مصاحبه : دانشجوی پرستاری که دندانپزشکی قبول شد

مصاحبه کنکوری

بدنبال استقبال شما عزیزان از مصاحبه های قبلی، این بار سراغ یکی از دانشجویان انصرافی پرستاری رفتیم.

وی الان در رشته دندانپزشکی در حال تحصیل است…

*سلام. خودتون رو معرفی کنید…

با عرض سلام و ادب خدمت کنکوری های عزیز. بنده جواد رمضانی نیا هستم دانشجوی سال پنجم دندانپزشکی.

*چند بار کنکور دادید؟

بنده دوبار کنکور دادم. بار اول سال 89 که رتبه م حدودا 9000 منطقه دو شد. بار دوم سال 91 کنکور دادم که رتبه م 771 منطقه 2 شد.

*انقدر تفاوت! چی شد که سال 89 رتبه ت 9000 شد؟ چی شد رفتی پرستاری؟

خب بدلیل اینکه در شرایط خوبی از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی نمی کردم، اطلاعی از کنکور نداشتم. من پیش دانشگاهی که رفتم تازه متوجه شدم کنکور چیه! سال 89 خیلی هم درس خوندم اما بدلیل اینکه دیر شروع کردم و اینکه از سال های قبل خودمو برای چنین رقابت بزرگی آماده نکرده بودم، رتبه ای که فکرشو میکردم نیاوردم. به چند دلیل انتخاب رشته کردم: یکی اینکه توی فامیل و محله ما این رتبه خیلی عالی بود! دوم اینکه پرستاری از نظر بازار کار رشته خوبیه(مشاورم گفته بود که پرستاری قبول میشم)  و سوم هم اینکه فکر می کردم اگه دوباره کنکور بدم، رتبه م بدتر میشه… برا همین انتخاب رشته کردم و پرستاری قبول شدم.

*از رشته پرستاری ناراضی بودی؟

من دو ترم بیشتر پرستاری نخوندم. و توی این دو ترم بیشتر دروس علوم پایه رو خوندیم. ولی خب از بچگی دوست داشتم دکتر بشم البته از پرستاری هم بدم نمی اومد ولی خب ایده آلم نبود.

*پس چی شد به فکر دوباره کنکور دادن افتادی؟

خب من توی اون دو ترم پرستاری مشکلات زیادی داشتم. دانشکده ما خوابگاه نداشت و برای همین خونوادم مجبور بودن کلی پول ماهیانه واسم بفرستن. و چون شرایط مالی ما زیاد خوب نبود از همون اول به فکر گرفتن انتقالی به شهر خودم بودم اما به هر دری زدم دانشکده پرستاری مقصد قبول نکرد. البته یکی از چیزهایی که منو به فکر دوباره کنکور دادن می انداخت این بود که با خودم می گفتم: من باید یه بار دیگه شانسمو امتحان کنم و اگه این کارو نکنم تا آخر عمر این فکر با من میمونه که کاش یه بار دیگه کنکور می دادم. خب مشکل مالی خونواده هم مزید بر علت شد.

*با کسی هم مشورت کردی؟

توی اردوی راهیان نور(سفر به مناطق جنگی) به صورت اتفاقی با یکی از دانشجویان پزشکی، آقای محمدامین نصرتی که الان یکی از دوستای خوبم هست، آشنا شدم. وقتی پای درد و دلم نشست، بهم پیشنهاد کرد که دوباره کنکور بدم. منم با یه مشاور صحبت کردم و قرار شد دو ترم مرخصی تحصیلی بگیرم. که هم شانسم رو امتحان کنم و هم اینکه اگه رتبه خوبی نیاوردم، حداقل پرستاری رو از دست ندم.

*ریسک بزرگی بود…

من ریسک نکردم، بلکه توکل کردم. ریسک اینه که انسان یه کاری رو انجام بده در حالی که به عواقبش فکر نکرده. ولی من توانایی های خودمو دیدم، مشاوره هم رفتم و با یک برنامه و پشتکار خوب، قدم توی راه گذاشتم و نتیجه رو به خدا سپردم.و خدا هم نتیجه کارم رو به بهترین نحو داد. هیچ چیز مثل یک مشاوره خوب در سال کنکور کمک حال یک کنکوری نیست.

*این نگاه شما خیلی جالبه. خونواده از تصمیمت حمایت کردن؟

پدر و مادر من تحصیلات دانشگاهی نداشتن و خیلی توی این امور سررشته نداشتن ولی در کل زیاد موافق نبودن. اما وقتی دیدن تصمیم من جدیه و فکر همه جاش رو کردم، ازم حمایت کردن.

*از کی شروع کردی به درس خوندن؟

اواخر ترم دوم، شروع کردم به حفظ آیات دین و زندگی و یه برنامه خوب برای خودم ریختم. میدونستم که فیزیکم زیاد خوب نیست، و باید توی یه آزمون آزمایشی هم شرکت کنم. پس نیاز به پول داشتم برای همین تابستون 90 هم کار می کردم و هم درس می خوندم. اما از مهر 90 به صورت جدی شروع کردم به درس خوندن و به صورت مرتب توی آزمونای قلم چی شرکت می کردم. کلاس فیزیک هم می رفتم. جالبه بدونین که من فقط پول چند جلسه کلاس فیزیک رو داشتم و بعد از تموم شدن پولم با معلمم صحبت کردم و ایشون پیشنهاد دادن که بقیه کلاسا رو شرکت کنم ولی هزینه ای پرداخت نکنم. منم کلی دعاشون کردم. واقعا ازشون ممنونم… ببخشید که جوابام طولانی میشه.

مشاهده مقاله  رازهای موفقیت از زبان نفرات اول کنکور 93

*نه خواهش میکنم. حرفای شما برای بنده که خیلی جذابه، مطمئنم کنکوری های عزیز هم همین حس رو دارن. از وضعیت درس خوندنت راضی بودی؟

فکر کنم همه ی بچه هایی که دوباره کنکور میدن این حسو داشته باشن که درسا خیلی راحت میشه و اصلا نگاه آدم کنکوری میشه. مثلا موقع درس خوندن پیش خودم میگفتم این نکته تستیه و ممکنه ازش سوال بیاد. درس خوندن برام خیلی لذت بخش بود.

*فکر می کردی رتبه ت چند میشه؟

من فکر می کردم رتبه م حدود 2000 بشه. ولی خداروشکر رتبه م خیلی بهتر از اون چیزی شد که فکرشو می کردم.

*از اون دوران خاطره داری؟

بله. دوران پر خاطره ای برام بود.

*یکی از اون خاطرات رو میگی…

خاطره روز اعلام رتبه ها رو میگم. یادمه ماه رمضون بود. من توی یه ساختمون کار می کردم. معمولا توی ماه رمضون ساعت 2 بعد ازظهر تعطیل می شدیم. جواب کنکور هم قراربود همون موقع ها بیاد. وقتی تعطیل شدم، پدر و مادرم اومدن دنبالم. باهم رفتیم سراغ چندتا کافی نت. اما به دلیل هجوم همه داوطلبا به سایت سنجش، سایت بالا نمی اومد. اما توی اون چندتا کامپیوتری که توی کافی نت بود، یکیشون برای یه لحظه به سایت متصل شد و از بین اون همه داوطلب، من سریع مدارکمو دادم به کسی که پشت کامپیوتر نشسته بود. رتبه م اومد اون کسی که پشت کامپیوتر نشسته بود گفت 700 شدی ولی بذار خوب نگاه کنم شاید 7000باشه! من کلی استرس گرفتم. ولی بعدش گفت تبریک میگم 700 شدی. من خیلی خوشحال شدم چون انتظار اون رتبه رو نداشتم و واقعا خستگی کار اون روز از تنم خارج شد. بعد اینکه جواب انتخاب رشته اومد، به کل کارگرای اون ساختمونی که توش کار می کردم شیرینی دادم. اونا هم خیلی خوشحال بودن که یک نفر از طبقه اقتصادی خودشون تونسته چنین رتبه ای رو توی کنکور کسب کنه.

*سوال آخر: چرا دندانپزشکی؟

من علاقه زیادی به داروسازی و پزشکی داشتم ولی بعد از اینکه رتبه م اومد با توجه به شرایط خونواده و شرایط خودم، دندونپزشکی رو انتخاب کردم.

*حرف آخر…

من یه روزی دانشجوی پرستاری بودم ولی الان در این جایگاه ایستادم و حتی به جایگاه بالاتری فکر میکنم و مطمئنم خواستن توانستن است. دارم برای امتحان تخصص آماده میشم شما هم دعا کنید رشته ای که دوست دارمو قبول شم. البته قبول شدن در رشته ای که دوست دارم خیلی سخته ولی سعیمو میکنم. اینطوری خیالم راحته که تلاشم رو کردم. در آخر از پدر و مادرم، خواهرای گلم، برادر عزیزم، دوستای با معرفتم، آقای کشیری معلم فیزیکم و دکتر محمدامین نصرتی تشکر میکنم. امیدوارم بتونم یه روزی زحماتی که برای من کشیدن رو جبران کنم. بازم ببخشید که صحبتام طولانی شد.

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود