بهترین مدرس کنکور کیست؟

بهترین مدرس کنکور کیست؟

رسیدن به پاسخ این سؤال یعنی پشت سر گذاشتن خوان اول کنکور است. خیلی از کنکوری‌ها با سؤالات زیادی شب را روز می‌کنند و پاسخ را نمی‌یابند. بهترین مدرس کنکور کیست؟ یکی از این سؤالات است، که باید به آن پاسخداد. باید این سؤالات تکراری و مرموز را پاسخ داد تا تمرکز باورنکردنی را در ضمن درس خواندن تجربه کرد.

بهترین مدرس کنکور کیست؟
بهترین مدرس کنکور کیست؟

آیا شما می دانید بهترین مدرس کنکور کیست؟

 

اگر پاسخ را می دانید، ادامه متن را نخوانید!

مادر ترزا می‌گوید:  «اگر 100 کودک گرسنه هستند و فقط یکی را می‌توانی سیر کنی یکی را سیر کن. نگران 99 کودکی که نمی‌توانی سیر کنی نباش؛ اگر نگران آن‌ها هم باشی، هیچ کاری نمی‌توانی بکنی. این کارها را همین امروز انجام بده والا فردا همین کودک هم می‌میرد.»

در متن کارتان و روزهایی که برای کنکور می‌خوانید به این کلام بیاندیشید. آیا می‌توانید با همه مدرس‌های کنکور درس بگذرانید؟  آیا می‌توانید همه روش‌های آمادگی برای کنکور را اجرا کنید؟ آیا می‌توانید هر محتوایی را امتحان کنید؟ آیا فرصت آن را دارید که همه کتاب‌های تست را بخوانید؟

خیر!

شما یک کنکوری هستید و زمان آزمون خطا ندارید. خصوصاً افرادی که یازدهم را تمام کرده‌اند باید در روش مطالعه و منابع کنکور خود اطمینان حاصل کنند و باید بهترین مدرس کنکور را تا الان که دارید این متن را می‌خوانید پیدا کرده باشند.

 

در موفقیت کنکور منطق بر احساس پیروز می‌شود

این یک قائده کلی است و در کنکور بسیار صدق می‌کند. متخصصان سنجش و ارزشیابی معتقدند که برای موفقیت یک شخص مدرس یا استاد به طور میانگین تنها 30 درصد مؤثر است. البته این درصد ممکن است کمی بیشتر و کمتر نیز باشد. بنابراین کنکوری عزیز، شما هم چشم های خود را باز کنید. تنها شما هستید که می‌توانید موفقیت خود را رقم بزنید. پس این تابوی سؤال بهترین مدرس کنکور کیست؟ را باید شکست.


اگر تأثیر منابع و محتوای خوب را هم از 30 درصد کم کنیم؛ عملاً بهترین مدرس کنکور در برابر یک منبع و محتوای خوب شکست می‌خورد.

یادداشت: چنانچه به یک منبع خوب دسترسی دارید، نیازی نیست که این منبع را با بهترین مدرس کنکور بخوانید یا خودتان در خانه یا کتابخانه منبع و محتوای خوب را بخوانید. سلف استادی یا خودآموزی یکی از روش‌های جایگزین مدرس است. البته دوباره تاکید می‌کنیم این کار زمانی جواب می‌دهد که منبع و محتوای خوب در اختیار داشته باشید.

 

جدای از این تفکر که بهترین مدرس کنکور یا بهترین منابع کنکور!  باید ویژگی‌های یک مدرس خوب را نیز دانست.

 

7 ویژگی‌های بهترین مدرس کنکور

 

1- تحصیلات مرتبط و سابقه فعالیت در زمینه کنکور

تحصیلات مرتبط و سابقه کار را نادیده نگیرید. بهتر است فرصت‌ها و منابع مالی خود را بهینه و در جای درست هزینه کنید. سعی کنید از افرادی کمک بگیرید که تخصص و تجربه داشته باشد.

2- اخلاق حرفه‌ای

وقت شناس بودن، منظم بودن و احترام و اخلاق شایسته از ویژگی‌های یک مدرس ایده آل است. انعطاف پذیر است و با ارائه نکات مهم انگیزه شما را برای موفقیت در کنکور بیشتر می‌کند.

3- به روز بودن و آگاهی از آخرین تغییرات

بهترین مدرس کنکور علاوه بر آشنایی به آخرین تغییرات کتاب‌های درسی، از آخرین روش‌های تدریس هم اطلاع دارد. او می‌داند که برای تدریس و ارائه هر مبحث از چه روش استفاده کند.

4- تعرفه‌های مناسب و غیر نجومی

با مطالبی که در ابتدای مقاله گفتیم یک مدرس کنکور در بهترین حالت فقط 30 درصد موفقیت شما را پوشش می‌دهد. 70 درصد از علل موفقیت به خود شما ارتباط دارد. پس از افراد سودجویی که تعرفه‌های نجومی برای تدریس کنکور درخواست می‌کنند؛ همکاری نکنید.

5- معرفی و ارائه منابع

بدون ارائه منابع مطالعه شما سخت می‌شود. یک مدرس خوب کنکور منابع معرفی می‌کند. در انتخاب منابع باید انعطاف داشته باشد. بهترین مدرس کنکور با تمامی منابع موجود آشنا است.

6- پیگیری وضعیت داوطلب کنکور

یک تدریس خوب بدون ارزشیابی و آزمون‌های کوتاه ناقص است. اگر در کلاس یک استاد خوب باشید قطعاً با آزمون‌ها و ارزشیابی های شفاهی و کتبی روبرو می‌شوید. این آزمون ممکن است تست‌های کنکور یا مباحث درسی باشد.

7- بیان خوب

صدای رسا و بیان خوب از دیگر ویژگی‌های یک مدرس است. مدرس خوب کنکور مخاطب را تا آخرین دقایق تدریس سرگرم نگه می‌دارد. انگیزه داوطلب در سطح بالایی قرار دارد و لحظه به لحظه به انرژی هر دو اضافه می‌شود. اگر در چنین کلاس و محیطی قرار گرفتید می‌توانید از خواندن مباحث کنکور لذت ببرید.

نهایتاً

شاخص‌های انتخاب بهترین مدرس کنکور از دیدگاه افراد متفاوت است. این گفته‌ها نیز بخشی از دیدگاه یک کنکوری نویسنده است. اگر شما هم یک ویژگی خوب در مدرس کنکور خود دیدید آن را در بخش نظرات به ما بگید.

 

گزینه سوم

ما در این مقاله از بهترین مدرس کنکور صحبت کردیم. گفتیم که منابع هم جزوی از موفقیت در کنکور است. گزینه سوم، محتوای دیجیتال دکتر کاویانی است. در مکتبستان دکتر کاویانی عزیز با تهیه و تدوین یک
محتوا به شما کنکوری عزیز گزینه سوم را ترسیم کرده است.

 

مکتبستان با افتخار بهترین محتوا را با تدریس بهترین مدرس کنکور در قالب یک محتوای دیجیتال ارائه می‌دهد و شما در خانه می‌توانید از این منبع بی نظیر استفاده کنید.

برای چیزی که سال دیگه ارزشی نداره بیشتر از پنج دقیقه غصه نخور. کنکور هم یک گذر است، اگر پیروز شدید خوش به حال شما و اگر شکست خوردید، این شکست نیست! بلکه یک شروع است.

مارک زاکربرگ می‌گوید: «بزرگ‌ترین ریسک، ریسک نکردن است! در این دنیا که به سرعت تغییر می‌کند، تنها استراتژی که شکست را تضمین می‌کند، ریسک نکردن است.»

 

مقالات خواندنی: 

کنکور زبان و ۴ نکته‌ای که باید دانست

آیا میتونیم از اسفند به خودمون بیایم و تو کنکور ۹۸ نتیجه بگیریم ؟!

فهرست نهایی حذفیات کنکور ۹۸ – نظام جدید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود