توصیه هایی برای جلسه کنکور

توصیه هایی برای جلسه کنکور

سلام ، تو این پست مهمترین توصیه هایی برای جلسه کنکور که باید بدونین رو بهتون میگم.

در جلسه کنکور ممکن هستن 9 اتفاق ویران کننده برای شما اتفاق بیفتد. لذا در توصیه هایی برای جلسه کنکور کلیه اونا رو بهتون میگم تا خدای ناکرده این اتفاقات واستون رخ نده.

اتفاقاتی که از امروز به بیان آن میپردازم حاصل شنیده های اینجانب طی سالهای مشاوره میباشد که به احتمال زیاد نشنیده اید و یا آن را مهم ندانسته اید :

 

توصیه هایی برای جلسه کنکور

۱) در پاکت بودن دفترچه سوالات کنکور : آیا میدانید دفترچه سوالات را در جلسه کنکور به چه شکل به شما می دهند ؟ دفترچه سوالات در پاکت پلاستیکی مخصوصی در کنار صندلیتان گذارده می شود. این پاکت محل مخصوصی برای پاره کردن و در آوردن دفترچه دارد. عدم توجه به این نوار پاره کردن باعث شد در همین کنکور ۹۲ داوطلبی از دانش آموزان من پس از ۵ دقیقه کلنجار رفتن با این پاکت سرانجام در اثر عصبی شدن پاکت را بطور عمودی پاره کرده که در نتیجه حدود ۱۰ سانت از دفترچه نیز پاره شده است . حالا تصور کنید چه بلایی بر سر دانش آموزی که خود مملو از استرس است ؟؟؟
۲) آبمیوه : به هیچ عنوان از آبمیوه و نوشیدنی های بدون درب استفاده نکنید. این نوشیدنیها پس از باز شدن عامل خطر تلقی می شوند و فقط کافیست دست شما به آن بخورد تا فاجعه ای اتفاق بیفتد. ریزش هر نوع ماده ای بر روی پاسخنامه بدلیل کربنی بودن دستگاه های تصحیح یعنی خداحافظی با کنکور . بجای آن نوشیدنی مورد مصرف خود را درون ظروف درب دار مانند ظرف آب معدنی بریزید.
۳) شکلات : ماده غذایی بسیار مفیدی جهت روز آزمون می باشد لکن هرگز از شکلات غیر فریز شده استفاده نکنید. کنکور در یکی از گرمترین روزهای سال برگزار می شود و کافیست این شکلات آب شده و در لحظه باز شدن یا مصرف روی پاسخنامه بریزد تا فاجعه ای به بار بیاید…
۴ ) لباس جلسه آزمون : داوطلبین عزیز، آقایان و به خصوص خانمها در جریان باشید در جلسه آزمون شما با هیچ فردی از جنس مخالف روبرو نخواهید بود!!! پس در گیر و بند مدل لباس پوشیدنتان نباشید لطفا !!! لباس بسیار راحت ، گشاد ونخی بپوشید. حدالمقدور از لنز استفاده نکنید . و نیز خانمها تا حد امکان از استفاده از لوازم آرایشی خودداری کنید. تا بتوانید به راحتی حدود ۴ ساعت بر روی صندلی نشسته و بدون کلافگی پاسخگوی سوالات باشید…
۵ ) جابجا وارد کردن پاسخها : اشتباهی که شاید بسیاری از شما در آزمونهای آزمایشی مرتکب شده باشید. اما به خاطر داشته باشید اشتباه در کنکور غیر قابل جبران است. روش صحیح در پیشگیری از این امر چک کردن شماره سوال و پاسخ از دفترچه سوال با پاسخنامه حداکثر هر ۵ تست یکبار است.
۶ ) دیر رسیدن به جلسه آزمون : حتما برآورد دقیق زمانی راجع به مسیر خانه تا حوزه امتحانی انجام دهید. در این راه مواردی نظیر پنچری و خرابی ماشین را نیز در نظر بگیرید. راس ساعت ۷:۳۰ درب های حوزه بسته می شود و هیچ التماسی در باز کردن درب تاثیر گذار نخواهد بود. کمی زود رسیدن به جلسه آزمون ایرادی ندارد.
۷ ) خواب : اینکه شب کنکور باید زود بخوابید و حداقل ۸ ساعت برای خواب در نظر بگیرید را حتما می دانید اما شاید توجه نداشته باشید ممکن است آن شب خوابتان نبرد. دلیل آن عادت نداشتن بدن به خواب در آن ساعت شب است. راهکار این است که حد اقل ۱۰ روز قبل نظام خوابتان را منظم کنید. یعنی ساعت ۱۰ شب خوابیده و ۶ بیدار شوید. در غیر اینصورت کم خوابی باعث افزایش استرس، کاهش تمرکز و افت جدی بازدهی میشود.
8 ) از کار افتادن ساعت مچی : ساعت مچی خود را چک کنید و مطمئن شوید که در روز کنکور باتری آن تمام نشود و از کار نیفتد. احتمال دارد در محل برگزاری کنکور شما ساعت وجود نداشته باشد .
9 ) اضطراب بیش از حد سر جلسه : برگزاری کنکورهای آزمایشی در منزل و مراکز تا حد زیادی باعث کاهش استرس و اضطراب می شود. داوطلبانی که احساس می کنند باز این مورد برایشان مشکل ساز است حتما تحت مشاوره یک روانشناس قرار بگیرند. یاد خدا را فراموش نکنید که خالق این کالبد می فرماید : <>

مشاهده مقاله  در تابستان روزی چند ساعت باید درس بخوانم؟

*** آخرین اشتباه دانش آموزان پس از اعلام نتایج رخ می دهد. آن زمانی که اولین اشتباه آخرین اشتباه است. برای انتخاب رشته حتما به مشاوران متخصص مراجعه کنید. به هیچ عنوان خودتان و اطرافیانتان وارد این موهم نشوید. قوانینی در ترتیب چیدمان انتخابها وجود دارد که عدم اطلاع از آنها بلاشک منجر به اتفاقی ناخوشایند خواهد شد. در انتخاب مشاور به دو ویژگی توجه داشته باشید : ۱) تخصص مشاور ۲) زمان کافی برای شما بگذارد و کار را به دستیارانش واگذار نکند.
به خاطر داشته باشید انتخاب رشته به اندازه خود کنکور اهمیت دارد …

 

 

 

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود