بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99 – دانش آموزان نظام جدید

بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99 – دانش آموزان نظام جدید

اگر فکر می‌کنید که درس زبان انگلیسی یکی از فرصت‌های ناب برای سبقت از رقیبان است، شما نصف راه را پیموده‌اید. قطعاً زبان انگلیسی این نقش را ایفا می‌کند. و سال‌هاست که داوطلبان هوشیار به کمک این درس رتبه‌های خوبی بدست می‌آورند. اما از طرفی درصد بالایی از داوطلبان با نگرشی متفاوت خود را می‌بازند. و با خود فکر می‌کنند که: 

زبان انگلیسی درس خیلی سختی است …
نمی‌توانم در این درس به درصد مطلوب خودم برسم … 
زمان لازم برای مطالعه این درس را ندارم …
زمان خیلی محدود است …
تاثیری در رتبه من ندارد …
برای موفقیت در این درس باید هزینه کنم …

پس کتاب زبان انگلیسی را می‌بندم و با ان خداحافظی می‌کنم تا روز آزمون‌های نهایی. 

و به همین شکل ما می‌بینیم که بسیاری از افرادی که استعداد لازم را برای کسب نتیجه خوب دارند، به همین سادگی خود را می‌بازند. 

اما امروز ما در همین صفحه و در وبسایت مکتبستان شما را برای موفقیت در این درس آماده می‌کنیم. ولی باید قول بدهید که موارد بالقوه زیر را در باور خود بالفعل کنید. 

زبان انگلیسی درس خیلی آسانی است …
می‌توانم در این درس به درصد مطلوب خودم برسم … 
زمان لازم برای مطالعه این درس را دارم …
زمان خیلی زیاد است …
تاثیری در رتبه من دارد …
برای موفقیت در این درس باید هزینه کنم …

اگر دقت کنید همه نتوانستن‌ها به توانستن‌ها تبدیل شد ولی تنها فاکتور هزینه تغییر نکرد. بلی شما برای موفقیت باید هزینه کنید. هزینه همیشه پول و دارایی نیست. هزینه اصلی زمان و انرژی و انگیزه است. از این رو باید بخواهید تا بدست بیاورید. 

بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99 – دانش آموزان نظام جدید

ما در این مقاله به 4 بخش اصلی درس زبان می‌پردازیم و نحوه موفقیت در آن را نیز برای شما نشان می‌دهیم. 

1- لغت و گرامر

تعداد تست در این بخش 

12 عدد 

درصد 

48 درصد 

 

اولین بخش سؤالات زبان کنکور لغت و گرامر است. البته 80 درصد این بخش لغت یا دانش واژگانی است که گرامر تقریباً 20 درصد تست‌ها را شامل می‌شود. به هر حال مهم‌ترین بخش کنکور زبان نیز همین بخش است. 

بهترین منبع کنکور زبان برای بخش لغت و واژگان: لغت‌های موجود در متن کتاب درسی + لغت‌های آکادمیک و رایج 

بهترین منبع برای لغت‌های کتاب درسی، همان کتاب درسی است. اما چنانچه سلیقه شما استفاده از کتاب‌های درسی نبود، می‌توانید از خط سفید و یا سایر منابع مورد علاقه خود استفاده کنید. ولی برای لغت‌های رایج و آکادمیک که در کنکور می‌آید، باید از منابع معتبر دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال کتاب Oxford word skills سطح intermediate یکی از گزینه‌های خوب برای ساخت دایره واژگانی است. برخلاف کتاب خشک و بی روح 504 این کتاب از سبک بهتری برای آموزش واژگان استفاده کرده است. 

2- کلوز تست 

تعداد تست در این بخش 

5 عدد 

درصد 

20 درصد 

 

کلوز تست یک پاراگراف متن است که واژگان آن حذف شده و به صورت جای خالی ارائه می‌شود. برای هر جای خالی 4 گزینه در نظر می‌گیرند، که فقط یکی از این گزینه‌ها درست است. خیلی‌ها معتقدند که با حذف گزینه می‌توان به پاسخ درست رسید، ولی به نظر ما در پاسخ به تست‌های کلوز تست حتی نیاز به حذف گزینه هم نیست. پیس چیکار باید کرد؟

روش پاسخ به این نوع سؤالات به این صورت است که در ابتدا شما باید متن را بدون توجه به جاهای خالی بخوانید. در ضمن خواندن به ایده یا پیام پاراگراف هم فکر کنید و گزینه‌ی درست را حدس بزنید. در بار دوم که متن را می‌خوانید می‌توانید به راحتی در انتخاب گزینه درست به یقین برسید. 

بهترین منبع کنکور زبان برای بخش لغت و واژگان: دانش واژگانی + تسلط به درک مفهوم 

برای این که در این بخش موفق شوید باید دایره واژگان وسیعی داشته باشید که ما منابع تاپ را در بخش لغت و گرامر توضیح دادیم. اما برای تسلط به مفهوم متن، شما باید متن‌های مختلف و زیادی خوانده باشید. برای پاسخ به این بخش هیچ فوت و قنی وجود ندارد. تنها یک روش مطمئن وجود دارد که آن را هم گفتیم. پس باید هزینه کنید و با وقت و انرژی که تنها سرمایه شماست، نمونه‌های متعددی را حل کنید. 

کتاب‌های کمک درسی و کنکوری برای این بخش تمرین‌های متعددی در نظر گرفته‌اند. هر انتشاراتی که دوست دارید انتخاب کنید. گاج، خیلی سبز، ایکس، ایگرگ … مهم آن است که شما با ممارست و شناخت نمونه‌های مختلف در این بخش به تسلط برسید. و حتماً از روشی که در بالا گفتیم استفاده کنید. 

3- ریدینگ و درک مطلب 

تعداد تست در این بخش 

5 عدد 

درصد 

20 درصد 

 

ریدینگ خیلی از داوطلبان را می‌ترساند. به همین سبب خیلی از داوطلبان از ظاهر آن ترسیده و روی درس زبان یک خط می‌کشند.
اما این طور نیست. با دو تا تکنیک اسکیم و اسکن و مطالعه بهترین منبع زبان کنکور آروزی کسب درصد بالای 90 در کنکور زبان برای شما یک خاطره می‌شود. 
بهترین منبع زبان کنکور برای بخش ریدینگ: مطالعه کتاب‌های داستان سطح بندی شده هر روز به مقدار نیم ساعت +ریدینگ های کتاب درسی + متن‌های ریدینگ سال‌های قبل 
یادداشت: مهم‌ترین موئلفه در پاسخ به تست‌های ریدینگ رسیدن به سرعت بالا در خواندن متن و همچنین درک متن در سرعت بالای خواندن. این مهارت هم فقط با تمرین و ممارست بدست می‌آید. 

با توجه به سطح خودتان در زبان انگلیسی از 1 تا 5، از کتاب‌های سطح بندی شده مک میلان یا آکسفورد استفاده کنید. در تهران و سایر مراکز استان به هر کتاب فروشی زبان مراجعه کنید از این کتاب‌ها پیدا می‌شود. 

ریدینگ های کتاب درسی (vision) را بارها بخوانید. این متن‌ها استاندارد و منابع بالقوه برای یادگیری واژگان و جملات جدید است. 

برای تمرین بیشتر از کتاب‌های کمک آموزشی یا کنکوری استفاده کنید. باز هم این منابع نسبت به یکدیگر برتری ندارند. به عبارتی دیگر ما می‌خواهیم نمونه متن‌های ریدینگ زبان را مطالعه کنیم. البته نگران این هم نباشید که متن‌های کنکور نظام جدید کم و محدود است. شما متن‌های زبان کنکور نظام قدیم را مطالعه کنید. در بحث ریدینگ نظام جدید با نظام قدیم تفاوتی ندارد. 

بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99 - دانش آموزان نظام جدید
بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99 – دانش آموزان نظام جدید
مقالات خواندنی: 

بهترین منابع کنکور 99 

بهترین منبع شیمی کنکور

بهترین منابع شیمی کنکور برای داوطلبان کنکور 99

بهترین منبع کنکور عربی

بهترین منبع ادبیات کنکور 

بهترین منبع فیزیک کنکور 

 

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود