برنامه ریزی کنکور | هفته آخر کنکور چکار کنیم | کنکور 1401

برنامه ریزی کنکور

برنامه ویژه برای هفته آخر کنکور

سلام به همه­ ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم راجع به برنامه ریزی کنکور یا درواقع برنامه ریزی هفته پایانی کنکور 1401 با شما صحبت کنیم. میتونم بگم هرچی که خوندین و هر میزان تلاشی که داشتین قراره تو این یک هفته به سرانجام برسه و خیلی مهمه که با یه برنامه دقیق حسابی خودتون رو تو بهترین فرمی که میتونین نگه دارین تا مواردی که مطالعه کردین فراموشتون نشه.

تقریبآ چندروز دیگه تا کنکور باقی مونده و تو تازه یادت افتاده که چه کارایی کردی و چقد تونستی از وقتت استفاده کنی. هر چقدر هم که تلاش کرده باشی احتمالآ به یاد روزها و ساعت هایی می افتی که اونارو کمی کمتر از آنچه می خواستی رقم زدی و این شاید به دلشوره ات اضافه کنه.

ولی خودت خوب میدونی که حالا دیگه وقت فکر کردن به این چیزها نیست و بهتره از زمان باقی مونده بهترین استفاده رو ببری. توی این روزها میتونی تموم مطالبی که قبلا خوندی به خصوص فرمول های درس های تحلیلی رو سریعآ مرور کنی و نکات مهم درس های توصیفی رو دوباره بخونی.

 

هفته آخر کنکور باید چجوری درس بخونیم؟

بیا از همین الان برنامه 7 روز آخر رو با هم بچینیم و وبراش آماده بشیم ببین این 7 روز آخر قرار نیست معجزه بشه فقط قراره حرفه ای باشیم یه کنکوری درجه یک بزن بریم.

قدم اول : گالری مغزت رو باید پر کنی

روزی 4 ساعت برای تورق و مرور وقت میذاری، باید با چشات اسکرین شات بگیری. 2 ساعت برای درسای اختصاصی بذار و 2 ساعت هم برای درسای عمومی. قشنگ کتاب ها و جزوات رو ورق بزن و با نگاه چشمی همه صفحه ها و فرمول ها و روابط و عکس ها رو اسکن کن. خیلی مهمه که بتونی یه تصویر سازی خوب داشته باشی, این حسابی جلوی فراموشی مطالب رو میگیره و ارتباط مباحث رو تو ذهنتون نگه میداره. هر روز برای خودت حدود 2 ساعت تایم تنظیم کن, باید ورق جزوه و کتابت رو ورق بزنی، تیتر ها، فرمول ها و روابط رو هم تو ذهنت تکرار کنی برای درسای عمومی برو سراغ کتاب درسی و واسه درسای اختصاصی هم از جزوه یا درسنامه ای که باهاش تا اینجا اومدی استفاده کن

قدم دوم : همون تستا و کتابای همیشگی

میری سراغ همون قسمتایی که تو روز تورق کردی از هر مبحث 15 تا 20 تست انتخاب کن و بزن، نصفش رو بذار رو تستای علامت دار و باقی هم اگر تست جدید هست بزن. فقط تست کنکوری بزن، اگر هم یکهو یه نکته جدید دیدی، سریع بنویسش این چیزایی که مینویسی رو هر شب نیم ساعت قبل از خواب مرور کن. اگر هم چیزی نبود واسه روزای قبل رو مرور کن. حواست باشه اصلا نباید سراغ کتابای جدید بری یا از این جزوات جمع بندی و دوپینگ و نکته و تست استفاده کنی. تمرکزت رو بذار رو تست های کنکوری و کتاب هایی که کار کردی. میدونم خیلی تستا رو علامت دار کردی یا به هر دلیلی نتونستی جواب بدی. تو این روزا براشون وقت بذار و حسابی تحلیلشون کن.

برای مطالعه فصل های مهم و پر کاربرد زیست در کنکور 1401 کلیک کنین.

قدم سوم : یه آزمون خفن و درجه یک

منظورم آزمون جامع نیست بچه، یه آزمون ترکیبی ولی نه آزمون 230 سوالی، یه آزمون 50 سوالی 25 تا تست عمومی و 25 تست اختصاصی از این کتابای جمع بندی جدا کن و با رعایت دقیق زمانبندی کنکور بهش جواب. سعی کن کامل شرایط رو برای خودت شبیه سازی کنی ولی تو یجور مقیاس کوچیک, خیلی خوبه که بفهمی کدوم درسا رو میتونی با هم جواب بدی یا اینکه تو بحث زمانی تو کدوم درسا وقت کم میاری و برای کدوم درسا میتونی زمانت رو ذخیره کنی. حتما یه زمانی رو هم برای تحلیل این آزمون ها تو همون روز قرار بده تا بر همین اساس برنامه فردای خودت رو بچینی.

مشاهده مقاله  کنکور پزشکی یا ادامه تحصیل در رشته ی خود ؟

 

توصیه های جدی برای روزهای پایانی

1- اگر جزء دانش آموزانی هستید که بدون صبحانه به استقبال درس می روید، حتما در این روزها صبحانه ی کم حجم و مقوی بخورید. گردو، خرما و آب پرتقال توصیه می شود.

۲ – از تماس با افرادی که باعث اضطراب شما می شوند، پرهیز کنید. ارامش شما از همه چیز مهم تر است.

۳-  به فرمول های فیزیک، هندسه و ریاضی که قبلاً جمع آوری کرده اید و نیز نکته های ادبیات و دین و زندگی و لغت های زبان و عربی نگاه سطحی بیندازید.

4 – خواب شبانه ی خود را تنظیم کنید. نهایتاً تا ۱۱ شب بیدار بمانید و صبح ها ۶ الی ۷ صبح بیدار شوید و حداقل ۸ ساعت خواب کامل داشته باشید

۵-  از حجم مطالعه ی خود بکاهید. میزان مطالعه ی ۷ الی ۸ ساعت در روز کافی است.

۶-  تست های نشان دار را نگاه کنید و از کتاب خودآموزی استفاده کنید؛ زیرا وقتی اشتباهات خود را در هفته ی آخر می خوانید احتمال این که در دام این اشتباهات بیفتید به حداقل می رسد.

۷-  درس های حفظ کردنی را به صورت تورق سریع مطالعه کنید. کتاب را ورق بزنید تا نکته ها را بازبینی کنید.

۸ – در این هفته بهتر است تنها یک آزمون جامع را کار کنید و حتماًارزیابی کنید.

۹-  در روز آخر توصیه می شود مطالعه را کنار بگذارید و فقط استراحت و تفریح کنید. اگر نمی توانید دست از مطالعه بردارید فقط ۳ الی ۴ ساعت صبح را مطالعه داشته باشید و عصر به سراغ کتاب نروید.

۱۰ – پند روز آخر به خصوص آخرین روز، در بیرون از منزل چیزی نخورید تا با مشکل مسمومیت مواجه نشوید.

۱۱-  بعد از گرفتن کارت ورود به جلسه، حوزه ی امتحانی خود را شناسایی کنید. وسایل لازم را از قبل کنار بگذارید.

۱۲-  این که احساس می کنید هیچ چیز را به یاد ندارید، طبیعی است اما مطمئن باشید با دیدن سؤالات همه چیز را به خاطر می آورید.

۱۳-  شب قبل از آزمون غذای کم حجم و مقوی بخورید. به هیچ وجه برای راحت خوابیدن از قرص خواب و آرام بخش استفاده نکنید.

۱۴-  شب قبل از کنکور، موقع خواب با خودتان خلوت کنید و مسیری را که از ابتدا تا حال طی کرده اید مرور کنید. یقیناً هر آن چه کاشته اید برداشت خواهید کرد. با توکل بر خداوند و اعتماد به تلاش و کوششی که انجام داده اید به استقبال کنکور بروید.

 

و اما کلام آخر

تلاش کنید و در تلاش کردن برای رسیدن به اهدافتون بخیل نباشید. شب و روز فکر کردن و سوال کردن در مورد اینکه اگه تلاش کنم میشه یا نمیشه ؛نشون دهنده ی اعتماد به نفس و ایمان پایینه.کوه اعتماد بنفس و ایمان باشید و با تمام توان تلاش کنید و ذره ای در این شک نداشته باشید که هیچ تلاشی در هیچ زمینه ای بی جواب نمیمونه. وظیفه ی شما تلاش کردن و توکل بخدا و سپردن نتیجه به اونه.در تمام پروژه های بزرگ زندگیتون نیاز دارید که به یک منبع معنوی تکیه کنید چون در هیچ پروژه ای نمیتونید تمام عوامل و شرایط رو در دست داشته باشین و کنترل کنین، پس شما تلاش کنید و بقیه ی مسایل رو با خیال راحت بسپرین بخدا،باشد که موفق شوید.

.
و در آخر اینکه این روزها برای تجدید قوا بیشتر از قبل به اهدافتون فکر کنید و عاشق خودتون و آیندتون و آرزوهاتون باشید و با تک تک ذرات وجودتون برای رسیدن به اون ها تلاش کنید چرا که به قول سعدی شیراز ؛عاشقی کار سری نیست که بر بالین است.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود