آرامش برای تمرکز

آرامش برای تمرکز

آرامش برای تمرکز

دو پدیده ی کاملا طبیعی و مشهود در فعالیت های روزانه ی ما وجود دارد؛ تنش ها و فشارهای ناشی از مسائل مختلف و آرامشی که برای اجرای بهتر برنامه ها به آن نیازمندیم.

شاید این دو پدیده دقیقا در دو سوی مخالف قرار داشته باشند، اما ارتباط غیرمستقیم میان آنها، بررسی راهکارهای دست یابی به آرامش را در زمان هایی که به تمرکز نیاز داریم ضروری می کند.

تمرکز، درون مایه ی موفقیت در همه ی فعالیت هاست. به کمک تمرکز، برنامه های از قبل تعیین شده را اجرا خواهیم کرد؛ اما این تمرکز گاهی توسط عوامل درونی و بیرونی در زمان اجرای فعالیت ها به چالش کشیده می شود.

نگاهی به راهکارهای زیر به ما کمک می کند تا هنگام روبرو شدن با عوامل تنش زا و کاهنده ی تمرکز، مدیریت بهتری بر روی آنها داشته باشیم.

ذهنتان را خالی کنید.از راهکار ثبت عوامل کاهنده ی تمرکز استفاده کنید. با صرف چند دقیقه زمان برای نوشتن همه ی چیزهایی که باعث ایجاد نگرانی و کاهش تمرکز در شما می شوند، خود را از قرار گرفتن مدت طولانی در وضعیت نامطلوب دور خواهید کرد.

نوشتن این عوامل، راهی مستقیم برای کنترل آنهاست و باعث می شود با ذهنی آزادتر به کارهای تان باز گردید.

صرفا به نوشتن موارد فوق اکتفا نکنید و همه ی ایده ها و موارد غیرمرتبط را ثبت کنید.

در یک اقدام تکمیلی، زمانی را به اولویت بندی مسائل روزمره اختصاص دهید. در اینجا نکات نوشته شده در راهکار قبلی نیز سودمند خواهد بود. بخشی از نگرانی های افراد، حاصل دیدگاه نامنظم و پراکنده به کارهاست. آشفتگی ظاهری آنها احساس مطلوب نبوند فعالیت را به فرد منتقل می کند. با صرف زمانی کوتاه می توانید مسائل اطرافتان را اولویت بندی و منظم کنید.

از قضاوت کردن خودتان در زمانی که به آرامش بیشتر نیاز دارید بپرهیزید.

چالش کنترل کردن عوامل تنش زا انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. یکی از مهمترین نیازهای شما در این شرایط پذیرش وضع موجود و تلاش برای بهتر کردن شرایط است؛ به گونه ای که در شرایط جدید بتوانید به ریتم منظم اجرای برنامه ها بازگردید.

اضافه کردن یک عامل مزاحم دیگر، مانند احساس سرزنش شخصی و قضاوت نادرست از وضع موجود، فقط انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت.

یکی از مهمترین راهکارهای جانبی در این بخش، شناختن کارهایی است که با الگوهای مبتنی بر استرس انجام می شود.

همه ی چیزهایی که فرد را به سمت نگرانی سوق می دهند و در این شرایط انجام می شوند در این دسته بندی قرار می گیرند.

کنار گذاشتن این رفتارها نقش موثری را در ایجاد آرامش خواهد داشت.

استراحت دادن به ذهن همیشه یکی از برترین راهکارها برای بازیابی آرامش و تمرکز است. ادامه دادن فعالیت ها در شرایطی که تحت فشار و تنش هستید، از میزان بازدهی آن فعالیت خواهد کاست.

یک وقفه ی کوتاه چند دقیقه ای، به دور شدن از عوامل کاهنده ی تمرکز کمک خواهد کرد. نوع استراحت ذهنی مطلوب خود را شناسایی کنید. مطالعه ی متن های موردعلاقه، پیاده روی، خلق آثار هنری و تمرینات تنفسی نمونه هایی از راهکارهایی است که می تواند به کاهش تنش ها در زمان خستگی کمک کند.

ورزش کردن منظم نیز یکی از راهکارهای مهم افزایش آرامش و کاهش تنش در افراد است. حتی انجام نرمش های خانگی و چند حرکت ساده ی ورزشی، شما را به کاهش استرس از طریق ورزش نزدیک خواهد کرد.

در صورت وجود زمان کافی، برای انجام ورزش های منظم در برنامه هفتگی، شاهد اثرگذاری بیش تر آن خواهید بود.

ورزش با آزادسازی هورمون اندورفین در بدن، از سطح استرس و نگرانی خواهد کاست.
یک خبر بسیار عالی برای کنکوری ها:

دوست کنکوری من
دکتر کاویانی به صورت روزانه پست های انگیزشی و آموزشی بسیار مهمی را در پیج اینستاگرام مکتبستان منتشر میکنن.
به شما توصیه میکنیم برای موفقیت در کنکور حتما این مطالب را در پیج اینستاگرام ببینین:

اینستاگرام مکتبستان
مشاوره کنکور
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود
بیش از 3 ساعت فیلم و صوت مشاوره کنکور رایگان
این پیشنهاد فقط یک بار ارائه می شود و پیشنهاد می کنیم این فرصت را از دست ندهید
شما فقط یک بار فرصت دریافت این هدیه ردنشدنی را دارید !
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
هر هفته یک فیلم مشاوره رایگان می خواهید؟