دانلود گام به گام دهم (بروزرسانی جدید)

به دنبال دانلود گام به گام دهم هستید؟

شاید این مثال کمی برایتان تکراری باشد اما برای شروع موضوع کمکمان می‌کند؛

چاقو یک وسیله برای بریدن است، چه بریدن گوشت برای پخت غذا، چه بریدن شکم بیمار برای نجات او و یا صدمه زدن به فردی دیگر. وسیله هر سه کار یکی است اما کارکرد آن و هدف استفاده از آن در هر مورد فرق می‌کند. این انسان است که انتخاب می‌کند چه استفاده‌ای از وسیله داشته باشد. گام‌ به‌ گام دهم نیز همینطور است. اگر به دنبال دانلود گام‌ به‌ گام دهم هستید می‌توانید کارهای زیر را با گام‌ به‌ گام انجام دهید:

  1. گام‌ به‌ گام را جلویتان بگذارید و جواب حل مسائل کتاب را تماماً از آن کپی برداری کنید.
  2. از گام‌ به‌ گام خود برای رفع اشکال و بررسی پاسخ‌های خود استفاده کنید.

مغز ما به گونه‌ای کار می‌کند که مدام به دنبال راه آسانتر است. یعنی اگر مورد اول را انجام دهیم، شاید چندبار اول تغییری احساس نکنیم ولی پس از مدتی متوجه می‌شویم که اصلاً به ذهن خود فشار نمی‌آوریم که به مسئله‌ی کتاب فکر کنیم. مستقیم می‌رویم سمت گام‌ به‌ گام. این تجربه‌ای است که خیلی‌ها داشته‌اند و بعدها هم پشیمان شده‌اند چون اصلاً متوجه نمی‌شویم که کجا ضعف داریم.

دانلود گام به گام دهم
دانلود گام به گام دهم

دانلود گام‌ به‌ گام دهم با توجه به شیوه‌ی استفاده‌ای که از آن می‌کنید چه فواید و مضراتی برای شما خواهد داشت؟

فواید دانلود گام‌ به‌ گام دهم

منبعی عالی برای یادگیری روش حل مسئله

هر مسئله‌ای که در کتاب وجود دارد راه حل خود را خواهد داشت؛ ولی نکته‌ای که باید دقت داشت این است که برای رسیدن به پاسخ درست چندین راه حل وجود دارد، برخی راه حل‌ها کوتاه و سریع بوده و برخی نیز طولانی و دشوار هستند. با دانلود گام‌ به‌ گام دهم و استفاده از آن می‌توانید ببینید که کدام راه حل استاندارد بوده و شما را اصولی‌تر به پاسخ می‌رساند.

برخی راه حل‌ها  سریع هستند ولی استثنا دارند که این خودش ممکن است کار را در سر جلسه کنکور یا امتحان‌های دیگر برای شما سخت کند.

رفع ابهام در مورد برخی پاسخ‌ها

مسئله‌ای را در کلاس حل می‌کنید و با هم به پاسخی هماهنگ می‌رسید. چند روز بعد به همان مسئله مراجعه می‌کنید ولی یادتان نمی‌آید که چطور مسئله را حل کرده‌اید و نکته‌ای را به یاد نمی‌آورید. با دانلود گام‌به‌گام دهم و مراجعه به آن می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً با توجه به چه نکته‌ای به پاسخ خود رسیده‌اید.

توضیحات بیشتر برای فهم بهتر

زمانی که گام‌ به‌ گام خود را برای درس‌هایی استفاده می‌کنید که بیشتر نیاز به تفکر فلسفی دارند نه محاسبات ریاضی، مانند دین و زندگی و فلسفه کاملاً به شما توضیح داده می‌شود. زمانی که این توضیحات را پس از تفکر می‌خوانید کاملاً متوجه موضوع خواهید شد.

شاید این نکته تکراری باشد اما باید به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده‌ی درست از گام‌به‌گام دهم می‌توانید از فواید بالا بهره ببرید.

چطور از گام‌ به‌ گام استفاده کنیم؟

گام‌ به‌ گام کتابی است که نکته‌های تمارین کتاب را گفته و راه حل آن‌ها را توضیح داده است. مراحل استفاده از آن نیز به صورت ذیل است:

  •         مساله یا تمرین کتاب را بخوانید؛
  •         روی آن فکر کنید و راه حل یا پاسخ خود را بنویسید؛
  •        در صورتیکه راه حل یا پاسخ شما مناسب نبود از روش‌های دیگر استفاده کنید تا به پاسخ برسید؛
  •         درسنامه ی کتاب را بخوانید؛
  •         باز به سراغ سؤال بروید؛
  •         اگر نتوانستید پاسخ را پیدا کنید به گام‌ به‌ گام مراجعه کنید و پاسخ را مشاهده کنید؛
  •         اشکال خود را پیدا کنید و نکته‌ی تمرین را یاد بگیرید.

مشاهده مقاله  دانلود کتاب آموزشی و تستی فیزیک پیش دانشگاهی ۱

مضرات دانلود گام‌ به‌ گام دهم و استفاده نادرست آن

همانطور که در بالا نیز گفتیم دانلود گام‌ به‌ گام دهم و استفاده‌ی درست از آن خیلی هم خوب است اما اگر از آن درست استفاده نکنید فرآیند یادگیری شما را به هم خواهد زد. ابتدا بیایید ببینیم اصلاً استفاده نادرست چطور است؟

برای مثال نیما را در نظر بگیرید. نیما کلاس دهم است و معلم ریاضی گفته است تا برای جلسه‌ی بعد، دانش آموزان تعدادی تمرین در کتاب را حل کرده و به کلاس بیاورند. نیما هنوز درست درسنامه را متوجه نشده است و سریعاً به دنبال دانلود گام‌ به‌ گام دهم است. پاسخ‌های گام‌ به‌ گام را کاملاً کپی می‌کند و خیلی راضی است که تکلیفش را انجام داده ولی نمی‌داند که هیچ چیزی از مبحث یاد نگرفته است. شاید نیما بعداً که کتاب را برای امتحان می‌خواند این مبحث را یاد بگیرد ولی کارش سخت خواهد شد.

مضرات استفاده اینگونه ای از گام‌ به‌ گام چیست؟

مبحث را یاد نمی‌گیرید

قرار است که شما کتاب را یاد بگیرید. با استفاده نادرست از گام‌ به‌ گام مبحث را یاد نمی‌گیرید و این خودش مشکل ایجاد خواهد کرد. برخی می گویند که نوشتن خالی می‌تواند باعث یاد‌گرفتن بهتر مطلب شود ولی اینطور نیست و اثبات شده است که نوشتن صرفاً باعث به خاطر سپردن چیزی نمی‌شود. پس واقعاً باید ذهنتان با مطلب درگیر شود تا آن را به خوبی یاد بگیرید.

تنبل می‌شوید

این مورد مهم‌ترین تأثیر منفی دانلود گام‌ به‌ گام دهم و استفاده نادرست از آن است. یکبار که بدون یادگرفتن مطلب فقط پاسخ‌های داخل گام‌ به‌ گام را کپی کنید برای چند بار دیگر هم آن را تکرار خواهید کرد. چندبار که این کار را بکنید دیگر به خودتان زحمت نخواهید داد که مبحثی را یاد بگیرید و به هنگام امتحانات هم با حجم زیادی از مطالب مواجه خواهید شد که یاد نگرفته‌اید و ممکن است نتیجه‌ی خوبی از امتحان نگیرید.

به یاد داشته باشید قرار است مطالب کتاب را «یاد» بگیرید یعنی بتوانید به هر سوالی از آن مبحث پاسخ دهید.

اکنون‌که به دنبال دانلود گام‌ به‌ گام دهم هستید تمام موارد بالا را در نظر داشته باشید و مواظب باشید که از آن درست استفاده کنید.

 

مقالات خواندنی:

برنامه ریزی کنکور 1401 رایگان

تاثیر معدل در کنکور 1401

روش اصولی مطالعه واژگان و املای ادبیات فارسی

بهترین روش مطالعه زیست

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود