برنامه ریزی جمع بندی کنکور چگونه است؟|کنکور 1401

برنامه ریزی جمع بندی کنکور

برنامه ریزی جمع بندی کنکور چگونه است؟

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم راجع به برنامه ریزی جمع بندی کنکور در تابستان و بهترین روش ممکن برای برنامه ریزی و تکمیل مباحث باقی مونده در دوره سه ماهه تابستون با هم صحبت کنیم. بنابرین به صورت ویژه درباره برنامه ریزی و نکات لازم برای یه شروع خفن و یه جمع بندی ویژه برای دهمی ها و یازدهمی ها با شما صحبت میکنیم.

خب پس بریم جداگانه با دهمی ها و یازدهمی ها صحبت کنیم, ببینیم هرکدوم باید با چه برنامه ای پیش برن و چه هدف گزاری و برنامه ریزی برای تابستون باید طراحی کنن.

 

برنامه جمع بندی تابستان ویژه دهمی ها

به صورت کلی ما 3 گروه دانش آموز یازدهمی داریم. گروه اول : اونایی که دهم و یازدهم رو کنکوری خوندن و درسها رو به معنای واقعی قورت دادن. گروه دوم :‌ دهم اصلا به فکر کنکور نبودن ولی یازدهمشون رو خیلی خوب خوندن و جمعش کردن. گروه سوم : دهم رو خیلی خوب خوندن ولی یازدهم رو بیخیال شدن و هیچی ازش نمیدونن. هر سه گروه امسال وارد سال دوازدهم میشین و یه کنکوری واقعی حساب میشین.

اما برنامه و هدف هر گروه برای تابستون باید به این صورتی باشه که الان براتون توضیح میدم.

گروه اول : شما باید دروس دهم رو کامل جمع بندی کنین. تو این دوره حسابی تست تالیف بزنین. سعی کنین دروس یازدهم رو هم پیشخوانی داشته باشین, روزی 8 تا 9ساعت باید وقت بزاری و 80 درصد زمانت رو به دهم اختصاص بدی و 20 درصد رو هم به یازدهم.

گروه دوم : هدف اصلیتون باید کسب مهارت تست زنی تو دروس سال دهم باشه. سعی کنید از تست های ساده شروع کنید و کم کم به تست های متوسط برسین. باید روزی 6 تا 7 ساعت مطالعه داشته باشی و 70 درصد زمانت رو به دهم اختصاص بدی و 30 درصد هم برای یازدهم بزاری.

گروه سوم : شما باید سال دهم رو از اول مطالعه کنید و با یه برنامه ریزی دقیق مباحث رو در هر درس فصل به فصل تست زنی و تثبیت کنید. تو این مرحله میزان پیشروی مهم نیست و باید کیفیت کارتون بالا باشه. باید روزی 6 ساعت مطالعه داشته باشی و کل زمانت رو به دهم و پیشروی مباحث اختصاص بدی.

در نهایت 2 تا نکته مهم هم بهتون بگم اول این که ساعت مطالعه خودت رو با هیچ کسی مقایسه نکن و یادت باشه که هیچوق برای شروع برنامه چند روز بعد رو مشخص نکنی. پس از همین امروز درس خوندن رو شروع کن و سعی کن هر روز بهتر از روز قبلت بشی.

 

برنامه جمع بندی تابستان ویژه یازدهمی ها

خب اما 4 گروه دانش آموز یازدهمی داریم, گروه اول : اونایی که دهم و یازدهم رو کنکوری خوندن و درس-ها رو به معنای واقعی قورت دادن. گروه دوم :‌ دهم اصلا به فکر کنکور نبودن ولی یازدهمشون رو خیلی خوب خوندن و جمعش کردن. گروه سوم : دهم رو خیلی خوب خوندن ولی یازدهم رو بیخیال شدن و هیچی ازش نمیدونن. گروه چهارم : کلا به درس و مدرسه کاری نداشتن و تازه کنکورشون یادشون افتاده. هر چهار گروه امسال وارد سال دوازدهم میشین و یه کنکوری واقعی حساب میشین.

اما برنامه و هدف هر گروه برای تابستون باید به این صورتی باشه که الان براتون توضیح میدم.

گروه اول : باید هدفتون جمع بندی کامل پایه و پیشروی 25 درصدی دوازدهم باشه روزی 10 تا 12 ساعت باید وقت بزاری و دهم و یازدهم رو به صورت موازی پیش ببری.

گروه دوم : هدفتون باید جمع بندی پایه باشه. البته با اولویت دهم و تا 20 درصد دوازدهم هم پیشروی داشته باشین.

باید روزی 8 تا 10 ساعت مطالعه داشته باشی و 60 درصد زمانت رو به دهم اختصاص بدی و 40 درصد هم برای یازدهم بزاری.

گروه سوم : هدفتون باید جمع بندی پایه باشه. البته با اولویت یازدهم و تا 20 درصد دوازدهم هم پیشروی داشته باشین.

مشاهده مقاله  چند درصد از سوالات کنکور تکراری است؟ | معرفی مباحث مهم و سوالات پر تکرار کنکور تجربی

باید روزی 8 تا 10 ساعت مطالعه داشته باشی و 60 درصد زمانت رو به یازدهم اختصاص بدی و 40 درصد هم برای دهم بزاری.

گروه چهارم : فقط و فقط هدفت رو میزاری روی ژوشش نقاط ضعفت و سعی میکنی دروس پایه رو به کامل جمع کنی.

باید روزی 6 تا 8 ساعت زمان بزاری و به صورت موازی دروس پایه رو پیش ببری.

راستی این جملات رو هیچوقت تکرار نکن : از فردا شروع میکنم, از اول تیر استارت میزنم, از شنبه میرم سراغ درسا. پس از همین امروز درس خوندن رو شروع کن و سعی کن ساعات مطالعت رو افزایش بدی و تثبیت کنی.

 

حالا اصلا چجوری باید شروع کنیم؟

برنامه تابستان به صورت هفتگی تنظیم شده است و شامل برنامه ۱۶ هفته آتی شما میباشد.

برای هر روز ۵ درس در برنامه قرار گرفته است. در برنامه ذکر شده است که در هر روز از هر کتاب چه درسی و چه مقدار بخوانید.. از چه درسی تست بزنید.. کدام درس را مرور کنید… و غیره…

کلیه روزهای جمعه برای مرور یا جبران عقب افتادگی ها در نظرگرفته شده است و ازین بابت این تضمین به شما داده میشود که حتی اگر از برنامه تابستان عقب بمانید در روزهای جمعه میتوانید آن را جبرا کنید. (و همچنین چون اکثر آزمون های موسسات جمعه ها برگزار میشود با آزمون ها نیز تداخلی ندارد)

هر روز ۵ درس برای مطالعه در نظر گرفته شده است و میانگین متوسط برا هر مطالعه یک ساعت است که روزانه حدودا۵ تا ۷ ساعت میشود. (البته این تایم حداقل است ، شما میتوانید با تلاش بیشتر تایم بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید.

این برنامه طوری تنظیم شده که بتونین طی ۲ماه دروس دوم و سوم را در تابستان چندین بار بخوانید و ویژه کسانی که از الان قصد دارند برای کنکور شروع به مطالعه کنند و کسانی که کلا قصد دارند ۲ماه را با برنامه ای ویژه سپری کنند.

 

آیا این برنامه برای همه افراد قابل اجرا است؟

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که با توجه به مشغله هایم یا با توجه به کلاس هایی که میروم و یا … چگونه با این برنامه همگام شوم؟

این برنامه به نحوی تنظیم شده است که برای همه کنکوری ها قابل اجرا باشد. در این برنامه ایستگاه های جبرانی زیادی در نظر گرفته شده است که اگر شما در زمان خاصی درسی را نتوانید بخوانید ، آن درس به ایستگاه جبرانی منتقل میشود و شما آن را در ایبستگاه جبرانی میخوانید. حجم زمانی برنامه نیز روزانه ۵-۷ساعت میباشد که متوسط در نظر گرفته شده است. کلیه روزهای جمعه برای مرور یا جبران عقب افتادگی ها یا شرکت در آزمون های آزمایشی درنظرگرفته شده است و ازین بابت این تضمین به شما داده میشود که حتی اگر از برنامه عقب بمانید در روزهای جمعه میتوانید آن را جبرا کنید. (چون اکثر آزمون های موسسات جمعه ها برگزار میشود با آزمون ها نیز تداخلی ندارد.

 

آیا برنامه تابستون با قلمچی هماهنگ است؟

بله، این برنامه کاملا با برنامه آزمون های کانون هماهنگ است.

و اما کلام آخر, بعضی از دانش آموزان، تابستون رو فصل استراحت می دونند و برنامه ای برای درس خوندن ندارن، اما واقعیت برای همه ی دانش آموزا این جوری نیست. خیلی از دانش آموزان تابستون رو فرصت خوبی می دونند تا علاوه بر مرور درس های سال گذشته، نگاهی هم به درس های سال آینده داشته باشن. بنابرین از این زمانی که در اختیارتون قرار گرفته حداکثر استفاده رو کنین و سعی کنین دروس پایه رو تو این بازه سه ماهه به صورت کامل جمع بندی کنین, با این کار شما 65 درصد از کنکور سراسری رو برای خودتون کردین و میتونین گام مهمی برای رسیدن به رشته دلخواهتون بردارین.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود