکی تنها فن و تکنیک این رشته را فراگرفته اما در علوم پایه ضعیف باشد، در نهایت یک دندانساز خواهد شد یعنی چنین فردی کار روی دندان را فراگرفته است اما از علم پزشکی بی‌نصیب می‌باشد.

برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی و تخصص باید چه راهی را ادامه داد؟

برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک بالاتر که مشابه با رشته پزشکی نیز می باشد, دانشجویان باید به دوره رزیدنتی وارد شوند. در این راستا رشته های تخصصی دندانپزشکی به شرح زیر می باشند :

  •  پاتولوژی فک و دهان و صورت

که در واقع در این تخصص به آسیب شناسی دهان و دندان پرداخته میشود.

  •  اندودنتیکس

که در این تخصص به ترمیم و درمان ریشه دندان پرداخته می شود و کارهایی مثل پر کردن و اصلاح پوسیدگی دندان ها در این مرحله انجام می شود.

  •  پریودنتیکس

که در این تخصص به بیماری های لثه و بافت های نگه دارنده دندان پرداخته می شود.

  •  جراحی فک و دهان

همانطور که از نام این تخصص نیز مشخص است, مربوط به جراحی های دندانی در ناحیه صورت می باشد.

  • دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی

این تخصص نیز بیشتر مربوط به حوزه زیبایی است و و کارهایی مثل ایمپلنت و لمینت در این تخصص جای می گیرد.

مشاهده مقاله  بهترین دانشگاه فرهنگیان ایران [تربیت معلم] سال 1401

طرح اجباری رشته دندان پزشکی

طرح اجباری رشته دندان پزشکی

در بین 11 رشته تجربی که دارای طرح اجباری هستند، دانشجویان رشته دندان پزشکی هم باید طرح اجباری را بگذرانند. دوره طرح اجباری دوره‌ای است که برای آموزش و یادگیری بیشتر باید توسط دانشجو سپری شود.

در خصوص ویژگی‌های دوره طرح اجباری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  دانشجویان در طول دوره طرح اجباری اجازه و حق تأسیس مطب را ندارند.
  •  در طول مدت این دوره دانشجویان حقوق چندانی دریافت نمی‌کنند.
  • دوره طرح اجباری بیشتر در مناطق محروم کشور انجام می‌شود و دانشجویان موظف هستند برای سپری کردن این دوره به این مناطق بروند.
  •  دانشجویان رشته دندان پزشکی که در دانشگاه آزاد مشغول به ادامه تحصیل در این رشته هستند به دلیل پرداخت شهریه نیازی به گذراندن دوره طرح اجباری ندارند.

آینده شغلی ، بازار کار، درآمد رشته دندانپزشکی

امروزه در کشور ایران نزدیک به 15 هزار دندانپزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک تربیت می‌کنند. حال سوال اینجاست که آیا برای این تعداد فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی فرصت‌های کاری وجود دارد؟

امروزه در کشور ایران فرصت‌های شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است. یعنی خوشبختانه کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در جهت پیشگیری و اهداف بهداشتی حرکت کرده و بسیاری از بیماری‌ها را مهار و کنترل کرده است. در نتیجه مردم کمتر به پزشکان و دندانپزشکان مراجعه می‌کنند.

از سوی دیگر در چند سال اخیر رشد پزشکان و دندانپزشکان نسبت به نرخ رشد جمعیت افزایش یافته است. برای مثال اگر تا ۲۰ سال قبل به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشت حال به ازای هر ۵ یا ۶ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد.

البته ذکر عوامل فوق به معنای آن نیست که هیچ فرصت شغلی برای دندانپزشکان جوان وجود ندارد بلکه در بسیاری از شهرستانهای کشور، ایران هنوز شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. یعنی در حالی که در بعضی از نقاط کشور به ازای هر ۲ هزار نفر یک دندانپزشک داریم، در نقاط محروم کشورمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد.

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه رشته دندانپزشکی

عدم تسلط بر علوم پایه و زبان انگلیسی، دانشجو را از مقولات علمی دور می‌کند و صرفا به او توانایی انجام کارهای عملی این رشته را می‌دهد.

هرآنچه که یک دانش آموز در درس زیست‌شناسی دوره دبیرستان خود فرا میگیرد به نحوی به رشته دندانپزشکی ارتباط دارد بخصوص دو بخش فیزیولوژی و آسیب‌ شناسی که دانشجویان دندانپزشکی در دو سال اول تحصیل خود با وسعت و عمق بیشتری نسبت به دوره دبیرستان مطالعه می‌کنند.

همچنین دانشجوی این رشته باید از دستهایی ماهر و توانمند برخوردار باشد چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان نیاز به دستهایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد.

برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است. خلاقیت و مهارت در کار دست و همچنین برخورداری از خلاقیت و دید هنری، دانشجو را در انجام کارهای عملی این رشته و انجام مهارت‌های لازم در پیاده کردن آموخته‌های آن، کمک بسیار می‌کند.

مزایای تحصیل در رشته دندان پزشکی 

مزایای تحصیل در رشته دندان پزشکی

اگر بخواهیم درباره مزایای تحصیل و کسب و کار در این رشته با شما صحبت کنیم، میتوانیم به این موارد اشاره کنیم :

این رشته بر خلاف رشته پزشکی دوره اینترنی ندارد و دانشجویان ملزم به گذراندن شیفت های طولانی نیستند. این در حالی است که دانشجویان پزشکی شیفت های شب سنگینی رو در طول طرح و دوره خدمت خودشون باید داشته باشن. نکته قابل توجه این است که در این رشته حتی برای تحصیل در مقاطع بالاتر و دوره رزیدنتی نیز خبری از شیفت های شب طولانی نیست.

از طرفی دیگر درآمد بسیار بالای این رشته نیز به شدت بر محبوبیت آن افزوده است. به نحوی که حتی در برخی موارد به درامد های چند برابری در بازه زمانی بسیار سریع تر از دانشجویان پزشکی نیز می رسد.

 دشواری‌ها و مشکلات تحصیل در رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی حرفه‌ا ی است که با کارهای عملی بر روی بیمار همراه است، بنابراین امکان انتقال بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت یا ایدز از بیمار به پزشک بسیار زیاد است و دندانپزشکان باید همواره به اصول کنترل عفونت توجه داشته باشند چون یک کوتاهی یا اشتباه می‌تواند برای آنها عواقب ناخوشایندی داشته باشد. همچنین یک دندانپزشک باید بطور مرتب نرمش و ورزش کند تا دچار کمردرد و پادرد مزمن نگردد.

رتبه لازم برای قبول شدن در رشته دندانپزشکی

اگر هدفتان قبولی در رشته دندانپزشکی است بهتر است ابتدا از رتبه قبولی‌های این رشته در سال‌های اخیر اطلاعات دقیق و کاملی را به دست بیاورید.

در این صورت شما می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه دروس و تمرکز خود بر روی نکات مهم‌تر داشته باشید. البته باید این موضوع مهم را در نظر بگیرید که برنامه‌ریزی برای قبولی در رشته دلخواهتان باید توسط کارشناس آگاه و باتجربه در این زمینه انجام شود. علاوه بر این، بعد از قبولی در کنکور باید در انتخاب رشته و شهرهای خود از مشاورین و کارشناسان، راهنمایی‌های لازم را بخواهید.

در این‌جا به بررسی رتبه‌های لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی در برخی از دانشگاه‌های کشور می‌پردازیم. معتبرترین دانشگاه های کشور که این رشته را دارا می باشند به این شرح هستند :

  1. دانشگاه علوم پزشی شهید بهشتی
  2. دانشگاه علوم پزشکی ایران
  3. دانشگاه علوم پزکشی شیراز
  4. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  5. دانشکاه علوم پزشکی مشهد

با توجه به برآورد های که از دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 صورت گرفته است پیش بینی میشود که برای کنکور 1400 جهت قبولی در این رشته ها باید رتبه کشوری سه رقمی کسب کنیم. اما اگر هدف شما قبولی در این دانشگاه ها نباشد, تا رتبه کشوری 7000 نیز احتمال قبولی در رشته دندان پزشکی بسیار بالا می باشد.

تجهیزات لازم برای شغل دندان پزشکی

تجهیزات لازم برای شغل دندان پزشکی

یک دندان پزشک در صورتی که بخواهد بعد از گذراندن تحصیلات خود در دانشگاه و فارق التحصیل شدن در این رشته، اقدام به تأسیس یک مطب نماید باید مراحل زیر را انجام دهد:

  •  از سازمان نظام پزشکی مجوز تأسیس مطب دریافت کند.
  •  یک ساختمان برای مطب خود اجاره یا خریداری نماید.
  •  دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط با شغل دندان پزشکی را فراهم کند.

در خصوص تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز شغل دندان پزشکی، یک فرد دندان پزشک باید موارد زیر را تهیه نماید:

  •  صندلی مخصوص دندان پزشکی
  •  دستگاه تصویر برداری پری اپیکال
  • دستگاه‌های لیزر
  •  دستگاه‌های تصویر برداری دو بعدی
  •  رادیوگرافی پانور امیک
  •  دستگاه کاویتون
  •  دستگاه‌های اسکنر
  •  دوربین داخل دهان
  •  دستگاه رادیوگرافی
  •  سنسورهای دیجیتالی
  •  دستگاه اپیکس
  • لایت کیور
  •  دستگاه تعیین رنگ دندان
  •  دستگاه آمالگاماتور و سیستم بهداشتی

وضعیت نیاز کشور ایران به این رشته در حال حاضر رشته دندانپزشکی

اگرچه اهمیت رشته دندان‌پزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آن‌چنان که باید نشان دهد.

گرایش روزافزون داوطلبان به این رشته و مراجعه رو به افزایش شهروندان به شاغلان این حرفه ، می‌تواند اهمیت قابل ملاحظه و نیاز به متخصصان را در این رشته ، حتی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی به وضوح نشان دهد.

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1400 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1400 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1400” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

25 نظر درباره “رشته دندانپزشکی چند ترم است ؟ هرترم چند ماه ؟ کلا چند سال ؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      در مورد اینکه چند سال برای دندانپزشکی باید درس خواند باید گفت طول دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال (۱۲ ترم) است و مشتمل بر ۵۶ عنوان درسی است.

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      در خصوص اینکه دندانپزشکی چند ترم است؟ باید گفت طول دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال (۱۲ ترم) است و مشتمل بر ۵۶ عنوان درسی است.

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      در خصوص اینکه طول دوره دندانپزشکی چقدر است باید گفت طول دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال (۱۲ ترم) است و مشتمل بر ۵۶ عنوان درسی است.

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      در مورد اینکه چند سال باید برای دندانپزشکی درس خواند باید گفت طول دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال (۱۲ ترم) است و مشتمل بر ۵۶ عنوان درسی است.

  1. سپیده می گوید:

    سلام
    دندانپزشکی چند سال طول می کشد و برای رشته دندانپزشکی چند سال باید درس خواند ؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      در مورد اینکه برای دندانپزشکی باید چند سال درس خواند باید گفت طول دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال (۱۲ ترم) است و مشتمل بر ۵۶ عنوان درسی است.

      • ... می گوید:

        برای دندانپزشکی خوندن تو دانشگاه آزاد بجز هزینه چه محدودیتی وجود داره ینی اینک باید رتبه خوبی داشه باشیم؟یا هرکسی با هر رتبه ای میتونه تو دانشگاه ازاد دندانپزشکی بخونه؟و اینک اطلاعی از هزینه هر ترم دارین؟؟

        • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

          سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
          بله این رشته جزو رشته های با کنکور هست و برای قبولی باید حد نصاب نمره و رتبه لازم رو کسب کنین. هزینه تحصیل در این رشته برای هر ترم مابین 12 تا 15 میلیون تومان به صورت متغیر و وابسته به واحد های انتخابی در هر ترم است.

  2. DBAD می گوید:

    سلام. اینکه گفتین تا ۷۰۰۰ احتمال قبولی دندان بالاست، تقریبیه یا دقیقه ؟ من از چنتا مشاور پرسیدم میگفتن با قبولی تعهدی، نهایتا تا ۴۲۰۰ حالا کدومشه؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      بله ممکنه
      با در نظر گرفتن ورودی بهمن و دوره های شبانه یا سهمیه ها میشه به این میزان هم رسید
      نا امید نباشین و تلاش کنین

  3. پوریا می گوید:

    سلام ببخشید هزینه هر ترم گفتید مابین ۱۲تا۱۵میلیون تومان است درست
    خب از دانشگاه ماهیچ حقوقی یا وامی یا پولی دریافت نمی کنیم

  4. فرزانه می گوید:

    سلام واقعا کسی که در دانشگاه آزاد دندانپزشکی بخونه طرح اجباری نداره؟؟آخه انگار هنوز تصویب نشده، مرسی اگه جواب بدین

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه آزاد طرح اجباری ندارند

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      باید یک ماه بعد از کنکور که کارنامه سبز براتون میاد اقدام کنین.

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      بله باید معدل الف بیارین
      تا بتونین تعداد واحد های بیشتری بردارین و زودتر تموم کنین

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      آخرین قبولی آزاد رو 5000 بوده
      میتونین برای پردیس اقدام کنین

  5. Maryam می گوید:

    سلام.
    بعد از گذراندن ۶ سال ، برای تخصص در یک رشته خاص مثل جراحی فک و صورت ، چند سال دیگه باید درس خوند؟

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      بستگی داره تا چه مقطعی پیش برید، ولی نهایت ۷ سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود