تحلیل دروس عمومی کنکور 1401

تحلیل دروس عمومی کنکور 1401 | مکتبستان

تحلیل دروس عمومی کنکور 1401

سلام به همه­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم دروس عمومی کنکور 1401 رو براتون تحلیل کنیم و به صورت کلی ببینیم داستان از چه قرار بوده. همین اول کاری هم میخوام بهتون بگم که تو چند سال اخیر, ریتم سوالای کنکور جوری بوده که درسای عمومی خیلی میتونستن به بچه ها کمک بکنن. چون فقط تیپ بندی سوالا متفاوت شده و سوال سخت و عجیب به اون صورت نداشتیم.

یکی از استانداردهای مطالعه و تمرین، تمرین و تسلط روی سؤالات کنکورهای سال های گذشته است؛ زیرا این دسته از سؤالات استاندارد است و ما را در راستای اهداف خود پیش می برد. از جمله تمرین های کارآمد، بررسی سؤالات عمومی کنکورهای سایر رشته ها است. از طرفی تمرین سؤالات عمومی فرصتی برای یادگیری درس های عمومی است.

راهکار مناسبی که می تواند هر کدام از موضوعات بالا را پوشش دهد، دوره ی مجموعه کنکورهای عمومی سال های گذشته در فرصت تابستان است که در آزمون های تابستان به دلیل اهمیت این موضوع سؤالات ضمیمه نیز مطرح می شود. منبعی که این مجموعه ها را شامل می شود کتاب زرد عمومی است.

بنابرین بریم یه دید کلی از این سوالا داشته باشیم و بریم ببینیم کنکور 1401 چه خبر بود و چه بلایی سر درسای عمومی آورده بودن. این میتونه حسابی برای کنکور  1401 به شما خط بده این پست سیو لازمه ها، شب قبل کنکور هم باید یه نگاه بهش بندازی.

درس ادبیات فارسی  

یکی از درسای سخت کنکور 99 بود، ولی تو کنکور 1401 خیلی سوالا شبیه به 99 بود و دیگه چیز جدیدی نداشتیم. برای اولین بار تو بخش تاریخ ادبیاتی که هیچکس هم نمیزد یه تیپ سوال جدید دیده بودیم که دوباره تکرار شد.اینجوری که شعر رو داده بود و شاعر رو میخواست. پس اولا که بیخیال تاریخ ادبیات بشید. سوالای آرایه حسابی وقت گیر و پیچیده اومده بود

دو تا سوالات قرابت معنایی هم اصلا جوابی نداشت. برعکس هر سال بخش لغت و املا یکم سوالاتش ساده تر بود. پس اگر رو سوالی شک داری نزن و اگر میبینی سوالی وقت گیره، سریع ازش رد شو.برای تحلیل این درس تو تستای قرابت هر کلید واژه ای که به مفهوم خاصی اشاره میکرد رو یادداشت کنین تو بحث واژگان اگر لغت جدیدی دیدین که تو کتاب نبود حتما یادداشتش کنین. از آرایه های مهم نکته بردار، مثلا کنایه ها یا ایهام های خاص برای یک کلمه یا عبارت رو حتما با دقت بررسی کنین.

درس عربی

برخلاف سال گذشته خیلی سوالای راحتی داده بودن.حتی میشد بهش لقب ساده ترین درس کنکور 1401 رو بهش داد.

تمام 25 سوالش ساده بود سوالای قواعد کاملا روتین بودن و حتی سوال تکراری هم داشت. خلاصه که راحت و روتین بود، سوالای ترجمه امسال وقت گیر بود و باید از بعضی ها رد میشدین، تو سه تا تست ترجمه هم قواعد (فعل مضارع) و (وصف و اضافه) رو داشتیم، که خیلی باید براشون زمان بذارین. بعد از دو سال از قواعد دوازدهم هم سوال اومد، پس قواعد هر 3 سال رو با دقت بخونین.

امسال تو سوالای تحلیل صرفی، تیپ (عین الخطا) داشتیم که تقریبا جدید بود و بهتره تو هر قسمتی از این مدل هم تست کار کنین. برای تحلیل این درس تو بخش ترجمه هر لغت جدیدی دیدی یادداشت کن, برای قواعد هر قسمتی که اشتباه داشتی رو تو جزوت علامت بزن که مجدد مرور کنی برای درک مطلب هم توجه کنید که روی چه سبک سوالایی مشکل دارین و متناسب با همون برنامه تست زنی از منبع تخصصی درک مطلب برای خودتون بچینین.

درس دین و زندگی

دینی رو راحت میشد 70 به بالا زد یکی از سوالا فقط سخت بود و اذیتت میکرد. بر خلاف سال های قبل سوالات آیات هم کم شده بود. و از متن و شعر های حسابی سوال اومده بود پس این چند روز حواست به متن باشه، شعر ها رو هم دقیق تر بررسی کن.

مشاهده مقاله  بهترین روش تحلیل آزمون ها – تحلیل آزمون چگونه است

خلاصه که باید تفکیک بین آیات و متون رو رعایت کنی ولی حتما به سوالا هم توجه داشته باشی. خیلی از گزینه ها میتونه دام دار باشه ولی به چشم نیاد. پس لازمه هر درسی رو حد اقل دو بار تا کنکور بخونی. برای کنکور 1401 میتونه سوالای مفهومی و سخت تری داشته باشه.بهتره همه آیات رو کامل مسلط باشین و تمام گزینه ها رو بررسی کنین. دیگه صرفا خوندن متن کتاب کمکتون نمیکنه و باید بخش به بخش تست بزنین و  نکاتش رو کامل یاد بگیرین.

برای تحلیل درس دینی تو مفاهیم آیات هر نکته جدیدی که دیدی تو کتاب درسیت کنار همون آیه اضافه کن سوالایی که از متن اشتباه زدی اگر به صورت موردی و گزینه ای بودن برای خودت یادداشت کن و اگر مفهومی از متن درس بود، تو کتاب هایلایتشون کن که اون قسمت ها رو با دقت بیشتری تو دورهای بعدی بخونی.

درس زبان

میرسیم به چالشی ترین درس کنکور عمومی, معمولا برای این درس بچه ها به دو دسته تقسیم میشن. یه گروه که کلاس زبان رفتن و خیلی بهتر از کنکور همه مطالب رو بلد هستن و یه گروه هم که کلا از زبان هیچی متوجه نمیشن و حتی نمیدونن سوال از اونا چی میخواد.

ساختمان و روند سوالای زبان دقیقا مثل سال های قبل بود البته یکی از درک مطلب ها سخت تر از همیشه بود و زمان گیر بود ولی 50 درصد رو راحت میشد زد. به نظرم تا میتونی لغت مرور کن، از درک مطلبم نترس، یدونش راحت میاد. برای تست های گرامر حتما قواعد مربوط به تستی که اشتباه زدید رو برای خودتون بنویسین. تو بخش لغات هم هر لغت جدیدی که دیدید با معانی مختلف و کاربردش تو جمله یادداشت کنین.

اگر تو بخش کلوز و درک مطلب هم مشکل دارید حتما متن رو کامل بررسی و ترجمه کنین و تو برنامه هفته بعدتون یک شب در میون تست کلوز و درک مطلب قرار بدید.
یه نکته مهم هم برای تحلیل ها بهتون بگم

ببینین به صورت کلی یه تحلیل دقیق و اصولی باید این شرایطی رو که بهتون میگم داشته باشه, در واقع خیلی مهمه که تمرکز شما اول از همه روی این سه اصل باشه.

۱- سوالات درستی که شانسی زدیم رو تشخیص بدیم و راه حل درستشم یاد بگیریم

۲-سوالایی که غلط زدیم رو کامل بررسی کنیم و حتما چند تست مشابهش حل کنیم

۳- سوالایی که نزدیم رو بررسی کنیم و نکته و روش حلش رو یادداشت کنیم

رفقا یه تحلیل خوب کمکنوم میکنه که نقاط ضعف اساسی شما برای کنکور 1401 کجاست و شما کجای یه درسو نخوندین و اصلا بهش تسلط ندارین پس بیشتر به اون بخش از درس بپردازید؛ این سوال ها رو هم در دفتر مخصوص یادداشت کنین و بعد خوندن اون بخش از درس دوباره به مطالعه سوال ها بپردازید. در کل بررسی آزمون از خود آزمون هم مهمتره پس بررسی آزمون رو جدی بگیرید.

راستی موقع تحلیل و ارزیابی آزمون، توجه به نقاط ضعف و قوت و موفقیت یا عدم موفقیت در مدیریت زمان حائز اهمیت است. در موقع تحلیل و ارزیابی آزمون، متوجه می شویم که صورت برخی از سوالات را درست نخوانده ایم. که این هم به نوبه خود، یکی از شایع ترین اشتباهاتی است  سر جلسه آزمون رخ می دهد. در نتیجه، تحلیل و ارزیابی درست و منطقی آزمون، جزء لاینفک آزمون های آزمایشی است که باید در همان روز آزمون آزمایشی به آن پرداخته شود.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود