قبولی در رشته پرستاری مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹ به چه صورت است؟

قبولی در رشته پرستاری مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹ به چه صورت است؟

رشته پرستاری یکی از رشته‌های پیراپزشکی است. رشته پرستاری زیر گروه علوم تجربی و از زیر‌مجموعه‌های کنکور تجربی در انتخاب رشته کنکور سراسری است.

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری پذیرش در رشته پرستاری در دانشگاه‌های دولتی روزانه، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان صورت می‌گیرد.

قبولی در رشته پرستاری مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹ به چه صورت است؟

درصد و رتبه قبولی در رشته پرستاری سراسری ۹۹:

به کلیه داوطلبانی که علاقمند به شرکت در انتخاب رشته تجربی هستند توصیه می‌شود که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ را مطالعه کنند تا لیست رشته‌ها و دانشگاه‌ها‌یی که در انتخاب رشته ۹۹ دانشگاه‌های سراسری پذیرش دارند را مشاهده کنند. به دلیل اینکه پذیرش رشته پرستاری براساس بومی استان است و شانس قبولی برای داوطلبان همان استان بیشتر خواهد بود.

برای دستیابی به این آرزو و ورود به یک دانشگاه خوب، نیاز است که شما به درصد‌های خوبی دست پیدا کنید.

اگر اصرار دارید از درصدهای هر درس باخبر شوید ما میانگینی از درصدهای هر درس را به شما ارائه می‌دهیم. البته قبل از اینکه به درصد دروس اشاره کنیم باید بگوییم که این درصد‌ها صرفاً میانگین است و شاید با درصدهای پایین‌تر هم بتوانید قبول شوید. ولی خوب اگر بخواهید به یک دانشگاه مطرح و روزانه وارد شوید بهتر است برای درصد‌های بالاتر تلاش کنید.

  • میانگین درصد ادبیات: ۵۰
  • میانگین درصد عربی: ۴۰
  • میانگین درصد معارف: ۵۰
  • میانگین درصد زبان انگلیسی: ۳۰
  • میانگین درصد زمین شناسی: ۱۰
  • میانگین درصد ریاضی: ۴۰
  • میانگین درصد زیست شناسی: ۴۰
  • میانگین درصد فیزیک:۳۰
  • میانگین درصد شیمی: ۴۰

 

ضرایب هر درس برای قبولی در رشته پرستاری چقدر است؟

دروس تخصصی:

  • زمین شناسی: ۲
  • ریاضیات: ۲
  • زیست شناسی: ۴
  • فیزیک: ۲
  • شیمی: ۳

 

دروس عمومی:

  • زبان و ادبیات فارسی: ۴
  • فرهنگ و معارف اسلامی:۳
  • زبان عربی: ۲
  • زبان انگلیسی: ۲

 

جایگاه شغل پرستاری:

شغل پرستاری امروزه جایگاه ویژه خود را پیدا کرده و این شغل دیگر مثل سابق نیست;برای آن وظایف مشخصی تعریف شده که از این جهت جایگاه ویژه‌ای هم در میان کنکوری‌ها پیدا کرده است. در نتیجه رقابتی قابل توجه در میان کنکوری‌ها برای ورود به این حرفه به وجود آمده است.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آزاد:

خوشبختانه در دانشگاه آزاد میزان پذیرش دانشجوی پرستاری بسیار زیاد است. از جمله امتیازاتی که دانشگاه آزاد دارد وجود سهمیه بسیج فعال و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران است. از طرفی در قبولی دانشگاه آزاد سهمیه مناطق وجود ندارد و رتبه کشوری و تراز شما ملاک پذیرش قرار می‌گیرد.

شهریه دانشگاه آزاد به طور تقریبی حدود ترمی ۴ تا ۵ میلیون است.

در برخی از دانشگاه‌های آزاد در مقطع کاردانی پذیرش بدون کنکور هم دارند و در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشند به صورت تکمیل ظرفیت بدون کنکور و با توجه به معدل دوره دیپلم، دانشجو می‌پذیرند. که البته از شرایط مهم آن بومی بودن داوطلب است. و همچنین پذیرش به این صورت محدودیت سنی دارد.

 

مشکلات پرستاری:

برنامه زندگی یک پرستار با یک فرد معمولی کاملاً متفاوت است. چون زندگی‌اش را باید با شغلش هماهنگ کند. از جمله: شیفت شب‌هایی که اجباری است و حتما باید در محل کار حاضر شود و مورد دیگر ایجاد آلودگی به خاطر تماس مستقیم پرستار با بیمار است و اینکه پرستار با انواع عفونت‌ها ممکن است تماس داشته باشد؛ لذا باید خیلی مواظب باشد.

 

بازار کار پرستاری:

پرستاری از بازار کار خوبی برخوردار است و درآمد نسبتاً خوبی دارد. محل کار یک پرستار تنها به بیمارستان ختم نمی‌شود و می‌تواند علاوه بر بیمارستان در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان یا به صورت خصوصی فعالیت کند.

 

نکات لازم برای قبولی در رشته پرستاری:

هدف:

برخی افراد تصور می‌کنند رشته پرستاری آسان است در حالی که برای رسیدن به این هدف و ورود به دانشگاه مورد علاقه و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب در حیطه پرستاری، اصلا کار ساده‌ای نیست و مستلزم تلاش و همت زیاد است.

داشتن هدف باعث می‌شود برای تحقق آن زحمت بکشید و برای هدفی که خودتان را در آن تصور می‌کنید از هیچ کاری فروگذار نکنید. هدفمند زندگی کردن باعث می‌شود برای رسیدن به آن هم با انگیزه‌تر درس بخوانید و هم برنامه‌ریزی بسیار دقیق و مناسبی داشته باشید.

 

برنامه‌ریزی:

مطمئن باشید بدون برنامه‌ریزی نمی‌توانید موفق شوید. دروس این رشته سختی‌های خودش را دارد و بدون همت و تلاش میسر نخواهد شد و اگر این همت با یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم همراه باشد حتما شما را به موفقیت خواهد رساند.

شما اگر از الان رویای قبولی در رشته پرستاری در کنکور ۹۹ را در سر می‌پرورانید به آن دست پیدا نخواهید کرد مگر یک برنامه برای خودتان طرح کنید. حتی از تک تک ساعت‌ها استفاده کنید و حتی اجازه ندهید یک روز‌تان بیهوده هدر رود.

با یک مشاور حرفه‌ای مشورت کنید و از او کمک بخواهید تا برای تمامی لحظاتتان برنامه‌ریزی و تمام تلاش‌های شما را پیگیری کند. همراهی یک مشاور، خیلی به موفقیت شما کمک می‌کند؛ چون اجازه نمی‌دهد شما لحظات ناب خود را به سادگی از دست بدهید. همیشه شما را زیر نظر دارد و کارهای شما را پیگیری کرده و کاری می‌کند که شما با تمام قوا به جنگ با کنکور ۹۹ آماده شوید. همیشه و در همه حال به شما انگیزه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد بزرگترین مشکلات هم سد راه‌تان شود و شما هم وقتی شخصی خبره را ناظر بر کارهای خود می‌بینید خودتان را ملزم می‌دانید که به وظایف هر‌روزتان عمل کنید. این روند باعث می‌شود مشاور به دوست و همراه تبدیل شود که وظیفه‌اش تنها کمک به شما برای رسیدن به آرزوهایتان است. در این زمینه می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

 

منابع کمک درسی:

کتاب‌ها همیشه برای موفقیت در آزمون کنکور کافی نیستند‌؛ بنابراین اولین کار شناخت منابع خوب است و دومین کار استفاده درست و بهینه از این منابع است. مشاور می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. اگر مشاور جهت معرفی منابع ندارید صفحه “بهترین منابع کنکور ۹۹ چه منابعی می‌تواند باشد؟” را مطالعه کنید. 

 

 

برای قبولی در رشته پرستاری چگونه درس بخوانیم؟

۱- تکرار و مرور زیاد:

تکرار زیاد دروس، یکی از مهمترین راز‌های موفقیت رتبه‌های برتر است ؛ بنابراین برای قبولی در کنکور ۹۹ از همین ابتدا تلاش کنید و درس‌ها را آنقدر مرور کنید تا در ذهن کاملا جا‌افتاده و ملکه ذهن شوند.

 

۲- تست زدن:

یکی دیگر از راز‌های موفقیت رتبه‌های برتر، تست زدن زیاد آنها است. هرچه فرصت به دست آوردید به تست زدن اختصاص دهید. هر روز که به درس خواندن اختصاص دادید مقداری را هم به تست زدن اختصاص دهید.

 

۳- ایجاد انگیزه:

به هر نحو انگیزه را در خود ایجاد کنید. هیچکس بدون انگیزه به هیچ جایی نرسیده. ایجاد انگیزه به صورت‌های متفاوت در فرد ایجاد می‌شود. خودتان باید کشف کنید که این انگیزه چگونه در شما ایجاد می‌شود. ولی باز اگر نتوانستید این انگیزه را در خودتان ایجاد کنید توصیه ما تماس با یک مشاور است که باز می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. برای قبولی در رشته پرستاری داشتن انگیزه بسیار مهم است زیرا در پیمودن این راه شاید افرادی شما را دلسرد کنند؛ شما اگر انگیزه کافی و علاقه زیاد به این رشته داشته باشید به هیچ کدام از این موانع اعتنا نخواهید کرد.

 

۴- تعادل مطالعاتی:

اگر به درسی علاقه ندارید سعی کنید بیشتر وقت خود را روی همین دروس بگذارید تا بتوانید یک تعادل بین دروس مورد علاقه و دروسی که علاقه ندارید ایجاد کنید تا خدای نکرده آن دروسی که علاقه ندارید برای شما مشکل ایجاد نکند.

 

۵- ساعات مطالعاتی بالا:

اگر ورود به دانشگاه خوب رویای شماست ساعات مطالعه را بالا ببرید و این را در نظر داشته باشید که کمیت مطالعه باید با کیفیت مطالعه همراه باشد تا یک بازدهی خوب داشته باشد.

 

در نهایت:

قبولی در رشته پرستاری مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹ باید با تلاش و زحمت فوق‌العاده همراه باشد بنابراین از هم اکنون تلاش کنید و به هدفتان فکر کنید. و اگر همت و هدف را یکجا باهم داشته باشید مطمئن باشید حتما موفق خواهید شد. توکل به خدا را همیشه به یاد داشته باشید و هیچ وقت از کمک خدا مایوس نباشید.

 

مقالات خواندنی: 

برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با چه رتبه‌ای امکان پذیر است؟

دندانپزشکی چند ترم است؟ تحصیل در دانشگاه و بازار کار

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود