اعلام نتایج انتخاب رشته‌ی کنکور 99 | زمان جواب سراسری 99

اعلام نتایج

نتایج انتخاب رشته‌ی کنکور 99 اعلام شد

سلام و خسته نباشید میگیم به همه‌ی کنکوری‌های عزیز 99! امیدواریم خستگی کنکور تاریخی 99 از تنتون دررفته باشه. درسته که کنکور سختی بود؛ اما رسیدن به موفقیت زمانی شیرینه که وقتی درا روی همه بسته هست، کلید موفقیت در دست تو باشه و بتونی باافتخار بگی: باوجود تموم سختیا، من تونستم! همونطور که میدونین در تاریخ 30 شهریور نتایج اولیه‌ی کنکور سراسری اعلام شد و اغلب شما عزیزان تصمیم به انتخاب رشته گرفتین. امروزم که روز موعود بود و اعلام نتایج انتخاب رشته‌ی کنکور 99 اعلام شد.

امیدواریم همتون به چیزی که همیشه آرزوشو داشتین و روزها و ساعت‌ها براش وقت گذاشتین رسیده باشین. روی صحبت ما با کنکوری‌های 1400 هست.

در این مقاله قصد داریم یک فلش بک بزنیم به جنبه‌ های موفقیت کنکوری‌های سال 99 تا داوطلبای عزیز 1400 بتونن از این جنبه‌ها بهره‌مند بشن. بعد از اشاره به جنبه‌های مذکور، یکمی راجع به انتخاب رشته صحبت می‌کنیم. با مکتبستان همراه باشین تا اشاره‌های کوتاهی به این ابعاد داشته باشیم.

 

برنامه‌ریزی درست و اصولی

انجام هر کاری از روی اصولش درسته. بنا بر این قانون، برنامه‌ریزی برای کنکور هم باید کاملاً اصولی باشه. حالا این پرسش ایجاد میشه که برنامه‌ریزی اصولی چه ویژگی‌هایی داره؟

در طرح یک برنامه‌ریزی درست، افراد زیادی می تونن کمکتون کنن؛ مثلاً یک مشاور تحصیلی مجرب که کارش سال‌هاست که برنامه‌ریزی برای کنکوره و یا مشورت با رتبه‌های برتر و دانشجوهای موفقی که به اهداف مدنظرشون رسیدن. مسلماً مشورت با دانشجوهایی که مشغول تحصیل در دانشگاه و رشته‌ی موردعلاقشون هستن، کمک زیادی محسوب میشه؛ چون اونا تجربه‌های زیادی رو طی رسیدن به هدفشون کسب کردن و به‌قول‌معروف سرد و گرم روزگار رو چشیدن.

 

دوری از حواشی

یک داوطلب موفق کنکوری ذهنشو ازهر چیزی که نامربوط به کنکوره خالی می کنه و ذهنشو فقط و فقط متمرکز کنکور و مطالعه‌ی درساش میکنه؛ پس اگه می خواین یکی از داوطلبای موفق کنکور باشین، باید از حاشیه‌ها دوری کنین. حتماً می پرسین منظور از حاشیه چیه؟

بذارین براتون یک مثال بزنیم: تصور کنین شما سخت مشغول مطالعه‌ی درستون هستین و دوستتون باهاتون تماس می گیره و بهتون میگه که براش مشکلی پیش اومده. شما به‌عنوان یک داوطلب کنکوری نباید خودتون رو درگیر دغدغه و مشکل دوستتون کنین و باید بهش اطلاع بدین که مشغول درس خوندن هستین.

مثال‌های زیادی در این زمینه وجود داره و ما ترجیح دادیم به یک مثال ساده اکتفا کنیم. به‌عنوان نتیجه‌گیری کلی از این تیتر و عنوان، از حاشیه و هر چیزی که شمارو از درستون دور میکنه اجتناب کنین.

 

اعلام نتایج انتخاب رشته‌ی کنکور 99

مرور مداوم مطالب با تست‌زنی فراوان

تکرار و مرور هر مطلب و مبحثی که یاد می گیرین تا روز رسیدن کنکور سراسری 1400، خیلی مهمه. مسلماً شما نمی تونین در طول سال تحصیلیتون همش فلش بک بزنین به مطالب قبلی؛ چون وقت چندان زیادی ندارین. پس چطور باید به‌مرور درس‌های گذشته پرداخت؟

راز این تکرار در تست‌ زنی فراوانه. شما بعد از یادگیری هر مطلب، قبل از شروع مبحث جدید، به‌صورت تصادفی چند تا تست بکر و دست ‌نخورده رو از مباحث قبلی انتخاب می کنین و در تایم معینی بهشون جواب میدین. 10 الی 15 تا تست برای هر مبحث کافیه. این‌جوری از تثبیت مطالب در ذهنتون اطمینان کامل حاصل میکنین و با خیال راحت میرین سراغ بخش بعدی.

مشاهده مقاله  ترجمه مقاله پشتيبانی سازمانی برای مديريت و موفقيت اجرای پروژه

 

تقویت نقاط قوت و تلاش برای رفع نقاط ضعف

مسلماً همه‌ی داوطلب های کنکوری در یک سری از درس‌ها و مباحث مسلط و در یک سری از اونها ضعیف هستن. شما داوطلب های عزیز باید از طرفی نقاط قوتتون رو تقویت کنید تا تحت هیچ شرایطی تستی رو از دست ندین و از طرفی نقاط ضعفتون رو برطرف کنین.

نقاط ضعف میتونه به کمک یک دبیر ماهر و کار درست برطرف بشه. ممکنه بگین در این شرایط، باوجود بیماری کرونا نمیتونیم از کلاس‌های حضوری بهره‌ی چندانی ببریم. شما میتونین اشکالاتتون رو به‌صورت مجازی توسط دبیر مورد نظرتون برطرف کنین و نیازی نیست خیلی خودتون رو دلواپس این مسئله کنین.

 

اهمیت به ‌سلامتی

حفظ سلامتی در دوران کنکور مسئله‌ی حیاتی و مهمیه. خواهشاً بی‌گدار به آب نزنین و خودتون رو در معرض بیماری قرار ندین. ابتلای بیماری فقط مربوط به جسم نیست؛ بلکه حفظ سلامت ذهنی و روانی به‌مراتب مهم تره. تا زمانی که با رعایت استانداردهای لازم به‌سلامتی مغزتون اهمیت ندین، نمیتونین به موفقیت دست پیدا کنین. ازجمله‌ی این استانداردها که باید رعایت بشه، خواب کافی شبانه روزه؛ پس به ساعت خوابتون اهمیت لازم رو بدین و از افراط در مطالعه پرهیز کنین.

 

مبحث انتخاب رشته

ما به یک سری از رموز موفقیت داوطلب های کنکوری در کنکور سراسری اشاره کردیم و حالا وقتشه که کمی به مسئله‌ی انتخاب رشته بپردازیم. انتخاب رشته یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر داوطلب کنکوریه؛ پس باید با دقت هر چه تمام‌تر و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف رشته‌ های موجود در دفترچه‌ ی انتخاب رشته، دست به تصمیم نهایی بزنین.

 

منظور از تأثیر مثبت معدل کتبی در کنکور سراسری چیه؟

حتماً درباره‌ی تأثیر معدل روی رتبه‌ی کنکور شنیدین. این مطلب ممکنه داوطلبایی رو که معدل کتبی مناسبی رو در امتحانات نهایی کسب نکردن نگران کند؛ اما باید بدونین که جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که تأثیر معدل کتبی امتحانات نهایی بر رتبه‌ی کنکور، تنها یک تأثیر مثبته؛ یعنی چنانچه شما معدل کتبی خوبی رو در امتحانات پایان سال کسب نکردین، این معدل در رتبه‌ی شما اثر منفی ایجاد نمیکنه و این تأثیر تنها برای داوطلبایی که معدل بالایی رو کسب کردن، یک تأثیر مثبت در رتبشون لحاظ میشه. طبق آخرین اخبار، این تأثیر مثبت، 30% رو شامل میشه.

تأثیر مثبت معدل یا سوابق تحصیلی در کنکور، به این معناست که اگه نمرات امتحانات نهایی باعث کاهش رتبه‌ی داوطلب در کنکور سراسری بشه، این نمره لحاظ نمیشه. طبق اطلاعیه‌ی سازمان سنجش، تأثیر سوابق تحصیلی امتحانات سال دوازدهم داوطلبان کنکوری در کنکور سراسری 1400 به میزان 30% و مثبت خواهد بود.

 

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

این انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم و امتحان نهایی داوطلبا صورت میگیره و به شرکت در کنکور سراسری نیاز نداره.

 

کلام آخر

ما گلچینی از کارهای مشترکی رو که هر داوطلب موفق کنکوری برای موفقیت در کنکور انجام میده، در این مقاله براتون آوردیم و بعد از اون شمارو با نحوه‌ی تأثیر سوابق تحصیلی بر رتبتون تا حدودی آشنا کردیم. امیدواریم با تلاش‌های فراوونتون و با توکل بر خدا به اهداف قشنگتون برسین. مکتبستان آرزومند آرزوهای شماست. موفق و سربلند باشین!

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود