کنترل استرس برای داوطلبین کنکور سراسری 1401

کنترل استرس برای داوطلب کنکور

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله به صورت دقیق و جامع درباره کنترل استرس داوطلبین کنکور 1401 مخصوصا در دو ماه پایانی صحبت میکنیم. لذا در ادامه نکاتی که برای حفظ نتیجه و البته جلوگیری از خستگی و کاهش روحیه داوطلبین می باشد را به صورت کامل برای شما شرح میدهیم.


کنترل استرس برای داوطلبین کنکور سراسری 1400

تو هم این ماه های آخر استرس گرفتی؟

چقدر استرس داری؟ چقدر افکارت رو آزار میده ؟ میخوام بهت بگم اگر استرس نداشتی باید تعجب کنی. همین استرس رو اگر درکش کنی, نه تنها تو رو نمیکشه. بلکه قدرتمند ترت میکنه. بیا تا بهت بگم داستانش رو یه لحظه گوش کن به من.

دقیقا چی رو تو ذهنت تکرار میکنی؟ موفق میشم؟ نمیشم؟ درسا تموم میشه؟ نمیشه؟ ترازم بالا میره؟ نمیره؟ میرسم تموم کنم؟ نمیرسم؟ دلیل استرس تو اصلا کنکور نیست. اینایی هست که الان بهت میگم.

دلیل اول : برنامه بلند مدت و کوتاه مدت نداری

وقتی ندونی قراره تا کجا بخونی و کی هر پایه ای رو تموم کنی، خوب معلومه نگران میشی و استرس میاد سراغت, باید مو به مو برنامت تا روز کنکور مشخص باشه و برای هر روزت یه هدف داشته باشی

دلیل دوم : هنوز رو خیلی درسا ضعف داری

وقتی میبینی نمیتونی تو یه درسی تست بزنی این فکر میاد تو ذهنت که دیگه هیچی واسه کنکورت بلد نیستی. اینجور وقتا دیگه شبم خوابت نمیبره. باید شروع کنی به پوشش نقاط ضعفت و هرجور شده حلش کنی, حالا یا کتاب بخری یا فیلم آموزشی یا معلم خصوصی؛ هر جوری که میتونی فقط انجامش بده.

 

پس دو تا کار مهم باید بکنی

اول اینکه :‌ خودت رو نابود نکن درسته که کنکور داری و باید درس بخونی، اما هم خواب کافی داشته باش هم تو برنامه روزانه و هفتگیت برای خودت استراحت و تفریحاتی در نظر بگیر تلفیقی از خوندن و استراحت مناسبه که میتونه تو رو به موفقیتی که میخوای برسونه دوم اینکه : هدفت رو فراموش نکن اگر هدفت اون چیزیه که از ته قلبت میخوای، حتما به تو انگیزه میده یجور استرست رو به عاملی برای رشدت تبدیل میکنه پس هروقت حالت خوب نبود خودت رو اونجایی تصور کن که دوس داری و براش تلاش میکنی.

کنترل استرس

راهکارهای کنترل استرس در دو ماه پایانی

اضطراب و نگرانی یکی از اصلی ترین چالش های ما تو دوران مطالعاتی کنکوره و بدیش اینه که علاوه بر روح و روانمون، رو درس خوندنمون هم تاثیر میذاره. جوری که یا موقع مطالعه چیزی نمیفهمیم یا سر آزمون ها همه چی یادمون میره و نمیتونیم تمرکز کنیم.تو این سری پست ها سعی میکنیم راهکارهایی رو بهتون بگیم که بتونین اضظرابتون رو کنترل کنین.

مشاهده مقاله  چگونه رتبه برتر کنکور 1401 شویم؟ 5 گام برای رتبه برتر شدن

راهکار اول – توقع معقول و منطقی از خودت داشته باش

انتظار شما از خودتون باید متناسب با توانائی هاتون باشه.این حرفم به این معنی نیست که توانائی هات کمه و باید اهداف کوچیک برای خودت در نظر بگیری. ولی اگر قراره هدف بزرگی برای خودت انتخاب کنی ذهنیتت رو هم برای تلاش های بزرگ تر آماده کن.

راهکار دوم – هدف شفاف و روشنی رو برای خودت مشخص کن

این که ندونی دنبال چی هستی و قراره به چی برسی باعث اضطراب و دلهره و نگرانی میشه و باعث میشه رو همون نقطه شروع بمونی. به هدفت و اون چیزی که عاشقانه دوستش داری فکر کن و مسیر رسیدن بهش رو برای خودت مشخص کن. هدفت رو با تمام جزئیات و دقیق روی کاغذ بنویس و ثبت کن.

راهکار سوم – تو گذشته زندگی نکن و بهش توجه نداشته باش

به این فکر نکن که تو گذشته چه اشتباه هایی داشتی و چه زمان ها یا موقعیت هایی رواز دست دادی. به این فکر نکن که چقدر از بقیه عقب افتادی یا از رسیدن به هدفت دوری. از گذشته فقط درس بگیر و تمام تلاشت این باشه که دیگه اون اشتباه رو تکرار نکنی.

راهکار چهارم – خواسته ها و علایقت رو تجسم کن

یکی از اصلی ترین دلایل اضطراب و نگرانیت اینه که افکار منفی برای خودت متصور میشی و مدام به نشدن ها فکر میکنی. جایگاه تو در آینده اول تو ذهنت شکل میگیره.پس جسارت داشته باش و تو ذهنت به همه آرزوهات فکر کن و هدفت رو هر روز و هر شب برای خودت تصور کن تا تو واقعیت هم بهش برسی.راستی رفیق قطعا با تغییر ذهنیتتون و تمرین این راهکارها میتونین حسابی به خودتون کمک کنین. و البته این جمله رو یادتون نره”یا به اندازه آرزوهایت تلاش کن یا به اندازه تلاشت آرزو کن”

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

یک نظر برای “کنترل استرس برای داوطلبین کنکور سراسری 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود