آفت های مطالعه

آفت های مطالعه

سلام. همه ی ما عادت هایی واسه درس خوندنمون داریم. شاید تا سال کنکور زیاد مهم نباشه که چجوری درس میخوندیم ولی الان با توجه به زمان محدودی که داریم باید با بیشترین بازده واسه کنکوری سراسری درس بخونیم.

لذا در ابتدای کار باید این عادت های ناصحیح رو شناسایی کنیم و اونا رو حذف کنیم. در اینجا یه سری عادت های بد مطالعه رو واستون نام میبرم.

آفت های مطالعه
مشاوره تحصیلی

آفت های مطالعه

نکته ای که همواره کلیه داوطلبین با آن سر و کار دارند و گاهی هم دانسته یا ندانسته آن ها را رعایت نمی کنند، مبحث آفت های مطالعه است. در این مورد کلیه کتب مشاوره تحصیلی به آن اذعان دارند که با کنار گذاشتن این آفت ها از شیوه مطالعه خود، می توانید قدم بلندی به سوی موفقیت و کسب نتیجه مطلوب بردارید.

1. بلندخوانی ( مشاوره تحصیلی ) :

بلند خواندن موجب می شود که شما به جای تمرکز بر روی مبحث مورد نظر بر روی صدای خود تمرکز کنید. ضمن اینکه موجب هدر رفتن انرژی خواننده و خستگی او خواهد شد.

2. راه رفتن حین مطالعه:

راه رفتن نیز باعث از دست رفتن سریع انرژی و خستگی زودرس خواننده می شود. البته حرکت دائمی کتاب موجب می شود شما نتوانید کلیه کلمات و عبارات را به خوبی و با دقت ببینید و مطالعه کنید و دچار خستگی چشم می شوید.

مشاهده مقاله  راه هاي غلبه بر استرس

3. استفاده از موسیقی :

این موضوع مشکل بسیاری از داوطلبین است. داوطلبین عزیز باید بدانند که زمانی که حین مطالعه به موسیقی – هر چند ملایم – گوش می دهید، تمرکز اصلی مغز شما معطوف به موسیقی می شود، چرا که مغز شنیدن را بر دیدن ترجیح می دهد.

4. استراحت نکردن حین مطالعه :

باید بین زمان های مطالعه شما استراحت در نظر گرفته شود. مثلا به ازای هر 1.5 ساعت مطالعه، 15 دقیقه استراحت نیاز است. البته بهتر است پس از 1.5 دوم، 30 دقیقه استراحت در نظر گرفته شود تا شما میان وعده ای میل نمایید و ذهن و جسم خود را آماده تر سازید. اگر حین مطالعه حس کردید که خسته اید، 1.5 ساعت را به دو وقت 45 دقیقه ای تقسیم کنید و بین هر 45 دقیقه 5 دقیقه استراحت کنید.

 

5.شیوه بد نشستن :

عاداتی همچون دراز کشیدن، لم دادن و … در حین مطالعه نیز جزء آفت های مطالعه هستند و موجب خستگی زودرس و گاهی گرفتگی عضلانی می شوند.

دوستای عزیزم شاید الان خیلیاتون ببینین که خیلی از این عادت های ناصحیح رو دارین. این عادت ها راندمان شما رو در سال کنکور پایین میاره.

شنیدین میگن ترک عادت مرض است؟ درسته ترک یکباره عادت درست نیست ولی کم کم سعی کنین از این صفات دوری کنین. ثمرش رو در ادامه راهتون میبینین.

خب اینم از این مشاوره تحصیلی کنکور واسه شما. منتظر نظراتتون هستیم. یا حق

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود