تابستان | بچه ها امیدوار باشید

مقاله مشاوره ای انگیزشی

يادت هست وقتي 5، 6 ساله بودي تا مي‌گفتند مي‌خواهيد چه‌کاره شويد با ذوق و شوق فراوان مي‌گفتيد: «خوب، معلوم است دکتر… مهندس… معلّم… .»

يادت هست وقتي با بابا از جلوي مغازه اسباب‌بازي‌فروشي مي‌گذشتي، اصرار مي‌کردي که آمبولانس پشت ويترين را برايت بخرد؛ چون از همان بچگي دوست داشتي پرستار باشي؟ يا گوشي پزشکي مي‌خواستي چون دوست داشتي وقتي صداي قلب دوستانت را گوش مي‌دهي در همان لحظه خودت را دکتر فرض کني. هميشه در بازي مي‌گفتي: «من معلم باشم» چون مي‌خواستي معلم بودن را تجربه کني يا وقتي قطعه‌هاي پازل را کنار هم مي‌گذاشتي و تصوير يک ساختمان را درمي‌آوردي مي‌گفتي: «آره، مي‌خواهم يک مهندس بشوم.»

تابستان  | بچه ها امیدوار باشید
تابستان | بچه ها امیدوار باشید

از همان بچگي به آينده‌‌تان فکر مي‌کرديد و در ذهنتان تصوراتي داشتيد؛ چون مي‌دانستيد آينده در انتظارتان است و بايد خودتان آن را بسازيد. اين‌ها همه رؤياهاي کودکانه‌ي شما بودند که البته صادقانه هستند. پس الان زمانش رسيده که به تمام رؤياهاي کودکانه‌تان رنگ واقعيت ببخشيد. الان زمان آن است که براي رسيدن به آرزوهاي‌تان تلاش کردن را ياد بگيريد و ادامه بدهيد. الان زمان آن است که تلاش کنيد تا صفحه‌ي ديگري از کتاب زندگي‌تان را باز کنيد؛ صفحه‌اي رو به آينده‌اي روشن، آينده‌‌اي تضمين‌شده و زيبا.

کافي است کمي فکر کنيد، کمي همّت کنيد، بدون شک مي‌توانيد؛ چون هيچ چيز سد راه شما نيست. هيچ چيز نمي‌تواند شما را از تلاش بازدارد. هيچ چيز نمي‌تواند شما را از موفقيّت دور کند الاّ خودتان.

مشاهده مقاله  بهترین اتفاق ۹۷ من

اگر فکر کنيد که هيچ آينده‌اي نداريد و يک زندگي تيره و تار با سختي‌هاي بسيار در انتظار شماست، شک نکنيد که زندگي‌تان همان مي‌شود که فکر مي‌کنيد؛ ولي اگر فکر کنيد به سمت آينده‌اي روشن با موفقيت‌هاي بسيار و با افتخارات بزرگ، گام برمي‌داريد باز هم شک نکنيد که چنين آينده‌اي، دوان دوان به سوي شما خواهد آمد. آدمي ساخته‌ي افکار خويش است. به هر چه بينديشيد به همان خواهيد رسيد. فقط کافي است با اراده‌ي قوي، افکار نااميدکننده و بازدارنده را از خودتان دور کنيد و با آرامش، قدم در اين مسير پر فراز و نشيب بگذاريد.

در کنار هواي داغ تابستان و در کنار تفريحات تابستانه، با بستني‌هاي تابستاني يا در کنار يک ليوان شربت خنک که 3 قالب يخ هم داخلش است و عصرها با طعم دلچسبش تمام گرما را از وجودتان مي‌گيرد، در کنار همه‌ي اين‌ها فقط کافي است کمي هم با کتاب‌ها همنشين باشيد. اگر اين تابستان تلاش کنيد بدون شک، تابستان بعدي نتيجه‌ي زحمات خود را مي‌بينيد. اين تابستان بهترين، زيباترين و در عين حال ماندگارترين تابستان شما مي‌شود؛ چون مي‌خواهيد براي سرنوشت و آينده‌ي خود تلاش مي‌کنيد و هيچ چيز بهتر از اين نيست. با شناختي که از خودتان داريد هدفي را در نظر بگيريد (مثلاً رشته‌ي دانشگاهي آينده) و براي رسيدن به آن تمام تلاش خود را بکنيد. افراد سخت‌کوش، هميشه بهترين نتيجه‌ها را مي‌گيرند.

سخن آخر – تابستان

کنکوري‌هاي عزيز! در اين مسير پر فراز و نشيب، ما هم با شما هستيم؛ از تابستان تا روز کنکور.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود