سبقت آزاد در دوران طلایی نوروز

سبقت آزاد در دوران طلایی نوروزسبقت آزاد در دوران طلایی نوروز

مسابقات اتوموبیل رانی فرمول یک بی تردید یکی از بالاترین سطوح مسابقات ورزشی در دنیاست. مهارت های خارق العاده ی رانندکان و فنونی که به کار می برند، همواره زیر ذره بین بوده است. یکی از مهم ترین فنون رانندگان فرمول یک، فن سبقت گرفتن است. سبقت گرفتن در بخش هایی از پیست که مسیر مستقیمی دارد و همه ی رانندگان با حداکثر سرعت حرکت می کنند، بسیار دشوار است.

تعداد کمی از رانندگان در این بخش های پیست اقدام به سبقت گرفتن می کنند. البته بدیهی است که اگر در این بخش ها راننده ای به هر دلیل از سرعت خود بکاهد، سایرین از او سبقت خواهند گرفت، اما این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد.

سبقت گرفتن در بخش های دیگر پیست که پیچ های تند دارد و همه ی رانندگان از سرعت خود می کاهند، بسیار رایج است. اصولاً بیش تر سبقت های مسابقات فرمول یک در پیچ ها اتفاق می افتد؛ در جایی که اکثر راننده ها به دلیل شرایط پیست از سرعت خود می کاهند، راننده های هوشمند تر از آن ها سبقت می گیرند.

سبقت آزاد در دوران طلایی نوروزهمین قاعده درباره مسیر یک ساله ی درس خواندن برای دانش آموزان هم صدق می کند. بعضی از زمان ها مانند ابتدای هر نیم سال تحصیلی یا ایام امتحانات مانند بخش های مستقیم پیست هستند. در این بازه ها همه ی دانش اموزان درس می خوانند بنابریان سبقت از دیگران در این زمان ها بسیار دشوار است.

از همین روست که در این بازه ها حتی حفظ تراز ( که موقعیت دانش آموز را در میان سایرین نشان می دهد ) به نوعی پیشرفت محسوب می شود؛ اما در مسیر یک ساله زمان هایی وجود دارد که اکثر دانش آموزان درس نمی خوانند؛ مانند تابستان، زمان بین دو نیم سال و تعطیلات نوروز.
دانش آموزان هوشمند تر می توانند در این بازه ها که مانند پیچ های پر پیچ و خم پیست هستند، از سایر دانش آموزان سبقت گرفته و تراز خود را افزایش دهند.

تند ترین پیچ در مسیر یک ساله ی تحصیلی عید نوروز است. بعضی از دانش آموزان در این ایام که همه ی شرایط برای درس نخواندن  فراهم است، درس نمی خوانند و البته این رفتار را طبیعی می دانند؛ اما گروهی نیز هوشمندانه تر عمل کرده و با برنامه ریزی برای درس خواندن در این بازه حتی اگر کمتر از هفته های عادی سال تحصیلی باشد، بیش ترین بهره را از این دوره می برند.

مشاهده مقاله  راز موفقیت در امتحانات نهایی چیست؟

تجربه ی چندین ساله ی ما نشان می دهد دانش آموزانی که ایام تعطیلات نوروز را به طور واقعی تبدیل به دوران طلایی نوروز می کنند تا پایان سال تحصیلی و امتحانات خرداد ماه و حتی کنکور سراسری که در تیر ماه برگزار می شود، برتری نسبی به دست آمده خود نسبت به دیگران را حفظ می کنند.

از سوی دیگر، دانش آموزانی که در ایام تعطیلات نوروز به قدر کافی درس نمی خوانند، تا پایان سال تحصلیلی به سختی می توانند عقب ماندگی خود را جبران کنند.

از همین امروز برای ساختن دوران طلایی خود برنامه ریزی کنید.
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود