چگونگی تکمیل تابلوی دوران طلایی نوروز93 + دانلود

دوران طلايي نوروز  چون واقعا  يك دوره طلايي است به اين خاطر كه از الان برنامه ريزي مي كنيم و توضيحات اين دوره را شروع مي كنيم كه دانش آموزان آماده بشوند تا براي اين دوره برنامه ريزي كنند و از اين دوره بيشترين استفاده را كنند.

چون در اين برنامه دانش آموزان طبق برنامه راهبردي جلو آمده اند كلي كار انجام داده اند، كلي درواقع برنامه هاي دو هفته اي را اجرا كرده اند و يك دوره نيمسال اول و پايه ها را براي دوره طلايي گذاشته اند يعني از 23 اسفند تا 22  فروردين دو تا آزمون جدي داريم به نام 7 فروردين و 22 فروردين كه دوره پايه و پيش يك يا همان نيمسال اول به خاطر همين اين دوران بسيار اهميت دارد  و در واقع يك نقطه عطفي است كه دانش آموز وارد اين روزهاي نزديك بهكنكور مي شود و بايد كارها را جمع و جور كند و توشه اش را ببندد و براي روزهاي كنكور آماده شود.

 

سوالات رایج برنامه نوروز نوروز

شما دانش اموزان هميشه چند تا سوال داريد معمولا مطرح مي كنيد كه حالا مي خواهم يك دوره جديدي را به نام دوره طلايي نوروز شروع كنم از 23 اسفند شروع مي شود از كجا شروع كنم به خواندن؟

چه بخوانم؟ كدام منبع را بخوانم، كدام كتاب را بخوانم و اصلا چه مباحثي و چه درس هايي را بخوانم، آيا مي رسم تمام كنم؟ تمام مي كنم يا نه؟

تابلوی دوران طلایی نوروز93

آیا میرسم در نوروز تمام کنم؟

من به دانش آموزان مي گويم تمام كردن مهم نيست مهم اين است كه آن حجمي را كه بايد در حد توان من هست تمام كنم ما داريم دانش آموزان برتري كه نرسيدند يك مباحثي را بخوانند و اين را دانش آموز بايد بفهمد و بداند كه  چه كار كند، به هدفم مي رسم يا نه؟

اين كه يك  هدفي داريد و بايد بدانيد كه چه كار كنيد، امروز از اين دوره اي كه داريم يعني دوره طلايي نوروز به خوبي استفاده كنيد و راه كار آن را به شما ياد مي دهيم.

ما بايد بياييم يواش يواش دانش آموزان بامباحث آشنا بشوند، خيلي كلي خوانده اند و الان  زمان است كه دانش آموزان بايد مباحث  را مورد توجه قرار دهند نه  اين كه  بگويند فيزيك من خوب است يا نه، فيزيك من در حد 60، 70 است يا نه، سوال بايد تغيير كند مثلا دانش آموز بايد بگويد مبحث مثلا هندسي من چطور است؟

اين ها كجا آمده است يعني يك كل را نبينيم و جزئيات هر درس را كه تبديل مي شود به مباحث، هندسي، ترموديناميك و.. مثلا در رياضي شما داريد: حد، مشتق، پيوستگي كاربرد مشتق اين ها در درس هاي مختلف است پس ما بايد روي مباحث فكر كنيم اين مباحث را از كجا مي بينيد، دانش آموزي كه آزمون هاي كانون را شركت كرده و با آزمون هاي كانون ادامه مي دهد يك كارنامه اي  به نام كارنامه مبحثي دارد.

يعني نمره هر مبحث آن  در هر درسي مشخص است يعني دانش آموز مي داند كه نمره هندسي او چند است و چند از ده جواب داده ام و رنگ آن آبي، قرمز، سبز يا زرد است و كاملا اين  تفكيك شده است يا در آزمون هاي 27 دي و 11 بهمن دانش آموز دو آزمون داده است كه اين دو آزمون قرار است به نوعي تكرار شود در 7 و 22 فروردين و دانش آموز در آنجا شبيه اين آزمون ها را مي دهد پس ميايد  مباحث را مشخص مي كند.

در اين جا يك تابلويي است به نام تابلوي دوره نوروز و از كجا شروع  مي شود روي درس ها نام درس مثلا فيزيك، در عيد قرار است كدام مباحث را روي آن تمركز كنم، آن  مباحث راانتخاب مي كنم، چگونه انتخاب مي كنم مي روم از كارنامه مبحثي و نتايج آزمون 27 دي و 11بهمن آن مباحثي را كه  روي آن مي خواهم كار كنم انتخاب مي كنم و در اين جا مي نويسيم.

مثلا به طور نمونه من در فيزيك مي خواهم در عيد نور هندسي و ترموديناميك و مغناطيس القا را كار كنم و حالا رنگمن در اين مباحث چگونه است، نور هندسي من آبي، ترموديناميك  سبز و مغناطيس والقا زد است استراتژي هايي كه براي برخورد با هر كدام از اين مباحث دارم متفاوت است و اين رنگ ها از كجا آمده است، آبي يعني بيش از بازده بودم يعني مثلا من يك دانش آموز 6 هزار هستم و از ده تا در درس فيزيك قرار بوده به 6 سوال پاسخ دهم، من آمده ام در نور هندسي از ده تا به 7 تا جواب داده ام يعني من يكي از بازده ام  بالاتر بوده ام، سبز آنهايي است كه منطبق هستم با همترازهاي خودم و زرد يعني مباحثي كه از هم ترازهاي خودم يك واحد كمتر هستم و قرمز هم مباحثي است كه من بيش از يك واحد كمتر هستم  و خاموش هم يعني مباحثي كه اصلا كار نكرده ايد.

 

همه مباحث را در نوروز کار کنید !

يك  نكته اي را بگويم اين كه سعي كنيد تمام درس هايتان را بنويسيد يعني درسي را در ايام نوروز شما جا نيندازيد و نگوييد كه كار نمي كنيد نخير بلكه همه را بايد كار كنيد در مباحث در درسي كه وضعيت خوبي داريد آن مباحث را كمتر كار كنيد.

 

توجه به رنگ بندی هایتان در تابلوی دوران طلایی نوروز93

قسمت بعدي وقتي مبحث را انتخاب كرده ام، حالا مي خواهم ببينم از چه منابعي براي اين كه اين درس را ارتقا دهم بخوانم، من از آبي شروع مي كنم چون مي خواهم به دانش آموزان بگويم كه دردوره طلايي نوروز قرار نيست بروم روي ضعف ها كار كنم اتفاقا بايد نقاط قوتم را تقويت كنم وتثبيت كنم، درس هاي آبي را به نظر من بيشتر تست كار كنيد.

مشاهده مقاله  تاثیر معدل در کنکور94

درس هايي كه سبز هستند برويد يك مقدار مسائل تشريحي و يك مقدار تست بيشتر كار كنيد، در اينجا نشان مي دهد كه منابعتان را چگونه انتخاب كنيد مثلا دانش آموزي كه بايد تست بيشتري كار كند كتاب هاي آبي را و كتاب نوروز را كه كتاب محوري اين دوره است كار مي كند.

درس هاي زرد و قرمز را مي رويد با توجه به بودجه بندي كنكور آن ها مي بينيد، مثلا شما يك مبحثي است و يك حجمي دارد و اوضاع شما يا زرد است و يا قرمز مي گوييد من اين را چه كار كنم مي رويد بودجه بندي آن مبحث را مي بينيد كه از اين مبحث در سال هاي گذشته مثلا يك سوال يا بعضي سال ها سوالي نيامده است گزينش مي كنيد و مي گوييد اين مبحث را من از آن گذشته ام  و روي آن كار نمي كنم اما اين مبحث را كه الان اوضاعم قرمز است اما بودجه بندي بالايي دارد را در برنامه ام مي آورم و روي آن كار مي كنم پس در قسمت منابع آن كتاب ها و منابعي كه از آن استفاده مي كنيد را مثلا در اينجا كتاب درسي جزوه معلم و كتاب نوروز را آورده ايم.

در قسمت بعدي بايد به سمتي برويد كه هدفگذاري و برنامه ريزي كنيد، چند سوال است كه بايد پاسخ دهيد، چند ساعت براي اين مبحث مي خواهم وقت بگذارم؟

 

میزان وقت گذاشتن برای هر درس در نوروز

شما در مجموع در طول پاييز و زمستان چقدر براي اين درس وقت گذاشته ايد، از كجا بايد بفهميد؟ دفتر برنامه ريزيوقتي گفتيم آن روزانه و ساعت ها را بنويسيد را يك جمع كلي در صفحه 182 برنامه ريزي داريد مي رويد در آن جا و مي گوييد مثلا فيزيك را در طول اين دوره كه خوانده ام مثلا من هفته اي 9 ساعت خوانده ام  و تا الان جمع آن مثلا شده است 150 ساعت و آن را مي نويسيم و در اين جا خودش را نشان مي دهد كه من به كدام درس ها وقت زيادي گذاشته  ام و در كدام درس ها كوتاهي كرده ام و حالا براي آن مبحثي كه مشخص كرده ام مثلا در فيزيك سه مبحث را انتخاب كرده بودم كه چند ساعت وقت بگذارم.

مثلا دانش آموز مي گويد من  در طول عيد مي خواهم 12 ساعت بخوانم، از ده تا چند تا را جواب بدهم هدفگذاري من اين است  كه از ده  تا  6 تا شوم و نهايتا مشخص مي كنيد كه براي اين مبحث چند تا تست و چندد تا مساله و چند صفحه درس در نظر گرفته ايد بخوانيد.

مثلا براي اين كتاب ده تا مساله از كتاب دو سالانه در نظر گرفته ام  يا از كتاب درسي يا سوالاتي كه داريد 65 تست را در نظر گرفته ايد و 44 صفحه كتاب را در نظر گرفته ام كه در طول اين دوران بخوانم.

دانش آموزان توجه كنيد اين دوره نامحدود نيست براي 7 فروردين كه  تابلوي آن را داريد پر مي كنيد، 7 فروردين يك تابلو دارد و 22 فروردين هم يك تابلو دارد تابلو  7 فروردين زماني كه از 23 اسفند تا 7 فروردين داريد چند روز مي شود، 14 روز شما حداكثر زماني كه مي توانيد بگذاريد مثلا يك دانش آموزي فول تايم مي تواند كار كند 160 ساعت است  پس نامحدود نيست نمي تواني بگويي كه مثلا من براي فيزيك 50 ساعت وقت مي گذارم پس بقيه درس ها چي.

تابلو 7 فروردين چه آزموني دارد آزمون دوره دروس پايه، تابلوي يك تفاوتي كه دارد يك ذره بين مي اندازد در قسمت برنامه  و بزرگ مي كند مي گويد دانش آموز اين جا را بايد توجه ويژه اي كنيد و از الان بيايد نقشه آن را بريزيد  اين تابلو را مي گذارد و نقشه را مي كشد مثلا من روز 23 چه مي خواهم بخوانم از كجا به كجا برسم و كدام مبحث را بخوانم و حالا مبحث را كه مي خواهم بخوانم چه منابعي، چه صحفه اي، كدام مساله تستي اين را از الان تشخيص مي دهم و مشخص مي كنم و  براي آن موقع نمي گذارم به نوعي اين تابلو به شما كمكمي كند كه آن روز نمي خواهد تصميم بگيريد شما تصميم را از الان گرفته ايد و منابع را در اين قسمت مشخص كرده ايد ونهايتا مجموعه ساعت هايي را كه از دفتر برنامه ريزي استخراج كرده ايد در اين قسمت مي نويسيد و چند ساعت درس مي خواهيد بخوانيد و چند از ده هدفگذراي و نهايتا چند تا تست و چند مساله و چند صفحه از كتاب را قرار است بخوانيد.

دانش آموز عزيز توجه كنيد شما قرار است يك نقشه واقعي كه شما را به مقصد برساند انتخاب كنيد پس دقت كنيد باتوجه به محدوديت زمان شما براي برنامه ريزي يعني از 23 اسفند تا 7 فروردين و از 7 فروردين تا 22  فروردين شما مي خواهيد يك برنامه منطقي را در تابلو وارد كنيد ونهايتا بتوانيد يك برنامه بسيار دقيق و خوب را بنويسيد و بتوانيد اجرا كنيد.

درسايت پایین این تابلو برای دانلود هست ، دانلود کنید  و شروع به كار كنيد و بودجه بندي سوالات كنكور كه اشاره كرديم براي درس هايي كه قرار است بيشتر روي آن كار كنيد به شما كمك مي كند هر مبحثي در سالهاي گذشته چند تا سوال در كنكور آمده است و شما مي توانيد اضافه كنيد و استفاده كنيد و يك برنامه خوب را رقم بزنيد.

 

 

دانلود تابلوی دوران طلایی نوروز93

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

2 نظر درباره “چگونگی تکمیل تابلوی دوران طلایی نوروز93 + دانلود

  1. زینب می گوید:

    من تازه شروع به درس خوندن کردم
    آزمون 9 اسفند 23 اسفند رو دادم
    با این وجود واقعا سردرگمم تو عید چیکار کنم؟
    بغیر از کتاب نوروز و زرد عمومی
    رشته ریاضی

    • دکتر علی کاویانی می گوید:

      برنامه نوروزی رو که ما تو صفحه اصلی پستش رو گذاشتیم رو تهیه کنین نوروز رو با همون پیش برین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود