انتخاب رشته ریاضی چگونه باید باشد؟ خود‌محور بودن یا کمک گرفتن از مشاورین انتخاب رشته

انتخاب رشته ریاضی چگونه باید باشد؟ خود‌محور بودن یا کمک گرفتن از مشاورین انتخاب رشته

بعد از قبولی در دانشگاه و مجاز شدن در انتخاب رشته دانش‌آموزان ممکن است دچار نگرانی شوند و با خود بگویند چطور انتخاب رشته کنم؟ ممکن است در انبوه رشته ها و شهرها دچار سردرگمی شوند، باید بگوییم این موضوع جای هیچ گونه نگرانی ندارد اگر با یک مشاور خوب صحبت کنید. 

اهمیت انتخاب رشته تحصیلی

یکی از مشکل‌ترین و در عین حال سرنوشت‌سازترین تصمیمات برای دانش‌آموزان، تصمیم‌گیری درمورد انتخاب رشته است، غالباً خود فرد اطلاعات کافی درباره انتخاب رشته ندارد، شرایط تحصیلی آن رشته را نمی‌شناسد و نمی‌داند چه درس‌هایی را باید در دوران تحصیلش پاس کند.

در دفترچه انتخاب رشته، اطلاعات بسیار اجمالی بیان می‌شوند و فقط شهر، نام دانشگاه، عنوان رشته و گرایش طرح می‌شود، بسیار پیش آمده که دانش آموزان به شناخت ناقص و حتی اشتباه خود اکتفا می کنند و با تصورات خود انتخاب رشته می کنند. 

ممکن است بسیاری از خانواده‌ها نگران وضعیت شغلی و آینده فرزندان خود باشند و موضوع انتخاب رشته برای آن‌ها تبدیل به یک مشکل لاینحل شود؛ امروزه جوانان و نوجوانان بسیاری درگیر آینده شغلی خود هستند و نمی‌دانند بازار کار رشته‌ای که می‌خواهند در آن تحصیل کنند چطور خواهد بود؟ آیا با تحصیل در فلان رشته می توانند شغل مناسبی داشته باشند یا نه؟ این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نسل جوان است که می‌خواهند انتخاب رشته کنند.

انتخاب رشته ریاضی چگونه باید باشد؟ خود‌محور بودن یا کمک گرفتن از مشاورین انتخاب رشته
انتخاب رشته ریاضی چگونه باید باشد؟ خود‌محور بودن یا کمک گرفتن از مشاورین انتخاب رشته

مشاوران از طریق گفتگو‌هایی که با شما انجام می‌دهند می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند تا بهترین انتخاب را داشته باشید، اگر انتخاب رشته فرد اشتباه باشد و براساس علاقه و توانایی‌های فردی شما نباشد یقینا شما هم در ادامه تحصیل و هم در پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

لزوم کمک گرفتن از مشاور در انتخاب رشته

اصولا مشورت کردن در همه کارها لازم و ضروری است و بدون مشورت امکان خطای فرد به میزان زیادی بالا می‌رود در زمینه انتخاب رشته که کار بسیار مهمی است نیز باید از مشورت مشاوران بهره‌مند شد.

بدون بهره‌مندی از مشاور راه موفقیت شما صد در صد تضمین شده خواهد بود و در این صورت شما می‌توانید گام به گام به هدف‌های خود نزدیک‌تر شوید.

مشاوران تحصیلی افرادی خبره هستند که دانش و آگاهی های لازم را در مورد توانمندی و استعدادهای فردی‌تان به شما می‌دهند تا با یک انتخاب رشته درست در شغل مناسب که به آن علاقه دارید، فعالیت کنید.

موفقیت شما در زمینه انتخاب رشته، آینده‌ی شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

موضوع کنکور و قبولی در دانشگاه هزاران نکته ریز و درشت دارد و ممکن است خود شما بسیاری از نکته‌ها را ندانید و از آن اطلاع نداشته باشید، حتی اگر شما چند و چون انتخاب رشته را بدانید و اطلاعاتی درباره آن داشته باشید با این وجود از نظرات و مشورت با یک مشاور بی‌نیاز نخواهید شد.

بنابراین توصیه اکید ما به شما این است که در انتخاب رشته خود عجله نداشته باشید زیرا عجله و دست‌پاچگی شما را دچار خطا و اشتباه می کند، اشتباه شما در انتخاب رشته گاهی غیر‌قابل جبران است و ممکن است شما دچار یأس و سرخوردگی شوید و در شغلی مشغول به کار شوید که موافق علاقه و استعداد‌تان نباشد برای جلوگیری از بروز چنین اشتباهاتی لازم و بایسته است که از مشورت‌های ارزشمند و کلیدی یک مشاور متخصص و مطلع در این باره بهره‌مند شوید.

انتخاب رشته ریاضی

رشته ریاضی یکی از رشته‌هایی است که بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در کشور دارا بود ولی در سال‌های اخیر با توجه به کثرت مهندسین در رشته‌های مختلف، میزان شرکت‌کننده تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. بنابراین اگر شما شانس خود را امتحان کنید در رشته مورد نظر خود پذیرفته خواهید شد. اکثر کسانی که دوست دارند در رشته‌های مهندسی در دانشگاه پذیرفته شوند وارد رشته ریاضی می شوند.

کسانی که در رشته ریاضی تحصیل می کنند قدرت تجزیه و تحصیل موضوعات گوناگون را دارند و به راحتی می‌توانند مسائل را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کنند. ممکن است بسیاری از آن‌ها بخواهند در رشته‌ای عالی یا در دانشگاهی سطح بالا پذیرفته شوند این مسئله چیزی نیست که غیر قابل دسترس و غیر ممکن باشد.

هنوز هم تعداد زیادی افراد هستند که دوست دارند در رشته‌های مهندسی پذیرفته شوند و رویای مهندس شدن دارند، این امر غیر ممکن نیست و شما می‌توانید به راحتی و سهولت به رویای خود دست یابید و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. 

 اما مسئله مهم در زمینه انتخاب رشته ریاضی این است که از مشاوری کمک بگیرید که در این مورد تجربه کافی را دارد. داشتن تجربه کافی یکی از الزامات مهم و اساسی در زمینه انتخاب رشته، داشتن تجربه کافی است.

با مراجعه به مشاوران تحصیلی شما می‌توانید از تجربیات آن‌ها در زمینه انتخاب رشته ریاضی بهره‌مند شوید.

ممکن است در فرایند انتخاب رشته ریاضی سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کند که پاسخ آن‌ها را ندانید، به عنوان مثال؛ این که با چه رتبه‌ای می‌توان در دانشگاه شریف قبول شد؟ یا این که آخرین رتبه پذیرفته شده در رشته مهندسی برق در دانشگاه تهران چقدر بوده است؟ تفاوت گرایش‌های سازه و شهرسازی در چیست؟ یا اینکه محل کار رشته‌های مهندسی مواد یا معدن کج‌اهاست.

پاسخ همه‌ی این سوالات و سوالات مشابه را می‌توانید از مشاوران متخصص بپرسید و آن‌ها می‌توانند در این رابطه شما را راهنمایی کنند.

دوستان یا خانواده شما ممکن است از همه جزئیات انتخاب رشته ریاضی آگاه نباشند و یا ممکن است اطلاعات اشتباهی را ناخواسته در اختیارتان بگذارند تنها افرادی که درباره انتخاب رشته مسلط هستند و می‌توانند به شما یاری کنند همین مشاوران هستند.

پس شما هر چقدر که از کمک دوستان، خانواده و… استفاده کنید نمی‌توانید ادعا کنید که از کمک‌های یک مشاور بی‌نیاز هستید.   

مقالات خواندنی: 

آیا برای انتخاب رشته تجربی می‌توان خودمحور بود یا باید از مشاوره انتخاب رشته کمک گرفت؟

آیا مشاوره کنکور ۹۹ می‌تواند سرنوشت ساز باشد؟

برنامه ریزی کنکور ۹۹

مشاوره معجزه میکند؟

 

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود