چگونه رتبه برتر کنکور 1401 شویم؟ 5 گام برای رتبه برتر شدن

رتبه برتر کنکور 1400

چرا امسال رتبه برتر کنکور 1401 شما نباشید؟

اول از همه یک خدا قوت به عزیزان توانمند کنکوری خودمون بگیم که سال تحصیلی را با جدیت تمام شروع کردند و با در دست داشتن منابع دست اول و غنی و یک برنامه‌ریزی عالی و توپ، خودشون را دارند برای رتبه برتر کنکور 1401 آماده می‌کنند.

با این حال که می‌دانیم بسیار قدرتمند و با انگیزه قوی شروع کردید و به هیچ چیز جز رتبه برتری فکر نمی‌کنید، ولی باز لازم دیدیم نکاتی را گوشزد کنیم که نادیده گرفتن هر کدام از این نکات، ممکن است خدای ناکرده شما را از هدف اصلیتان کهرتبه برتر کنکور 1401 است دور کند.

بعضی از دوستان کنکوری هستند که انگیزه لازم را برای کنکور دارند و حتی یک شروع طوفانی در مطالعه را آغاز می‌کنند، ولی روش کارشان ایراد دارد.

خیلی خوب است که قبل از شروع مطالعه، مواردی را مد نظر بگیرید و مطالعه را حساب شده و روی اصول پیش روید؛ مثلاً وقتی می‌خواهید شروع به مطالعه کنید یکدفعه کتاب را دست نگیرید و از ب بسم الله شروع کنید و بروید جلو، بلکه مثل یک جویای گنج عمل کنید که یک نقشه جلوی خود می‌گذارد و از روی نقشه حساب شده و سنجیده عمل می‌کند؛ نه اینکه برود تمام زمین را بکند و آخر با کوهی از درد و رنج، هیچ چیزی عایدش نشود.

برای ترسیم نقشه‌ای که شما می‌توانید برای بهتر رسیدن به مقصد و رتبه برتری برای خود داشته باشید و از اول تا آخر جلوی روی خود حفظ کنید و از روی آن عمل کنید، نیازمند چند فاکتور است.

 

فاکتورهای مورد نیاز برای رتبه برتر کنکور 1401

رتبه برتر کنکور 1400- تست زدن

۱) تست زدن

البته همه دوستان کنکوری قدرتمند به اهمیت تست‌زنی و آزمون‌های آزمایشی برای کسب رتبه برتر کنکور 1401 کاملا واقف هستند؛ ولی لازم دیدم به خاطر اهمیت فوق‌العاده باز تاکید کنم که برای تضمین موفقیت تست بزنید تست بزنید و تست بزنید.

و باید در نظر داشته باشید که تا دانش‌آموز تست نزند نمی‌داند تمرکز طراحان سوال بیشتر روی کدام مطالب و نکات دروس است.

توصیه می‌شود یک بار قبل از شروع مطالعه هر درس، اول تست‌های آن درس را بزنید و بعد از مطالعه آن درس نیز مروری بر تست‌ها داشته باشید.

گاهی بسیاری از تست‌ها، تکراری در کنکور طرح می‌شوند و برای رتبه برتری بُرد با کسی‌ست که تست کار کرده باشد.

 

۲) شرکت در آزمون‌های آزمایشی

با بالا بردن تراز، خودتان را به رتبه برتر کنکور 1401 نزدیک می‌کنید.

برای محاسبه تراز، لازم است شما با هر بار شرکت در این آزمون‌ها خودتان را محک بزنید و با تست‌ها آشنا شوید و با هر بار شرکت، سعی در بالا بردن تراز خود کنید. با این کار علاوه بر اینکه با نحوه تست زدن آشنا می‌شوید، همچنین با فضای کنکور و نحوه مدیریت زمان آشنا می‌شوید و تا حد زیادی استرس زمان کنکور واقعی را کاهش می‌دهید.

هر بار که سر جلسه آزمون می‌نشینید می‌فهمید که دروس را چگونه بخوانید که بهتر و سریعتر بتوانید تست بزنید.

آزمون آزمایشی باید حتما با تحلیل همراه باشد. با تحلیل آزمون و بررسی نتایج آن و مقایسه با ساعات مطالعاتی که برای هر درس صرف کرده، داوطلب به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برد و در جستجوی راهی برای رفع آن می‌گردد.

با تحلیل آزمون است که داوطلب از بی دقتی‌هایی که در سر جلسه آزمون، دچار آن‌ها شده آگاه می‌شود و با یادداشت آن نکات در دفتری سعی می‌کند در آزمون‌های آزمایشی بعدی و همچنین آزمون سراسری دچار این اشتباهات نشود و خود را به رتبه برتری نزدیک می‌کند.

مشاهده مقاله  شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور 1401

 

رتبه برتر کنکور 1400 - درصد های هر درس

۳) دانستن میانگین درصدهای هر درس

قبل از شروع مطالعه، میانگین درصد‌های مورد نیاز برای هر درس را بدانید.

گاهی دانش‌آموز، وقت کم دارد. اینجا دانستن درصدها خیلی به کمک او می‌آید، زیرا ممکن است درسی اصلاً درصدی نداشته باشد و در عوض درس دیگر درصد بالایی دارد؛ پس بهتر است با وجود کمبود وقت، آن درس که اصلاً درصد ندارد یا درصد کمی دارد، کنار گذاشته شود یا کمتر خوانده شود یا فقط تست‌هایش زده شود و در عوض درسی که درصد بالایی دارد بیشتر خوانده شود.

با این کار کمک زیادی به رتبه برتر بودن خود می‌کنید.

 

۴) اهمیت جمع ‌بندی برای رسیدن به رتبه برتر کنکور 1401

یک کنکوری با مسئولیت که بسیار به درس خواندن و مطالعه اهمیت می‌دهد نباید از اهمیت جمع‌بندی در فرصت‌های باقیمانده غافل بماند. این یکی از مواردی است که باید برای رتبه برتری به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

جمع‌بندی بسیار مهم است و هر درس با درس دیگر فرق دارد.

در درجه اول باید علت جمع‌بندی را بدانید تا با فهمیدن اهمیت موضوع تمام توان خود را در جهت موفقیت به کار بگیرید.

در درجه دوم باید بدانید چه زمانی، وقت جمع‌ بندی است. این را در نظر بگیرید که در فرصت‌های آخر، به خصوص دو ماه آخر به هیچ ‌وجه زمان مطالعه و یادگیری دروس جدید نیست، بلکه وقت پایانی باید برای تمرکز و تثبیت مطالب باشد.

در درجه سوم باید بدانید برای کدام درس وقت بیشتری بگذارید و قبل از جمع‌بندی، اول هر درس را مورد بررسی قرار دهید و اصلاً در زمان جمع‌بندی عجله نکنید، چون یک جمع‌بندی ماهرانه، شما را خیلی به جلو می‌راند و به رتبه برتری نزدیک می‌کند.

در درجه چهارم با توجه به اینکه زمان جمع ‌بندی فرصت کم و طلایی شماست، سعی کنید فقط نکات مهم را بخوانید نه اینکه کل کتاب را بخوانید و از الان به جمع‌آوری نکات بپردازید و جزوه‌ها و خلاصه‌ها را جمع‌آوری کنید.

 

۵) مشاور باتجربه

از قدیم گفتند: آزموده را آزمودن خطاست.

چرا راهی را که قبلا توسط دیگران با آزمون و خطا طی شده را ما دوباره با آزمون و خطا طی کنیم؟

چرا دوباره اشتباهات را تکرار کنیم تا راه درست و حقیقی را کشف کنیم؟

بهترین کار این است که ما با افرادی که این راه را پیمودند و به راه‌های درست و اشتباه کاملا واقفند مشورت کنیم تا در وقت و انرژی‌مان صرفه‌جویی کنیم و تمام تلاشمان را در جهت مفید و رتبه برتر کنکور 1401 به کار ببندیم.

داشتن یک مشاور باتجربه، کسی که با کنکور‌های سال‌های اخیر دست و پنجه نرم کرده باشد و سختی سوالات را درک کرده باشد و به طور کلی با چم و خم کار آشنا باشد، باعث می‌شود مانند خیلی از کنکوری‌ها که راهی را رفتند و چیزی به دست نیاوردند نباشیم.

مشاور خوب شخصی است که به داوطلب نحوه مطالعه هر درس را با درنظر گرفتن میزان فراگیری دانش‌آموز، آموزش دهد. به او دلگرمی دهد. با نحوه تست‌زنی آشنا کند و …

 

نوبت شما

اگر یک کنکوری هستید، لطفا در کامنت ها بنویسید برای کنکور 1401 چه رتبه ای را در نظر گرفته اید؟ برای رسیدن به این رتبه چند ساعت درس می خوانید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود