حذف کنکور 1401| آیا کنکور 1401 حذف می شود؟

حدف کنکور 1401

امکان حذف کنکور 1401 وجود دارد ؟

چند سالی است موضوع حذف کنکور 1401 یا عدم حذف آن، دانش آموزان و داوطلبان پذیرش در دانشگاه‌ها را سردرگم کرده است. در این بین، دشواریِ کنکور 99 باعث شده شایعات در خصوص حذف کنکور 1401 بیش از همیشه افزایش یابد. این دغدغه، نه‌تنها دانش آموزان را درگیر کرده بلکه والدین آن‌ها را نیز به فکر فرو برده است. حالا این پرسش‌ برای بسیاری از داوطلبان مطرح می‌شود که در صورت حذف کنکور چگونه می‌توان عادلانه و بی‌آنکه حقی پایمال شود، در دانشگاه و رشته‌ی موردنظر پذیرش بگیرند؟

  • سرنوشت کنکور 1401 چه میشود؟
  •  آیا اساساً می‌توان به حذف کنکور 1401 امیدوار بود یا نه؟ آیا حذف کنکور 1401 به نفع داوطلبان کنکور خواهد بود؟
  • نحوه ی کنکور 1401 چگونه است؟

سوالاتی از این قبیل، بسیارند! در این مطلب از مکتبستان، می‌خواهیم قدری درباره این موضوعات صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مزایا و معایب حذف کنکور 1401

در نگاه اول حذف کنکور عادلانه به نظر نمی‌رسد؛ زیرا کنکور رقابتی است که موفقیت در آن تا حد زیادی به عیار علمی دانش آموزان بستگی دارد.

واضح است که دانش‌آموزی با سطح معلومات اندک و حتی متوسط، نمی‌تواند شانسی برای نشستن روی صندلی دانشگاه‌های خوب کشور داشته باشد. همچنین نمره و معدل دیپلم نیز نمی‌تواند معیار مناسبی برای تعیین شایستگی داوطلب و ارزیابی توانایی‌های او برای ورود به دانشگاه باشد.

اما از سوی دیگر هم اگر عمیق‌تر به موضوع کنکور نگاه کنیم، می‌بینیم ماهیت کنکور نوعی بی‌عدالتی درون خود دارد! آزمونی که با تعیین زمانی محدود، سرنوشت جوانان را رقم میزند و درصورتی‌که داوطلب در همان چند ساعت به هر دلیلی نتواند بهترین عملکردش را ارائه دهد، زحمات یک‌ساله‌اش، به باد می‌رود.

بااین‌حال، تا به امروز استدلال‌های مختلفی در خصوص حذف یا عدم حذف کنکور 1401 مطرح شده که البته همچنان بحث پیرامون این موضوع ادامه دارد.

 

ورود به دانشگاه‌ها و موضوع سهمیه‌ها

موضوع سهمیه‌های خاص، یکی از اعتراضات رایج و البته تا حدی واردِ داوطلبان آزمون‌های سراسری است.

مقامات مسئول در توجیه این موضوع، استدلال‌های خاص خودشان را بیان می‌کند اما همان‌طور که مشاهده می‌کنیم داوطلبان همچنان قانع نشده و هر سال از این موضوع، به‌عنوان یکی از دلایل عدم موفقیتشان در کنکور یاد می‌کنند و مدعی هستند که در حقشان اجحاف می‌شود.

صرف‌نظر از حذف کنکور 1401 به نظر می‌رسد حتی اگر شرط معدل و آزمون‌های ورودی به دانشگاه، سازوکاری برای پذیرش داوطلبان باشند، کماکان مزایایی برای دانش‌آموزانی که مشمول سهمیه‌های خاص هستند، وجود داشته باشد.

البته موضوع تعیین سهمیه برای ورود به دانشگاه، بحثی پیچیده است که در اینجا فرصتی برای پرداختن به آن نیست. اما شاید برخی بازنگری‌ها در این زمینه از سوی مسئولان و تصمیم‌سازان، خالی از لطف نباشد. بااین‌حال، فراموش نکنیم که موضوع سهمیه کنکور به‌تنهایی هرگز نمی‌تواند سدی بر سر راه اراده یک داوطلب کنکوری باشد.

سهمیه در کنکور، موضوع جدیدی نیست و می‌بینیم که هر سال، داوطلبانی به رتبه‌های خوب دست پیدا می‌کنند که بسیاری از آن‌ها، از این امتیاز بی‌بهره هستند. بنابراین بهتر است خیلی فکرتان را درگیر این موضوع نکنید و آنچه را موظف به انجام آن هستید، به‌درستی انجام دهید. همین کفایت می‌کند!

آخرین سنگر، کنکور نیست!

با وجود همه‌ی مشکلات کنکور و دردسرهای آن باید بدانیم که موفقیت در کنکور، تنها راه خوشبختی نبوده و همه چیز به کنکور خلاصه نمی‌شود.

زندگی مفهومی به‌مراتب بزرگ‌تر از این حرف‌هاست و فراز و نشیب‌های بسیاری دارد که کنکور تنها یکی از چالش‌های کوچک آن است. ناکامی در کنکور به‌منزله‌ی پایان زندگی و تباهیِ آینده نیست.

صِرف شرکت در این آزمون پرحاشیه به‌خودی‌خود، تلاش و انرژی زیادی از دانش آموزان می‌گیرد؛ بنابراین داوطلبان و مخصوصاً والدین، نباید کنکور را با همه چیز اشتباه بگیرند! در صورت حذف کنکور 1401، دیگر موضوعی تحت این عنوان نیز مطرح نخواهد بود و والدین باید پذیرای این واقعیت باشند که زندگی فرزندانشان الزاماً وابسته به کنکور نیست و روزی باید این تفکر را که بعضاً سدی محکم در مسیر آمال و آرزوهای فرزندانشان است، کنار بگذارند.

مشاهده مقاله  تحلیل دروس عمومی کنکور 1401

راه‌های خوشبختی در زندگی، درست مثل راه‌های رسیدن به خدا می‌تواند به تعداد انسان‌های روی زمین باشد!

اضطراب و نگرانی

اضطراب و نگرانی حذف کنکور 1401 را به خود راه ندهیم!

موضوع حذف کنکور، سالیان سال است که مطرح می‌شود و هر سال شایعه‌ی حذف آن به گوش می‌رسد. اما حتی با وجود این و به‌رغم انتظار برای تحقق این اتفاق، هنوز هم تغییری در ماجرا رخ نداده و به نظر می‌رسد کنکور 1401 و همین‌طور کنکورهای چند سال بعد از آن، کماکان در صحنه می‌مانند. پس بهتر است بدنبال بهترین منابع کنکور باشید.

این خبر برای بعضی‌ها خوشحال‌کننده و برای بعضی دیگر، غم‌انگیز است. اگر عاشق رقابت هستید، طبعاً عدم حذف کنکور را اتفاق خوبی می‌دانید و اگر هم نیستید، حداقلش این است که باید تمام تلاشتان را در این رقابت به خرج دهید تا بعدها، جایی برای افسوس باقی نماند در همین راستا می توانید محاسبه تراز کنکور استفاده نمایید تا میزان آمادگی خود را بسنجید.

به‌عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید نه‌فقط در بحث کنکور بلکه در همه مراحل زندگی، تابع شرایط باشید و خود را برای مواجهه با هر حالتی آماده کنید.

حالا که کنکور احتمالاً حذف نمی‌شود، تلاش کنیم!

این گزاره فقط مخصوص کنکور 1401 نیست و شامل حال آن دسته از داوطلبانی هم که در کنکور 99 موفق نبوده‌اند، می‌شود.

اگر از داوطلبان کنکور 99 در تمامی رشته‌ها، به‌ویژه رشته‌های تجربی و ریاضی درباره کنکوری که تجربه کرده‌اند، سوال کنید ممکن است با جواب‌های بسیار ناامیدکننده‌ای مواجه شوید که عزم و امیدتان را برای موفقیت در کنکور، سست کند و باورهای شما را نسبت به کنکور 1401 تغییر دهید.

کنکور 99 به‌ تمامی داوطلبان نشان داد که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و داوطلبان نباید متصور شوند که اگر سالی کنکور سخت و یا آسان است، سال آینده عکس آن اتفاق خواهد افتاد و یا هر ساله سوالات دروس مختلف با یک رویه‌ی منظم مطرح خواهند شد.

کنکور 1401 می‌تواند بسیار آسان و یا حتی سخت‌تر از کنکور 99 باشد! اما مسئله‌ای که نباید فراموش شود و اراده‌ی ما را اسیر تندباد ترس و اضطراب کند این است که کنکور فقط و فقط برنامه‌ریزی و تلاش است و این دو، موفقیتتان در این رویداد علمی را تا حد زیادی تضمین می‌کنند. برای این منظور پیشنهاد میکنیم مقاله “برنامه ریزی کنکور ” را مطالعه کنید.

سختی و سادگی سوالات کنکور، نباید موضوع نگران‌کننده‌ای برایتان باشد. کافی است از درستی عملکردتان مطمئن شوید و آهسته و پیوسته در مسیری صحیح گام بردارید. ضمناً مشاوره کنکور می‌تواند نقش مؤثری در موفقیتتان ایفا کند و بهتر است از این سلاح مکمل، غافل  نشوید. فراموش نکنید حذف کنکور 1401 نیاز به شرایطی دارد که پیش بینی می شود این شرایط با زمان زیادی محیا می شود.

برخی از سوالات رایج

آیا حذف کنکور 1401 امکان پذیر است؟

چند سالی است موضوع حذف کنکور یا عدم حذف آن، دانش آموزان و داوطلبان پذیرش در دانشگاه‌ها را سردرگم کرده است. در این بین، دشواریِ کنکور 99 باعث شده شایعات در خصوص حذف کنکور 1401 بیش از همیشه افزایش یابد.

آیا حذف کنکور مزایا دارد؟

در نگاه اول حذف کنکور عادلانه به نظر نمی‌رسد؛ زیرا کنکور رقابتی است که موفقیت در آن تا حد زیادی به عیار علمی دانش آموزان بستگی دارد.

سرنوشت کنکور 1401 چه میشود؟

این دغدغه، نه‌تنها دانش آموزان را درگیر کرده بلکه والدین آن‌ها را نیز به فکر فرو برده است. حالا این پرسش‌ برای بسیاری از داوطلبان مطرح می‌شود که در صورت حذف کنکور چگونه می‌توان عادلانه و بی‌آنکه حقی پایمال شود، در دانشگاه و رشته‌ی موردنظر پذیرش بگیرند

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

یک نظر برای “حذف کنکور 1401| آیا کنکور 1401 حذف می شود؟

  1. احمد می گوید:

    به نظرم این سوال خیلیاست که آیا کنکور ۱۴۰۰ حذف میشود بنظرم لغو کنکور ۱۴۰0 به همین سادگیا نیست برداشتن کنکور 1400 توی این زمان کم امکان پذیر نیست بنظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود