زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 + جزییات کامل | تاریخ کنکور 1401

تاریخ کنکور 1401 چه زمانی است

تاریخ کنکور 1401 چه زمانی است و چه اتفاقی می‌افتد؟

کنکور 99 با تمام فراز و نشیب‌هایش گذشت و اکنون کنکور 1401 پیش روی داوطلبان سخت‌کوش کنکوری قرار دارد. شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی را در تاریخ کنکور 1401 و شرایط معمول مدارس و کلاس‌های کنکور ایجاد کرد.

فراگیری دروس به‌صورت مجازی و غیرحضوری، به نوعی توفیقی اجباری برای دانش آموزان تبدیل شد و درعین‌حال بر دغدغه‌ی داوطلبان کنکور افزود. با توجه به دغدغه‌هایی که داوطلبین کنکور 99 درباره‌ی تاریخ برگزاری کنکور تجربه کرده‌اند، مسلماً برای داوطلبان کنکور 1401 این پرسش ایجاد می‌شود که تاریخ برگزاری کنکور 1401 چه زمانی خواهد بود؟

تاریخ برگزاری کنکور 1401 چه زمانی و توسط کدام نهاد اعلام خواهد شد؟

آیا باز هم قرار است کنکور به تعویق بیفتد و یک ماه دیرتر از زمان معمول برگزار شود؟

آیا با توجه به بیماری کرونا احتمال حذف کنکور 1401 وجود دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ‌های احتمالی این پرسش‌ها بپردازیم. با مکتبستان همراه باشید.

 

دیر و زود دارد، اما سوخت‌وسوز ندارد!

همه‌ی ما شاهد دردسرهای برگزاری کنکور 99 بوده‌ایم، از رعایت پروتکل‌های محتاطانه بگیرید تا نگرانی والدین برای سلامتی فرزندانشان؛ اما با وجود تمام خطرات احتمالی از جانب بیماری کرونا، این آزمون پر چالش برگزار شد. بدیهی است که عدم برگزاری کنکور 1401 بسیار دور از انتظار است.

احتمال اینکه تاریخ برگزاری کنکور 1401 همانند کنکور 99 به تعویق بیفتد وجود دارد؛ اما حذف و عدم برگزاری آن هرگز؛ چراکه کووید 19 نمی‌تواند برای بار دوم تاثیری بر اصل برگزاری کنکور ایجاد کند. البته واقعاً گاهی شرایط طوری رقم می‌خورد که خارج از انتظار ماست.

ممکن است شرایط به‌قدری بحرانی‌تر از زمان کنونی شود که مسئولان از برگزاری کنکور 1401 منصرف شوند؛ بنابراین داوطلبان باید همه‌ی جوانب ممکن و احتمالی را در نظر بگیرند و خود را برای هر چیزی آماده کنند. هرچند چنین احتمالی بسیار بسیار کم و نزدیک به صفر است!

 

اگر تعویقی در کار باشد، این تعویق چند روزه خواهد بود؟

به نظر می‌رسد اگر هم موضوع تعویق کنکور 1401 مطرح باشد، این تعویق بیشتر از یک یا یک ماه و نیم نباشد؛ پس از اعلام تعویق یک ماهه‌ی کنکور 99، بحث تعویق مجدد و برگزاری آن در اوایل مهرماه در مجلس مطرح شد. البته هدف از اعمال تعویق مجدد، فراهم شدن بستر مناسب برای معتدل شدن هوا به جهت استفاده از ماسک و راحتی داوطلبان بود؛ اما بااین‌حال این طرح مردود شد. کنکور هر ساله در شرایط عادی، تیر ماه برگزار می‌شود.

مسلماً اگر تعویقی هم صورت نگیرد، تاریخ برگزاری کنکور 1401 زودتر از تیرماه نخواهد بود. با این وجود، با توجه به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن شرایط، نمی‌توان با قطعیت درباره‌ی اعمال تعویق یا عدم تعویق تاریخ برگزاری کنکور 1401 صحبت کرد.

آزمون مجازی

کنکور 1401 مجازی خواهد بود؟

در زمینه‌ی تحصیلی، کنکور یک رقابت عادلانه تلقی می‌شود. اگر قرار باشد این آزمون مجازی برگزار شود و بستر انواع تقلب‌ها برای داوطلبین فراهم شود، تفاوتی در نتایج حاصله‌ی داوطلبین ایجاد نخواهد شد و در این صورت دیگر رقابت معنا پیدا نمی‌کند؛ به‌خصوص که بسیاری از داوطلبان و والدینشان برگزاری کنکور 99 را به‌صورت مجازی درخواست کرده بودند که البته درخواستشان رد شد. بنا بر شواهد موجود انتظار نمی‌رود کنکور 1401 حتی با بحرانی‌تر شدن شرایط به‌صورت مجازی برگزار شود.

مشاهده مقاله  همه چیز درباره تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی ( تاثیر معدل در کنکور )

 

مشورت با مشاور خوب

مشاوره کنکور 1401 حالا می‌تواند بیشتر از هر زمان دیگری به داوطلبان کمک کند. با توجه به شرایط کرونا، وجود یک مشاور خوب و کار بلد می‌تواند به مدیریت برنامه‌ریزی‌ها بسیار کمک کند؛ چراکه برنامه‌ریزی برای کنکور به‌خودی‌خود، در شرایط عادی و معمول برای عده‌ای از داوطلبان سخت محسوب می‌شد، چه برسد به اینکه شرایط ظاهراً سخت‌تر و فراگیری دروس غیرمعمول‌تر شود.

مشورت با مشاور نه‌تنها از لحاظ مدیریت اصول کنکور، بلکه از نظر روحی نیز می‌تواند کمک‌حال داوطلب باشد.

داوطلبان کنکور 99 شاهد تغییر مداوم تاریخ برگزاری کنکور بوده و به نوعی از این جنبه، تنش روحی سختی را تجربه کردند. یقیناً با احتمال تکرار این وضعیت در تاریخ برگزاری کنکور 1401، حضور مشاور برای داوطلبان، به لحاظ حفظ اعتمادبه‌نفس، آرامش ذهنی و دوری از همهمه‌ی شایعات و ناامیدی‌ها، بسیار مفید و کارآمد است.

 

تعویق در تاریخ برگزاری کنکور 1401 مزیت است یا عیب؟

تعویق در تاریخ برگزاری کنکور 1401 می‌تواند برای بسیاری از داوطلبان، علی‌الخصوص برای کسانی که در آزمون‌های آزمایشی جزو رتبه‌های برتر بوده‌اند و درصدهای بالایی را در دروس مختلف کسب کرده‌اند، نوعی عیب باشد؛ چراکه اصولاً برنامه‌ی این دسته از افراد در روند کنکور با نظم و ترتیب پیش می‌رود و ایجاد هرگونه تغییر در روند برنامه‌هایشان، احتمالاً از دست دادن روحیه و عدم مدیریت روند گذشته را موجب می‌شود.

عده‌ی زیادی از داوطلبان با تغییر تاریخ برگزاری کنکور، از  مسیر درستی که در طول سال به‌منظور موفقیت در کنکور پیش گرفته‌اند، منحرف می‌شوند و کنکور برایشان به نوعی، تمام می‌شود.

تاریخ برگزاری کنکور

تاریخ برگزاری کنکور 1401 را کدام نهاد اعلام می‌کند؟

در سال گذشته  که پای مهمان ناخوانده، یعنی ویروس کرونا، در میان نبود، وظیفه‌ی تعیین زمان و تاریخ برگزاری کنکور بر عهده‌ی سازمان سنجش بود. اما با تغییر شرایط، تصمیم‌گیری مبنی بر تاریخ برگزاری کنکور علاوه بر سازمان سنجش با دخالت وزارت بهداشت و سایر نهادهای ذی‌صلاح کشور صورت می‌گیرد.

درنهایت داوطلبان می‌بایست اخبار مربوط به کنکور را فقط از طریق سازمان سنجش پیگیری کنند و به‌هیچ‌وجه خود را درگیر شایعات نکنند.

درنهایت تاریخ برگزاری کنکور هرچه باشد، چه با تعویق و چه نه، داوطلبان  می‌بایست با برنامه‌ریزی درست و منطقی و حفظ روحیه، روال معقول و طبیعی  مطالعه‌ی دروس را همانند دوران پیش از انتشار ویروس کووید 19 پیش بگیرند و نباید اجازه دهند هرگونه تغییر در مسیر کنکور، خللی در اهدافشان ایجاد کند.

یک داوطلب سخت‌کوش در هر شرایطی که باشد، هرگز از برنامه و تلاشش دست نمی‌کشد. مکتبستان برای همه‌ی شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

برخی از سوالات متداول

برگزاری کنکور 1401 چه زمانی است ؟

کنکور 99 با تمام فراز و نشیب‌هایش گذشت و اکنون کنکور 1401 پیش روی داوطلبان سخت‌کوش کنکوری قرار دارد. شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی را در شرایط معمول مدارس و کلاس‌های کنکور ایجاد کرد

آیا کنکور 1401 مجازی خواهد بود؟

در زمینه‌ی تحصیلی، کنکور یک رقابت عادلانه تلقی می‌شود.در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم

تاریخ برگزاری کنکور 1401 را کدام نهاد اعلام می‌کند؟

در سال گذشته که پای مهمان ناخوانده، یعنی ویروس کرونا، در میان نبود، وظیفه‌ی تعیین زمان و تاریخ برگزاری کنکور بر عهده‌ی سازمان سنجش بود.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

12 نظر درباره “زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 + جزییات کامل | تاریخ کنکور 1401

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      احتمال عقب افتادن کنکور 1400 همانند کنکور ۹۹ وجود دارد؛ اما حذف و عدم برگزاری آن هرگز؛

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      احتمال تعویق کنکور سراسری 1400 همانند کنکور ۹۹ وجود دارد؛ اما حذف و عدم برگزاری آن هرگز؛

    • مشاور ارشد مکتبستان می گوید:

      سلام دوست عزیز
      امکان تعویق کنکور 1400 همانند کنکور ۹۹ وجود دارد؛ اما حذف و عدم برگزاری آن هرگز؛

  1. نیما می گوید:

    سلام وقت بخیر
    با توجه به اینکه کنکور دکتری تعویق نیافتاد
    امکانش هست کنکور سراسری 1400 به تعویق بی افتد ؟

  2. روژان می گوید:

    سلام. بنظرم باتوجه به شرایط کرونای انگلیسی در کشور تعویق کنکور 1400 باید انجام شه چون سلامتی بچه ها و خانواده شون از هر چیزی مهمتره و اصلا نباید ریسک کرد .سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود